Blog

>> Egyébmoloch156 // Alfa 156 sedan // 2011-10-01

Ma elértem a teli számot.

 
>> EseményKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2011-10-05

Elerkezett a 200000. kilometer a vas szämära,nekem pedig az 56000. boldog ALFA-s kilometer köszöntött be ezältal.
Hogy milyen erzes? Miert szereti a barätnöm is?
Jopär autoban josok kilometert levezettem mär de olyat mint ennel a kocsinäl egyiknel sem ereztem (pedig többek között voltmär szerencsem vezetni 355 lovas Porsche 911 carrerät is, simän egy gepnek tünt...)...
Ennek a fekete joszägnak lelke van. Fura, de az az erzesem ,hogy märmär reszemme vält ,es valahänyszor ränezek ugy erzem ez az ""AZ AUTO" ami engem tükröz, ez vagyok en.
Valahänyszor felmerült bennem a gondolat hogy cserelni kene (csak alfa välthatja az alfät...) jön a belsö hang ez az auto az igazi, kiegeszit, jön az erzes hogyha nem lenne hiänyozna...
Nemjol pakolhato? Nincs benne pohärtarto? Nincs pakolorekesz? Es akkor...?
Mi az ami van?
Talän az hogy:
-Elegedetten vigyorogsz miközben 190-el tekersz az autopälyän a belsö sävban? -Lemoshatatlan vigyor a kepeden mikor germäniäban utänafordulnak egy 10 eves autonak?
-Lehuzod az ablakod hogy halljad hogyan hörög a direktszürö mikor a soros 5 henger kimeletlenül szivja befele az egeshez szükseges levegöt ,mikor tolja elörefele a fekete kasztnit?
-Megveregeted az orrät egyegy sikeresen megtett hosszu ut utän?
Es mindezt egy auto vältja ki?
Hogy ez nemnormälis? Hogy ez irracionälis? Igen...De ez van...2008 december 13 ota...
Igy nemkerdes toväbbrasem, igen ezutänis boldogan rojuk együtt a kilometereket.
Remelem meg sokäig...

 
>> SzervizKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2011-10-05

A vas abszolvält egy csont nelküli müszaki vizsgat ( a folialetepest nem vesszük hibänak - bär mint eddigis ujra visszais került pär nap mulva :) ). Kapott friss olajat (köszi Erhard) illetve ujra lett tömitve az olajteknö nemi szivärgäs miatt. Beepitesre került egy uj nyomocsö is a cooler utan (köszi Cacho cartärs) miutän az elözö kilehelte lelket, valamint a rejtelyes körülmenyek között eltört pozitiv saru is javitäsra került.

 

ma leszedésre került a hátsó lökhárító ami össze van törve!
holnap elvileg felkerül a frissen fényezett új!

 
>> AutóápolásLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2011-10-05

Annyi történt végre 2 hete, hogy lekerült a vez.szíj feszítő görgő, és leszedtem a bemaródott vezérmű kereket. Sokkal könnyebben lejött mint számítottam, azért készültem rá ilyen sokáig. De nem kellett sem Co, sem semmi más.. :)
Mellesleg készíttettem egy házilagos vezérlés beállító sablont is, ezzel könnyebb lesz pontosan összerakni. A tippért köszönet Mester úrnak!
Előbányásztam a tartalék motorról a termosztátot. Ezt azért tettem, mert ahogyan az autó történetének korábbi bejegyzéseiből látható, a vízháztartással voltak problémáim.
Először is mindig fogyott valamennyi, nem sok, csak annyi hogy frászt kapjak. Ennek okára azt hiszem rájöttem, mert ahogy most szét van borítva, látható hogy a hűtőn lévő légtelenítő csavarnál folyt a fagyálló, tiszta piros minden..
Másodszor, mikor elkezdtem szétbontani ezt a tartalék motort, amin a 164 gyári termosztátja volt, megrökönyödve vettem észre hogy a ház tetején van egy légtelenítő csavar. Nekem viszont a 155 V6 termosztátja van felszerelve a motorra, és a tünetek mindig olyanok voltak mintha levegős lenne a rendszer.
Egy baj van, a termosztátház aljának maradnia kell a 155-ének, és arra kellene rátenni a 164 "kupakját". Ezzel két baj van. Alapvetően a furatok távolsága nem egyezik. Van egy állás, amikor majdnem jó, de akkor sem tud átmenni minden csavar. Ezt úgy lehetne kiküszöbölni, ha tágítanék pár mm-t a furaton, mert csak ennyi kell neki..
A másik baj nem olyan vészes, csak annyi hogy ebben az állapotában a kivezető csonk nem a hűtő felé néz, hanem a jobb nyúlvány felé.. :) De ez egy könyökkel orvosolható. Majd rakok fel képeket, úgy érthetőbb lesz talán.
Mindegy egyenlőre össze kellene rakni a vezérlést, ami már igazán nem nagy munka, de valószínüleg a már megszokott iramban fog csak megtörténni. :)

Tegnap miután beszerelésre kerültek az indexek úgy gondoltam kellene pár képet lőni az autóról ha már ilyen szépen alakulnak a dolgok és szép lassan minden rendben lesz rajta! el is gurultam egy zöld területre és hát sikerült is csinálni pár nagyon jó képet a szépségemről!

 
>> SzervizLongman // Alfa 146 1.4 TS Junior // 2011-10-04

197 000 km
Első fékbetét + tárcsa, belső féltengely gumiharang + szimmeringek, kuplung alsó munkahenger cseréje

>> SzervizLongman // Alfa 146 1.4 TS Junior // 2011-02-10

185 000 km. vezérműszíj, görgők, vízpumpa, hosszbordás szíj, feszítő görgő, termosztát, hátsó fék, kézifékkötél

 
>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-10-04

Dióhéjban: kék matrica, 2013-ig teljes lelki nyugalom.

Megnyugodott a légzsák lámpa is, annyira, hogy el is aludt egészen. :) Új folyadékot kapott a fék és a Selespeed is. Utóbbi jobban ráfért, mint hittem, ugyanis a jó ég tudja, mi volt benne Tutela CS Speed helyett. Most már az van benne, ami oda való.

Update! Lee, az előző tulaj küldött egy emailt, amiben leírja, hogy mi és miért volt benne. Egyelőre az utánaolvasásnál tartok, de meggyőzőnek tűnik. Az viszont halálbiztos, hogy Lee Alfa nélkül is Alfás maradt. :)

ma végre befejeződött a lámpa projekt mivel a mai napon kész lettek az indexek is!
lámpa + index fekete teljes az összhatás!