Blog

2013.02.09.
Első autóm és egyben első Alfám kézhez vétele!

 
>> EseményFater (Norbi) // Alfa 147 1.6 TS (120 Le) // 2013-08-03

Tegnap a kora esti órákban elmentünk autót nézni a páromnak. A neten főként grande puntokat nézegetett, de csak úgy mellékesként rátekintett a 147-es alfákra. Sikerült előbb 4-5 autóra szűkíteni a kínálatot, majd már csak kettőre. Az egyik egy progression felszereltségű 120 Le jtd, a másik egy tolatóradarral is megáldott 1.6 TS szintén 120 Le-s motorral és Distincitive felszereltséggel. Mire eldöntöttük, hogy a jtd lenne a jobb, addigra azt már eladták..., így megnézésre csak a benzines maradt. Elsőre úgy tűnik nem fogjuk megbánni.
Az eladó egy magánszemély, aki ezen a kocsin kívül még 3 db 147-est tárolt eladásra az udvarán és jelenleg 2 db Giuliettát (jtdm és QV) saját célra használ.

 

Anno domini a gyári lengéscsillapítókat felújítattam a Kárászynál. A sport változat annyira kemény lett, hogy a toronyszilent rugózott a lengéscsillapító helyett. Tehát elcseréltem 1 pár gyári használtra. Azok eddig bírták. Pontosabban nem bírták. A boldogan beszerzett AZEV A felnigarnitúrát lecseréltem gyári Speedline felnikre. Felni cserekor vettem észre, hogy a bal első lengéscsillapító nyaka olajos és már a porvédő is abban úszik. Tehát kuka. Tehát másik. Hátul Kayaba Excell G van. Előre is az kellene. Próbáltam a Monroe gátlókat is, de egy szerelő ismerős mondta, hogy az utóbbi időben sok a baj velük. A Kayabákkal viszont nincs baj. Így hát az lett. Elég drága és sajnos nem volt időm a klubbos beszerzéssel intézni- bocs, Thomika. Maradt a ZSU. Elég baráti áron adták. A beszerelésnél kapott természetesen új porvédőt, ami viszont már Monroe gyártmány. A rugóösszehúzó sokat segített. A gólyalábat nem szedtem ki teljesen, a toronyszilentet bent hagytam. A beszerelésnél kellett kicsit játszani a rugó tetejével, de simán bement a helyére.
Ha már le volt szedve a kerék, kapott egy-egy kutyacsontot is.

 
>> EseményÁkos91 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2013-08-03

Tegnap hazaértem és már az asztalon várt GT cartárs csomagja. Tele volt minden
finomsággal. Köszi mégegyszer

 
>> SzervizDiny // Alfa 156 1.9 JTD Executive // 2013-08-03

Akkor jártam utoljára szervízben, amikor az előző bejegyzést írtam:) lekopogom, nagyon jó is így, hogy nem megy szét Lia alattam:) Nyilván olajcsere megvolt.

Most viszont Zé kollégához elvittem, mert a bal hátsó csapágyam nagyon búgott, és mivel a 200ezer km-t lassan elérem, időszerű volt egy nagyobb szerelés.

Elhatároztam, hogy műszaki és esztétikai javítgatásokkal ajándékozom meg magamat.
Zé kollégánál az alábbi javítások voltak meg eddig:

- vezérműszíj, feszítőgörgők, és ami még ehhez tartozik
- olajcsere, szűrőcserék stb.
- kézifékkötelek cseréje
- hátsó féktárcsák, betétek,
- műszerfal háttérvilágításának cseréje, már volt pár, ami kiégett
- légzsák visszajelző kiüttetése

A lengőkarok rendben vannak, a lengéscsillapítók még jól bírják.

Ami még hátra van, az inkább már esztétikai javítgatás, szépségápolás:
- első embléma csere
- első szélvédő csere
- ablaktörlők cseréje
- kormány, sebváltó és kézifékkar újra bőrözése
- polírozás
- kárpittisztítás
- új szőnyegek, mert a meglévők már elszakadtak nagyon
- kavicsfelverődések eltüntetése
- és esetleg új felnik:)

a legfontosabb persze a műszaki rész volt. Az már rendben van, remélem, hogy újabb 80000 km-t tudok majd menni vele minden különösebb probléma nélkül:)

Kézzel felpolíroztam a vasat, szebb lett, de nem vagyok elégedett. (Folyékony Turtle Wax-al.)

A bőrápolást is megcsináltam, AutoGlym-es termékeket felhasználva, tudom ajánlani mindenkinek, profi cucc, gyönyörű lesz tőle a bőr!!!.
Először lemostam a bőrt (csak puhán, gyenge mozdulatokkal szabad törölgetni, ellenben a festékanyag is lejöhet) utána jött a bőrbalzsam, 48 kell, amíg a természetes illóolajok beivódnak a bőrbe. Nem lesz síkos utána az ülés.. Mikroszálas kendőket használtam. Nagyon megérte.

Hőálló (650 fok) ezüst spray-el lefestettem a leömlők előtti hővédő lemezt.

 
>> EseményG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-08-02

Sajnos úgy alakult, hogy kerek 5 hónapra eltiltottak a vezetéstől, ezért hétfőtől le kell tennem az autót. Tétlenkedni nem fogok, szét lesz szedve és ami eddig zavart, de nem foglalkoztam vele, meg lesz csinálva.

>> SzervizJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2013-08-02

Menet közben leállt az autó. What a függetlenállamokközössége? Laptopra fel, hátha kiderül valami. Nem derült ki semmi. Ötletelés, agyalás, szervíz. Jeladók csereberélgetése, immora gyanakodás, ötletelés, stb. Még mindig nem indul. Na akkor bontás. Porlasztók kivétele, elküldés bemérésre. Hoppácska, megvan a hiba: porlasztó. Beállva. A comp meg letiltotta az egész miskulanciát. Nos, akkor adjunk neki: tank levéve, kipucolva, tápszivattyú szűrője kipucolva, új gázolajszűrő, bontott porlasztó. És ha már költekezünk, új légmennyiségmérő, mert a comp nagyon sikítozott, hogy nem jó.
Most már újra elkerreghetünk a lemenő nap fényében...

Köszönetlista:


Warbi barátomnak az ötletelésért és biztatásért, a nyomásellenőrző kábelért és a türelméért!
Balázsnak és Gábornak a közreműködésért!
Ferkének a porlasztóért!
Erhardnak a LMM-ért!

Pár kép:

1: diagnosztika+leégett fej :-)
2: tank lent
3: jó az öreg a háznál!

 
>> Tuning és extraDzsozy // Alfa 166 2.0 TS // 2013-08-02

Régóta direkt szűrő van a kocsiba. Tisztítom, és így a Lmm nem megy tönkre. Mind ez azért van,mert az vettem ésre, hogy így sokkal-sokkal stabilabb az alapjárat. Gyári rendszernél folyamatosan fel-le ugrált. De nem is ezt akartam.
Ezt egy óra alatt csináltam, de még azért mókolok rajta. Ha motorból áradó melegtől próbálom egy kicsit leválasztani.

 
>> SzervizDzsozy // Alfa 166 2.0 TS // 2013-07-26

Beszart a vezető oldali, első központi zár. A probléma csak az, hogy vinném a kislányom pancsolni, a vasat meg nem lehet bezárni.
A vaterán találtam egy vadi új cuccot. Megvettem, és kértem a tulajt, hogy futárral küldje. Rendes volt a srác, másnap már kezemben volt a zárszerkezet, és egy óra matatás és be is szereltem.

A kulcsokat is szétkaptam, és féktisztítóval kitakarítottam a mikrokapcsolót. Olyan volt, mintha kátrányos lenne. Ez a nyomógomb, gumi öregedésével jár. Vágtam úgy kb egy 0,5*0,5-ös darab szövet alapú szigszallagot és a nyomógomb belső részébe beleragasztottam. Tettem bele így 2 darabot. Hát ezt előbb is megtehettem volna. Teljesen más nyomkodni a kulcsot. Van tartása a guminak, nem olyan puha, és nem kell keresgélni a kapcsolót.