Blog

>> SzervizKardosdoktor // Alfa 159 SW Q-tronic // 2013-08-15

20e km megtétele után (160800 km) esedékesé vált az olaj és szűrők cseréje. Praktikussági szempontból (távolság) most szervízt váltottam. Felcsörögtem a Ali76-ot (Alfarium), hogy a sok koros Alfa gyógyítása mellet belefér-e nekik egy gyermekkorú '59? :-)
A mai napon olajcsere (Selenia Pure Energy WR 5W-30), olaj-, pollen-, légszűrő cseréje történt. Valamint a hosszbordás szíj hosszanti repedéseire is felhívták a figyelmemet, így azt is kicserélték.
Az első féktárcsák és betétek egy ideje már cserehatáron voltak, javaslatukra gyárival megegyező minőségű Ferodo tárcsákat és betéteket kapott a gép. A hátsókat nem bántották, azokban még van némi tartalék.
Kedvesek, rugalmasak, hozzáértőek, korrektek, csak ajánlani tudom őket. :-)

 
>> Egyébboli111 // Alfa 156 2,0TS Distinctive // 2013-08-15

A fényszóróim úgy néztek ki, mintha rétegekben elkezdene a műanyag leválni róla. Egy kis karosszériás jótanácsnak köszönhetően rászántam magam a felújításukra.
Kellett hozzá:
- G3-as polírozó paszta (1 liter 7000 Ft ehhez a munkához fél deci sem kellett)
- 1000-es csiszolópapír (1 ív 0,65 eurocent, melynek 1/4-ét sem használtam el)
- néhány liter víz
- szabadidő és türelem
Lámpánként kb. 1 órába került, amíg lecsiszoltam olyanra, amilyenre szerettem volna. Így sikerült a kisebb felverődéseket és a rétegekben leváló műanyagot eltüntetni. Végig sok vizet kellett használni hozzá.
A csiszolást követte a polírozás. A G3-as pasztát vattával vittem fel, és lámpánként mintegy 1 órán keresztül políroztam, míg a képeken látható eredményt el nem értem.
1-es képen a jobb oldal kész van már a bal következik.
2-es kép a jobb fényszóró polírozás után.
3-as kép a jobb oldal kész van, a bal csiszolás után.
4-es képen a bal oldal csiszolás után
5-ös képen a bal oldali fényszóró látható ahogy régen kinézett.

 
>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2013-08-10

Az első embléma is megérett a cserére. Igazából még csak a lakk töredezett össze rajta, de már nem volt szép. AlfaCity-ben vettem egy sima jelet Ofi-tól, azzal a szándékkal, hogy megpróbálom kicserélni a csak a jelet. De sajnos a 156-147-... jele nem kompatibilis, mert a "ház" maga is domború, és a jel csak egy sima vékony fémlap. Ebay-en taléltam, fogok is rendelni aztán majd meglátjuk. Addig is becseréléssel rendeltem egy komplett emblémát. Siófokon vettem át Ofi-tól.
Így ismét teljes fényében pompázik.

>> SzervizMiszöszFőnök // Alfa 147 1.6 TWIN SPARK // 2013-07-02

Sok fórumos tákolási ötlet után végülis gyárit vettem.

 
>> SzervizMiszöszFőnök // Alfa 147 1.6 TWIN SPARK // 2013-05-10

Mikor kicserélték az egyik hűtőt a nagyot asszem akkor elfelejtették feltölteni gázzal a klíma hűtőt, most bepótolták.

 
>> SzervizMiszöszFőnök // Alfa 147 1.6 TWIN SPARK // 2013-01-18

Kilyukadt, tönkrement, akármi...kicseréltük.

 
>> EseményBenz // Alfa 145 1.6 Twin Spark // 2013-08-15

Már régebb óta tervezgettük tesóimmal és a szüleimmel hogy visszamegyünk az Őrségbe kirándulgatni egyet, de ha már lúd legyen kövér legyünk sokan ! :) Így hát 8-an vágtunk neki a domboknak ! :) Két autóval mentünk anyuék 27 éves Golfjával és az Alfával. Mindketten jelesre vizsgáztak ;) ( De hát ez nem is volt kérdés) Összesen kb 700 km kocsikáztunk sok mindent megnéztünk amit érdemes volt a környéken. Jó időnk volt úgyhogy fürödni is tudtunk a közeli tóban. Átnéztünk a szomszédos szlovéniába is. Jól éreztük magunkat , pihentünk egyet. Ja és a levegő annyira friss volt, öröm volt lélegezni :)

Egy kis számvetés :

Megtett km : 708 km
Tankolt üzemanyag: 47,86 l
Átlag fogyasztás: 6,7 l

 
>> SzervizMiszöszFőnök // Alfa 147 1.6 TWIN SPARK // 2012-02-03

Nem tudom mit csináltak vele, de jó sokba került.
Valami fék folyadék cső is kellett de csak gyárit tudtunk venni.
Termosztát csere.
Leömlő csere.

 
>> Tuning és extraLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2013-08-10

A tetőcsomagtartó tipikusan az a dolog, ami ritkán kell, de ha kell akkor nagyon :) Úgy döntöttem ideje lenne venni egyet. Utánanéztem, a gyári a Rieglernél bő 70.000 lenne, a Thule még egy kicsivel több, a sima típusspecifikus utángyártott pedig 35.000 körül.
Csöri mondta hogy van egy ismerőse akin keresztül esetleg olcsóbban is meg lehetne venni. Utánakérdezett, és mikor mondta az árat nem volt kérdés, hogy megrendelem ezt. Kb. 3 hét volt az átfutás, Siófokon vettem át tőle.
Fel is próbáltam, minden okés. Annyit változtattam csak, hogy vettem 1cm-rel hosszabb rozsdamentes csavarokat, mert a gyáriakkal kicsit nehéz volt a hátsót levenni. A hosszabb csavarokkal úgy is le lehet szerelni, hogy nincs teljesen szétszedve. Plusz vettem hozzá egy rendes 6-os, imbuszos, T-kulcsot, így nem kell a hozzá adottal szórakozni.