Blog >> futómű >> airride

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2016-03-11

Hónapok óta ment a keresgélés, hogy szakember építse be az airride rendszert. De aki közelben van, az tele volt munkával, aki meg ráért volna, az nagyon messze él. Aztán végül mégis lett valaki a közelben, aki ráért. Sajnos minimálisan ugyan, de hiányos volt a készlet, pár dolog hiányzott. De ez csak beépítés közben derült ki. Végül sikeresen bekerült. A rendszer jó, hibátlanul működik, de rá kellett jönnöm, hogy tényleg nincs rá szükségem. Ez már a beépítés előtt is megfordult a fejemben, de ha már nálam volt, mindenképpen ki akartam próbálni. Terveim szerint nem marad bent sokáig az autóban.
A teljesen leeresztett, valamint a teljesen felemelt állás között kb 15 cm van, szép nagyot emel. Minimálisan lett keményebb a futómű, teljesen jól használható a mindennapokban is.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2015-11-22

Mindig is tetszettek az airride-os autók. Terv volt, hogy egyszer nekem is lesz. De nagyon drágának találtam a 0-ról megépíteni egy ilyen rendszert. És tulajdonképpen nem is volt rá soha szükségem, viszont Kócosw szólt, hogy van egy kész szett Németországban, ami eladó. Típusspecifikus, Alfa 156-hoz való. Árban jobbnak tűnt, mintha darabokból kéne összerakni, bár így sem volt olcsó. Mindenesetre felvettem a kapcsolatot az eladóval. Elkezdtem alkudozni, de csak nem tudtunk megegyezni. Úgyhogy nem is foglalkoztam tovább a dologgal. Aztán egyszercsak jött egy email tőle, hogy csak meg kéne egyeznünk. Végül sikerült egy számomra is megfelelő árat összehozni. Ez számszerűsítve 700€ volt, ami átszámítva 220000 Ft. Ez így sem kevés pénz, de tekintve, hogy a rendszer megépítése 3800€-t kóstált, azt hiszem jó árat alkudtam ki. Kócosw és Baffi intézte a pénzügyeket Németországban, illetve magukhoz is vették a készletet, majd egy kollégájuk segítésgével került hozzám.
Maga a rendszer sárga Bilstein (B6 vagy B8) gátló alapokra van építve. 20 literes alutartály a levegőnek, Viair kompresszor, dupla mutatós órák képezik a részeit.
Az erdeti tulaj egy gyönyörű 156-os tulaja volt. Az autó ITT megtekinthető. Kb 5000 km került az autóba, amíg bent volt az airride, aztán a srác úgy döntött, hogy eladja a kocsit. De egyben nem sikerült jó áron, így darabokban, bontva került értékesítésre. Így volt ez az airride szettel is, mely 1800€-ért cserélt gazdát. Az új tulaja egy 147-esbe akarta berakni, de sajnos az az autó motorikusan nem volt tökéletes, többször is volt vele gondja, így nem került be. Ő rakta fel 1000€-ért az EBay-re. Tőle került hozzám 700€-ért. Hát, ennyi a rövid története a cuccnak.