Blog >> futómű >> hátsó

>> SzervizLiquid // Alfa 159 1.8 TBI berlina // 2021-06-20

Lebeszéltem Csörivel a lengőkar szilent, illetve a vízhűtő cserét. Ez utóbbi szivárgott, ezt már az előző nyári olajcserekor mondta Attila. Az autó alatt csak 1-1 csepp jelent meg időnként, a tartályból nem volt számottevő a hiány. Mindenesetre ha a futómű miatt úgyis szervízbe mentem, hát beütemeztük a vízhűtő cserét is. A fagyálló ment vissza mert csak egy éves volt, illetve olajcsere se kellett most a kevés km miatt. Ezenkívül a jobb hátsó féket szedte szét és rakta össze mert szorult kicsit.
Futómű beállítással zárult a nap.

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2019-03-08

Tervszerű karbantartás:
- Motorolaj (FUCHS Titan Supersyn 5W-40)
- Olajszűrő (Mann HU6007X*AN)
- Levegőszűrő (Sofima S 7606 A SOF *GD)
- Pollenszűrő

Olajfolyás:
Az autó alatt a motortérnél olajfoltok jelentek meg. Mint kiderült két forrásból, amiket cserélni kellett:
- Vezérműdekli tömítés
- Vezérműlánc feszítő patron
+ szükséges lett még:
- Szelepfedél tömítés

Első futómű:
Bal oldalról erősödő kopogás volt hallható a kisebb úthibáknál. Szükséges volt cserélni:
- Lengőkar (első, felső, RUVILLE 35/18/AH, 41/18/AH)

Hátsó fék:
A hátsó féktárcsa már szépen kivállasodott, betétekkel együtt újakat kapott:
- Féktárcsa (hátsó, BOSCH 986 479 378)
- Fékbetét (hátsó, BOSCH 986 424 775)

Munka:
motorolaj+szűrők csere, hibakódkiolvasás, vezérlés javítás: láncfeszítő patron cseréje, tömítések cseréje, első futómű átvizsgálás, első fékek átvizsgálása, első felső lengőkarok csere, hátsó fékek átvizsgálása, hátsó féktárcsa+fékbetétek csere

Km óraállás: 121900

>> SzervizJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2018-11-04

Csereérett lett a két hátsó lengéscsillapító. Iszonyat hangja volt és lehetett érezni, hogy szinte elpattog a kocsi az úton. Cserélve lett mindkettő, plusz kicseréltül vele együtt a két hátsó toronyszilentet is. Ismét olyan feszes úttartása van a kocsinak, mint ahogy azt a gyárban megálmodták. :-) Lengéscsillapítóból Monroe Reflex ment bele, toronysziletből pedig TRW márkájú.

km állás: 200.895km

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-04-08

Ma (2017.04.04) megérkeztek a hátsó futómű alkatrészei:
Hátsó stab. pálca: BIRTH 2 db
Hátsó stabrúd szilent: BIRTH 2 db
Hátsó stab. kar: BIRTH - 2 db (jobb - bal)
Hátsó szilent 2 db.
Hamarosan szerelés!

Ma minden kész is lett Zoli barátomnál. A bal hátulja is megkapta az új lengéscsillapítót. :)

250.600 km

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2016-12-29

Jobb hátsó lengéscsillapító beszerezve, mai nappal kicserélve. Jövőre jön a másik oldal és a hátsó fékek. :)

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2016-12-18

Még a parkolóban egy nagy pattanás... :(

>> AutóápolásV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2012-08-13

Tanuló voltam mikor meg lett az első alfám , egy dízel 90 lovas, örültem is neki nagyon, csak sajnálatosan nagyon sok baja volt karosszériailag, főleg hogy kapott hátulról meg egy picit előröl is. Belseje is oda volt már, a ragasztók elengedtek, de hát a remény hogy majd egyszer olyan lesz mit szeretnék, akkoriban 2012.ben 400 ezertől kezdődtek a 145-146osok , és ment millióig. 230.000 vettem egy 46ost, majd jó lesz tanuló autónak, már volt 1 éve jogsim, Bravoval mászkáltam előtte. Nagyon meg szerettem az alfám, meg mivel első autó nem akartam hogy 5 év múltán a vasba menjen, mindig csinálgattam rajta valamit, akkor még nem szerelgettem mint ma, csak tanulgattam hogy mi merre mennyi. Volt egy donor 146 , szint úgy zöld, cseréltem lököst elől, egy bal első sárvédőt, motorháztetőt meg még kisebb dolgokat. Tettem rá Lancia alufelnit, akár milyen állapotban volt mindig szerettem, csak tudtam hogy sok dolog lesz még vele. Próbáltam a tetőkárpitot is megcsinálni, de elsőre nem lett olyan jó, gyűrött lett az anyag, kb 2 év múlva le is cseréltem, na másodszor már jól sikerült, a technika nem volt mindegy :) Volt hogy el tört az első dob előtt a kipufogó, kuka is volt az egész rendszer, le is lett cserélve, de amíg abban a 2 napban eltört kipuval jártam mindenki felfigyelt, a turbó is megszólalt :) Ja és volt rajt valamikor egy T.Spark felírat :) Biztos szebb volt tőle :) Volt baj még a képeket vissza a nézve a hátsó tengellyel, de én már ezekre nem is emlékeztem. Amit nagyon szeretek benne az a tető ablak. Az utolsó képen látszik a kék megjelenése, lehet ezért is lett aztán kék az autó :)

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2016-08-31

Olajcsere alkalmával észrevettek pár hibát.
Mai nap cserélve lettek:
- hátsó stabilizátor pálca;
- első axiál csukló;
- kipufogó felfüggesztő 3 db ;
- futómű állítás;
- hátsó lengőkar 2 db;
- csavar.

Km. : 120 600

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-07-10

Nyári gumi felrakásánál szóltak, hogy lógnak a gömbfejek, szóval eljött az idő egy nagyobb szervizre. Tehát cserélve lettek az alábbiak, lógásból, elfáradásból, kopásból adódóan.
-lengőkarok (Birth)
-kormányösszekötő gömbfejek (Moog mert a Febi amit először vettem nem volt jó hozzá)
-lengéscsillapítók (Monroe)
-lengéscsillapító porvédő és ütköző (Monroe)
-toronyszilentek (Monroe)
-stabilizátor karok (Unix)
-stabilizátor rúd szilentek (AZ Meisterteile)
-kormánymű porvédő gumiharangok (Bárdi)
-motor- és váltótartó bakok (Impergom)
-hátsó féktárcsák (Textar)
-hátsó fékbetétek (Brembo)
Szóval most már (majdnem) minden új az elejében is, úgyhogy remélem sok ezer km-ig nem kell hozzányúlni (legalábbis ezekhez), mert kitépem az összes hajamat...
Tekintettel ismételten a megfelelő eszközpark hiányára a szervizt a kulcsi Alfa Veloce végezte. Korrektek voltak, mert csak kedden tudtam vinni a műhelybe az autót, de péntekre kész lett így Alfacityre megújulva mehettünk.

km óra: 244942

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2014-06-22

Végre sikerült sort keríteni az autó hátuljának megcsinálására, már időszerű volt. Szombaton befért a szerelőhöz. Került bele:
- gátló
- lengőkarfelújító készlet
- ütköző gumibak
Szerviz után érezhetően javult az autó úttartása, végre nem dobálja a seggét, igazi kanyarvadász lett ;)

Ja egyébként bónuszként valahova eltűnt a szervóolaj. Néha volt csöpp az autó alatt, de nem rendszeresen. Múlt reggeli szokásos ellenőrzésnél észrevettem hogy a minimumszint alatt van, így vettem 1 liter Tutela GI/A-t. Pótoltam a hiányt, azóta nem fogyott belőle. Egyébként többi folyadékszint rendben van.

Km óra: 223299