Blog

Pár kép még a hosszabb próbaútról (csak Horvátva, meg Szlovénba, meg Olaszba ugrottunk át ha már arra jártunk ;) - és csak ment és ment és ment...)

 

Amióta megjárt a vas az Alfariumot elég sok minden történt vele. A legfontosabb a lakatolás. Sok tanakodás után végül is mi csináltuk édesapámmal, egyre kevésbé szeretjük a meglepetéseket. A még Pesten gépmunkán átesett hengerfejen már itt állítottunk szelephézagot - azaz ehhez is gépmunka kellett, mert nem voltak ennyire vékony beállító lapkáim, de Pakson van egy műhely, ahol mágnesasztalon meg tudták oldani a dolgot. A karburátorokat Dell'Ortokra cseréltem a Solexeket vagy sikerül felújítani vagy nem - zekkel is elég jól megy, bár kicsit szomjasabb. Képek később, bár rajtam kívül úgysem olvassa ezt itt senki szerintem :) . Hiába gyűlik az információs szemét is.

Ja,igen, megint van km óra: a kondenzátorok kiszáradhattak a röpke 30 év alatt az elektronikában ezért átforrasztottam a NYÁK-on vadi újakra és voila' megint mér. Igaz egyelőre még 30km-el kevesebbet, de majd állítok rajta: sajna eltérő feszültségértékűt kaptam csak és úgy látszik ez befolyásolja valamennyire a rezgőkört az elektronikában, de amúgy működik. Bódogság.

 
>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2013-08-30

Télen elkezdett nekem is beragadni a két első kilincsgomb. Többen megcsinálták már a műveletet az itteni tagok között, így nekem már annyira nem volt nehéz. Köszönet érte Admirálisnak, egyrészt a telefonos segítségért, másrészt pedig úgy tudom ő találta fel a spanyol viaszt, ő volt az első az itteni tagok között, aki először orvosolta ezt a problémát és le is írta blogba is.
Az új gumigyűrűket már hónapokkal ezelőtt beszereztem, többféle méretet is, hogy biztosan legyen olyanom, ami kell. A jobb oldali enyhén viseletes, kisebb szakadások voltak rajta, a vezető oldali pedig tele volt kosszal. Mindkettőt cseréltem.
A kilincsek kiszereléséhez először le kell venni az ajtókárpitot, ki kell szerelni egy műanyag takarót és az egyik ablak vezető sínt. A kilincsről lepattintani a két rudazatot majd kivenni a kilincset. Ez nem is olyan egyszerű, mert el kell forgatni a kilincset, hogy kijöjjön a lyukon. Először kicsit megy az anyázás, a túloldalon már szinte gyerekjáték :)

>> EseményFater (Norbi) // Alfa 147 1.6 TS (120 Le) // 2013-08-12

A mai napon forgalomba lett állítva MALIVN - mivel a rendszám MLV-199 - ezt a nevet kapta szürkesége. Budapesten én mentem vele keresztül, de még mielőtt beértünk volna Gődre, egy népautó Passat-ban szétszaladt a ménes és árokban végezte, miután kiütött egy Ford Transitot...

>> Autóápolásatosz069 // Alfa 156 2.4 JTD // 2013-08-12

az egyik görgőm elkezdett kereplő hangot adni már vagy úgy egy hónapja. most jutottam el a cseréig :) remélem mostmár csendbe lesz újra a kis szörnyeteg :)

 

Mivel mára sem volt nagy hőség kilátásban, a szokásos győri túrára a Spiderrel mentünk.
Ami beárnyékolta a napot, és ami miatt feladtam a reményt, hogy Mo-n valaha is kulturáltan lehessen közlekedni:
- Az út minősége kritikán aluli! (Celldömölk-Pápa-Győr) Az egy dolog, hogy a fele "bogárhátú" és leér az alja, de ennyi lyukkal, úthibával az eddigi össze "Nagy Túrán" (összesen 6.500 km) sem találkoztam! Gyakorlatilag az elmúlt években csak romlott a helyzet!
- A kedves trágyaszállítóról lapátnyi adagok potyogtak Takácsiban. Az anyagból kiszálló szalma kondenzcsíkként száll mögötte. A falu végén sikerült megelőzni, de szerintem nem értette a sofőr, hogy miért jeleztem a kezemmel...
- Minden harmadik autó 70-el megy. Faluban és azon kívül is. Valahogy nem értem a koncepciót. Most siet, vagy nem?
- A német autók 60%-án (Golftól felfelé) nincs irányjelző. Hol a német precizitás?
- Többen is mm-re az út szélén mennek. Persze néha le is mennek róla, ilyenkor a frászt hozzák az emberre, hogy szedhetem ki őket az árokból. Jó néhány padkázás után sem megy 5 centivel se beljebb. Nem tűnik fel neki, hogy hatalmas kátyúk vannak? Vagy csak szarnak a futóműre?
- Akinek telefonja van, az a fülénél tartja. A kocsi mozgásán is jól látni. Nem tilos az ilyesmi már pár éve?

 
>> Tuning és extraego // Alfa Giulietta 1.4 T 120 // 2013-05-22

Riasztó AR Giulietta 489, 65 eur

 
>> Szervizego // Alfa Giulietta 1.4 T 120 // 2013-07-12

Július 12. reggel - a nap egy kis kövecskével indult. Délután már 50 cm-es repedést találtam. A szélvédőcsere 404,18 eur, amiből 165 eurót fizettem a biztosítónak.

 
>> Eseményego // Alfa Giulietta 1.4 T 120 // 2013-07-26

Viszlát 146. Üdv. Giulietta!

 
>> EgyébBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2013-08-11

Még pár kép kedvcsinálónak :)