Blog
Tegnap úgy döntött a kuplung főhenger, hogy megpihenne kicsit. Ennek az lett a következménye, hogy a pedál szépen lent maradt, és váltani csak fogszámolással együtt lehetett, aminek ugye nem a legszebb a hangja. Ennek ellenére szerencsésen hazaértem, de újra elindulni már lehetetlen volt. Gyors szétszedés után, konzultálva Apával :), kiderült, hogy a gumikarmantyúk öregedtek el. Ma el is mentem megrendelni ami kell, kiderült hogy nem lehet kapni...csak komplett főhengert sok pengőért (legalábbis diáktárcához mérve szeptember végén). Végül is rendeltem egy felújító készletet, csak másik típushoz valót, átmérő, rendszer megegyezik és remélem passzolni is fog...holnap kiderül.
Remélem a jó Isten televágja azt a barmot, amelyik tegnap este TK-ra tette a jobbos tükrömet a belvárosban... :(
"Öröm" az ürömben, hogy Oszinak pont csak egy jobbos tükre volt, és az ugyanolyan színű, mint a verdám. Fel is rakattam vele, egy csavar szívatta vagy fél órát... :)
Nincs nagy szerencsém a tükrökkel eddig, 2 éve az Asszony Mercije nullázódott le tükörileg ( mindkét oldal ) - "profi" üveglap-tolvajoknak "hála", akik a januári fagyokban találják ki, hogy kell nekik ilyen... :S
16 nap - 5000 km...
meghibasodas: semmi
Alfa Amore :)))
Kovetkezo program: 13. Lhota Trophy - Tajekozodasi es kodfejtesi autoverseny...
gyönyörű idő és sok rajongó, jó beszélgetések vártak minket Érden.
ha már fent volt a "P" rendszám, mentem még egy kört késő délután - persze ilyenkor derülnek ki olyan dolgok, hogy pl. nincs töltés :-(
sebaj, megjavítjuk!
Hexi elment. Vagy így lehet, hogy túl drasztikusan hangzik... Mondjuk inkább így: Hexi elkelt! :) A lehető legjobb helyre került, hosszas keresgélés, szerelőhöz visszajárkálás, Herbie-hez hasonló megnyilvánulások keserves sorozatát követően. Veszprémben él, az én kedvenc magyar városomban. Ha ott látjátok Őt és új gazdáját, intsetek Nekik! :)
Sajnos már a fékezés sem segített :-) picit drága lett, hogy sikerült odaérni egy üzlet 18.00 órai zárása előtt.... Majd bekereteztetem :-)
jó lesz a karácsonyfa alá :-)
Szeptember 25.-én eljött az ideje annak is, hogy a 159 -esünk elérte 6 hónapos korát :) Ennek örömére bepattantunk kis családdal és útra keltünk Prágába. A kirándulás 1100Km -re sikerült 3 nap alatt. Gyönyörű tájakon és a régi M7 -est megszégyenítő, gyalázatos cseh autópályán... Prága viszont csodálatos és rendkívül tiszta, barátságos hely! Bátran ajánlom mindenki számára, hogy ellátogasson ebbe az egyáltalán nem távoli városba!
fullosan kipucolva kívül belül...
ajtó gumit múltkor cseréltem, nem akart rendesen záródni az ajtóm, most elméletileg megcsináltam, holnap kiderül
jobb hátsó bizt. övben valami összeért, amikor kihúztam akkor daráló hangja volt, szétszedve, összerakva, zajtalan és működik... megrángattam... fajint
~18ooo együtt eltöltött KM =)
152500 körüli állás
1 hónap keserves munka és alkatrészbeszerzés után kész az autó.
Ahogy a szerelő elkezdte szétszedni a motort, haladt egyre lejjebb, a szelepektől a hengerfejig. Az olaj a dugattyúk mellett lefojt, ez nem sok jóra utalt. Ahogy a dugattyúk is kikerültek a blokkból, kiderült, hogy a gyűrűk el vannak törve 3 dugattyún is.
Innen kezdődött a gebasz.
A dugattyúk áztak gázolajban, leoldódott róla a sok ráégett olaj, ami egyébként az egész belső alkatrészeket beborította. Az összeszerelés, gyűrűzés előtt, a kosz eltűnésével derült ki, hogy a dugattyúk is sérültek, a gyűrűk rovátkái között pár centis darabok voltak letörve. Azt mondta a szerelő, még nem sok ilyet látott. Szerinte vagy nem használt olajat az előző tulaj, vagy sokat ált az autó, mozgatás nélkül. (gondolom ezért adták el, szerintem sokat csuklott, emlegettem bőven...)
A kálvária a dugattyúk beszerzésével fojtatódott, persze 2p2-es egy bontóban sem volt, komplett motorokat akartak rám sózni, horror összegekért.
Végül vidéken találtam, majd az összerakás következett. Összes tömítés csere, szívócsonktól kezdve apró bizbaszok is cserélve...
A motor most bejáratós, indulás előtt alapjáraton várok pár percet, nagyon óvatosan használom, remélem ilyen jellegű problémáim már nem lesznek vele.
4
392
Fórum
Friss topicok
- Oldtimer, youngtimer
- Zenebutik
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Alfa reklám
- Filmek
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Mo-i utak helyzete: ele...
- Alfa tuning
- Félig Off-os autók (egy...
- Forma-1