Blog >> kipufogó >> futómű

>> SzervizB.bika // Alfa 156 2.0 JTS // 2017-08-13

Az elmúlt 1-2 hétben kezdett a futómű hangoskodni, illetve az első kipufogódob már vásárláskor is elég gáz állapotban volt, így ezeket szerettem volna megcsináltatni.
Mivel alig találni olyan helyet, ahol véletlenül ráérnek, egy autószerelő barátomra bíztam a dolgot, és segítettem neki.
Egészen jó buli volt, de a végére nagyon elfáradtunk, és kifejlesztettünk pár új káromkodást is. :D
Végül szombaton sikerült minden, amit terveztünk (szerencsére egészen kedvezményes alkatrészárakkal):

2 első alsó lengőkar csere (Lemförder)
2 hátsó stabilizátor, alias "kutyacsont" (Meyle) (műanyag volt benne, te jó ég...)
2 hátsó stabilizátor szilent
első kipufogódob (Asso)
fékfolyadék csere
1l Selénia 10w60 motorolaj - ezt azért vettem, mert még nem vagyok tisztában a motor olajfogyasztásával. Egyelőre minimálisnak is alig mondható.

Összességében egészen jó lett a kocsi, de még tervezek további szervizeket, hogy kifogástalan állapotban legyen. :)
Km állás: ~174.000

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2017-07-16

Pénteken belevágtunk, és rendbeszedtük az első futóművet. Szinte már a vásárlás óta hurcoltam a csomagtartóban a javításhoz szükséges alkatrészeket, de csak most érett meg bennem annyira a dolog, hogy a tettek mezejére lépjünk. Két kis hitvány gumidarab cseréje miatt kinek van kedve csak úgy "ad hoc" leengedni a bölcsőt? Ettől függetlenül abszolút megérte, hisz köszönhetően végre teljesen lógás és kopogásmentes lett a futómű. Aztán ha már úgyis ennyire szét lett borítva az autó, kicseréltük a jobb alsó lengőkart is. Ez utóbbin még nem lógott semmi, de a gömbfej szakadt porvédőjét elnézve inkább múltja volt már, mint jövője. Ha már végre bekerült a műhelybe az autó, s hogy pár hónap múlva ne kelljen emiatt újra szétszedni, kicseréltük a szintén pályafutása végén járó kormos rezoncsövet is. A végén egy laza futóműállítással zártuk a napot, mert a bölcső leszerelése miatt kicsit elmászott a kormányközép, de attól tartok, hogy ezt meg kell ismételjük, mert bár minden érték "zöld lett" a monitoron, érzésre viszont nem lett százas az egyenesfutás. De ez már csak gyerekjáték lesz...

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2011-09-16

Csütörtök este visszakaptam a kocsit. Ahhoz képest, hogy már szerda estére kész volt. Mindegy. Munkadíjat nem is kellett fizetni. 7.300 HUF-ot adtam érte. De ez is az alkatrész árak. Kézifékkötelek, fékcsövek (ezt nem használtuk fel, mert halasztottuk a hátsó féknyereg cseréjét)
Futómű nagyon király lett. Tetszik az Eibach. Jövő héten írok róla többet, addig tesztelgetem. Eddig az úttartás, vezetési élmény, ... stb, stb minden sokkal jobb az előzőtől. Mintha könnyebb lenne a kormányt is tekerni. Ha jól emlékszem 6 éve Merwede rugók kerültek bele. Ami nem tetszik (kezdek vele megbarátkozni), hogy magasabb az előző ültetésnél. De lehet nem is kéne ezen siránkoznom, mert az alsó toronymerevítőre vigyázni kéne. :-P
Felső lengők perselyezve. Nem kopog most semmi. Meglátjuk meddig bírja.
A felső toronymerevítő is bekerült. Második nekifutásra csak. Nem tudom mi volt az oka, hogy először nem ment fel. A bejelölve a nulla állás és merre feszíthető.

Hátsó dob elé rakattunk egy új bilincset, mert ott mindig kifújt és szét is csúszott időnként. Kipufogó hővédőlemez ismét alátétezve nagyobbal. :-) Folyamatosan kiszakad.

Bal első ABS kábel meggyógyítva.


Fotót hamarosan töltök fel. Elég koszos a kocsi ahhoz, hogy ne legyen fotogén. Elég dokker szag van belül is. :-)

Amit észrevettem, hogy fújja az olajat megint a szelepfedél tömítésnél. Fenébe is! Hátul keresztlengőkart kell cserélnem...na jó le kell kezelni az alját is, mert a napon megbarnult. :-/
Jöhet a szélvédőcsere! Utána a karosszéria fóliázás!

(azért azt leírnám, hogy a 2005-ös évjáratú 307-esünknek nincs kevesebb gondja. Csupa kopó alkatrész neki is: turbó már olajos, lengéscsillapító, kézifékkötél, kuplung, termosztát...szóval nem szarolasz)

166.892 km

>> SzervizBenőke // Alfa 146 1.4 TS // 2011-09-14

A Hátsó dob végleg az enyészeté lett a kipuff végemmel. Megette a só :o( 22k Egy bontott kipuff. Új kipufogó vég, a régi nem lett volna elég jó :(. Új gömbfejek a előre 6k. Elrozsdált !!!! (Éljen a sóóóó) Futómű állítás 5k. (A kormányra sikerült nem figyelni így nem középen van az egyenes :o( Megy vissza javításra. Nem értem hogy nem vették észre) Kis munkadíj 8k
Megszűnt a nyikorgás a futóműből kanyarodáskor!!! :o)