Blog

>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa 155 Q4 2.0i 16V Turbo // 2013-08-09

Az elmúlt 2 hétben kalandos körülmények között utazott a BOV.
( BRT futár - Italy elkeverte majd visszavitte és ugyanez ismét de másodszorra sikeresen az olasz címre leszállította péntekre, hétfőn már a kezemben is volt )
Maximális köszönet : Gery83-nak aki elviselte a telefonos zaklatásaimat:-DD
Végülis tényleg egyszerű volt a beszerelése-így utólag.
Ha már így szétkaptam ezt a pár csövet alaposan kitakarítottam mindent, a gyári lefújó ( Bosch ) be a szekrénybe...
A vákumcső ami a szelepen lett volna elfáradva lógott egyébként.
A teljes csövet kicseréltem egy 5mm-es Gates-re, bilincsekkel rögzítve.
A szívórészbe a mellékelt dugó be és már pakoltam visszafelé a cuccokat.
A vákumot is rácsatlakoztattam a másik helyre és a mérő máris életre kelt.
Próbaút-0 Bar-tól 0.5-0.0-ig toltam neki, gázról le és megszisszent, bexa-behu:-))))))
Brutális.Ez 10s!
Aztán végig széles mosoly hazáig.
Megérte az árát, a legjobb viszont az, hogy a turbo-t védi.
Az alapjárati-t is kitisztítottam ha már szét volt kapva minden, meg cseréltem egy szilikoncsövet is a kartergáz felsőt.Jó lett, tetszik.

>> SzervizCro166 // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2013-08-09

Klímatisztítás, házilag.

 
>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2013-08-08

Csörinél új olajat kapott a digó plusz egy litert a csomagtartóba utántöltögetésre.
Volt egy idegesítő kattogás is a bal elejéből szűk balkanyarokban, de Palotán az istennek se akarta produkálni. Azóta egyszer sem hallottam, még a kontroll-körforgalomban sem, ahol eddig rendszeresen csinálta. Csöri újra szemmel verte a hibát. :)

Óraállás: 183.698

>> Eseményykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2013-08-05

Budai rakpart, Lágymányosi híd vonala, dél felé.

 
>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2013-08-05

Olajcsere, + szűrők, pollenszűrő stb, évente szükséges müttyök cseréje. Olajat most nem Seleniat kapott, hisz ette rendesen. amikor a kocsit vettem találtam benne, a pótkerékbe rejtve egy noname olajos kannát, gondolom ez már megtette a hatását, ezért eszegethette a Seleniat. Így a Valvoline kínálatra esett a választás, más autóban szerzett tapasztalatok alapján (olajevős Mazda 323), a nagy futású motorokhoz kifejlesztett olajuk került betöltésre. így 3000 km megtétele után a választás jónak tűnik, a pálca szerint a szint maradt a csere utáni állapotban. Ezen felül az első fém fékcsövek lettek cserélve.

Óraállás: 328890

 
>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2013-08-05

2013.08.02 - Futóműátvizsgálás (500 Ft) majd bal első felső lengőkar csere (22.000 Ft). A 133.000 km ellenére még gyári volt benne (2002-es gyártási év volt beleütve). Szóval elég jól bírta.

>> Szervizosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2013-04-26

Megtörtént a vezérlés cseréje, tokkal-vonóval. A márkák: Dayco, Hepu, SNR.
Cseréltem a bal alsó lengőkart is, ami TRW.

 
>> Szervizosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2013-07-27

Egyre többször indult 3 hengerrel. Kizárásos alapon rájöttem, hogy gyújtás, meg injektor probléma nem lehet. Végül már a vizet is kezdte forralni.
Eljött az ideje a hengerfej levételének. Persze a pakolás volt a hibás, emellett kapott 4 hidrotőkét( meg az összeset megtisztítottam), egy új szelepet, felső balansz tengely dugót, bütykös szimeringeket, szelepszár szimeringeket, szívótorok tartó szilentet, felső motor kitámasztó szilentet és végül egy Nissens hűtő radiátort. . Persze a hf. síkolás sem maradt ki. El használtam néhány féktisztító sprayt is.

 
>> Szervizosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2013-07-31

Kapott friss Selenia Racing-et, meg szűrőket.

 

Ahogy beköszöntött a jóidő és használtam volna a klímát egyszerűen küszködött az egész rendszer. Fogta az autót, bekapcsoláskor halkan kerregett néhány másodpercet, és csak az anyósülésre jutott a hidegből. Sem a vezetőt sem hátra nem hűtött, csak a ventilátor fújta a kinti meleg levegőt.
Rámijesztettek, hogy terelőlapát mozgató motor hiba, és szét kell bombázni a műszerfalat, anyagilag 40.000 forint környékébe fog fájni.
Szerencsére egy ismerős azt ajánlotta (saját tapasztalat híján), hogy nézessem meg mennyi freon gáz van a klímarendszerben. Így is lett.

Az eredmény lesújtó volt; a gyári 460-480g gáz helyett mindösszesen csak 130g gázt sikerült visszafejteni, olajat egy cseppet sem! Vákumteszt rendben volt.
A paripa megkapta a szükséges gázmennyiséget és a 30ml olaját is egy elég baráti áron! Sorbaállnom sem kellett, jöttem mentem, 10-12 perc volt az egész mutatvány, mindezt Esztergomban a Vihari autóvillamossági szervizben! Így az első tapasztalatok nagyon pozitívak, dől a hideg mindenhová, megszűntek a hangok. :)