Blog

>> EseményATE TR // Alfa 156 1.6 // 2011-11-25

Felkerültek a téli gumik.
Áttoltam a kocsit máshova, hogy knoXXX is örüljön. :-)

>> Egyébpiktortom // Alfa 156 2.4 JTD // 2011-11-25

Tegnap már nem nyitotta a központi zárat a kulcs. Beugrottam hát az órásMesteremhez a pécsi Konzumba. Ki is cserélte nekem egy ropogósMátyásért.

 
>> EgyébSeriff // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V Lusso // 2011-11-25

Épp, hogy feltettetem a téliszettet, ez fogadott reggel. Szeretem a havat, eshetne még :)

Olyan szép ez a kocsi...

>> Autóápolásaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2011-11-21

Még októberben rendeltem méretpontos gumiszőnyeget az autóba. Készlethiány miatt várni kellett rá, de mivel ilyen száraz idő van hetek óta, nem gond.
Ma ideért a szőnyeg, első pillantásra jól mutat. Puha és gumiszagú. Mielőtt beteszem hagyom szellőzni. A múltkori karosszéria munka után még mindig büdös festék/hígító szag van az utastérben. Asszem hétvégén alaposan kitakarítom és megmosom a belteret, hátha csökken a szag. Jó lenne már újra a kellemes gyári szagot érezni.

 
>> EgyébRiki // Alfa 146 1.6 TwinSpark // 2011-11-25

Eltelt 2 év , így tegnap lehetett vinni műszaki vizsgára a kocsit. Sikeres vizsga 2 év nyugalom, ma meg új forgalmit kapott. Km óra állás: 104000

 
>> Tuning és extraSeriff // Alfa 159 SW 2.4 JTDM Q4 // 2011-11-25

Banális történet, amikor az ember vesz egy autót és utólag kiderül, hogy nem csak elöl hajt, hanem hátul is :) Az élet már csak ilyen, nem szűkölködik banánból :D

Én személyszerint nem voltam ott a vételnél, aki behozta a kocsit szebb nyugati utakon való szaladását követően, nem volt képben, édesapámnak nem tűnt fel. Hát így.

Q4, sínautó :) Durván lehet Vele kanyarodni, azért télen kölcsönkérem ;)

 
>> Szervizimi156 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2011-11-25

Mint már az előző bejegyzésben is utaltam rá,nem mindennapit szívtunk a kormányszervóval.
Megpróbálom értelmesen leírni a történetet elejétől a végéig-tanulság képpen.
Kb. egy hónapja kezdődött.Jártamban-keltemben a városban egyre erősödő kellemetlen hangra lettem figyelmes a motortér felől kormányzás közben.Miután felnyitottam a gépháztetőt egyszerre hallottam,hogy a szervószivattyú ad egyértelműen eléggé csúnya hangot.Amely csak fokozódik mikor forgatom a kormánykereket.Az olaj a tartályban szinte lohogott (mint mikor forr a víz) és teljesen habos volt.
Na-gondoltam-helyben vagyunk:megdöglött a szervószivattyú.Néhány telefon és sikerült is szereznem egy bontottat.Pár nap után meg is érkezett postán.Még aznap fel is tettük.Felöntöttük olajjal.Indítás,majd megrökönyödés.Semmi nem változott.Az olaj habzik,rotyog,a szivattyú sír.
Erősen gondolkodóba estünk,hogy akkor hol kerül levegő a rendszerbe,ha a szivattyút kivéve mindenhol túlnyomás van és sehol sincs olajszivárgás?
Ismét telefonálgatásba kezdtem információgyűjtés gyanánt.Jónéhány tapasztalt szerelővel beszéltem.Abban mindenkivel egyetértettünk,hogy levegő kerül a rendszerbe.De HOL,ha nem a szivattyúnál???Nagy volt a tanácstalanság.
Szerelő barátom beszélt a szhelyi Fiatos szerelőkkel,akik szerint a szervóolajtartályból elszabadult kicsi szűrő okozza a problémát.Amely beleszorul a szivattyú ráfolyó csövébe,ezzel leszűkítve a keresztmetszetet.Ezért habzik az olaj és ad hangot a szivattyú.
Meg is nyugodtam,hogy megvan a hiba,hisz a márkaszervízben dolgozó szerelők csak értenek hozzá.
Leszedtük a tartályt.Megrázom,mit ad isten valami zörög benne.Egyszer csak kipottyan belőle a szűrő.Ez szivatott minket-gondoltam.
Tartály visszarak,felönt friss olajjal,majd indítás.Aztán egy újabb sokk...............semmi nem változott.Olaj habzik,szivattyú zörög.
Na most akkor mi a búbánat van???Elfogytak az ötleteink.Esetleg a bontott szivattyú,amit vettem is rossz volna?
Az interneten kezdtem kutakodni.Első nekifutásra két bp.-i céget találtam akik foglalkoznak szervószivattyúk és kormányművek javításával.Az egyikük honlapján külön fel volt tüntetve,hogy Alfa 159 szivattyúját és kormányművét nem tudják javítani.
Akkor ezt így kilőttem és maradt a másik cég.
Fel is hívtam másnap és beszéltem egy segítőkésznek,hozzáértőnek tűnő emberrel.
Ő is a szivattyú hibájára tippelt.Így azt a szivattyút,amit eredetileg levettünk az autóról,elküldtem neki postán.Szétszedte,majd hívott.90 %-os biztonsággal merte állítani,hogy rossz a szivattyú.Jó,akkor újítsuk fel-gondoltam.Meg is csinálta,visszaküldte.Felraktuk,majd újabb hidegzuhany.Nem szűnt meg a hiba.Közben már erősen gyűltek az ősz hajszálaim...............
No,most hogyan tovább?Újra telefon a "specialistának".Hát,ő még ilyent nem is látott,meg nem is tudja,meg..............
Talán akkor a kormánymű,vagy a nyomó oldali cső,vagy a jóég tudja:S.
Akkor már gondoltam,hogy rossz embert találtam meg.Hogyan mehetne bele egy nyomás alatt lévő zárt rendszerbe úgy a légköri nyomáson lévő levegő,hogy kifele nem jön olaj?Ez hülyeség!
Végső elkeseredésemben felhívtam a másik céget akik elméletileg nem foglakoznak az Alfa cuccaival.Hátha tudnak mondani vmi okosságot.
Egy-telefonon keresztül-rendkívül szimpatikusnak tűnő sráccal beszéltem.Elmeséltem neki a történetet.Állítása szerint,ha a szivattyút jól felújították csak egyetlen más baj lehet:a már említett szűrő-ami kiesett a tartályból-okozza a galibát.
Mert ennek nem csak szűrő funkciója van,hanem áramláscsökkentő hatása is egyben.S mivel az olajat csillapítás nélkül nyomja vissza a szivattyú a tarályba,ott keletkezik légbuborék,amit a szivattyú egyből be is kap.
Logikusnak tűnő eszmefuttatás,de én már semmiben nem mertem bízni.Hiszem ha látom.
Vettem egy új tartályt,mivel a régibe nem lehetett a szűrőt visszatenni.Teljesen zárt,csak a beöntőnyílás és a két csőcsatlakozás van rajta.
Megjött az új tartály.Felraktuk,majd-immár sokadszorra-indítás.
..........és láss csodát:MEGJAVULT!!!
Az olaj szép tiszta,nyugodt a tartályban,a szivattyú szép csendben teszi a dolgát.Szinte el sem akartam hinni.Jónéhány műhelyben töltött este és álmatlan éjszaka után meggyógyult a paripa.Ekkorát autóval még nem szívtam:-(.
Szóval mindezt csak azárt írtam le ilyen részletesen,mert biztos,hogy más is fog még így járni.S ha rátalál erre a blogbejegyzésre,sok bosszúságtól és kiadástól kímélheti meg magát.

 
>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-11-24

Lassan úgy járok Csörihez, mint haza. Kaptunk két új felső lengőkart, hogy elöl is csend legyen. Gyári alkatrészek, szóval remélhetőleg tartósak is lesznek. Utána egy Balatonfőkajár túrán meg is hallgattuk, hogy nem halljuk. :)

Amúgy mintha kanyarodni is jobb lenne az új lengőkarokkal. Kíváncsi lennék, mennyi ebből a fizika, és mennyi a placebo hatás. Bár a lényeg mégis az, hogy érzésre szinte új autóban ültünk.

Apropó, vizsgáztak az új gumik is, bár egyelőre csak szárazon. Csendesek, mintha nyáriak lennének, és fognak, mint a zöld festék. Csak hó lenne már... Szuggeráljuk az időjárásjelentést, de Fehérvárra nem ígérik.

>> SzervizMogyiQV // Alfa 145 Quadrifoglio Verde // 2011-11-24

Hát szóval,esedékes lett a kötelező nagyszervíz,vezérlés.hozzá még jön 4 darab tárcsa+betétek,és már a gyertya csere is ráférne...és akkor enm beszéltem arrol hogy.januárban vizsgázun. a légzsák valamiért nem működik,legalábbis a visszajelző lámpa nem ég..szoval most két kézzel kell a zsebembe nyúlni..amugy ezüstke még mindig harapja az utat...és falja a benzint..:)))))))))

 
>> SzervizAlfaT@ky // Alfa 33 1.5 i.e. // 2011-11-24

Ismételten imár a második boxer 33-as alfám motorja kezdett el 2011.nov.19.-én kopogni pontosan szelep,és dugattyú találkozót megbeszélni :(
Nem baj ettöl még mindig az alfa az ennyém marad szívem érte dobog !
Mai napon trélere került a kicsike és jó kezek közzött van (Tárnok) Ferke kezzeire bizva teljes motor generált kapp vagy kapok a mikulástól :)
Eddig költség :a szállitás : 18db nagy órru mátyás volt !
Teljes motor generál 130e hun forintocska
Köszönet Ferke -nek