Blog

>> EgyébLali75 // Alfa 145 1.6 boxer // 2011-11-16

Sikeres átíratás után végre tényleg magaménak érezhetem az autót.Egy órába került,és több,mint 40k pénzbe!
:-(

 
>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-11-15

Megérkezett (1115) piktortom által készített 156 fali topic naptár a 2012-es évre.

>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2011-05-06

Még a vásárlás előtti próbaúton feltűnt, hogy a hűtőfolyadék hőfokmérő műszer mutatója nem akarja elhagyni a második vonást, és menet közben vissza is hűl. Az átvizsgáló szakszervízben (Darázs Kft gödöllői szalonja - aki teheti kerülje el, rém kontárok) kontaktspary-vel befújták a hőfokjeladó csatlakozóját. Miután nem változott semmi mondták, hogy talán termosztát.
Az elhalasztott, motort érintő nagyszervíz előtt használnom kellett a kocsit. Ha eddig ment ilyen állapotban, pár száz km nem okoz nagy bajt - gondoltam, de amit ki tudok cserélni magam is, azt megcsinálom.
Így került sor a termosztát, és némi kényelmi szempontokat figyelembe véve a vezetőoldali ajtóhatároló cseréjére.
A motortérben az autó életében nem mutatkozott jele komolyabb szerelésnek. Minden csövön gyári bilincsek voltak, a termosztát is még a gyárban került bele.
A csere után a nagy csőre a gyári bilincset nem lehetett visszatenni, helyére rozsdamentes bilincs került. Feltöltés és légtelenítés után a mutató 90-nél tanyázik meleg motornál, viszont a hűtőventilátor nem hűt kellően. Ekkor vettem észre, hogy a hűtőn egy szöszszőnyeg terül el, ami akadályozza a légáramlást. Jön a nyár és vele együtt a meleg, ezt mindenképpen meg kell tisztítani. Egyszerűbb lett volna akkor, mikor még nem volt feltöltve a rendszer, de ezért nem fogom újra leengedni a hűtőfolyadékot.
Volt a garázsban egy vékony puhaszőrű ecset. A fejét meghajlítottam, a nyelét meghosszabbítottam, kész a célszerszám. A hűtőről lecsavaroztam a klímahűtőt a lökhárító nyílásain keresztül, jó kis műtét volt :) Azután a hűtőről leszereltem a ventilátort, majd a motor felé billentve kitámasztottam. Az ecsettel és a porszívóval eltávolítottam a szöszszőnyeget.
Összeszerelés, megnyugvás, jó lett :)

Az ajtóhatároló cseréje könnyebben ment. Az új határoló már műanyag bevonatú, de ugyanúgy működik.
Egy probléma azért akadt. A kárpitban lévő kapaszkodó (amiben az ablakemelő kapcsolói vannak) ragasztva volt a kárpithoz, mert meg van görbülve és a fémfül nem tartja a helyén. Na ezt nem tudtam és nem is akartam visszaragasztani, így most kissé eláll és nyeklik az ajtó behúzásakor. Cseredarabot még nem találtam, talán mégis visszaragasztom.

>> Autóápolásaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2011-11-17

Vasárnap lemostam a kocsit és a jobb oldali küszöb végénél két 1 forintos hólyagot vettem észre :(
Szerdán el is vittem a kasztnishoz.
Azt gondoltam az olaszok kinőtték már ezt a korrózióra hajlamos karosszériagyártást, de sajnos még nem.
Észrevettem még egy festékhiányt a bal első kerék utáni küszöbrész alján, azt is megcsináltattam. Így talán átvészelhetjük a telet komolyabb korrózió kialakulása nélkül.
Másnap délre elkészült, szép lett.
A karosszériás srác mutatta mit kellett kivágni a küszöbből, és hogy mennyire rozsdásodott belülről. Szerinte vagy beázik azon a részen, vagy a gyári alvázvédelem volt hiányos. Egyik sem megnyugtató. Az esetleges beázásnak utána kell járnom.

 

Eddig tartott a polír adta csillogás. Történt ugyanis, hogy hétvégén páromnál voltam, az utcán parkoltam, szomszédban pedig kutat fúrtak az előző hétvégén. Ez eddig mind szép és jó, de a feltörő felesleg vizet kifolyatták az utcára, ami rengeteg szürke homokot vitt magával. Ez a víz odakint elfolyt, a homok fennmaradt, megszáradt, majd a hétvége folyamán a szelecske mind ráhordta a frissen polírozott Pirire :-/ Úgy nézett ki, mintha legalábbis valami homokbányában rallyztem volna. Bő vízzel és finom kefével a lehető legtöbbet lemostam róla, majd szarvasbőrrel szárazra töröltem. Végezetül pedig ki is porszívóztam, hamár így jött.

 
>> SzervizPunisher // Alfa 75 V6 Evoluzione // 2011-11-16

Biztos, ami biztos egy olajcserét is eszközöltem. Ez egy amolyan tisztító olajcsere periódus lesz, 1-2 ezer km után leengedem. Egy átlagos, de jó minőségű olajat alkalmazok. Delphi Supreme 15W-40. Azért ez, mert pénzembe gyakorlatilag nem került, és a célnak tökéletesen megfelel.

Már megint az erős emberek...
Az olajszűrő leszedésével megszenvedtem. Aki korábban rátekerte a szűrőt, az úgy tűnik nem hallott még arról, hogy a gumigyűrűt meg kell olajozni és kézzel normálisan rá kell húzni.
Miután a láncos leszedő már korrektül összeroppantotta és megtekerte ezt a hatalmas szűrőt, csikorgó hangok közepette megindult. Pár olajszűrőt leszedtem már, de ilyet még nem hallottam. Ebből következtettem rá, hogy szárazon húzták meg.
Ahogy mondani szokták, máshogy sose erősödök meg. :-D

 
>> SzervizBazsi // Alfa GT 1.9 JTDm // 2011-11-14

Jön a tél és miután egyre sűrűbben felvillant (sípolással és error felirattal együtt) az izzító kis ikonja, úgy döntöttem nem halogatom tovább a cserét :)
4db NGK izzítógyertya került be a motorháztető alá :)

 
>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2011-04-15

Óra szerint 148ezerpárszáz km-rel vettem meg. Akkor volt hét és fél éves, első rá- és alánézésre jó állapotban.
Másodikra azért - amikor már józanabbul (főleg a szerelőm) szemléltük - találtunk pár megoldandó feladatot a kötelezőkön kívül:
- alsó motortér-burkolat két hátsó fülét tartó csavar sehol, annak menete a bölcsőn szintén sehol, hm?
- olajleeresztő csavar menetét felfúrták, és egy bazi nagy csavart tekertek be ferdén, ezért az olajteknő cseréje javasolt
- első féktárcsa kuka
- vezérlésmódosító végét járja (az első átnézéskor és a próbaúton sem hallatszott a hangja, de mikor elhoztam már igen, ki érti ezt)
- a váltó erősen ereszti az olajat
- jobboldali küszöb végén kezdődő korrózió (ez fáj a legjobban)

Az átvizsgálás után május 2-ára előjegyeztem az autó, addigra minden alkatrész meglesz - gondoltam.
folyt. köv.

 
>> SzervizTaxi33™ // Alfa 156 1.6 Ts // 2011-11-15

Mivel jó ideje állandóan lemerült az akkum, és az akku cseréje sem oldotta meg a problémát.( a töltésjelző lámpa nem világított járó motornál) Szerelőm nem egyszerű munkával ki szerelte, elvitte felújítani. Kapott új feszültségszabályzót , diódahidat. Valamint beszereléskor egy új szíjat mert a régi itt ott repedezett volt.

 
>> SzervizGábor145JTD // Alfa 145 JTD // 2011-11-15

Jobboldali kormányösszekötő csere.Remélem már nem kopog semmi:)