Blog

>> Szervizgergulus // Alfa 156 1.8 T.spark // 2011-12-06

katalizátor ki, kipuf gumik csere, pótféklámpa végre kész, hétvégén karbonozás nagy erőkkel. Visszapillantó, középkonzol, pajzs, meg még meglátjuk.

 
>> Tuning és extraMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Sport // 2011-12-06

Mivel ciki lenne, ha nem lenne Alfám, ha már AA tag vagyok ezért is vállaltam ezt be.
Első 2,0 16V-t (IEE-...) vissza "bóltoltam" a tulajjal.
V6- projektet árában átadtam egy Kedves Cart társunknak.
Második 2,0 16V projektet újragondolva átveszi egy másik Cart társunk.
Mivel Bicolort ismét elvitték, így "rendes" Alfátlanul maradtam.
Meg ügye nem mehetek állandóan Temprával Alfa talikra sem... ;)
A TERV.
$$$ & ŁŁŁ függvényében a következő:
-rendes javítás Bh sárvédőn/doblemezen.
-átnézés és lakatolás a többi gócponton is-fényezés.
-2,0 16V motor átnézése (remélem nem fog kikönyökölni! ;) )
-2,0 16V motor gyűrűzése, csapágyazása, henger fej rendbetétele...)
-Sport csomagos belső átcserélése a Superére.
-Klíma rendbetétele.
-A már részletekben meglévő zene beépítése.
-Alufelnik (meg maradtak ezek is)
-Fólia
-Gyárihoz közeli hangú kipuff, szép véggel.
Teháth, szinte semmi brutál extra, ültetés....
Legalább egy autóm legyen széria... :)

 
>> SzervizMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Sport // 2011-12-07

2011.12.05-
Az autó pofátlanul occó volt, sok vizsgával. Ezért is vettem meg, s veszem a nevemre. De sajna azért nem nyertem meg a Lottó 5 öst sem :(
Szóval. 2 nap alatt több, mint 200km-t sikerült is belerakni. Amit láttam észleltem és fontos, csak azokat szeretném megcsinálni (tattni) most. (ügye van még1 ilyen ami épül, + az SW és a Delta is... S a sok -$$$ meg hiányzik még)
A kollégám azt mondta, hogy nem rég lett vezérlés... cserélve. Hiszem, ha látja a szerelő. (igaz nem csattog, nem zörög, nem rángat)
Olajat azért tutti kap. Otthon úgy is van 6L 20K for AR. Természetesen szűrőket is.
Meg első gátlót is kénytelen.
* épp a gumisál volt felemelve, mikor egyszer csak hipp-hopp elfosta magát a BE gátló...
Seggét is csak provizóre huzatom ki. Nem azért mert nincs alkatrészem, hanem mert nincs még értelme. Másik oldalon is van némi pörsenés. Amúgy meg első blikkre eléggé egyben is van a kasztni. (a sok korabeli látott autóhoz képest is) Így viszont szeretném egyben kilakatoltatni majd.
Ezért csak annyira, hogy rendesen csukódjon a csomi fedél. Feltudjak rá szúrni egy (van bordó 146) hátsó lököst, hátsó lámpát.
-Téli gumik fent, futómű (kivéve*), fékek, kormányzás rendben
-a mega randa gyári bőr kormány lecserélése.
-valami zenét kell beleraknom. Tavasszal lesz majd tutti is :)
-itt ott zörgés, műszerfalon izzó kiégés, ablakfűtés javítás.
-hátsó ajtók zárjai csak zárnak,de nem nyitnak...
-itt-ott hiányzó műanyagok... pótlása...
-"Marklar155 rendszám keret, s még pár +matrica ;)
-S némi kipuff kifújás elhárítás.
-S egy mega belső takarítás....

 
>> EgyébPunisher // Alfa 75 V6 Evoluzione // 2011-12-06

Szükséges volt a feltengely csuklók porvédőinek a cseréje. Az egyik szakadt volt, és amúgy is 23 évesek. Egy jótanács: gyáriszám alapján némileg problémás gumiharangot vásárolni, ugyanis a nagyobb csukló cikkszámára is a kis porvédőt dobják az elektronikus katalógusok. Ha nem akartok szívni, akkor papírkatatalógusból méret alapján érdemes keresni. Így találtam 75-re nagy porvédőt, de hozzáteszem, hogy nem igazán kapható. Ami viszont jó rá az a 166 2.4 JTD váltó oldali gumiharangja. Végül én is azt vettem. Annyi a különbség, hogy a tengely felöli oldalon van egy plusz bubi, amit érdemes levágni, mert hülyén néz ki. A másik, hogy kicsit nagyobbak, azaz magasabbak a redők, ezért a csavarokat kicsit macerásabb berakni. Azért nem kell megijedni! Gyerekjáték.

 
>> AutóápolásMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Sport // 2011-12-06

2011.12.05.
Az autó szeptember óta állt. Reménykedtem, hogy a hazaúton életre kell majd az akksi is. (úgy kellett begurulni vele)
Mázli. Működik. Remélem így is marad! :)
-GFB megkötése Thomikával. 10000ft/3 hónap A0 ban. (B10 ment SW-re)
-Full tank. 61liter!!! S még nem is pislogott a sárga lámpa. 23800ft
-Eredet vizsgálat elintézése. 18500ft
-Bicolorról megmaradt téli kerekek centirozása és felrakatása. 6000ft *
-Kis pakolászás, puceválás, "Marklar155" matrica felragasztása. Állapot felmérés.
-Olajat már kért, + ablakmosó folyadékot is. Sajna az el eleredő eső miatt mindent nem sikerült megoldani.
-Van némi kosz benne, pár belső apróság is hiányzik vagy törött.
-Nahh meg a segge:)

 
>> EgyébMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Sport // 2011-12-06

2011. 11.28.
Felhívott egy kollégám. (Régebben már vett alkatrészt)
Volna az az autója amihez vitte a cuccot. Neki gurult a szomszéd skodája.
Nem-e érdekelne e az autó... Menjek ki és megbeszéljük...
Mondom OK.
2011.11.29.
Kimentem Budakalászra. Megnéztem. Az autó bal hátsó sárvédője,lámpája törött. Alatta doblemez is sérült. Hátsó lökös qka. 2013.08. hó ig vizsga. 1995 ös "Ferlén bordó" 2,0 16v. Alufelnikkel, sport belsővel, klímával. Elől bőr ülésekkel.
"Mire gondoltál?
A biztosító TK-ra vette, amennyiért a roncsot is megvennék annyiért vihetem"
2011.12.04.
Megvettem ;)

 
>> SzervizAlexander // Alfa 146 2.0 Ti // 2011-11-26

Egyik pillanatban még jó volt majd hirtelen megadta magát. Sajna még 3 évet sem birt ki

>> SzervizHori // Alfa 147 2.0 TS // 2011-12-06

Amióta megvettem folyt belőle a drága olaj! Most megelégeltem, megcsináltattam.
Olajdekni felújítás 6000,
Tömítőpaszta 2000,
Munkadíj 20000,
Olaj 2000.

 
>> Szerviztolobiker // Alfa 155 2.0 16v super // 2011-12-02

a nyári termosztát csere után látszott, h a hűtőt megviselte az ügy..., egyre többször kell rátöltenem, izzadt a lelkem,és ez nem buli.Így kis gyüjtögetés után eljött a csere ideje. HA már le kellett bontani az elejét, egyúttal túrtam egy gyári bal első lámpát(ezúton is köszi Takizsének), az is bekerült ... most ismét jönak tűnik, a fűtés gyenge még, de a szerelö szerint visszahűlés után már rátöltéssel jó lesz.
hűtő:29000+lámpa5000+munkadíj14000

 
>> SzervizAlien4 // Alfa 145 Tspark 1.4 // 2011-12-05

na, korábban megállt a hátsó ablaktörlő...
"gyors" javítás...
ablaktörlő kar le, belül: műanyag le, motor+hajtás le,műagyag hátlap le, elektromotort tartó 4 fül felhajlít, motor kihúz... na de most legyél ügyes... :D
ki kell ütni a csapot (szerintem nem érdemes csavarlazítózni... üssed műagyagkalapáccsal amíg ki nem jön a préselt fogaskerék felőli oldalon
ne akard levakarni róla a fogaskerék párját, fölösleges...
na kiütöd eszetlen, akkor látod, hogy hol rozsdás... (műanyag nem adja könnyen magát, de azért ne öld le) na hát ekkor szépen levakarod a rozsdát, amiből bőven van ;)
ha lejött, akkor én javaslok összeszereléshez egy teljes zsírtalanítást /régi zsír le, új fel/ fogaskerék házba mehet bőven, motor vissza, hézagot ellenőriz amikor visszahajtod a 4 tartófület, különben leölöd a műanyag fogaskereket.
szétszedésnél jelöld fel, vagy számold meg a fogakat...rád bízom
ugye a műanyag kerék hátán van a "vezérlés" én oda adtam egy minimál zsírt, de nem sokat, csak érzéssel
amikor visszavered a helyére a rozsdátlanított (részemről konkrétan felpolírozott tengelyt) akkor előtte javaslom jól zsírozd ki az egészet... talán akkor rozsdamentes marad még 10 évre :D

ezek mellett most már végleg a helyére került a vezető oldali ajtógumi... a végső megoldás az lett, hogy levettük és helyre csavartuk...így jobban idomul...fajint végre

órasor háttérvilágítás fullos csere...ahogy dukál

ha visszajön a jóidő akkor majd zörgésmentesítem az ajtókárpitokat
igazából visszamenőleg írok, most december 5 van...20:28 és túl vagyok a 157ooo
(amúgy üdv a jövőből kedves látogató) :D
hirtelen más nem jut eszembe...egy ideje fotózgatom az ezres fordulókat, lehet h feltöltöm ide h legyen dátumviszonyítás (hitelesítés)