Blog >> futómű >> rugó

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-08-08

Már nagyon rossz állapotban volt az első futóművem, így a motor csere alkalmával azt is kicseréltük. A komplett bölcsőt leszereltük, minden lengőkart és a stabilizátor szilenteket, pálcákat, lengéscsillapítókat, rugókat (a régiek el is voltak törve) cseréltünk. Most csodálatosan halk és finom a futómű, megérte! :)
A lengőkarokat az érdi Kovács műhely újította fel.

>> SzervizAtoska // Alfa 156 1.6 TS // 2016-11-02

Üdv.!

Gondoltam nekifekszek az első futóműnek.
Nyiszorog, kopog, eléggé leng és minden úthibára érzéken az orra a Kicsikémnek.

Mindkét oldalon alsó lengőkart cseréltem, lengéscsillapítókkal. Mint utólag, szétszedéskor kiderült, a spirálrugókat is kell, :-(

Újabb kis "huncutságra" derült fény az előző "Szakembör" keze nyomán. Lengőkar szilen ha már jól kikopott és "nemköltünkrámertminek" címszóval. Hegesztővel felhízlalta a lengőkar tengelyét és visszanyomorította rá a már kikopott gumiszilent. "Jól van az úgy, műszakin úgysem látszik!"

Munkaidő: 5-6 óra

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-03-25

Újabb állomáshoz érkezett a tuningmentesítés. Marektől sikerült egy garnitúra V6-hoz való gyári rugót szerezni. A hátsókon akadt némi rozsda, de semmi olyasmi, amit egy drótkefe és némi Hammerite ne tudott volna orvosolni. Egy telefon az Alfariumnak: hétfőn tudnak fogadni. Gondoltam, az olajcsere még nem égető, de ha már úgyis szervizbe megyünk, ejtsük meg azt is. (Most nézem, hogy sikerült 7000 kilométert megtenni az előző óta. Még hogy nem kényeztetem az Alfát...)

Eljött a hétfő, nyitás előtt értem a Csurgói útra, Alex pedig összeírta a kívánságaimat - rugók, olaj, szűrők meg még néhány apróság. Délutánra elvileg meglesz.

Nem írom le az egész tortúrát, csak a lényeget: hátul új gátlókra és stabpálcákra is szükség volt, több csavar és tartóelem áldozatul esett az összerohadt alkatrészek szétszedésének, ezeket is pótolni kellett. Az alkatrészbeszerzések és a rengeteg faragás miatt hétfő délután helyett szerdáig vendégszerepelt az autó az Alfariumban, én meg a ráckevei héven. Alexék helyében én kitoltam volna az autót az út szélére, hogy vigyem, ahová akarom, de szerencsére ők nem ilyenek. :)

Amikor ott hagytam a géperejűt, azt is kértem, hogy nézzék át, mi lehet még, amihez rövid időn belül hozzá kell nyúlni. Sajnos nem csalódtam, akadnak ilyenek is. A legsürgősebb a fékbetétek cseréje lesz elöl-hátul, de a hátsó kipufogódob is közeledik a pályafutása végéhez. Elöl két gömbfej is fél lábbal a sírban van. Hab a tortán, hogy közben egy légtömegmérő hibát is dobott az autó. Ezekre hamarosan visszatérek.

Írom inkább a jó híreket: újraaszfaltozták a Weiss Manfréd utca külső sávját, de legalábbis valami csoda folytán járható lett. A végén képes vagyok úgy átmenni a síneken, hogy az autó hátulja nem akar letáncolni a kanyarívről. A munkahelyemnél levő fekvőrendőrökön se akar látványosan elpusztulni az autó. Még a kormányzásba is visszatért az élet. Már el is felejtettem, milyen egy jó 156-os futómű. Még úgy is megérte a csere, hogy az első beüléskor automatikusan nyúltam a magasságállítóhoz, hogy lejjebb engedjem az ülést - de már a padlón volt. :)

A költségeim így alakultak:
Bontott rugók: 20 000 Ft
Drótkefe, ecsetek, Hammerite: 4 800 Ft
Szerviz, olaj, minden egyéb: 160 100 Ft
Az ültetőrugókat eladtam: -25 000 Ft

Kilométeróra állása: 131 808

Tegnap este megérkezett Haro-tol a csomagocskám, aminek tartalma:
4 gyári rugó - 2003-as modelből, kevesett futottak (ugye Haro? :D )
1 aktívszenes pollenfilter
Sajnos az itteni utak állapota miatt döntöttem az ültetés megszüntetésén :( fájó szívvel, de feláldozom a dizájnt a kényelem oltárán :(
Várat magára még 2 alsó/első lengőkar vásárlása és indulhat is a művelet...