Blog >> kipufogó

>> Tuning és extragecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-02-15

Csak egy picit, nem kínozzuk.

Klikk

>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2017-09-27

Kicsit hangos lett az autó, leszakadtak a felfüggesztések a kipufogóról. Gazdagréti kipufogószerviz egy pillanat alatt megoldotta. Egy kis hegesztés egy két gumiakasztó és jobb mint újkorában. Sajnos hamarosan kipufogót is lehet cserélni.

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2017-11-01

Elfáradt a flexi cső, illett kicserélni. Ezzel egyidőben az összes gyertyát átnéztem. Baloldali trafó csavarja megint ki volt esve. Bal első gyertya sem volt a helyén. Annak örültem, hogy megtaláltam a rántgatás okát...ezek orvosolva lettek. Még egy kipu tömítést raknom kell fel, mert hallom, hogy cicereg. Videót igyekszem készíteni, mert most a sötétben látszanak durrogásnál a fények (lángok). LOL :-D

>> Szervizpeto147 // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2017-09-27

Történt ,hogy munkából hazafele furcsa hangokat halottam a hátsó kipufogó dob környékéről ,amint beálltam parkolóba megnéztem mi lehet a hiba hátsó dob a csonknál kettő volt törve ezért volt olyan hangja.Rendeltem hát a Paragitól típus azonos dobot.Aztán egyik nap leszedtem a régit felraktam az újat természetesen új bilincsel illetve új bakokkal.

Km állás:212500km

>> SzervizB.bika // Alfa 156 2.0 JTS // 2017-08-24

A hétvégén bekerültek a stabpálcák, és a hátsó szilentek a kocsiba, de ezt sajnos 2 teljesen berohadt ABS jeladó bánta.
Ma vettem át az új jeladókat (mindkét oldalra), plusz egy flexicsövet, így az autó futóműve, kipufogórendszere nagyrészt új, a fékrendszere jól működik.
A motoron pár hónapon belül vezérléscsere lesz, akkor további szervizelések jönnek (pl. szelepfedél-tömítés) várhatóak, addig remélhetőleg nyugi lesz. :)
Alkatrészek:
2x ABS jeladó hátsó (Bosch)
Flexi kipufogó cső
Km állás: ~175.000

>> SzervizB.bika // Alfa 156 2.0 JTS // 2017-08-14

Vettem ma 2 stabpálcát előre, 2 kipufogó felfüggesztőt az új első dobomhoz.
illetve a fiúk a fórumban kisegítettek, így kiderítettem, hogy a megvásárolt szilent valóban AZ a csonkállvány szilent, amit cserélni akartam.
Ezek a hétvégén kerülnek a helyükre.:)
Alkatrészek, szervizeszközök:
2 Stabilizátor (Meyle)
2 Kipufogó felfüggesztő
Kipufogó tömítőpaszta
Féktisztító

>> SzervizB.bika // Alfa 156 2.0 JTS // 2017-08-13

Az elmúlt 1-2 hétben kezdett a futómű hangoskodni, illetve az első kipufogódob már vásárláskor is elég gáz állapotban volt, így ezeket szerettem volna megcsináltatni.
Mivel alig találni olyan helyet, ahol véletlenül ráérnek, egy autószerelő barátomra bíztam a dolgot, és segítettem neki.
Egészen jó buli volt, de a végére nagyon elfáradtunk, és kifejlesztettünk pár új káromkodást is. :D
Végül szombaton sikerült minden, amit terveztünk (szerencsére egészen kedvezményes alkatrészárakkal):

2 első alsó lengőkar csere (Lemförder)
2 hátsó stabilizátor, alias "kutyacsont" (Meyle) (műanyag volt benne, te jó ég...)
2 hátsó stabilizátor szilent
első kipufogódob (Asso)
fékfolyadék csere
1l Selénia 10w60 motorolaj - ezt azért vettem, mert még nem vagyok tisztában a motor olajfogyasztásával. Egyelőre minimálisnak is alig mondható.

Összességében egészen jó lett a kocsi, de még tervezek további szervizeket, hogy kifogástalan állapotban legyen. :)
Km állás: ~174.000

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2017-07-16

Pénteken belevágtunk, és rendbeszedtük az első futóművet. Szinte már a vásárlás óta hurcoltam a csomagtartóban a javításhoz szükséges alkatrészeket, de csak most érett meg bennem annyira a dolog, hogy a tettek mezejére lépjünk. Két kis hitvány gumidarab cseréje miatt kinek van kedve csak úgy "ad hoc" leengedni a bölcsőt? Ettől függetlenül abszolút megérte, hisz köszönhetően végre teljesen lógás és kopogásmentes lett a futómű. Aztán ha már úgyis ennyire szét lett borítva az autó, kicseréltük a jobb alsó lengőkart is. Ez utóbbin még nem lógott semmi, de a gömbfej szakadt porvédőjét elnézve inkább múltja volt már, mint jövője. Ha már végre bekerült a műhelybe az autó, s hogy pár hónap múlva ne kelljen emiatt újra szétszedni, kicseréltük a szintén pályafutása végén járó kormos rezoncsövet is. A végén egy laza futóműállítással zártuk a napot, mert a bölcső leszerelése miatt kicsit elmászott a kormányközép, de attól tartok, hogy ezt meg kell ismételjük, mert bár minden érték "zöld lett" a monitoron, érzésre viszont nem lett százas az egyenesfutás. De ez már csak gyerekjáték lesz...

Csak hogy ne legyen egyszerű az élet. Már a kocsi megvétele után gyanús volt a dolog (Volt 1liter hűtővíz a csomagtartóban).

Hibajelenség:
Amikor egy-egy út után megálltam a kocsival hűtővíz szagot lehetett érezni a motortér felől plusz néha volt a kocsi alatt néhány csepp víz. Néztem az olajat, nem volt habos. Néztem a hűtővizet, nem volt semmi baja. Így mivel nem sokat járok a kocsival nem tulajdonítottam neki nagyobb jelentőséget. De idővel csak bosszantott a dolog.
Lekerül a kocsiról a hengerfej és ekkor fény derült a turpisságra. Valószínűleg már babrálhattak vele, mert rosszul volt a helyére illesztve a tömítés, és mikor meghúzták a csavarokat jól eldeformálták (de az is lehet, hogy gyári hibás volt a tömítés). Még az volt a szerencse, hogy a henger felé hibátlan volt, csak kifelé szivárgott a hűtővíz.
Síkolás és mindenféle tömítés csere után vissza az egész. Nincs hűtővízszag, nincs csöpögés, hibátlan lett. Plusz ha már le kellett venni a kipufogcsonkot, bandázs szalaggal betekertem. Sokkal szebben néz ki.

Természetesen lecseréltük az olajat is a biztonság kedvéért.

km állás: 104.630km

>> Tuning és extraHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2017-06-23

Ma volt egy kis időm a meló helyen és kiváltottam a koromszűrőt egy sima 60-as csőre. Sokkal jobb lett a gáz reakciója és hamarabb ugrik tőle az autó. Egy furcsa zörög hang miatt álltam neki kiszedni alóla, de ezzel sem változott lehet a katalizátor lesz a ludas, ezt még meg kell néznem. De így, hogy menet teljesítményben jobb lett nem bántam meg a "felesleges" munkát.