Blog

Hát igen igy néz ki egy 12 éves autó alja, köszönhető a hanyagságnak-nemtörődésnek, sajnos mikor megvettem az autót már láttam hogy az emelő sineknél már kapkodja a rozsada s a 4 égy év alatt idáig fajult a dolog.... hibás vagyok mert nem volt kellő képpen kezelve, de már késő bánat... igy a holnap viszem lakatoshoz hogy mit szóll hozzá s mennyibe fog fájni ez a kis plusz kiadás :( még a tél előtt meg kell csináltatnom,meg le is lesz kezelve az egész alja... képek: első kettő a vezető oldali- ez a lyukas,utolsó a másik oldal az még menthető, folytatás következik..

 
>> Eseményzalan // Alfa 156 SW 1.9 JTD 16V Distinctive // 2011-09-16

Ezt is megértük Bellával :)

 
>> EseményMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V TS Sport // 2011-09-16

Reggel vittem. Másnap délután már hoztam el a verdát. De, messzire nem jutottam ámm. Karcsitól pár utcára nekem is jöttek... Egy friss jogsis csajszi ment GPS után... Csak a GPS nem mondta, hogy a következő sarkon macisajt is van. Ő meg egyenesen a kanyarodó főútvonalról...
Így le is amortizálta a bal elejét... Áhhh.
Az alkatrész beszerzés nem probléma:)
Csak. Ügye nem lett még kifizetve az autó. Az első adás-vételivel lett gfb kötve. Utána kölcsönadási. Majd a teljes vétel ár kifizetése után lett volna átíratás. Így egy kicsit macera volt a biztosítóval ügyet intézni. De megoldottuk:)

 
>> AutóápolásMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V TS Sport // 2011-09-16

Szóval elkezdtem gatyába rázni.
Össze szedtem a megfelelő alkatrészeket s félreraktam. Közben használgattam is. Meglepett, hogy milyen kellemes egy ilyen 2,0 16V-s 155. A motor olajfogyasztásától eltekintve extra problémákat nem is produkált. El vittem Karcsihoz egy állag megóvó javításra is. mivel épp egy ugyan ilyen szinű 145 öst festett. Így a festék hibák és az egyéb látványos esztétikai hibák javítását bíztam rá. Tavaszra terveztem a nagy munkát.

 

Kb. 4 hónapja kezdődött, h néha vmi furcsa fémes csörgő, surlódó hang hallatszott valahonnan (gyanúsan a bal oldalon) elölről. Emellett előfordult az is, h induláskor, jobbra kitekert kormánnyal kopogott is valami. Mivel a BE kerékcsapágy még nem volt cserélve mióta nálam van az autó (5 év, kb. 100e km), gondoltam azzal semmit nem veszítek ha ki lesz cserélve, és akkor egyúttal meg lehetne nézetni a külső féltg csuklót is.A vége az lett, hogy mindkettő ki lett cserélve + gumiharangok + féltg szimmering, a hang azóta eltűnt.

Ezen kívül néha a kinyomócsapágy is szólt. A kuplunggal kapcsolatban is úgy gondoltam, h mivel még nálam nem volt cserélve (és a genovai másfélév alatt elég sokatt kapott a pofájára, mivel a lakásnál mindig párhuzamosan kellett parkolni lejtőn) ezért legyen az is lecserélve és akkor már a főtg szimmering is. Szétszedés közben felhívtak (Franke testvérek), h mellesleg elvileg megtalálták a váltóolaj szivárgás okát is (ez már azóta megvolt, mióta nálam van az autó). Az 5. sebességnél van vmi fedél aminél szivárgott, természetesen, ha már szét volt szedve ez is orvosolva lett. A kinyomócsapágy valóban nem volt már jó állapotban, a tárcsában Robi szerint kb. még 10e km lehetett, azután valsz elkezdett volna csúszni. De használatban is érezni a változást, indulásnál nincs beremegés, sokkal puhább lett a pedál (ez előző nemtom milyen szerkezet volt, de nagyon kemény volt a pedál).

A motortartó bakokat is nézegettem mostanában, és nekem úgy tűnt, h rájuk férne a csere, így ki lett cserélve mindhárom.

Összeségében nagyon sokat változott az autó, megmondom őszintén nem számítottam ekkora javulásra. Nem tudom, h melyik cserétől, de főleg 2000-3000 rpm között most sokkal egyenletesebben húz, de tképpen ez is csak a csere után tűnt fel igazán. Egyébként is dinamikusabb lett, nem táltosodott meg, de most érzem igazán, h nem ment ez rendesen ezelőtt... :)
Most, h ebből a szempontból ilyen jó állapotba került, asszem ismét beleszerettem. :)

Köszönet az alkatrész beszerzésért András bácsinak, Erhard-nak valamint a szervízt végző Franke testvéreknek, akik a szervízt megcsinálták kb. másfél nap alatt.

>> EgyébCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2011-09-16

A több héten át tartó dilemma első állomásán túl voltam, eldöntöttem, hogy a 156-tól elbúcsúzok még azelőtt, hogy az eléri azt a pontot, amikor elégedetlen leszek vele, vagy egyszerűen szétporlad alattam. Ennek több oka is volt, nem csak a pénz. Nagyon szerettem volna, ha a 156 mítosz illetve az Alfa mítosz úgy marad meg bennem örökre, ahogy az fel van építve, megbízható, gyönyörű társként, nem pedig halottaiból vissza-visszarángatott roncsként, mint azt a politikában naponta láthatjuk. Az utolsó nehéz momentum a meghirdetés volt, minden energiámmal a jövendő gondokra kellett koncentrálnom, hogy a szívemet összeszorító furcsa érzés ellenére megnyomjam a Hirdetés feladása gombot. Érthetetlen, hogy egy pléhdoboz mennyire ki tud kezdeni egy racionális embert :)

Sokkal nehezebbnek bizonyult a második rész, az utód kiválasztása. Az igények ismertek: a napi ingázásra szükségem van egy "tool" kategóriájú autóra. Napi 60-90 perc a minimum, amit benne töltenék, vagyis a nap 6-9%-a nyolc órás alvással számolva. Elég sok arra, hogy ne Daewoo Ticot keressek. Mivel a fővárosban dolgozom, a bevásárlások nagy része az ingázás közben zajlik, így az autó nem lehet túl kicsi, az alsó középkategória alá nem is nézelődök. Aztán a másik világom a család, ide már az középkategória kicsi, vagy egy felső-közép kombi vagy egy felfújt akármi, amire szükségem van. És itt jön a nagy gond, akár robogó-Landcruiser, akár DS3-Insignia kombi, Bravo-159 SW kombinációt választok, egy autó mindig a szabad ég alatt lesz. Már ősz közepén 10 fokot mutat a kinn hagyott autó hőmérője, ablakot kell pucolni, fűteni, vacogni - ezért raktam milliókat a saját házba két garázzsal? Vagy a "tool" kategóriájú álljon garázsban és a családi kedvenc az udvaron?

Summa summárum, megszületett a döntés: a családban maximum 2 autó lesz, amiből az egyik a feleségem Bravoja, ami egyelőre biztos marad, a másik autónak pedig egyszerre kell "tool"-nak és családi kedvencnek lenni. Nehéz futam lesz.

 
>> SzervizSebi // Alfa 145 1.6 Boxi Ferri // 2011-09-15

Ma megoldódott a tolatólámpa gond. Bele került egy új kapcsoló és már űködik is. Viszont közben kiderült, hogy a váltó olajra is ráfér már a csere (NAGYON).. úgyhogy + 8500 forint nem tervezett kiadás volt... A bal első féltengely gumiharang is új már. A mai "balhé" 22430 forintba került, de hát ez ilyen..

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-09-15

Megvolt a napi kabaré. Nem égtek a tolatólámpáim, szóval felkerekedtem egy jónak mondott villanyászhoz. Potom 4 óra alatt sikerült kicserélnie egy biztosítékot és visszaforrasztania a kitépett vezetéket a biztosítéktáblához. Kicsit hátráltathatta a kannásbor, amit a művelet - és Giovanni intenzív szidása - közben felszívott, de legalább aranyszívű szaki volt, mert engem is kínálgatott vele. Biztos nem vette észre az autót, amivel érkeztem.

Mondjuk Giovanni tényleg tehet egy szívességet, amiért a tolatólámpa biztosítékát service 1-nek keresztelte valami beszédesebb helyett.

Mindegy, túlélte az autó is és én is, és még a tolatólámpám is észhez tért.

Mellesleg ma először tankoltam 98-ast (Agip, naná) 95 helyett. Meglátjuk, mennyire fog ízleni.

>> AutóápolásCsosznorbert // Alfa 159 SW 1.9 JTDM 16v Distinctive // 2011-09-15

Mondom neki, várj kijárok aztán be tudsz szállni.
-"Én vékony emberke vagyok, elférek." -és már koppant is az ajtó a vason...
Két hiba ismét az élén... megölöm...... grrrrrrrrr.....

 
>> SzervizWikicica // Alfa 156 1,8 TS 16V // 2011-09-14

Lucifer átesett végre egy nagytakarításon, mosás utáni éjjel persze csapadék volt. 1 óra alatt sikerült kicserélnem egy tompított izzót, miután a foglalat el volt görbülve. Keréknyomás, olajszint ell. Mehetünk haza.