Blog

>> EgyébBoss 2.4 // Alfa 156 2.4 JTD // 2012-01-12

155000 Km
Zökkenő mentesen ment a vizsga. Kiváló műszaki állapotban.

 
>> EseményFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2012-04-23

Múlt péntek este az alábbi hirdetés került fel a használtautóra.
Meglepetésemre másnap hatan telefonáltak, majd vasárnap eljött az elsőnek érdeklődő úriember. Mivel kivetnivalót nem talált az autóban megegyeztünk, majd 2012.04.23án hétfőn el is vitte.


"Eladó az a helyszín, ahol az utóbbi hat évemből mintegy nettó három hónapot és 90000 Km-t eltöltöttem. Igen, a fenti autó az. Pályafutásának első nyolc évét hazájában a napfényes Itáliában futotta le. Ennek köszönhetően a karosszériája tökéletesen rohadásmentes, ami sajnos sok kortársáról nem mondható már el. Nem volt még lakatolgatva, és köszöni nem is szorul rá. Fán kettéhajtva vagy árokban fejen állva sem volt, hiába nem lehet mindet kipróbálni. Már a '95 utáni, széles kasztnival és a későbbi modelleken látható gyöngyház-metál bordó színnel rendelkezik, de még a jól bevált láncos motor hajtja (vétel után nem kell vezérlés cserére költened). Sport kiadás lévén 2cm-t ültetve van. Étvágya vegyes körülmények közt 8.5 liter, ami szerintem 127 ló etetéséhez abszolute nem sok. Az autó tökéletesen üzembiztos. Néhány főbb alkatrész amit az utóbbi két évben kapott: új Valeo hűtő, új Valeo kuplungszett, új KYB hátsó gátlók, új Bosch lambdaszonda, 8db új Beru platina gyertya, felújított önindító, összes fő- és féltengely szimmering új, szervócsövek cserélve, új váltórudazat, új indexek és felújított első lámpák. Fék és futómű rendben, egyáltalán sehol nincs szükség tűzoltásra. A beltérben légzsákos Momo bőrkormányba kapaszkodhatsz amiközben a combtámaszos, jó oldaltartású fekete bőrfotelben ücsörögsz. A hátsó utasok tarkóját napfényvédő roló óvja, elül-hátul könyöktámasz kényeztet. Nem szóltam még a többezer wattos mélynyomós hificuccról - mert az nincs. Gyári hangszórók és egy sima MP3 CD-s fejegység van. Ez nem tuccogós hülyegyerekautó és nagyon remélem hogy nem is ilyen kézbe kerül. Vétel esetén jutányos áron kaphatsz mellé egy garnitúra téligumit Zender Sport alufelnin, xenonszettet akár beszerelve, egy komplett bontatlan TS motort, tartalék hengerfejet, tükröket, kilincseket, apróságokat."

2006.04.01-én vettem, bő hat évig szaladtunk együtt. Nem bántam meg egy percre sem.

>> SzervizMogyiQV // Alfa 145 Quadrifoglio Verde // 2012-04-23

két napja,mentközbe egyszercsak nagy robbanásra csörgésre zörgésre lettem figyelmes...mintha egy zetor motorja lenne a TS helyén,leszakadt a kipuffogo,tört,hajlott,szikrázott,mindent csinált,igy sajnos a dobok kivételével egy teljesen ujj rendszert kell alá mókolni,nemsokára kész is lesz mehetek érte...nem hiányzott ez most,igy nagyszerviz előtti spórolós időszakra,de inkább leteszem minthogy a régi olajjal járjak vele...

 
>> EseményPublic Enemy // Alfa 156 2.5 V6 24V Q2 // 2012-04-23

Ma egy újabb lehetőség nyílt arra, hogy kiautózzuk magunkat a "feljavított" Hungaroringen és öregbítsük szeretett márkánk hírnevét!!
(Ne szerénykedjünk, ez sikerült is, ma is kitettünk magunkért...)
Sajnos egyik cartársunk balesete beárnyékolta a jó időeredmények okozta "eufóriát".:-(
A három etapból az utolsóban -a rázókövek használata nélkül- sikerült két jó kört futnom. 2.18,1 és 2.17,9 lettek ezek az idők, ez 1 mp-es köridőjavulás az eddigi legjobbamhoz (2,18,9) képest! Ennyit javulást tűztem ki magam elé a teljes szezonra, nos ez már a második alkalommal összejött!! Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy az újraaszfaltozott részektől határozottan gyorsabb lett a pálya, viszont a rallye-slickjeim már nagyon kopottak voltak.. :-)) Van még az autómban potenciál!!!!
Legközelebb májusban lesz megint nyílt nap, addigra sok fontos fejlesztést szeretnék megvalósítani. Pálya slickek használata, aerodinamikai javulást várok a módosított lökhárítótól, hűtőt cserélek a jobb hűtés érdekében és újabb súlyfeleslegek eltávolítása következik (klímahűtő, csövezés, klímakompresszor?, maradék kárpitok, bitumenes karosszériavédelem és minden biz-basz, ami fölösleges...)
Ezúton is köszönet a részvételért Csörinek, Kalizsolinak, Blade-nek és a többi lelkes Alfa fannak!! Ollah cartárs ma igazolatlanul hiányzott, őt megrovásban részesítem! :-))

 
>> SzervizHL_75 // Alfa 75 2.0 Twin Spark // 2012-04-22

Vasárnap délután önindítót kicseréltem.
Meleg motor esetén sokszor meg sem nyikkant az önindító.
Egyszer már pont emiatt fel lett újítva. Most 10.000.-ért vettem egy másikat.
Eredeti megmarad pótalkatrésznek legalább.

LPG keverőfej : Valóban leszűkíti jelentősen légmennyiségmérő előtt a szívási keresztmetszetet. Szekvenciális gázinjektor kell helyette. (100.000.-ft)

 
>> SzervizKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2012-04-22

Mint eddig mindig,az idei tavasz kezdeten is lebonyolitottam a kötelezö felnapos szervizt .
EGR es pillangoszelep tisztitäs, Legszürötisztitäs, kocsimosas. Mindig räcsodälkozok mennyivel egyenletesebben huz tiszta EGR szeleppel...
KM: 207200

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2012-04-22

Mar joideje bantotta a szemem a tükörharomszögeken kezdödö korrozio, hosszas agyalas utan ugy döntöttem magam latok neki a dolognak.Eves közben jön meg az etvagy elven bevettem a projektbe a tükörhazakat is.
Tökeletes nem lett - magamsem vagyok az :) -de sztem egy kezdötöl nem rossz.

 
>> EgyébEvoGerry // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2012-04-22

ITT amorén vezettem az átlagfogyasztás mérést!

420,66Liter üzemanyag,aminek legalább 90%-a E85volt 4025km megtételére volt elég ,ez 10,45L/100km-es átlag... vegyes használatban.

Ezt a mérést rossz lambda-szondával tettem meg,rossz lambda miatt pont tökéletesre dusitotta a e85/levegő arányt a computer!! Hideg inditások nehézkesek voltak,de bemelegedés után teljesen jól működött minden!
Átlagfogyasztás is tűrhető volt! 2ezer alatt nyomatékszegény volt kb ennyi a negatívum.
Így ősszesen több mint 20ezer km-t tettem meg E85el hibamentesen!!!
Tudtam nincs rendbe a gép,és a 95ös és a E85 közötti árkülönbség is kezdett csökkenni....kezdett feleslegessé válni a E85 használat.
Kapott új lambdaszondát a gép,hibakódók törölve. Így már nem mükszik e85el..
ÉS már nem éri meg tankolni e85öt..mert jól kib...nak mindennel amiből itthon pénzt lehetne csinálni. De ez nem meglepő.
E85 korszak ,és a cefreillat lezárva:(

>> EseményJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2012-04-22

A mai nappal elvettem a pálya szűzességét az autónak. Régebben, mikor még Lancia-m volt nem voltak ilyen népszerűek ezek a rendezvények(nem is lehetett nyílt napokról hallani), később meg nem volt hozzá megfelelő autóm(motorral jártam fent sokszor). Így adta magát a lehetőség, új a futómű is, tehát irány a ring. Mikor kiértem találkoztam cartársakkal, sajnos egyikük leírta a technikát, ezért a pályát is renoválták, állt a rendezvény. A regisztráció 2perc volt, rendesek voltak, beengedtek a lassú csoportba(150le alatt), így szerencsémre nem kellett a tükröt vizslatnom 20 percig, hogy épp melyik oldalról kerül ki valaki, mint a pocsolyát.A majdnem 1 órás szünet után engedték fel a 2-es csoportot, ami a 150le feletti kategóriát jelenti. Itt ment Blade Csörivel a jobb1-en. Jól mentek nagyon, egy körét mértem csak, de az is 2:23 volt:-). A mérés után autóba ültem, felsorakoztunk a box bejáratához. Belépő és karszalag ellenőrzés után a box közepétől indították a kocsikat. Előttem twingo sport állt, mellettem egy 147-es alfa 1.6ts felirattal. Gondoltam majd jókat fogok itt kergetőzni a népekkel. Hát nem így lett.... 5-ös csoportokban engedtek fel a pályára, ami annyit jelentett, hogy az ötös boly eleje én voltam. Az előlem induló csoport egyik suzukiját az első kőrben utol is értem, ugyan ebben a kőrben pedig a mögöttem indulók közül megelőzött egy toyota(?), aztán soha többet nem találkoztam senkivel, csak a hűtő körömben engedtem el 1-2 autót.
Tapasztalatok:
Az eibach pro-system erre az élmény autózásra tökéletes! A kanyarokat nagyon kulturáltan veszi, az elkottázott kanyarokban jóindulatúan sodródik, jellemzően 4 kerékkel. A michelin pilot sportok rövid idő alatt felmelegedtek, gyakorlatilag a második kőrtől lehetett büntetni a kanyarokat. Hasznomra volt, hogy nem először vagyok a hringen, de a motoros féktávokat el lehetett felejteni, a megfelelő kanyarsebesség kiválasztása a mansel kanyarban még az utolsó kőrömben sem volt teljesen jó(lehetett volna jobban is erőltetni).
A fék viszont szegénykém nagyon nem erre van kitalálva. Amúgy is egy közepesen gyenge betét van az elejében, amit már városi racingolásnál is sikerült megmelegítenem annyira, hogy ne akarjon 100% teljesíteni. Számítottam is rá, hogy a 3. kőrt azt hűtéssel fogom tölteni. A harmadik kőrben a célegyenes végi féktávon már baromi kemény volt a pedál, és a hatékonyság is visszaesett, a kocsiban pedig erőteljes fékszag volt, de ezt szem előtt tartva még mentem egy jót, majd megtettem a hűtőkőrt.
A folytatás is hasonlóan jól ment, leszámítva a sárga zászlós integetést. Egy bmw kiparkolt a fűre, emiatt el kellett vennem a gázt, de szt leszámítva megint tök egyedül autókázhattam a leintésig. A levezető kőrön bekapcsoltam a klímát ( a motort hűtse az összes ventillátor), lehúztam az ablakot( csöpögött rólam a víz), a féket pedig próbáltam nem használni, hűljön le az is rendesen mire beérek a parkolóba.
Mikor lejöttem egy piros 156 állt a 147-esek helyén, Public Enemy volt az akivel kerék csere közben jól eldumáltunk. A köridők jók lettek az autóhoz képest, 2:41, 2:40, 2:40, stb. Ami öröm, hogy a féktávokat közepesen kényelmesre véve sikerült ezeket az időket hozni, plusz nincs az időkben óriási szórás, 2másodpercen belül van az összes tiszta kőr.
Végeredmény:
A féket azt a következő pályanapra mindenképpen ki kell cserélni valami egészségesebbre, mert a gyári cucc egyáltalán nem alkalmas 2 kőrnél többre. A másik pedig, hogy a felső fordulatszám tartományokban megint hiányoltam a pacikat. Húz-húz, de valahogy nekem nyúlós-taknyos a teteje, nem is szívesen kínoztam 6000-6300 fölé. Erre kéne még valami gyógyír!
Csináltam felvételt, az üres járatot kiszedtem:
part1
part2

Kb. egy éve vettük észre a szervizben, hogy az autó alja, a küszöbök, a kerékjáratok eléggé rossz állapotban van. Ma jött el az idő, hogy átadtam az autót lakatolásra, és hogy visszaállítsák az alvázat eredeti állapotába. A motorháztetőn is van egy (nem egy) nagyobb rész, ami miatt muszáj újrafújni az egészet, karcok, kavicsfelverődések. A tavalyi AC matrica takarta eddig a nagyobb rozsdafolttá fajult kavicsfelverődést :). Az emelési pontok az külön kategória (6. kép). Szereztem egy komplet fenéklemezt, ha annyira durva lenne a helyzet. A képek beszélnek tovább.