Blog

>> SzervizQubi // Alfa 156 2.0 TS // 2011-11-17

Megkapta a téli cipőket a drága. 205/55 R16 Nankang SV-2 95V XL erősített, okosított, és nagyon baba...:)

 
>> Eseményszasza(SW) // Alfa 156 SW 1,9 JTD (110LE,euro3) // 2011-11-17

Ma sikeresen levizsgáztunk.Km állás a képen.

 

hazahoztam, beteszem, jó lesz
...folyt. köv. tervek szerint tavasszal

Megérkezett piktortom cartárstól rendelt topic naptár... Köszönet érte! :)
December a kedvenc hónap ;)

 
>> EgyébDeezL // Alfa 155 2.0 T.S 16V // 2011-11-16

Most már 1 év 1 hónapja nálam van az autó gondoltam írok róla valamit!
Egy álom vált valóra vele!NAgyon tetszik kívül-belül a típus!Jól megy,jó vezetni,kényelmes is egyszóval nekem megfelel!Fogyasztása a teljesítményéhez mérten teljesen jó,csak sajnos az állam tesz közbe az embereknek,hogy kevesebbet tudjanak menni Alfáikkal,mert ALfázni jó,és nem fázunk,ha ALFÁZUNK!!!:D,mert egy élmény kiszállni nem igazán lehet belőle!Főleg akit elkapott a vírus,akárcsak engem,mert hamar rákellett jönnöm ez HIT VALLÁS ÉS SZERELEM!!! nem az utolsó alfám az is biztos!Engem egyébként egy 145ös fertőzött meg ami családomban van még jelenleg is.Az én alfámmal több mint 30ezer km-t tettem meg,ez idő alatt akár csak a Fiatomra egy valag pénzt rákellett költeni,hogy legyen belőle valami autó-féle,de miután egy jutányosabb összeg rálett költve helyt állt,ahogy most még alfa is teszi!Teszem hozzá alfa nem hagyott ott út szélén még sehol!Fiat 3-4x de mindegyik esetnél hazahozott,egy hibája a figyelmetlenség miatt történt 2 pedig benzinszivattyú miatt mert az olcsó lett bele véve.....de alapvetően ami egyszer kilett cserélve az utána az 54 ezer km alatt nem lett még 1x,jól bírta a strapát Ő is a mai napig használják nap mint nap!Alfával is ez a helyzet,amikor csak tehetem hajtom,sajnos ő is mint FIat nálam kezdett el könnyezni,igaz zömében kopó fogyó cuccokat kellett kicserélni rajta tehát nem mondanám szarnak,más már olaszozna rá...egy nagy hibája van amit idővel még orvosolnom kell sajnos eszi az olajat:SPersze nem mai a vas és idővel lesznek még hibák vele,de már szinte teljes felújításon esett át,ami nem kopó fogyó vagy csak mert úgy gondoltam lehetőségem miatt legyen kicserélve dolog volt,az az injector és az előző tulaj rossz szerelőjének a hiábájéból adódott a gyertyáék és 2db gyertyatrafó cseréje,ugyanis nem voltak rendesen becsavarva a gyertyák:D Egyébként aki ült benne annak tetszett aki vezette elvolt ájulva:D Nekem is minden méter élmény vele,jövőre pénzügy függő dolog de szeretnék mellé venni még egy ALfát!ÉS remélem amig ezzel szelem a km-eket nem lesz vele nagyobb gond,a maradék hibáit meg minél előbb szeretném orvosolni!

 
>> Egyébstukker1987 // Alfa 159 SW 1.9 JTDM // 2011-11-16

Ma sikerült szereznem egy ELM327-es kábelt. Egy tesztprogram beszerzése és beállítása után nekiestem az autónak....

Kilométeróra kiolvasásnál 0,0km értéket kaptam. Ezzel bebizonyosodott,hogy babráltak az órával.:(

Picit még foglalkozni fogok a kérdéssel és remélhetőleg aránylag pontosan be fogom tudni lőni a valós értéket...(úgy gondolom a jelek alapján,hogy nem magas az eltérés)

Az egyéb számok rendben voltak,csak az egyik injektor korrekciós értéke lóg ki a sorból. Annak még utánanézek, hogy mi a hibahatár ebben az esetében. Ha esetleg tényleg nem jó az említett érték, akkor jön a hibakeresés és javíttatás...

Összességében elégedett vagyok, mert hibaüzenet nem volt és csak 1 érdekes számot találtam, ami nem hiszem, hogy komoly hibára utalna.
A visszatekerés más történet. Amikor megvettem az autót sejthető volt,hogy visszatekert órás, ahogy a használt autók nagy százaléka. Azt is tudtam,hogy lényegesen nem babrálhatták, tehát nem több 100e km-es visszatekerésről van szó.

Update:
97e van az órában. 0 a kiolvasás eredménye,tehát az előző érték nem valós. DPF csere óta menüpont 133e km-t mutat.
Szervízmenüben utólsó szervízkor óraállás 120e. Ennek dátuma: 2010.06.05.

Ezekből arra következtetek, hogy 2010.06.05-én volt benne 120e km és ezután tekerték vissza.

Tehát az autóban legalább 133e km van. A pontos értéket viszont nem tudom, hiszen erre vonatkozó adatot nem lehet kiolvasni.

A maximális értéket nagyjából be lehet lőni a következőképpen:
2010.06.05-én 120km(még Olaszban)--több mint fél évet állt a magyar kereskedőnél--marad fél év amikor aktív lehetett

Ebben a formában a maximális érték olyan 150e-160ekm lehet.

 
>> SzervizSKrisz // Alfa 159 SW TI 2.0 JTDm 170 Bhp // 2011-11-16

A nyári - téli kerekek cseréjénél kiderült, hogy a futómű beállítás nem épp a specifikációnak megfelelő sajnos, így a nyári kerekeken eltöltött 22.000Km alatt, az első gumik belső felét szépen elfogyasztott az autó :( Miután felkerültek a téli kerekek most volt időm megoldani, hogy elvigyem az autót futómű állításra. Kis hátszéllel megpróbáltuk garanciális problémaként megoldani a futómű beállítást és a nyári gumik cseréjét. Sajnos ez nem jött össze, így a beállítás is fizetésre került, illetve tavasszal fel kell tenni 2 vadi új gumit előre... Egyik sem jó hír, dehát ez van... Annyit sikerült elérni, hogy (bár a 2 dolognak semmi köze egymáshoz), egy olaj csere belefért a szervizbe "fájdalom díjként" Szóval 23.000Km-nél ismét friss olajjal futunk tovább! :) Remélem a téli gumik nem jutnak a nyári gumik sorsára...

 
>> Egyébfisch // Alfa 147 1.6 TS // 2011-11-16

Tegnap ráértem egy kicsit estefelé és nekiestem a gépnek, hogy megnézzem a gyertyák állapotát. 80 000 km-t mentem már vele, úgyhogy kíváncsi voltam. Motorburkolat le, trafósor le, jöhetnek a gyertyák... Igen ám, de azt szeretném megjegyezni, hogy a zsír új gyertyakulcs egyetlen gyertyát sem tudott kitekerni eredeti dizájnnal. A T alak vízszintes része forgott, a többi nem, így rövid időn belül megszűnt a részecskék közötti kohéziós erő. Jöhetett a kulcs barkácsolása, amit sikerült használható állapotba hozni. Ezután kiszedtem a 8 gyertyát, jöhet a szemrevételezés. A nagyoknál a középső elektróda már inkább háromszög felülnézetből, nem pedig kör :) A kicsiknél ugyanez a helyzet, csak ott ellipszisről beszélhetünk. Ez azt jelenti, hogy hamarosan cserélni fogom őket. Mivel jövő hónapban műszaki vizsga is lesz, ezért erősen hajlok afelé, hogy az NGK helyett most csak champion szett kerül bele, így olcsóbban kijövök. A másik érv pedig az, hogy a munkahelyváltás következtében kb. harmadannyit használom az autót, mint korábban. Az első másfél évben sokat hajtottam, akkor havonta beleraktam kb. 3500km-t. Ehhez most kb. negyed év kell, így beérem az 50 000-el, amit a Champion szett nyújt. Úgyis legtöbbször busszal oldom meg a melóbajárást.
A fentiek fényében egyébként nem csodálkozom azon, hogy mióta bejöttek a hidegebb idők, azóta nehezebben indul az autó. Kipróbálom majd egy másik akkuval is, hogy mit produkál, mert nálam van már közel 4 éve és ezzel vettem. Lehet, hogy az is bejátszik egy kicsit a antipöcc jelenség kialakulásában.
Másik megoldandó projekt a leömlőn lévő alu hővédő cseréje. Az anyag átrohadt, nagy alátéttel sem tudom már megoldani a korrekt felfogatást, emiatt gyakran rezonál. Ha valaki olvassa a bejegyzést és tud ilyen fémdarabot emberi áron, az keressen nyugodtan.

 
>> EgyébLali75 // Alfa 145 1.6 boxer // 2011-11-16

Sikeres átíratás után végre tényleg magaménak érezhetem az autót.Egy órába került,és több,mint 40k pénzbe!
:-(

 
>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-11-15

Megérkezett (1115) piktortom által készített 156 fali topic naptár a 2012-es évre.