Blog

>> EseményVik.. + Rich // Alfa 75 2.0Ts // 2011-05-28

Sziasztok..

Sajnos vége a dalnak. Ma írom meg 2011.09.17.-én.
2011.05.28.-án nem saját hibából összetört.
22 éves volt. Isten nyugtassa..Nem írok bővebben..

 

A hét elején kaptam teljesen új lámpát egy ismerősömtől és hát úgy gondoltam valamit lehetne vele kezdeni!
mivel már nagyon régóta tetszett a fekete első lámpa így megcsináltuk!
tudtam hogy Ystuc már egyszer csinált ilyet ezért elolvastam a blogban amit írt hogy hogyan készítette ő el!elolvastam megértettem de gondoltam azért még írok neki hogy mi lenne az amire figyelnem kellene az átalakítás során!
ahogy ő mondta 75 fok légkeveréses sütőben 5-6 perc!
gyönyörűen el engedi a ragasztó szerkezet a burát! ezután minden szükséges részt lemaszkoltam hogy ne legyen festékes " igaz én nem papírral maszkoltam mint ő hanem gyurmával mivel úgy alakítom és oda teszem ahova csak akarom"
miután megszáradt el mentem Peta74 barátomhoz akinek a segítségével összeragasztottuk a dolgot és beszereltük az autóba!
a látvány nagyon jó nekem nagyon tetszik!
következő lépés az indexek sötétítése lesz!

 
>> Szervizzalan // Alfa 156 SW 1.9 JTD 16V Distinctive // 2011-09-16

Végre elhoztam szerelőtől, és minden patent turbócsövet kicserélték a popsit megcsinálták, és kijavítgatták az akadó fényezési hibákat :) Jah és leszedettem a jeleket :)

 
>> EgyébSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-09-16

-4 Alfás szelepsapi.
Száradna le mindkét keze a kis rohadéknak.

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2011-09-16

Csütörtök este visszakaptam a kocsit. Ahhoz képest, hogy már szerda estére kész volt. Mindegy. Munkadíjat nem is kellett fizetni. 7.300 HUF-ot adtam érte. De ez is az alkatrész árak. Kézifékkötelek, fékcsövek (ezt nem használtuk fel, mert halasztottuk a hátsó féknyereg cseréjét)
Futómű nagyon király lett. Tetszik az Eibach. Jövő héten írok róla többet, addig tesztelgetem. Eddig az úttartás, vezetési élmény, ... stb, stb minden sokkal jobb az előzőtől. Mintha könnyebb lenne a kormányt is tekerni. Ha jól emlékszem 6 éve Merwede rugók kerültek bele. Ami nem tetszik (kezdek vele megbarátkozni), hogy magasabb az előző ültetésnél. De lehet nem is kéne ezen siránkoznom, mert az alsó toronymerevítőre vigyázni kéne. :-P
Felső lengők perselyezve. Nem kopog most semmi. Meglátjuk meddig bírja.
A felső toronymerevítő is bekerült. Második nekifutásra csak. Nem tudom mi volt az oka, hogy először nem ment fel. A bejelölve a nulla állás és merre feszíthető.

Hátsó dob elé rakattunk egy új bilincset, mert ott mindig kifújt és szét is csúszott időnként. Kipufogó hővédőlemez ismét alátétezve nagyobbal. :-) Folyamatosan kiszakad.

Bal első ABS kábel meggyógyítva.


Fotót hamarosan töltök fel. Elég koszos a kocsi ahhoz, hogy ne legyen fotogén. Elég dokker szag van belül is. :-)

Amit észrevettem, hogy fújja az olajat megint a szelepfedél tömítésnél. Fenébe is! Hátul keresztlengőkart kell cserélnem...na jó le kell kezelni az alját is, mert a napon megbarnult. :-/
Jöhet a szélvédőcsere! Utána a karosszéria fóliázás!

(azért azt leírnám, hogy a 2005-ös évjáratú 307-esünknek nincs kevesebb gondja. Csupa kopó alkatrész neki is: turbó már olajos, lengéscsillapító, kézifékkötél, kuplung, termosztát...szóval nem szarolasz)

166.892 km

Hát igen igy néz ki egy 12 éves autó alja, köszönhető a hanyagságnak-nemtörődésnek, sajnos mikor megvettem az autót már láttam hogy az emelő sineknél már kapkodja a rozsada s a 4 égy év alatt idáig fajult a dolog.... hibás vagyok mert nem volt kellő képpen kezelve, de már késő bánat... igy a holnap viszem lakatoshoz hogy mit szóll hozzá s mennyibe fog fájni ez a kis plusz kiadás :( még a tél előtt meg kell csináltatnom,meg le is lesz kezelve az egész alja... képek: első kettő a vezető oldali- ez a lyukas,utolsó a másik oldal az még menthető, folytatás következik..

 
>> Eseményzalan // Alfa 156 SW 1.9 JTD 16V Distinctive // 2011-09-16

Ezt is megértük Bellával :)

 
>> EseményMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V TS Sport // 2011-09-16

Reggel vittem. Másnap délután már hoztam el a verdát. De, messzire nem jutottam ámm. Karcsitól pár utcára nekem is jöttek... Egy friss jogsis csajszi ment GPS után... Csak a GPS nem mondta, hogy a következő sarkon macisajt is van. Ő meg egyenesen a kanyarodó főútvonalról...
Így le is amortizálta a bal elejét... Áhhh.
Az alkatrész beszerzés nem probléma:)
Csak. Ügye nem lett még kifizetve az autó. Az első adás-vételivel lett gfb kötve. Utána kölcsönadási. Majd a teljes vétel ár kifizetése után lett volna átíratás. Így egy kicsit macera volt a biztosítóval ügyet intézni. De megoldottuk:)

 
>> AutóápolásMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V TS Sport // 2011-09-16

Szóval elkezdtem gatyába rázni.
Össze szedtem a megfelelő alkatrészeket s félreraktam. Közben használgattam is. Meglepett, hogy milyen kellemes egy ilyen 2,0 16V-s 155. A motor olajfogyasztásától eltekintve extra problémákat nem is produkált. El vittem Karcsihoz egy állag megóvó javításra is. mivel épp egy ugyan ilyen szinű 145 öst festett. Így a festék hibák és az egyéb látványos esztétikai hibák javítását bíztam rá. Tavaszra terveztem a nagy munkát.

 

Kb. 4 hónapja kezdődött, h néha vmi furcsa fémes csörgő, surlódó hang hallatszott valahonnan (gyanúsan a bal oldalon) elölről. Emellett előfordult az is, h induláskor, jobbra kitekert kormánnyal kopogott is valami. Mivel a BE kerékcsapágy még nem volt cserélve mióta nálam van az autó (5 év, kb. 100e km), gondoltam azzal semmit nem veszítek ha ki lesz cserélve, és akkor egyúttal meg lehetne nézetni a külső féltg csuklót is.A vége az lett, hogy mindkettő ki lett cserélve + gumiharangok + féltg szimmering, a hang azóta eltűnt.

Ezen kívül néha a kinyomócsapágy is szólt. A kuplunggal kapcsolatban is úgy gondoltam, h mivel még nálam nem volt cserélve (és a genovai másfélév alatt elég sokatt kapott a pofájára, mivel a lakásnál mindig párhuzamosan kellett parkolni lejtőn) ezért legyen az is lecserélve és akkor már a főtg szimmering is. Szétszedés közben felhívtak (Franke testvérek), h mellesleg elvileg megtalálták a váltóolaj szivárgás okát is (ez már azóta megvolt, mióta nálam van az autó). Az 5. sebességnél van vmi fedél aminél szivárgott, természetesen, ha már szét volt szedve ez is orvosolva lett. A kinyomócsapágy valóban nem volt már jó állapotban, a tárcsában Robi szerint kb. még 10e km lehetett, azután valsz elkezdett volna csúszni. De használatban is érezni a változást, indulásnál nincs beremegés, sokkal puhább lett a pedál (ez előző nemtom milyen szerkezet volt, de nagyon kemény volt a pedál).

A motortartó bakokat is nézegettem mostanában, és nekem úgy tűnt, h rájuk férne a csere, így ki lett cserélve mindhárom.

Összeségében nagyon sokat változott az autó, megmondom őszintén nem számítottam ekkora javulásra. Nem tudom, h melyik cserétől, de főleg 2000-3000 rpm között most sokkal egyenletesebben húz, de tképpen ez is csak a csere után tűnt fel igazán. Egyébként is dinamikusabb lett, nem táltosodott meg, de most érzem igazán, h nem ment ez rendesen ezelőtt... :)
Most, h ebből a szempontból ilyen jó állapotba került, asszem ismét beleszerettem. :)

Köszönet az alkatrész beszerzésért András bácsinak, Erhard-nak valamint a szervízt végző Franke testvéreknek, akik a szervízt megcsinálták kb. másfél nap alatt.