Blog >> futómű

>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-03-26

Most, hogy már végre itthon van a gép, neki tudtam állni felújítani a futóművet! Először a hátsónak „estem” neki, de előtte ugye le kellett vennem a kipuff. rendszert, meg a benzintankot is! A következő lépés az volt, hogy kiszivattyúztam a fékolajtartályból az összes olajat, hogy ne csöpögjön mind a nyakamba! Így is maradt elég a csövekben! Aztán leugrottak a helyükről a féknyergek, féktárcsák, lengéscsillapítók, rugók, lengőkarok, stab.rúd és végül a híd is! Persze, nem volt ennyire egyszerű, mert azért a csavarokkal meg kellett szenvedni, de végül én nyertem! És ez mind-mind újra cserélődik a híd kivételével, mert azt Marklartól vettem használtan! De ez is szépen le lett csiszolva, aztán festve és most úgy néz ki, mintha új lenne! Mehetnek a helyükre az új alkatrészek! A régi hídról átszereltem az újra a fékerőszabályozót, majd a lengőkarokat, de ezekben még a csapágyak is ki lettek cserélve! Helyükre kerültek az új kerékcsapágyak is az aggyal együtt! Aztán vissza a stab.rúd (szintén csiszolva és festve), és az ültetőrúgók mellé már a Bilstein sportgátlók kerültek (ez itt a tyuning helye) a gyáriak helyett! Kapott vadi zsír QH féktárcsákat, Textar betéteket, 16V féknyergeket (állítólag ezek kézifék része nem rohad be, mint a 8v-é) és gumi fékcsöveket is! Egy fém fékcsövet kellett csináltatnom (500,-) gyorsan, mert leszedéskor kitekerődött a nyaka! A többi fém fékcső már egy korábbi projektnél ki lett cserélve! Aztán már csak a kézifék bowdenek voltak vissza és a kézifék beállítása! De ha már úgy is lent volt a benzintank, kicseréltem a benzinszűrőt is! Ahogy elnéztem ez még soha nem volt cserélve, épp itt volt az ideje! Aztán tank vissza és jöhet az első futómű! Persze a csúnya lemezfelnik helyett már felkerültek az aluk a nyári gumikkal és az új kerékcsavarokkal (4800,-/16db)! A kipuff.-t még nem raktam vissza, mert az első részét is le kell majd szedni! :-)

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2009-03-24

Tegnap Csörinél jártam. Kicserélte a két hátulsó hátsó lengőkart az autómon, kicentírozta a négy alufelnit és beállította a futóművet.
És vele cseréltettem ki a szövetbetétet a bal hátsó kerékdobban, ezt még tavaly üzleteltem Bandival.

>> SzervizAndorka // Alfa 33 905A1 // 2009-02-13

Végre összejött a pénzem és az időm is, hogy elmenjek a futóműveshez.
Be lett állítva a futómű, ahogy sikeredetett... De legalább a kormány már egyenesben áll, ha egyenesen akarok menni. (eddig ferdén állt)

>> SzervizKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2009-01-08

Futómű beállítás. Volt egy pici összetartása a kerekeknek, ezt korrigálták...

>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2008-12-17

elől mind a 4 lengőkart cserélni kellett.......145.000HUF(kb.)
műszaki...15.000HUF
oldalindex....2.200HUF
munkadíj...15.000HUF
......így karácsonykor.....fasza.....

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-12-02

Tegnap a gumisnál azt vették észre, hogy kis mértékben, de nem egyenletesen koptak a nyári gumik. Emiatt ma (1202) meglátogattuk a futóművest Dunakeszin, hogy korrigálja a felmerült hibát. Alkatrészt nem kellett cserélni, így csak a beállítás került felszámolásra.

>> SzervizAttie // Alfa 156 1.9 16V JTD M-Jet // 2008-11-18

November 22-én járt volna le az autó műszaki vizsgája, így be kellett jelentkezni erre a kényszerű feladatra. Azért hogy minden tökéletes legyen a vizsga előtt még kicseréltettem a hátsó kereszt kitámasztó szilentjét. Vizsga előtt még pont kiégett a jobb első helyzetjelző így azt is cserélte a szerelőm. A vizsga 25.000 Ft volt a szervizelés 12.000

>> Szervizpe-Ti // Alfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2008-10-10

Ma kicseréltem a balos axiálcsuklót + megtörtént a futómű-beállítás. Km óra állás: 109500.

>> SzervizDévid // Alfa 156 2.0 TS // 2008-10-10

Ma voltam futóműállításon, mivel tartottam tőle, hogy a balesetemkor elmászhatott valami. Állítólag frankón beállították, szerintem meg elqrták, mivel azóta küzdenem kell az útonmaradásért. Szerintem elviszem máshova, ahol normálisan beállítják.

>> Szerviztipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2008-09-25

Ma az utolsó gyenge láncszem is javítva lett - nevezetesen a belső GL-szem - Lenkeyék végezték el a munkát. Ezután a teljeskörű retus után elvihettem végre futómű állításra... Éppen ideje volt már, hogy befejezett legyen a munka, nagyon untam már a szervízbe járást, meg hát az anyagi vonzata sem kevés egy ilyen teljes felújításnak... :(
A gyári állapotú sem lehet jobb/csendesebb ennél. :)

Lenkeyék IS megállapították, hogy kifejezetten jó állapotú a verdám - ő aztán látott már jó néhány 166-ot alulról/szétszedve.

Az eleje egész rendben van, átnézettem azt is. Az majd csak később lesz anyagi csőd okozója...