Blog

>> EgyébG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "TÖRPI" // 2012-04-12

Na, hogy itt is legyen valami, pötyögök ide pár sort. Úgy kezdődött az egész, hogy nem jött be annyira az 55, mint ahogy azt vártam és baromira hiányzott a 45 valamint a boxer, a maga elavultságával, nyűgjeivel, hangjával, egyszerűségével együtt. A vége az egésznek az lett, h Bazsa145 kollégával elcseréltük az autóinkat, hozzá került az 55ösöm, hozzám a 45. Ez az úr 2012. évének, február havában, a harmadik napon történt.
(Egy kis háttérinfó: eléggé haragudott a 45re, mert rángatott, nem tudtuk, h miért. Egy szerencsés véletlen folytán rájöttünk, h az akkusarun a generátor pozitív kábele lelazult, a rezgéstől nem mindig érintkezett, emiatt többször is otthagyta, illetve fulladt vagy be se indult. Szerencse, h néha rámjön az 5perc és összevissza hadonászok:) Szóval ott tartottam, h hozzám került az autó. Az első héten bekerültek a feltétlenül szükséges dolgok mint pl a hifi, jégkaparó, eü doboz, máig harcoló német hadosztály, stb... Mivel hideg volt, és garázsom még mindig nincs, ezért a többi dologgal apránként foglalkoztam.
Bal hátul nem fogott a kézifék, búgott a kerékcsapágy. Olcsón javítva: nyereg megjáratva, (egyenes következménye volt a dolognak, a bowden elszakadása:) a csapágyat itthon raktam össze 4 darab rossz csapágyból (büszke is vagyok, azóta is tökéletes) Ha már bal hátul szétszedtem, megnéztem a többi keréknél is a fékeket, lassan tárcsa+betét csere mind a 4 keréken.
Távirányítós központi zár: 2 napot próbálkoztam, hagyom a bús picsába, tökéletes a kulcs. Csak felidegesítem vele magamat.
Futómű: Kapott ültetést, ami a rugók cseréjét jelenti, elöl 4cm, hátul 2cm. Több dolog miatt nem ugyanannyit ültettem: hátulra volt ültetőrugóm, előre meg ilyet találtam.
Kicseréltem a hátsó lökibe a törött macskaszemet, kicseréltem az előzőleg elszakadt kézibovdent, felraktam egy poroltót a haldokló és csöndes hátsó dob helyére (vmi népautóról származott, nem gyári volt)
Szerkesztettem kiemelőkeretet az első hangszóróknak, mert a mélyközépek túl magasak voltak az ajtóba, 2utas hangszóró meg nem kell. Ezzel picit elbíbelődtem, de megérte, mert az eredményt látva elégedett vagyok.
Március közepe táján járunk, úgy gondoltam, h megcsinálom az első lökhárítót, mert olyan gyanúm volt, mintha gyászos állapotban lenne a rátekert fekete kacsaszalag alatt. Jól sejtettem, nekiálltam forrasztani, na ez járhatatlan út volt. Az alja hullámos, mint nagyanyád seggén a bőr, ahol meg nem deformálódott, ott szanaszéjjel volt repedve, a jobbos ködlámpa kerete meg régebben kieshetett az éterbe. A vége az lett az egész baszkodásnak, h vettem egy másik lökit, meg egy hűtőrácsot, mert azt már nem volt szívem otthagyni, különben is, ez sokkal jobban tetszik, mint a mosódeszkás.
Április legelején, egy szép napsütéses szerdai reggelen Törpi úgy gondolta, h nem hajlandó bevinni a valagamat a célomhoz, a bolt előtt megállt. Persze délután, szó nélkül hajlandó volt beindulni. Ez tartott péntekig, ezúttal haverék előtt gondolta úgy, h nem hoz haza. Szerencsére szerelésben voltunk, kapott direktbe áramot, eleinte köhögött az ac, utána már azt se. Pár válogatott szitokszó kimondásával el is búcsúztattam. Vasárnapra került egy másik pumpa NaTo közreműködésével. Valami Walbro verseny cucc, nem tudom a paramétereit, nem is érdekelnek, működik és kész. Mondjuk azt érezni, h magas fordulaton se fogy el, ahogy előtte.
A benzinszolgáltatási anomáliák után rögtön, egy kissebb döccenőn történő áthaladás következményeként elég morgós hangja kezdett lenni az autónak. Fasza, az, amire mindenki gondolt, kilyukadt a kipufogó. Na ez lett volna a jobbik eset. A középdob végénél a hegesztés elkezdett szétrohadni és alulról szétnyílni. Sebaj, egyben van még, amíg le nem szakad, addig jó. Hát 5 napig bírta, ekkor szépen megfogtam a poroltót, kihúztam az autó alól és egy határozott mozdulattal a többi vashulladék tetejére basztam. Húsvét hétfőn hátsódob nélkül mentem locsolkodni, csöngetni sehol se kellett:) Kedden visszaszereztem azt a poroltót, középdobbal együtt, ami az előző 45ömön (Pirin) volt. A katalizátor se tündökölt egykori fényében, egy határozott mozdulattal behegesztettem a helyére egy darab csövet. Felkerült az első szériás poroltó, szép nem lett a hangja, de nekem tetszik. Ha megunom átvariálom a rendszert:)
Egyelőre itt tartunk Törpivel, a lelkesedés rendületlen. Tervek vannak, tennivaló bőven van. Majd idővel kialakul, h mi hogyan lesz. A fő irány egy olyan autót összehozni belőle, amit az előző 45ből különböző okok miatt soha nem sikerült.
A költségek részben az eddigi összes költséget ömlesztve veszem, az átiratással együtt.

Köszönet Torjay Lacinak!

A tűszelep 1.6mm-es, ez az alapméret aC40-hez. Nekem 3mm-es kell. Megpróbálom átalakítani, meglátjuk mi lesz.

 
>> Tuning és extraSzabi6 // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark // 2011-07-01

Full fényt kapott . Kopottassága és a karcok végett.

 
>> Tuning és extraSzabi6 // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark // 2012-04-06

Kapott egy szép új emblémát. (ismerős adta, neki már mem kellett)

 
>> SzervizSzabi6 // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark // 2011-10-07

A következők lettek cserélve ill. javítva:
- dugattyúk
- gyűrűsor
- fúrás
- hengerfejtömítés
- hajtókar csapágysor
- nyugvó csapágysor
- főtengely első szimering
- főtengely hátsó szimering
- vezérműtengely szimering
- főtengely köszörülés
- komplett vezérlés
- kiegyenlítő tengely feszítő
- kiegyenlítő tengely szíj
- kiegyenlítő szíj kerekek
- teljes hengerfej felújítás
- 8 db gyertya
- 16 hidrotőke
- vezérlésmódosító
- 5W-40 Seleina Racing olaj
- olajszűrő
- váltóolaj
- levegőszűrő
- ventilátorgomba
- 2 db első lengőkar
- 2 db féltengelycsukló
- féltengely megvezető csapágy
- stabilizátor gumik
- stabilizátor szilentek
- hátsó lengőkar szilentek
- fékbetétek
- generátor felújítás
- generátor szíj
- generátor feszítő
- tetőkárpit
- műszerfal kevlározás
- kormánykerék
- légtömegmérő

 
>> Szerviztipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2012-04-12

Ilyet még nem csináltattam, és hát túl van a vas az elmúlt évek alatt azért néhány apróságon, mint pl.: rugótörések, lengőkarcserék, gólyalábak ki-be szerelése.
Alfater segítségével az Autóklubnál meg is történt a dolog a mai napon nagyon jó áron. Remélem, az első gumik belső futófelületének gyorsabb kopása ezennel már a múlté.

Tényleg, valaki árulja már el egyszer (ezt is), hogy miért kérnek ezért tizenezreket majdnem mindenhol?!

>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-04-12

Volt pár szabad percem, így pár fakó elemet lefújtam feketére, beszéljenek a képek:

 
>> AutóápolásSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-04-14

Megjött a csomag, régóta vártuk Lacci33 cartárssal. Gtechniq P1 és P2 polírozó szerek. Az, hogy működik megkérdőjelezhetetlen, ez csak bevezető, így pár kép:


a második képen használat előtt, a harmadik képen használat után (a fényképező nem csal, tényleg működik)

 
>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-04-11

A lökhárító levételéhez minimum 8 csavart kell kiszedni, valamint 1 patentot. A belső sárvédőből csak azt az egy csavart kell kivenni, amelyik az ütközőhöz rögzíti az elemet. Nekem nem volt kedvem az egész belső sárvédőt kiszedni, így belülről vettem ki őket, amihez nőgyógyász mozdulatok szükségesek :) A hűtő"rács"-ot felülről 2-2 csillagfejű csavar rögzíti, ezeket teljesen ki kell szedni, valamint alul 3 patenttal van rögzítve az ütközőhöz. A patentokat én úgy feszítettem fel, hogy egy törölközőt tettem a lökhárítóra, amire ráfektettem egy lapos-fejű csavarhúzót, és óvatosan felfeszítettem. Miután levettük a "rács"-okat, 4 torx csavart találunk, ami rögzíti a lökhárítót. Ezeket elég csak pár menetet megengedni, így is kicsúszik a lökhárító. 2 csavar található a sárvédő és a lökhárító találkozásánál, valamint egy patent ott is. A csavarok méretre megegyeznek a hűtőrács alatti csavarokkal, én belülről szedtem le őket, kell kicsit szenvedni vele, de megoldható, hogy ne kelljen levenni a belső sárvédőt. A lökhárító sarkában van az utolsó torx csavar, a kerék előtt. Ha az utolsó 3 csavart kivettük teljesen, óvatosan lehet mozgatni a lökhárítót, majd levenni annyira, amennyire a képen látszik. Mivel a festés nem 5 perces mutatvány, így saját tapasztalat alapján ajánlom, hogy csúsztassuk a helyére a lökhárítót, a lámpa kivétele után.

Lámpa kiszerelése: 2 csavarral van rögzítve, az egyik akkor is jól látható, ha nincs megbontva a kocsi, a lámpa felső részén, a másik fül a lámpa külső sarkában van, dugókulccsal, és hosszabbítóval kényelmesen el lehet érni mindkét lámpánál. ha az anyákat levettük, óvatosan mozgatva kell kipattintani a belső sarkában lévő gömb alakú patentot. Ha kijött, akkor csak 3 csatlakozót kell széthúzni, (index, izzók, motor).

Lámpák szétszedése: sütőbe rakva (50-70 Celsius fokon) pár percig légkeveréses sütőben melegítve a ragasztó eléggé nyúlós lesz, így nem kell annyira erőlködni. (Az én esetemben csak egy vékony, éles penge volt a segítségemre, meg egy kis feszítőerő, szétjött így is.) Majd egy széles lapos szerszámmal óvatosan feszíteni, lényeg a fokozatos feszítés, a bura minden részén. Ha a burával megküzdöttünk, jöhet a krómos rész leszedése. Ha maradt még a ragasztóból a lámpabura leszedése után, azt akár késsel is le lehet kaparni. Az irányjelző hullámos műanyag burája mögött található még egy csavar, ami az egész krómos cuccot rögzíti a lámpatesthez. Óvatosan, lapos csavarhúzóval a füleket szét lehet pattintani, és utána már csak ki kell tolni azt a külön burát (az izzót nem árt előtte kiszedni ;) ). Ezután már könnyedén hozzáférhetővé válik a csillag-fejű csavar, kicsavarjuk, és szinte leesik a krómos cucc.

Az elem fújása: Vizet csiszolópapírral megszabadítottam a krómrétegtől az elemet, először 800-as, majd 1200-as csiszolópapírral dörzsöltem át. Alapos tisztítás és szárítás után zsírtalanítottam, és kapott 2 réteg alapozó festéket. 20 perc után a festék tapintásra száraz, így megint zsírtalanítottam, aztán jöhetett a fekete festék (sima spray matt fekete, én Dupli color-t használtam) 2 rétegben. Ha már rendesen megszáradt, kezdődhet is az összerakás, ami kb. ugyan az, mint szétszedése, csupán fordított sorrendben.

A bura rögzítéséhez szilikont használtam, ami kifejezettem ablakok rögzítésére, volt kitalálva, megkötés után teljesen átlátszó, nekem bevált. Leírás szerint sosem köt kőkeményre, de nem is szükséges. A lényeg, hogy kerüljön mindenhova, légmentesen tömítsen a bura felrakásánál. A kötési idő alatt (fogalmam sincs igazából hány óra), madzaggal szorítottam a burát a testhez, figyelve arra, hogy ne karcoljam meg a burát (a madzag alá fóliát tettem).

1. kép - piros színnel a csavarok, zöld színnel a patentok helyei
2. kép - lámpák bura nélkül
3. kép - krómos cucc leszedése előtt és után, látható az index sarkában lévő csavar
4. kép - irányjelző előtti hullámos bura
5. kép - irányjelző előtti hullámos bura másik oldala
6. kép - csiszolás után, száradás közben
7. kép - alapozó száradása közben
8. kép -két réteg matt fekete festék megszáradása után
9. kép - lámpa összerakva (számomra nem végleges)
10. kép - használt lámpákat vettem, így ráfért egy polírozás, ezt is itthon csináltam, egész jól sikerült, de lesz jobb is :)

 
>> Szervizosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2012-04-06

Ki cseréltem a szilenteket (Ruville) a csonkaállványban, meg a stabilizátorokat (Moog).