Blog

>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2013-08-05

2013.08.02 - Futóműátvizsgálás (500 Ft) majd bal első felső lengőkar csere (22.000 Ft). A 133.000 km ellenére még gyári volt benne (2002-es gyártási év volt beleütve). Szóval elég jól bírta.

>> Szervizosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2013-04-26

Megtörtént a vezérlés cseréje, tokkal-vonóval. A márkák: Dayco, Hepu, SNR.
Cseréltem a bal alsó lengőkart is, ami TRW.

 
>> Szervizosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2013-07-27

Egyre többször indult 3 hengerrel. Kizárásos alapon rájöttem, hogy gyújtás, meg injektor probléma nem lehet. Végül már a vizet is kezdte forralni.
Eljött az ideje a hengerfej levételének. Persze a pakolás volt a hibás, emellett kapott 4 hidrotőkét( meg az összeset megtisztítottam), egy új szelepet, felső balansz tengely dugót, bütykös szimeringeket, szelepszár szimeringeket, szívótorok tartó szilentet, felső motor kitámasztó szilentet és végül egy Nissens hűtő radiátort. . Persze a hf. síkolás sem maradt ki. El használtam néhány féktisztító sprayt is.

 
>> Szervizosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2013-07-31

Kapott friss Selenia Racing-et, meg szűrőket.

 

Ahogy beköszöntött a jóidő és használtam volna a klímát egyszerűen küszködött az egész rendszer. Fogta az autót, bekapcsoláskor halkan kerregett néhány másodpercet, és csak az anyósülésre jutott a hidegből. Sem a vezetőt sem hátra nem hűtött, csak a ventilátor fújta a kinti meleg levegőt.
Rámijesztettek, hogy terelőlapát mozgató motor hiba, és szét kell bombázni a műszerfalat, anyagilag 40.000 forint környékébe fog fájni.
Szerencsére egy ismerős azt ajánlotta (saját tapasztalat híján), hogy nézessem meg mennyi freon gáz van a klímarendszerben. Így is lett.

Az eredmény lesújtó volt; a gyári 460-480g gáz helyett mindösszesen csak 130g gázt sikerült visszafejteni, olajat egy cseppet sem! Vákumteszt rendben volt.
A paripa megkapta a szükséges gázmennyiséget és a 30ml olaját is egy elég baráti áron! Sorbaállnom sem kellett, jöttem mentem, 10-12 perc volt az egész mutatvány, mindezt Esztergomban a Vihari autóvillamossági szervizben! Így az első tapasztalatok nagyon pozitívak, dől a hideg mindenhová, megszűntek a hangok. :)

 
>> EseményValeRossi46 // Alfa 159 1.9JTDm SW Black Pearl // 2013-08-05

Eljött az idő,amire már nagyon vártam,amióta lefoglaltuk a szállást Montenegróban.
Júli 25-n éjjel elindultunk Bar városába. Új autó,új országok...:) kíváncsi voltam,hogy fog muzsikálni a vas a hosszú és igen mozgalmas úton. Szóval este 11 körül indultunk,4 fő és full tele pakolva.. kb 950 km és 16 óra út várt ránk Mostar érintésével. Csodálatos utak....de megdöbbentő Boszniában,h még mindig mennyire érezhető a háború hatása és a szegénység. amit régen láttam az a kéregető gyerekek,mellükön a csecsemővel...megdöbbentő.. Mindenek ellenére csodálatos ország,hatalmas hegyekkel és vadregényes utakkal.....Montrenegró kicsit kedvezőbb...de Bar városában maximum lakni érdemes.strandolni a szomszédos városokban Sutomore,Budva....csodálatos és egyben koszos is...ezek ellenére csodálatos 10 napot töltöttünk ott. Képeket is mellékelek majd.
Az autó hihetetlenül mozgott a kihívásokkal teli utakon...ha kellett odavágott a macsó BMW-s s...gg fejeknek,de ha kellett takarékosan üzemelt. már kiakadt üzemanyag mutatóval,figyelmeztető computerrel elment a hegyekben 39 km-t mondanom sem kell a zabszem sem fért volna oda be :) a vége 2200 km,6,7-s átlag fogyasztással. Kisebb amortizáció,ami az én figyelmetlenségemből adódott,de semmi más gond..
Amore.....Alfa...

 

Kaland, kaland hátán...
Némi szerpentinezés után beparkoltunk egy fa alá a Pókkal, és némi hegyi túra után megérkeztünk az aranymosó helyre. Kaptunk elegáns sárga gumicsizmát, lapátot, és aranymosó tálat. Megmutatták a technológiát, aztán próbálkozhatott mindenki kedvére. Az egyik legnagyobb buli, amin eddig részt vettem. Most már elhiszem, hogy miért indultak emberek Alaszkába anno...
Természetesen találtunk aranyat is, de ebből meggazdagodni elég nehéz lenne...
Ebédelni elmentünk Heiligenblut-ba.

Ebéd után nekiindultunk a Hochalpenstrasse-nak, de ez már külön blogot érdemel...

 

A mai nap a Grossglocknerről szólt.
Reggel némi szerpentinezés után megérkeztünk a gleccser parkolójához, ami egy négy szintes parkolóház. Természetesen van étterem (kettő is), és rengeteg kiállítás is. Többek közt egy autókiállítás is.
A gleccser 1960-as szintjére drótkötélen mozgó vasút visz le (7. kép). Onnan gyalog lehet lemenni a 2010-es szintig (8. kép). A szintkülönbség kb 400 méter. Onnan már nem ajánlott a tovább menetel, mert már jégen kell menni.
Az épületkomplexum mögött indul az alagutakat is magába foglaló túraútvonal. A kilátás hihetetlen.

 
>> EseményAdiArsenal // Alfa MiTo 1.4 T Distinctive 155LE // 2013-08-04

2013 június!
Menetközben elment a VDC (ESP,ASR,HILL HOLDER,DNA stb.), majd két nap múlva, amikor vittem diagnosztikára magától helyre jött, a vizsgálat féklámpa kapcsoló hibát jelzett, a probléma 1000km eltelte után sem jött elő újból!

 

2013 március
4 éves lett a MiTo!
Olajcsere (Selenia Star 5W-40), szűrők cseréje, átvizsgálás, minden rendben, 44800 km-nél!

Szerviz: Vi&Tó Kft. Budapest