Blog
Pár napja Anyával suhantunk keresztül a városon, amikor a következő történt:
Lámpától való elindulásnál másképpen fogott a kuplung. Olyan érzés volt, mintha a kiemelése nem lenne teljesen perfekt, de ez csak az érzés volt, hiszen tökéletes simasággal vette az első fokozatot. Igazán csodálkoztam, hiszen az adóhengerbe nemrégen faragtam egy vadonatúj "szilentet", amit előtte kb. két nappal ellenőriztem. Tökéletesnek tűnt, nem lógott, stabilan a helyén volt.
A nagyobb baj az, hogy volt, és azóta van egy erősebb remegés is az elinduláskor.
Arra gondoltam, hogy motortartóbak. Sajna nem az tűnik a ludasnak!
Zé Mester is megvizsgálta a problémát, és véleménye szerint a kettős tömegű lendkerék adta meg magát. Hiszek neki, mert van tapasztalata!
És most erősen hezitálok, hogy mit tegyek:
1. leadom bontani
2. olcsón eladom a hibával, azt nem eltitkolva
3. költök rá és megjavítom, utána eladom
Nos, az első gondolat azért fogalmazódott meg, mert már tudjátok, hirdettem, de vevő nem jelentkezett. Volt felrakva drágán és olcsóbban is. Nincs vevő.
Igaz, nem kifogástalan a gép, de én minden napi használatban tartom, és hibátlanul működik / működött.
Van még a karosszérián kisebb javítani való, ami konkrétan mind a négy emelőbakot jelenti. Érdekes, hogy a küszöb minden más területen hibátlan, erős!?
Futóműben is stab-szilent és jobb első felső lengőkar szilent, és alsó lengőkar első szilent csere kezd aktuálissá válni. Még a kézifék beragadást kellene megtalálni: max. másfél éves az összes kézifék bowden! Talán a fékhengereknél van a baj, ami kb. 2-2500.- ft-ból a javítókészlettel orvosolható?
Nem tudom, de nem akarok már feleslegesen rá költeni!
Érdekelne, hogy mi a tapasztalatotok, mit tennétek a helyemben?
Zé Mester nincs kilőve, inkább az anyagiakon gondolkozom. Ma-holnap úgyis váltanom kellene nagyobb rakterűre. Ezért is hezitálok!
Most kapott új vízhűtőt, új fűtőradiátort, most lett felújítva a klímakompresszor - jéghideget fúj. Olaj és szűrőcsere - alig kettő hete.
Két felső,2 alsó lengőkar,és 2 stabilizátorrúd cserélye 55.eFT
Jobb oldali első toronycsapágy és lengéscsillapító cserélye 25.eFt
futömű beállítás:5eFt
szerelési díjj :25eFt
Engedi az olajat a sárkány.....tiszta színe van....váltó gyanús.....kivizsgálásra vár még a hibaforrás.....remélem apróság lesz.....
Az előző tulaj a olajdekni leeresztő csavart is összegányolta......erről a köré kent szilikon árulkodik meg az, hogy nem lehet felismerni a csavarfejet......olajcserénél számolni kell ennek az orvoslásával is......pedig elvileg "autószerelő" volt az eladó......
Azóta orvosolva aprobléma.....nem kellett új menetet vágni, viszonylag ép volt a menet, a megoldás még plussz 3 v 4 réztömítés és...tádámm...tartja az oljat!
Motor generál óta mentem a vassal durván 5000e km és nem bírtak magukkal a mókusok nekik megint bele kell pofázni a dolgokba !
- Sebaj azon nyomban leállít, holnap megy Tárnokra Ferke kezei közzé !
Az ideg bassz szét !
- Már unom egy picit a régi 33-asom is így járt most a szürke vas is 2x szerintem én vonzom a mókusokat vagy nem tudom ,sírni tudnék mert nagyon szeretem "Alfitát"
miért kell ezt csinálni velem :(
Na mai napon kapott egy magasítást a kicsike nem is kopogott Tárnokig
2021.07.09.Mai friss infó. Ferkétől:
Generátor csere +kuplung csere hátha már ott vagyunk akkor a nyelestengely miatt váltó is így már minden ki lesz cserélve a hajtásig!
Generátor: 22e ft
kuplung: 30e ft
váltó: 25e
váltó olaj : 2800FT
Motor olaj : 8800FT
ja a legfontosabb műszak is július 14-én!
2012.08.15 14:55 le müszakizót !
össz költség : 130600FT
Ezt a blogbejegyzésem Murphynak szentelem. És persze a Magyar Colornak és az AutoGlymnek! :)
Még valamikor a télen sikerült meghúznom a jobb hátsó sárvédőmet a garázsomba való beálláskor. Pont annyira, hogy ne csak a fényezés sérüljön, hanem lakatosmunkára is szükség legyen (1. kép). Sokáig húztam, halasztottam a javítását, végül AlfaCity előtt már nagyon érett a dolog, nem akartam sérült autóval megjelenni. Rohodi Misi ajánlása alapján a diósdi Magyar Colornál kötöttem ki. Gyönyörű munkát végeztek, azt hiszem bárhogy nézem, nagyon eltalálták a színt. A jobb első ajtót is újrafényezték, azt még valamikor a tél elején végigkarcolta valaki kulccsal a belvárosban... (no comment..) Gyönyörűen elködölték az élnél, én egyszerűen nem látom más színünek sehogy.
A fényezőtől az autóm első útja az AutoGlym garázsába vezetett. Itt már egy régóta tervezett fullos autóápolás várt rá (polír, wax, bőrápolás, műanyagápolás, motortér tiszítás, stb.). Két napra rábíztam Attilára az autómat, aki fáradtságos munkával újat varázsolt belőle. Eltűntek a karcok, a fenekén lévő rozsdapöttyök (2. kép!), a kátránypöttyök, a waxolás után pedig szinte leesik a víz a karosszériáról (11. kép) Meglepetés volt, hogy a motortér is teljes tisztítást kapott, olyan lett, mintha most jött volna ki a szalonból (10. kép). Érdemes megnézni a fotókat. (Olyan szép lett, hogy AlfaCityben a GT-m volt az AutoGlym bemutatóautója :)
Nos, vasárnap este boldogan hoztam el a GT-t az AutoGlymtől. Az örömöm kb fél óráig tartott, míg Újpestről a Krisztina térre értünk, ahol parkolás közben sikerült megtalánom egy virágágyás korlátját... a jobb oldali küszöbbel...! Szépen benyomódott, pont az ajtó alatt, és persze az élnél... Káromkodni sem tudtam, annyira szerencsétlennek éreztem magam...
Úgyhogy az AlfaCity előtti héten az autóm újabb 3 napig visszakerült Diósdra, ahol szerintem kiérdemeltem a leggyorsabban visszaérkező törzsvendég címét. Magyar Zsolti rendes volt, rengeteg munkájuk volt, de pont befért még AlfaCity előtt. Csütörtök délután hoztam el, pénteken már mentünk le Komáromba :) Csak ajánlani tudom őket, profik, alaposak, és gyorsak! Köszönöm!
Külön köszönet Ritának, Nikinek, Bazsinak, Csabinak, Misinek. Ők mindannyian segítettek valamit a 3 x 3 napnyi GT-nélküliségben :)
Természetesen nem hagytuk ki!
Még a régi GT-vel (most Bazsi gondos kezeiben) is sikerült közös fotót készíteni :-)
Műszaki vizsga a Leier Auto-nál (régi A1, BMW). Köszönet Sparky-nak :)
Rendben lezajlott, kapott jobb környezetvédelmi besorolást, amiért persze kell új forgalmi :( Győrben 06.25-re, Téten 19-re tudnak csak időpontot adni, bejelentkeztem 25-re, de még lehet hogy Móváron el tudom rendezni csókosan :)
Reggel Pápáról indult a szokásos konvoj. Győrig el is jutottunk, de ott a lámpák kíméletlenül szétszabták a sort. A lemaradó csapat részt is vett egy "ismerd meg Győrt" túrán.
Győrtől már a szokásos nagy csapat ment. Sajnos nem tudtam megszámolni, de így utólag, a fényképek alapján legalább 30-an voltunk.
A nap az időjárás ellenére jól sikerült, sok cartárssal sikerült beszélgetnem. Az eredményhirdetésre kisütött a nap is, így hazafelé Győrig fedetlen fővel lehetett végre menni.
A győri programom után fél 11-kor még mindig olyan jó idő volt, hogy majdnem hazáig lehetett lobogó hajjal kocsikázni.
Mindent összevetve jó nap volt.
Ja, és az időjárás mondjon le!
Alfacitybe menet többször is nyekkenő hangot hallottunk hátulról, olyasmit mint a haldokló stabrúd szilentjei adnak. De nem egyértelműen az úthibákon, inkább a kaszni belengésekor. miután beparkoltunk alánéztem és rémülten láttam hogy a tankot tartó hátsó fémpánt el van szakadva (átrozsdásodott). Megkonzultáltam Csörivel mit lehet tenni. Arra jutottunk, hogy mivel maga a tank a helyén van és a többi pánt látszólag ép, óvatosan haza tudok vele menni. Hozzáteszem, hogy reggel tankoltam majdnem teljesen tele, szóval volt súlya is a tanknak. Na szépen lassan, igazi nagypapásan hazamentünk. Minden rendben volt. Hétfőn megrendeltem az alkatrészt, itt Győrben a Felni Kft-nél, közben kérdeztem a szerelőt (RPM Max, Tóth Levi), hogy gyorsan meg tudja-e csinálni, mert csütörtökre be van jelentve műszakira. Kedden délután össze is rakta. A másik 2 pánt sokkal jobban nézett ki, csak a hátsó volt szétrozsdásodva. Mindegy kicseréltettem mind a 3-at.
1
529
Fórum
Friss topicok
- Forma-1
- 159
- Találkozások
- AlfaCity 2025 - július ...
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Filmek
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám