Blog >> vezérlés

>> Szervizflyerz // Alfa 147 1.6 T. Spark Distinctive // 2017-03-08

Vezerlesmodosito egy ideje mar duruzsolt a maga kellemes dizeles hangjan hogy csereerett, ugyhogy megint betalicskaztam egy kis penzt az autoba.
Ha mar a vez mod miatt le volt bontva a motor, akkor legyen vezermuszij, de akkor meg legyenek mar a gorgok is meg vizpumpa is, ugyhogy teljes vezerles csere lett vegul. 50ezer km se ment bele az elozobe, amit meg vasarlas utan kapott az auto.
Aztan eszembe jutott hogy a gyertyakat mintha 100ezer korul kellene cserelni, elmeletileg ezek is birtak volna meg egy ideig, de ha mar a boncasztalon volt, akkor had szoljon.
Vezerles szett 33
Vezerles modosito 56
Fesztirogorgo 8
Gyertya 55
Olajcsere 20
Szelepfedel tomites 6
Munkadij 30

Ugyan 50ezer utan nem lenne teljesen indokolt a vezerles csere, de hatarozottabban szebben jar a motor a csere utan.

Ezt meg megfejeltem egy randavuval a gumisnal, mert a jobb elsobe sikerult egy csavart allitani.
2500

Km 99000

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-02-13

Múlt hét kedden munkahelyre menet egy piros lámpánál halálhörgés közepette elfogyott a fordulatszám a jobb oldali nagy kerek műszerből...
Még egyszer sikerült beindítani, de kb 10mp után hörögve leállt, mintha kifogyott volna a benzin. Félretolás, vontatás a munkahelyig...
A hét többi napján kölcsön autó és délutáni szerelgetés lámpafény mellett.
AC-re gyanakodtam, mert nyáron lett cserélve a szivárgó egy bontott működőképesre. Szerda este AC csere: nem lett jobb, de legalább a hátsó ülés szét van szedve és tiszta benzinszag az utastér a szivárgó pumpa miatt...
Csütörtök este gyertya csere, mert sok pólusú gyertyákkal volt már hasonló probléma lerakódások miatt és akkor visszakerültek azok a gyertyák amikkel az autót vettem. Gyertyák nem voltak rossz állapotban, nem is segített a csere...
Szombaton hazavontattuk. ECU hibakód olvasás: nincs semmi, de nem is vártam mást, mert check engine lámpa nem világított...
Az e85power-re is rádugtam a laptopot, de az csak azt hajtogatta, hogy ismeretlen usb eszköz, nem talál hozzá meghajtót. A szőnyeg alól a doblemez mellől előbányásztam a dobozt, ami meglepően vizes volt. Valószínűleg a behordott hólé valahogy a szőnyeg mögé került. Fogtam egy csípőfogót és az injektorok megcsapolt vezetékeit elcsípkedtem és az ecu-injektor párosokat megcsupaszolva összesodortam, így kiiktatva az E85Power-t. Csodák csodája pöccre indult a motor...
Hétfőn vettem vezetéket, már csak szabad idő és napsütés kellett, hogy a megfelelő vezetékek a helyükre kerüljenek. Szombaton az idő is kedvezett, kivagtam az e85power-t és összekötögettem a gyári vezetékeket. Az E85Power visszajelző ledjét meghagytam a műszerfalon és hogy ne maradjon funkció nélkül, rákötöttem a vezérlés módodsító mágnesszelepét, így a műszerfalon látom, hogy mikor van elfokolva a vezérlés. Ezen a héten már újra Alfázok...
Tanulság: az Alfa nem romlik el, csak az amit utólag beleszerelsz...

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.6 Ts // 2017-02-12

Úgy tűnik eddig tartott a felhőtlenség... :( Ma de. elmentünk a kb. 5 km-re lévő bótba... szépen indult, mint eddig mindig és tette a dolgát. Visszafelé is szépen indult, de egyszer csak boxer hangra váltott... próbáltam megpörgetni, hátha csak beköpte a gyertyát, de semmi... és kicsit rázkódik (mintha egy henger nem menne) a moci alapjáraton és már nehezebben indul... ez mitől lehet?
folyt.köv.

02.24. Eddig ellenőrizve: gyertyák, gyújtótrafó, befecskendező... mind jó... szikra van, benzin van... és 2. henger nincs... Mi lehet...?!
folyt.köv.

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2016-09-13

Eljött ismét a vezérlés csere ideje. Km még nem indokolta, csak az idő...
Olaj: Selenia 20K for AR
Vezérlés + vízpumpa: Gates + MagnetiMarelli

>> SzervizStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2017-01-23

Tanpéldája annak, hogyan lehet elkölteni 280 ezret egy tökéletesen működő autóra! :)
Bár csak vezérlés cserének indult, hozzájött egy kuplungfőhenger és egy hűtő csere is, és ha már le lett véve az első lökhárító, beraktuk a fiókban régóta porosodó eredeti Carello GTA lámpákat is...
Ezzel megvan az első pecsét a vadiúj szervizkönyvemben! :)
Alkatrészek az Elaforgtól, munkálatok Német Misitől, mint mindig!

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2017-01-13

Elérkezett az ideje a nagyszerviznek.

A GT-men az ajánlott nagyszerviz 100-120 ezer km környékére esik, de mivel 43.435 kilométernél (még 2011-ben) a vízpumpa meghibásodása miatt a vezérlést is kicserélték, így akkor szereztem kb. 43 kilométernyi előnyt :)
Közben szépen eltelt 5 év is, ami szintén egy ajánlott időszak, így december végén egyszer csak arra eszméltem: januárban kellene nekem egy vezérlés csere!

A vezérlés-szettet és az olajcsere szettet is az Elaforgnál szereztem be.

A vezérlés cseréjét az aktuális olajcserével együtt az Olasz Autók Házánál végezték el, hatalmas köszönet a sok segítségért Horváth Lacinak! Egyébként a szíj és a görgők is tök jó állapotban voltak még.

A legutóbbi olajcsere óta 12.550 kilométert mentem, most végre sikerült az általam kitűzött 10-15 ezres szervizperiódust betartanom. (A GT-nél 20 ezer az előírás.)

>> SzervizJózsef // Alfa 156 1.8 twin spark // 2016-12-06

A motor egyik naprol a másikra kerepelni kezdett ezért elvittük szerelőhőz és közölte hogy a vezmű tengely hibás(2 mm-el kisebb volt az egyik szelepemelő bütyök mint a többi) igy megrendeltűk plussz 8 hidrotőkét. Meg persze vezérlés szettet vizpumpával meg még az ősszes szűrőket illetve olajat lecseréltűk meg ha már igy megvan bontva kiderült még hogy már a gyertyákat sem ártana. Hát mikor össze számoltam az összeget kicsit meglepődtem csak az alkatrészek kőzel 200.000 ft volt meg szerelő kért 16 ezret( 1 hétig volt nála az autó)
Elhoztuk és sajna a kerepelő hang nem tünt el vissza vittem,hát még vez modositot is kepl cserelni ami megint plussz 45-50kp hát az igy még várat magára .

>> Szervizgelle // Alfa 156 SW // 2016-06-02

Ennek is eljött az ideje... Trélerre került a kis drága...

Kis égett szagot éreztem, amikor álltam volna be az udvarra, gyorsan leállítottam az autót, rövid keresgélés után megtaláltam a füst forrását. A vezérműszíj elkezdett lemászni. Nem mertem egyáltalán beindítani, úgyhogy betoltam az udvarba.
Tréler Zé-ékhez, szétszedték, és elvileg a vízpumpa adta meg magát, gyári hibás volt (bő 30.000 km-t bírt ki)

Kapott egy teljesen új vezérlés szettet, új főtengely szíjtárcsát, olajcserét, meg motorbakot, mert eléggé tropa volt.

Ja, a felső turbócső is ramaty állapotban volt, cserélve lett az is.

A motorbak csere miatt finomabban jár, a turbócső miatt pedig jobban húz, mint eddig. Ha ezt tudom, hamarabb kicseréltetem ezeket. :)

307900

Egy hete fura hang jött a motorból de csak időnként félmelegen.
A motortérben kutatva feltűnt egy fagyálló szivárgás nyom a vezérlés alól,kicsit kivert a víz aztán összeállt a kép a visító hang+szivárgás=vízpumpa! Tavasszal cseréltem, alig 3000 km-t bírt pedig gyári vezérlés készletben vettem a tavalyi AC-n. Azonban eltelt több mint egy év a garinak lőttek így kénytelen voltam újra venni egyet. Az Elaforg-nál korrektek voltak ha már a gariba nem fér bele hát kaptam rá extra kedvezményt, köszönet érte. Már rutinosan ment a csere 4 óra ki-be és ezennel felavattam az új garázst is szerelési szempontból.
Összehasonlítva a két pumpának köze nincs egymáshoz már ránézésre sem az újban benne van FPT jelzés és sokkal minőségibbnek néz ki mint a szettben vásárolt. Ezzel remélem letudva ez a rész újabb 5 évre.

>> Szervizlasicsviktor // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2016-08-13

Rég nem írtam.. megpihent egy kis időre a kicsi Alfi, elment a fékem jobb hátul, szétégett a tárcsa kihullott a betét ömlött belöle a fékolaj...kicseréltük, két hátsó tárcsa+betét. Mint kiderült szorult a munkahenger, cseréltük azokat is, igaz azokat bontottra. Az még csak jó is lett volna de légtelenítéskor kiderült fémfékcső repedés van.. na akkor még egy kicsit maradt a mühelyben. Az is elkészült. Vezérlés is cserélve lett. Elérkezett a műszaki ideje, minden rendben volt ideiglenesen javítva kellett a jobb küszöböt, késöbb komplett átnézésre és lakatolásra is sor fog kerülni.. meglett a műszaki 08.10én, 11én furcsa zaj, égett gumiszag. Félreálltam bal hátulról enyhe füst jött. Beigazolódott amitől féltem, a rugóstagról letört a tányér. Akkor haza, megint mühely. Gyorsan Sosbe szereztem egy bontottat, késöbbiekben újra lesznek cserélve mind2. Na akkor tegnap 08.12. Az is cserélve, eléggé berohadtak a csavarok, szenvedés volt de megvan. Apró hiba, hogy ez meg kopog.. van még rajt mit javítani, de szép lassan meg lesz, gondos gazdája és barátja vagyok nem mint az előző tulaj..sokszor azt mondom megy a háztól, elég volt ez viszi el minden filléremet, de mikor kész, és beleülök, már nem érdekel.szeretem, felújítom és sokáig autó lesz még belőle. :) ami mostanában mèg javítva lesz az a hosszbordás szíj+feszítő mert csikorog, első felső lengőkarok. Képen az elégett jobb hátsó tàrcsa és az új. Hát igen elég durva volt..