Fórum >> Egyebek >> Félig Off-os autók (egyéb olasz autók)

RomeoOne2017-02-17 16:50:19 // 2118
Pedig annak idején még az Alfa jelvénnyel a Scighera-t is ők tervezték, aztán sajnos ők is német kézben vannak.
Saját autómárkát alapít az Italdesign
RomeoOne2017-02-17 16:18:56 // 2117
Nagy duzzogva :D
Buksi2017-02-16 22:57:56 // 2116
Nem rossz. Elfogadnám. ;-))
RomeoOne2017-02-16 21:57:27 // 2115
Ricsi 1472016-12-22 18:50:32 // 2113
Üdv mindenkinek!

Ma lefolgaloztam a puntot. :) Van rajta par esztetikai hiba, de igazabol ez most szamomra lenyegtelen...

160.000 km, klima, elso ulesekbe legzsak. Remelem jo lesz, szerelom atnezte azt mondja rendben van, fek tarcsak eleg ujnak neznek ki, futomu is ok. Szelepfedel tomitest kell cserelni, meg a kinyomocsapagynak kezd hangja lenni, valamikor majd azt kell cserelni... Meg persze a kotelezo vezerlescsere+olaj... bar valoszinu hogy 100 kornyeken kicsereltek a vezerlest, de jobb a bekesseg...

Koszonom a tanacsokat mindenkinek... ;)

misike762016-12-18 20:50:38 // 2112
Soha nem éreztem kényelmetlennek, egész tágas. Van egy céges swift, max 1,5 órát kell benne ülnöm, de az bőven elég belőle. Szerintem sokkal jobb verda a punto. A fogyasztás úgy jött ki, hogy lakott területen 60on volt a mutatóm, kint 100-110 körül.
Ricsi 1472016-12-18 20:37:06 // 2111
Valami ilyesmi fogyasztast varnek majd en is, meg ennyi hibat is :)
Erdekes, en arra szamitottam, hogy majd biztos kenyelmetlen lesz meg nem fog tetszeni, de tetszett, bejott... Mondjuk nem meglepo, olasz... :)
Ricsi 1472016-12-18 20:31:56 // 2110
Igen, azt tudom, hogy a lenyege az, hogy iranyithato marad az auto, azert is irtam, hogy a zebrara csuszott tovabb a srac, ha ott van valaki akkor siman elcsapja... Bar ezt nem tudtam, hogy meghosszabitja a fekutat, koszi :)
Liquid2016-12-18 20:25:19 // 2109
Az ABS az esetek túlnyomó többségében éppenhogy meghosszabbítja a fékutat ha be kell avatkoznia. Kivétel a havas-jeges út, ott talán rövidít, de ebben se vagyok teljesen biztos.
A lényege az, hogy irányítható marad az autó.
misike762016-12-18 19:30:03 // 2108
Nekem is volt 2-es puntóm, 16v. 2,5 év alatt 37000 km-t mentem vele. Egyszer volt vele gond, a gyújtás kábeleket kellett kicserélni, mert dadogott. Fogyasztás országúton nálam megállt olyan 5.2-5.5 körül.megyegetett szépen, szerettem.
VV62016-12-18 17:52:11 // 2107
...vagy nem kell satuzni.
Ricsi 1472016-12-18 15:36:15 // 2106
Igen, simán lehet benne ennyi, évente kb 15 ezer km, nem sok... Meg hát állapotot veszünk nem kilométert... :)

Kérdeztem is az eladót, hogy tényleg van-e benne ABS mert ha nincs akkor nem autózok el érte feleslegesen, de nem tudja, hirdetésben az van írva, hogy van (mondjuk a CD-s rádiót is írja, hogy van, közben meg a képen ott figyel a kazettás :D)...

Ma miután megnéztem a Puntot, haza fele azon gondolkoztam, hogy kell-e az ABS, ment előttem egy régi passat, lámpa sárgára vált még átakart menni de már piros lett mire oda ért a lámpához, satu fék szépen csúszott egyenesen tovább rá a zebrára... Szóval ezt vehetem egy jelnek, hogy kell az ABS... :)
DKori2016-12-18 14:50:54 // 2105
Szerintem csak ezért ne félj tőle, olcsón fenntartható és nem elromlós fajta...13-16 évesen azért már akár lehet benne ennyi méter (hisz itthon nem feltétlen csak második autóként használták, van ahol ez töltötte be a "kis családi autó" szerepét is).

2002ig itthon csak a legmagasabb felszereltségi szintekhez (HLX, HGT, Sporting) járt alapból az ABS, az alacsonyabbakhoz (S, ELX) felárért lehetett kérni...szóval messze nem az összesben van.
Ricsi 1472016-12-18 14:11:26 // 2104
Értem, köszi :)

Ma voltam megnézni egyet, úgy volt hirdetve, hogy ABS van benne, hát nem volt, pedig nem bánnám ha lenne... A city funkció működött...

Holnap lehet megnézek egy másikat abban elméletileg van ABS, viszont 200 000 km van... be merjem vállalni?

De ahogy beültem, nem éreztem magam rosszul benne, szóval szerintem ha meglesz a megfelelő jóban leszünk, egyedül a sok kilométertől félek...
DKori2016-12-17 12:47:06 // 2103
Szia!

Van rá esély, hogy engem (is) olvastál... :)

Mindegy, hogy be van-e kapcsolva a City funkció, mert a működési elve ugyanaz normál és city állásban is, csak a rásegítés mértéke más. Elektromos a szervokormány (tehát nincs hidraulikus folyadék-tartály hozzá a motortérben), és ha jól rémlik valami potméterek tudnak megmakkanni benne (anno nem egyedi hiba volt, bár az enyémmel sose volt gond). Az újabb modelleknél (pl Stilo) már nem merült fel annyiszor ez a jelenség.

Az 1.3as régi Swift 68Le, de annyival könnyebb, hogy dinamikában simán a 16v Puntora hajaz, a realitás az, hogy az 54Le-s 1.0 Swift szintje körül van (kicsit felette) a 8v Punto, csak rugalmasabb (nyomatékosabb), jobban tűri az autópályázást, stb. Volt "szerencsém" anno vezetni mind a négyet, az 1.3 Swift élettelibb volt a Puntomnál...
Ricsi 1472016-12-17 10:56:10 // 2102
Koszonom urak a segitseget/tanacsokat. ;) Ha minden jol megy holnap megyek megnezek egyet (60 le), beszamolok majd rola...!

Nezegettem a punto club oldalat, olvastam is par hsz-ed azt hiszem :)

Ez a city szervo elmeletileg csak akkor mukodik ha bekapcsolom ugye, alapbol csak "sima" szervos?

Mostanaban ha az Alfa foglalt akkor 1.3 swift-el kozlekedek talan az is valahol ennyit tud le-ben azzal is elvagyok, bar azert a 159 kozel 250 lova utan van nemi hiany erzetem(de ezen a 147, 150 lova sem segit)... :D
VV62016-12-17 08:59:11 // 2101
Egyszer én is akartam ilyet venni. Elmentem párat megnézni-kipróbálni és azóta utálom...
rodolfo752016-12-17 07:46:11 // 2100
Hali!
Nekem volt 1.2 8V, tényleg nem volt vele gond. Ette az olajat, gyűrűzni kellett, de az szerintem az előző tulaj igénytelensége miatt volt. A kormányszervó tényleg meghalt, de a szervón egy halott relé (2000 ft) cseréje orvosolta a gondot. Én szerettem, gyengécske volt, de keveset evett és városba tökéletes volt.

R75
DKori2016-12-16 22:57:33 // 2099
Hello!

Én ilyennel kezdtem anno a "pályafutásomat". :) Szerettem, egyszerű (pláne 8v-vel) konstrukció (kivéve az elektromos city szervo, ahogy írták is már...), az alkatrész árak se bántóak...nálam még elég fiatal korában volt (2,5től 7 éves koráig), váratlan problémák nélkül tette a dolgát, egyetlen dolgot leszámítva: sajnos beleesett az enyém is abba a 8v-s szériába, amiben gond volt a motorvezérlő ECUval (és pechemre nálam, gari után jött elő) de mára biztos vagyok benne, hogy ezek már vmelyik előző tulajnál előjöttek.

A 8v erejéhez (és egyéb 60LE-s társaihoz) képest nyomatékos karakter (2500on van a nyomatékmaximuma), tehát tipikusan városban tök jól használható, képességeihez képest rugalmas, de pörgetni nem sok értelme van, magas fordulaton nem jön elő belőle a bugi (értsd: ~átlagosan közlekedve nem érzed, hogy erőlködne, de ha forszírozod "felteszi a kezét"). Országútra meg pályára is ki lehet vele menni, de erőből előzni nem nagyon fogsz. A 16v-sek 80 lovasak, és pont abban jobbak, hogy fordulaton (3000 felett) nagyobb bennük az élet, tehát országúton és pályán biztosan kellemesebb társ. Nem fogyaszt érdemben többet (max a 16 szelep, hengerenkénti trafók meg a hidraulikus szelepemelés miatt "komplikáltabb" a 8v-nél, de mai szemmel bőven egyszerű konstrukció...).

Mára árban se nagyon van különbség, de a 60asból nagyobb a kínálat..sztem ha teheted 80asat vegyél (élvezetesebb és nem lesz többszöröse a fenntartása...), de ha pont 60asból van jó állapotú, akkor hajrá, azzal se lősz mellé (ebben a korban szvsz inkább egy jó 8v, mint minden áron egy szakadtabb 16v esetleg..).

Amikor én vettem még (nyilván) markáns árkülönbség volt a 8v és a 16v közt....eredetileg egy klímás 6 sebességes 16v Sportingra fájt volna a fogam (tulajdonképpen akkor maradt is volna még pár évig) :) de ezt is élveztem.
Liquid2016-12-16 22:34:16 // 2098
a Panda szögegyszerű, az 1.2 8V szerintem kb. a világból is kimegy kicsi fogyasztással, a 16 szelepes se lehet sokkal problémásabb, ha egyáltalán rosszabb.
Elektromos szervós az is? Mert arról hallottam, hogy adott esetben el tud hasalni tizenX évesen. Mindenesetre alkatrész gombokért van a kis Fatokhoz, és abszolut nem elromlósak.
Ricsi 1472016-12-16 22:26:41 // 2097
De a dizeltol meg tartok kicsit...
Igen azt most olvastam, hogy nem szamottevo a kulonbseg a ket valtozat kozott... Bar ezen az utvonalon nem nagyon kell mar elozni, (szinte naprol napra rosszabb) osszefuggo kamionsorok+szemelyautok esetleg traktor..... 😃 De a kerdes, hogy mennyire megbizhatoak? Csori mesterrel mar beszeltem mondjuk, van 1-2 tipushiba de az meg olcson javithato...
Liquid2016-12-16 22:25:45 // 2096
a Puntot-t nem ismerem, csak a Pandát, ami könnyebb de a 60 lovacska abban is éppen csak elegendő ha kimegyünk a városból, belül bőven elég.
Béci2016-12-16 22:20:32 // 2095
Arra figyelj, hogy ne rohadjon, főleg az alja. Városon kívül a 16v-s 80 lovas valóban jobb. A 60 ló elég városba, azon kívül azért halovány. Mind a két motor megbízható, nem jellemző, hogy gondjaik lennének. Alkatrészárakat meg tudod nézni a webshop-okban, de általában nem földhöz vágósak.

Ja a City szervó rendesen működjön, annak a javítása azért húzósabb.

Egyébként a II Punto egy remek kis autó. Én kb 150 ezret lenyomtam eggyel és nagyon a szívemhez nőtt.
Marklar1552016-12-16 22:18:31 // 2094
Nahh. Pont a városon kívül fog hiányozni az a 20Le. S nem eszik többet sem. Van 1,9 JTD light is a 2 es puntóban. Ha már a fogyasztás az első. ;)
Ricsi 1472016-12-16 22:04:42 // 2093
Egyreszt ez van itt helyben, masreszt annyira nem foglalkoztat most a tobb lo, bar lehet fog ha a 60 lovast kiprobaltam... :D Nekem most az a lenyeg, hogy keveset egyen (5-6 l) napi 60 km-t fogok vele menni, varoson kivul... Meg a leheto legolcsobban lehessen fent tartani, igazabol szukseg megoldas mert nem terveztem mostanaban autot venni, de most kell, es minimalizalnam a koltsegeket amennyire lehet... :) Ha van jobb otlet mint a Punto az is johet!
Ricsi 1472016-12-16 21:56:35 // 2092
Mért utálod? :) p
Marklar1552016-12-16 21:23:23 // 2091
Van 86 lovas is. Minek erőltetni a gyengébb fűnyírót? :P
VV62016-12-16 21:17:59 // 2090
Utálom a Puntót...
Ricsi 1472016-12-16 20:33:40 // 2089
Sziasztok! Gondolkozom egy II Punto vasarlasan 1.2 60 Le meloba jarosnak, amit most kineztem abban 180.000 km van...

Esetleg ha valakinek van tapasztalata vele, fogyasztas, megbizhatosag, alkatresz arak stb akkor szivesen fogadnam ha megosztana velem... ;)
VV62016-12-14 11:22:49 // 2088
Inkább az Opel GT-vel, de inkább azzal se, mert abban turbós motor van, ebben meg szívó :)
tipoatti2016-12-14 08:35:50 // 2087
Van rá, intéztem már. Hideg van és nincs kedvem bohóckodni vele. :P
Marklar1552016-12-08 21:27:54 // 2086
Jahh. Mert jóérzésű ember rak rá alufelnit :P
vm2016-12-07 19:21:04 // 2085
Felgyűrte a menetszél a tetőlemezt? ;-)
tipoatti2016-12-07 19:17:18 // 2084
Ilyen sem jon velem szembe szerintem soha. ;)
gelle2016-12-07 15:45:07 // 2083
Köszi, valóban!
A klímapanel, a szellőzők és a csőműszerek alapján elmenne egy Alfának is. :)
Béci2016-12-07 14:14:46 // 2082
Ez a másik képen is látható Pontiac Solstice belseje. Ez műszakilag egyébként azonos az Opel Speedster-rel.
gelle2016-12-07 13:51:12 // 2081
Totalcar-on volt egy cikk az USA-ból való autóvásárlásról, amiben többek közt szerepelt egy kép, amin megakadt a szemem. Ez valamiféle Alfa lenne? Nekem nem ismerős a beltere.

gradvolttomi2016-11-28 19:48:00 // 2080
Buksi2016-11-15 11:40:18 // 2079
Én már elkezdtem! :-DDDDDD
Rolee462016-11-15 00:17:58 // 2078
Forza Schumi😊.
Akkor most elkezdek gyujteni😉.
Buksi2016-11-14 21:53:30 // 2077
Ez egy nagyon szép gesztus! :-)
Haddel2016-10-22 20:38:10 // 2074
Én is Budapesten élnék ,ha milliárdos lennék😃
RomeoOne2016-10-22 17:36:02 // 2073
Buksi2016-10-18 10:15:27 // 2072
Uhhh, de rohadt jól néz ki. :-)
Marklar1552016-10-16 12:56:01 // 2070
Tetőlemezbe kell faragni.
:D
Béci2016-10-16 06:24:34 // 2069
De az SW-ben gondolom nincs a csomagtartóból kinyíló hátsó spoiler... Pedig az a legmenőbb. :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak