Blog >> fék

>> SzervizLiquid // Alfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2023-06-16

Miután lepattantam a műszakiról, gyorsan felhívtam Csörit, hogy húzzon ki a bajból :)
Megrendelte a cuccokat, Rotinger tárcsák, gyári betétek, gyári kutyacsont, illetve rendeltem 2db ISOFIX fedelet a hátsó üléssorra, mert az egyiknek hiányozott a felhajtható része, a másik meg félig le volt törve.
Megjelentem, majd jött a rossz hír, hogy a kutyacsont nem érkezett meg. Na ez tényleg rossz hír volt, de mindegy főzzünk azzal ami van -> legalább a fékcsere meglesz.
Meg is lett, minden rendben, elég gatya volt a régi. A hiányzó alkatrésszel meg abban maradtunk, hogy majd a nyaraláskor odaugrok Alsóörsről.
Mindez a külföldi nyaralás előtti napon pénteken volt, másnap igen kora hajnalban indultunk Ciprusra :)

>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2022-12-16

Végre felkerült a nagyfék, bár ezzel a felnivel alig látszik. A nyergek újrafújva, felújítva, új fék csövek, új fékfolyadék, új trw tárcsák új textar betétekkel. Az anyósoldali ajtóhatároló is cserélve újra. Új felső turbócső mert vagy 10 centis repedés volt rajta. Új alsó és felső kuplungmunkahengerek mert a pedál kezdett beesni.
Olajcsere minden szűrűvel!341. 000 km

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2022-08-16

Előműszakin 2 dolgot jegyeztek fel. 2 hátsó gumi fékcső repedezett és kéziféknél 50% eltérést mérnek a két oldal között.
Elaforgtól rendeltem 2 db gyári új fékcsövet és 2 db gyári új kézifékkötelet. Ha már meg van bontva, cseréljük ki a fékfolyadékot is (Tutela).
A klíma nem igazán hűtött, így az is fel lett töltve. 220g gáz jött le belőle és 650g lett visszatöltve Kozinál.

>> Szervizpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2022-08-19

2022.08.19. ~ 155.300 km
Ma túlestünk a vásárlás utáni első szervizelésen, meglepően kedvező áron van hozzá a legtöbb alkatrész.

- Hankook Ventus S1 Evo3 225/45 R17 nyári gumiabroncs
- Petronas Selénia StAR 5W40 motorolaj
- Petronas Tutela Top4/S fékfolyadék
- Petronas Paraflu Up hűtőfolyadék
- Petronas Tutela Transmission Gearforce 75W váltóolaj
- Contitech vezérműszíj készlet vízpumpával
- Contitech hosszbordás szíj készlet
- NGK Laser Iridium gyújtógyertyák
- Mann Filter olajszűrő
- Mann Filter levegőszűrő
- Maxgear aktívszenes pollenszűrő
- Febi vezérlés oldali felső motortartó bak
- TRW hátsó féktárcsa és fékbetét
- Valeo első-hátsó ablaktörlő lapátok

A szerelő egyetlen plusz javítani valót fedezett fel az átvizsgálás során, miszerint cserélni kellene mindkét oldali kézifék kötelet, mert a borítása szétfoszlott az idők során. Jövő héten természetesen megindul az alkatrész beszerzés, már ki is kerestem a gyári cikkszámokat, megpróbálok gyárit találni belőle!

Új hátsó fékbetéteket (Brembo) kapott az autó.

Egy ideje már feltűnt, hogy elöl fel vannak cserélve a fékbetétek, nem forgásiránynak megfelelően vannak berakva. Most az is kiderült, hogy csak a külső betéteket cserélték fel, a jobbost a balossal. Pár hete sikongatni is kezdtek a fékék, és két hete átnéztem elöl-hátul. Az első fékbetétek kopáshatáron voltak, a hátsók még jók, de a jobb oldali nyeregnél ki van csípve, és meg van gyűrve a porvédő gumi. Ide rendeltem a javító készletet.
Egyenlőre csak az első betéteket cseréltem ki, a stiftekkel, és a rugókkal együtt.
Bosch betétekre esett a választásom, minőségbiztosítással kapcsolatban lennének kérdéseim... (2. kép.). Könnyedén meg lehetett igazítani a rezgéscsillapító lapokat a hátulján, viszont nem nagyon akartak megragadni. Hőlégfúvóval segítettem rajtuk. Legalább összeszerelésig ragadjon meg, majd később fékezésnél úgy is kap bőven meleget, hogy összesüljön. (szerelés után tettem is róla, hogy így legyen). Érdekes, hogy csak a balos volt ilyen szétesős. Fékfolyadékot 40ml kellett kivenni a tartályból, hogy ne legyen max felett a szint. A féktárcsák még bőven jók, 26mm-ig kophatnak.
A nyeregcsavarok lazításához 75Nm-re volt szükség, így ennyivel is húztam vissza őket.

Elérkezett az idő a hátsó fék komplett cseréjének. Így kapott TRW hűtött tárcsákat és Ferrodo betéteket, valamint most második alkalommal is le lett cserélve a szervófolyadék.

Km: 169400

Jobb hátsó fék 0 hatásfokú volt.
Autót megemelve kiderlt, hogy a kézifék bowden meg volt törve, és húzta a féket folyamatosan. Rákészültem a cserére, gondoltam 2 perc max mint a 156nál. Hát nem...
Fél utastér szétbont. Első körben a középboxot szedtem ki, visszaengedtem az állító csavart. Kocsi alatt burkolatok, rögzítők levétele, kötél kiakasztása, és azt hittem ennyi. Nem jött ki. Itt már gyanús volt a dolog... Hátsó ülőlapot alig tudtam kitépni a bolhákból. Itt jegyzem meg, agyonverném azt, aki így tervezte meg, hogy egyszer használatos bolhákkal kell rögzíteni azt a sz@rt... Utána kárpit felfeszeget. Hát persze, hogy még 2 helyen rögzítve van... Nagy nehezen kifűztem, be az újat, közben a jobb hátsó lés előtti 2 centi víz kimerése, kárpit szárítása... Kocsi alatt mindent vissza a helyére, drótkeze, zsírspray, stb... Bowden beakaszt, de csak nem lett jó... Hátsó kerék le, nyereg le. Fékbetétek megállva.. Alig lehetett kiszedni... Úgy kellett egy dornival meg csavarhúzóval kikocogtatni... Új fékbetét megrendel még gyorsan délelőtt, hogy a délutáni körben ideérjen a bárdi vele...
Túloldal bontása következett... 5-ből 4 kerékcsavar kijött, az 5. már kifogott az 1500Nm-es levegős kulcson is... Krovafej, fix hajtóvas, 1,5m cső, és az én 80kg-m nagy szenvedések árán lazította meg... Itt a fékbetétek mozogtak... Dugattyúk visszatekerése relatív simán ment... Jobb oldal összerak, bal kicsit szorosabb volt, ezért megpumpáltam a féket... Sajnos sokat pumpáltam, kijött a dugattyú. Szerencsére vissza tudtam tekerni aránylag könnyen, mostmár legalább szépen jár... Összeraktam, és légtelenítő csavar kiteker... Na ez kihozta a menet egy részét. Menet feljavít, összerak minden. Beltér szintén összerámol, miután be lett állítva a kézifék. Most végre ez is tökéletes. Ülés patent majd következő körben lesz rendelve, így sem mozog, nem zörög, nyöszörög, úgyhogy minden szuper. Minden kerknél csavarok kiszedve, zsírozva, felfekvő felületek szintén. Így lett összerakva... Fék pipa... Meg ha jobban bele gondolok, akkor az egész az volt... Kb 5 órám ment rá a 2 hátsó fékre...

Kézifék kötélből Cofle márkájút kapott, betétből Textart..
Alkatrészek beszerzésében szokásos módon apósom segített a bárdinál ;) Nagy segítség azért a fél ár, valamint a műhelye, ahol minden szerszám és csápos emelő a rendelkezésemre áll. Jah, és nem utolsó sorban a szakmai tudása, és rutinja, így ha elakadok, mindig van segítségem. Meg neki munkája és idegbaja Giovannitól :D

>> SzervizCsongi // Alfa Spider / GTV Gtv // 2021-09-01

Végre kész a fék és a friss vizsga. A kormányszervó folyadék viszont valahol elkezdett csöpögni.

>> Tuning és extraLiquid // Alfa 159 1.8 TBI berlina // 2021-06-20

Már a megvételkor elhatároztam, hogy nem maradhat a gyári színű fék, TI-sítem.
Némi utánajárás (Shadin, leopop3) után a Motip RAL 3003 + Motip Clear Varnish Glossy + GT-féle matricák lett a nyerő. Nagy nehezen nekiálltam és megcsináltam 3 nap alatt. A 2. flakon festék gyári hibás volt, nem lehetett felrázni, persze hétvége volt így elhúzódott hétfőre, amikor ki tudtam cserélni. Sok molyolással lemaszkoltam, szerintem egész jól sikerült. A helyén festettem, szétszedni nem akartam. Ahhoz nem volt elég bátorságom, meg célszerszámom...
6 réteg festék aztán matrica majd 3 réteg lakk.
A 2. flakon festékből kevés kellett, a lakkból egy flakon is bőven elég.