Blog
Ma ismét teljesült az egyik régi nagy vágyam. Az autó alá került a Supersprint komplett kipufogó rendszere! :)
Az eddigi Proex által megvalósított és felszerelt 60-as kipufogó rendszer sem volt rossz, de valahogy úgy éreztem hogy egy mérnökök által tervezett profi, kifejezetten erre a típusra tervezett rendszerrel több lóerőt tudok kicsikarni. A Proex rendszer hangzása viszont nagyon is egyedi, és rendben való volt. Kicsit több mint két év elteltével ezért váltásra szántam el magam, és elindultam az autón lévő tuning alkatrészek nemesítése felé. Régóta vágyakoztam a Supersprint rendszerére, és most érkezett el az idő hogy meg is valósítsam eme tervemet! Felvettem a magyarországi képviselővel a kapcsolatot, aki nagyon kedves és segítőkész volt, így egy hét alatt le is zajlott az adás-vétel! Hál' istennek minden egyes alkatrész megérkezett egyben épségben, így már nem volt akadálya a felszerelésre. A rendszer autó alá való felhelyezése nem igazán ütközött semmilyen akadályba, némi nemű apró útbaigazítás azért kellett egy két illesztési pontnak, de összességében minden stimmelt. Az első rövid tapasztalatok már igen pozitívak. Az autó jóval élénkebb lett már az alsóbb fordulatszám tartományban is! Nem hittem hogy lesz ekkora különbség a két rendszer között, de tapasztaltam hogy igenis meg van a nagy különbség. A hangja szolidan sportos, és nem okoz problémát hosszabb úton sem. Kezd olyanná válni az autó így a DMC szűrővel és a Supersprint rendszerrel amilyennek szeretném. Most már csak tényleg össze kellene hangolni egy jó motorelektronikai programmal a rendszert, és szinte tökéletes is lenne a számomra! :)
Ma megejtettem az aktuális olajcserét! A motorfelújítás után még jobban vigyázok a vasra! Természetesen Selenia 20K Alfa Romeo + Metabond Gold:
Mozgalmas hét volt spiderkémnek :) Új aksi, új fejegység, új vezérlés, új olaj, új hifi!!!! Köszönet Zének, hogy "spidernapot" tartott, köszönet Apácskának, hogy kibírta, hogy 1 hétig hisztiztem, hogy nem jó a zene, és köszönet Tottinak a mélynyomóért és a fiúknak, hogy a végén fergeteges lett a zeném :)))))
Csak két hétre, amíg a nagyvas Ferikénél javul. Bár a 64-es minden tekintetben sokkal komolyabb gép, mégis nagyon jó volt újra az 55-össel cirkálni egyet a tavaszi napsütésben. Vigyorogva szálltam ki :)
A hátsó dob elengedte magát a csőről, ami már egyébként is csereérett volt, mármint a cső és a dob is. Kipufogó klinikára vonultunk, ahol legyártottak helyszínen minden elemet; kiváló hely a Fogarasi úton, csak ajánlani tudom. Végül középső dobot is cseréltük. Gyönyörű lett az egész, és mindössze 70 percig tartott. Króm véget nem tettünk rá egyelőre, majd talán később.
Az előző széria nyári gumik teljesne szétmentek, újakra volt szükség. Mármint nekem újakra, mert p ersze használtat vettem. Igen jó állapotú P6-os gumikat sikerült találnia kedvenc gumisomnak, darabját 12 ezer forintért. Át is szereltük.
9 év és 100ezer km után bekövetkezett az első "otthagyás". Teljesen váratlanul, és minden előzmény nélkül, szétment a váltó. Vontatni kellett a szervízig.
Bontott váltó ment bele, és a hozzá tartozó folyadékok, sok szerelés. Nem hiányzott, de szerencsére nem vidéken vagy külföldön történt.
Egy kihagyhatatlan ajánlat alakalmával még 2011-ben hozzám került az utolsó magyarországi 3.2 V6 GT. Már akkor is elvarázsolt és magával ragadott az a hang és életérzés, mérhetetlen jókedv, amikor az ember hallja egy V6 duruzsolását és vezethet egy ilyen remekművet. Az elemi erő és stílus egyesült, amikor megalkották. Kis családomra gondolva azonban mégis egy SW lett a kiszemelt áldozat és racionális döntés eredménye, és megváltam ettől az élményautótól. Az SW szép, jó, praktikus, igazi vagány családi autó, amely ezzel a felszereltséggel igazán élvezhető. Ennek ellenére mégis valami űr maradt bennem és nem hagyott nyugodni a V6 emléke.
Néhány hónapos nézelődés, tépelődés után rátaláltam egy kihagyhatatlan ajánlatra. A hirdetéseket böngészve egy igazán megkímélt és jó állapotú GT 3.2 V6-ot sikerült kiszemelni (Németországban az Orosz Konzulátus, illetve konzul 2. élményautója volt). Minden követ megmozgattam, hogy valahogy megszerezhessem. Az Online Autó segítségét kértem. Ők leinformálták az autót, a helyszínen megnézték és kipróbálták, hazahozták, kívül-belül kitakarították, átnézték és műszaki vizsgáztatták, regisztrálták és forgalomba helyezték, szóval mindent szuperül megoldottak helyettem, az egyedi igényeimet is mindig szem előtt tartva. Még "B" típusú rendszámom is lesz. :-) Picit reklám szagú lehet ez a néhány sor, de igazából az is! Mert megérdemlik a flott lebonyolításért! Csak ajánlani tudom őket. www.online-auto.hu
Megvannak az új gumik. Kumho KU31. Eddigi tapasztalatok nagyon pozitívak. Csendes, nagyon jól tapad és valahogy olyan sima érzés velük menni. :)
A múlt nyár vége óta többet és hosszabban kell utaznom a munkám miatt, így kezdett zavaró lenni a kipufogó hangossága. Győrben a Bánfi kipufogó szervízben rendeltem meg az új doobot. Első körben egy natúr dob lett volna, amit a kipufogós szerel be és lát el véggel. A kipufogóklinika volt a szállító. Megbeszéltük, és abban maradtunk hogy megrendeli. Este hívott, hogy van a szállítónál egy kész dob 156-ra, gyakorlatilag pont olyan mint amit szeretnék, és olcsóbb. (gondolom megmaradt nekik). Küldött képeket, rábólintottam, 2 nap múlva meg is érkezett és fel is szerelte. Nagyon kellemes hangja van. Sokkal halkabb, de azért maradt néma morgás is.