Blog

>> Szervizkonijani // Alfa 164 2.5 td super // 2012-04-04

El jött a tavasz és ugy gondoltam hogy meg kellene ujitani a vasat! Eredetileg a futómüre és a fékre gondoltam és el is vittem 1 olyan szerelöhöz akinek szintén 1 164 td-je van és mindjárt meg mutatta az övén hogy milyen csendesnek kellene lennie a motornak a váltónak, és a kuplungom is beton kemény volt igy az lett a vége hogy komplett futómü felujitás ,kuplung szerkezet csere fék felujitás kapott az autó.De amikor ki lett szedve a motor váltó kombó akkor még sok problémára fény derült! Elöször is nagyon csattogott a motor ami hidrotöke hibára utalt ezért lebontotta a szerelö a hengerfejeket és ekkor derült ki hogy elözöleg rosszul lett megcsinálva!Aki elözöleg csinálta kétékes vastag tömitést rakott a hfejek alá +leköszörült a szelep himbákbol és igy a hidrotöke teljes nyitásakor is 2 mm-er hézag volt a himba és a szelep között! Hogy tört volna le a keze amikor igy össze rakta!A termosztátom is rossz volt ami miatt 2 hfej is gátas lett igy azokat is cserélni kellett!Aztán repedt volt a vizpumpa ház ,csere! A hidralikus szijfeszitö patronom is rossz volt +be volt rohadva az egész szijfeszités ugyhogy csere+ujpersely!Akkor a szervószivattyu ékszijtárcsa is uj csapágyakat kapott+ a szivattyun lévö 3 köröm is meg volt kopva igy azt is javitani kellett!
És ez még csak a motor ,jött a váltóolaj csere a komplett kuplunggal+alsó kuplungcsö csere,ugy bevolt dagadva hogy nem fojt vissza a fékolaj rajta!
Motor váltó vissza a helyére jöhet az elsö futómü+fék felujitás!
Gömbfejek kormány összekötök szerencsére jók,de a lengökar szilentek mind rosszak,csere.
Elsö gátlók jók féktárcsákat csak fel kellett szabályozni,viszont jobb elsö torony szilent halott ugy hogy azt is cserélni kellett!
Akkor menjünk hátra :fékerö szabályzó berohadva ,futómütartó korrodált csavarok csak erö és hö hatására jöttek ki ,a 16 év az csak 16 év szerelönek nem volt jó napja!
GYengélkedtek a hátsó fékmunka hengerek is kapott bontott 166-ét +uj tárcsákat betéteket ,és kilettek cserélve a hátra menö fém fékcsövek de ehhez a tankot is le kellett venni igy azt is kipucoltuk!1 hátsó gátló is elfosta magát csere!
Ezután jött a belsötér :tetökárpit lógott igy ki kellett szedni és ujjat felragasztani!
Klima kijelzö+1-2 kapcsoló javitásával fejezödött be a nagy müvelet,végül is a fél autó ki lett cserélve 3 hét után elhoztam a szerelötöl remélem most már jó lessz mert ilyen szinten még nem volt szervizelve ,persze mindenröl készült kép is ,lehet a 164-es tulajoknak csemegézni!!

 
>> SzervizGTVili // Alfa 145 1.8 TS // 2012-04-04

Ma septében kicseréltem a kuplung munkahengert....
Reggel a párom panaszkodott,hogy nagyon lent fog a kuplung.Mivel már a multkor is vacakolt,felsejlett lelki szemeim előtt egy költséges kuplung tárcsa+szerkezet csere...
Délelőtt jött is a hívás....Gyere értem,megállt az Alfa! Öröm az ürömben,hogy kb 2km-re dolgoztam tőle.Érte mentem,autót cseréltünk.Ezután egy kényszer szülte rallye-style kuplung nélküli hazaút következett.
Mikor hazaértünk,csak úgy kiváncsiságból bekukkantottam a motorháztető alá.Mikor láttam,hogy minden csupa fékolaj,kezdtem reménykedni.Hátha "csak" a munkahenger az....márcsak azért is,mert annak idején a GTV-ből kimentett darabot,kitudja miért,de teljesen felújítva raktam el.
Hazaértem,kiszedtem.Kitörő örömmel vettem tudomásul,hogy tökéletesen megeggyezik a két munkahenger.
Szóval kicseréltem...légtelenítettem...jó lett.Azért kiváncsiságból szétszedtem a régit.A karmantyúk féloldalasra koptak....ez okozta a galibát.

 
>> Tuning és extraPublic Enemy // Alfa 156 2.5 V6 24V Q2 // 2012-04-04

Megjöttek szinte napra egy időben a Team Dynamics felnik és a versenyslickek!
Nagy öröm és boldogság!! :-))
Tengelyenként 2,5,-kilóval csökken a rugózatlan tömeg illetve az autó tömegközpontja 1,5 cm-el kerül közelebb az aszfalthoz.
Külön öröm, hogy a Pro Race 1.5 Gold felni érkezett, ami az angol cég legújabb fejlesztése. Erősebb, de könnyeb magnézium ötvözet. Jobb hűtés a fékeknek a módosított lamelláknak köszönhetően.
Hála az importőrnek, felár nélkül!! :-))

 
>> SzervizGábor145JTD // Alfa 145 JTD // 2012-04-04

2db stabiliztátor rúd szilent+ baloldali kormányösszekötő csere csere.Ezentúl már csak tankolom...:)

 
>> EseményMarklar155 // Alfa 155 2,0 TS 8V // 2012-04-04

Szóval látom én nap, mint nap ezt a szép autót. Egyszer csak meg van törve az oldala. Megcsinálták. Utána az eleje... Nincs megcsinálva...? S közben csak nézegettem a HAHUt. S mit látok!? Fent van a szomszéd ALFAja! Hmm. 350000ft. A következő 600000ft környékén...!? Elkezdett rugózni az agyam. Kell nekem. Kérdeztem a szerelőmet (Jani, Neki már ilyenje volt). Mondta, hogy nézzük meg és nem lehet az olyan vészes. Alkatrészt meg Ő is tud hozzá... Felgyorsultak az események. hívtam a potenciális UNO vásárlót. Kell még? Kell! Super.

 
>> EseményMarklar155 // Alfa 155 2,0 TS 8V // 2012-04-04

Eljártam UNO talikra, Olaszautós talikra, illegális gyorsulási versenyekre :). Meg még Alfa talin is voltam az UNOval. De csak-csak nézegettem én ezeket a 155öket. Egyszer csak felbukkant nálunk a lakótelepen egy. (épp ez...:) ) Ott állt a házunk előtt nap, mint nap. S csorgott a nyálam... S azon vettem észre magam, hogy a 155ösöket bogarászom a HAHUn. Nem felejtettem el azt sem,hogy a 90's években micsoda "pusztítást" végzett a DTM ben a típus... :)

 
>> EseményMarklar155 // Alfa 155 2,0 TS 8V // 2012-04-04

Az úgy kezdődött, hogy eleve "olaszatóbuzinak" :) tartom magam. Épp volt egy FIAT UNO Turbo iem. Imádtam (sőt most is kéne még) ezt az autót. De kicsit kicsi volt már, öregecske is, meg volt egy srác aki hónapok óta nyaggatott, hogy adjam el neki. Ráadásul a piaci ár felett akarta megvenni. Én persze tartottam még magam, de csak vágytam már másra is. Már az UNOs éra alatt is nézegettem a HAHUN a 155öket. De nem az én pénzemhez árazták ezeket akkor még.

 
>> SzervizMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V TS Sport // 2012-04-04

Szóval az autóval mehettem is vissza Karcsihoz. Közben már lezsíroztam a motor javítást is. Így felgyorsultak az események. Az autó a Karcsinál egy donor motor Bandinál...
Amíg ezen események tartottak előkerült a tulaj is. (akinek a nevén volt még az autó) Érdeklődött, hogy nem e tudok valami verdát, mert az OFF nem jött neki össze. Én meg beajánlottam a sajátját... Így kijavítva a hibáit, kasztni, motor, kuplung... Még december végén vissza is kapta. (Sajnos az anyagiakkal megszívatott..., de ez más story) A nálam eltöltött 4-5 hónap alatt rájöttem, hogy kellemes konstrukció ez a 2,0 16V motor... elpusztíthatatlan 8V ide-vagy oda (nekem sikerült többször is),de jobb vezetni ezeket. Úgy döntöttem, hogy kell majd egy ilyen. Lett is :) De jött előbb még egy V6 is...:)

 
>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2012-04-04

Ma délelőtt Csöri kicserélte a hátsó-hátsó lengőkarokat és elöl a stabrudat is. Most már tényleg "úgy fekszik be a kanyarba (az autó), mint cica az ágyba", vagy hogy is mondta valamelyik nagytudású egy másik fórumon. :)

Négy rendes NGK gyertya is beugrott a motorba, amiben eddig FBosch volt. Teljes boldogság sajnos így sem lett belőle, sanszos, hogy gyújtótrafó is kell majd.

>> SzervizWIK_146 // Alfa 146 1.6L // 2012-04-03

Az akkumulátorom nagyon döglődött így megérett már egy cserére, így legalább nem kell azon izgulnom, hogy mikor nem indul alattam a vas :)
BOSCH S3 12V 56Ah Jobb+
remélhetőleg elég lesz belőle az 56-os, mert ennek az indítóárama megegyezik az olcsóbb 60Ah-sokkal