Blog
Az első lökhárító leszerelésekor eldöntöttem: újrafestem a zárhidat és néhány már rozsdás szénacél alkatrészt, kötőelemet (1. kép).
A zárhíd leszerelése:
- Ki kell venni a lámpákat: Felül két-két db M6-os TX csavar, alul 1-1 db M6-os hlf. csavar. Ki kell a lámpatestből húzni a csatlakozásokat (A fő csatlakozó ki húzása a szürke műanyag biztosító gyűrű oldalra húzásával lehetséges). Ezután óvatosan ki lehet venni a lámpatesteket.
- Le kell szerelni a vákum szabályzót és a légzsák érzékelőt. A légzsák érzékelőre nagyon kell vigyázni! Ha ütés éri eldurranhatnak a légzsákok!
- Ki kell szedni a kábeleket rögzítő műanyagpatentokat patent kiszedővel óvatosan (2. kép).
- Le kell szerelni a zárszerkezetet (3-4, kép): 3 db anya, bowden és 2 db bowden rögzítő patent.
- Ki kell szedni a zárhidat tartó csavarokat és anyákat: 2-2 db oldalt a sárvédőkhöz rögzíti. 1-1 db anya a nyúlványok végeihez szorítja. 1-1 csavar van középen ami a kereszttartóra szerelt lemezcsíkokhoz rögzíti.
- Ha ezekkel meg vagyunk, előrefele óvatosan le lehet venni a zárhidat (5. kép).
A zárhíd lecsupaszítása:
- Ki kell tekerni a motortér ajtó ütköző tuskóit.
- Le kell szedni az aljára patentolt (hűtőkről vízelvezető) műanyag lemezt. Ez az öt darab patent csak töréssel oldható!
További kiszerelt alkatrészek:
- ECU tartó
- akkumulátor tartó
- akkumulátor melletti biztosíték csoport tartó
- jobb oldali motortartó bak
- kormányszervó folyadék kiegyenlítő tartály tartó
- zárhíd tartó
- kötőelemek
Konklúzió:
A lecsupaszított híd és alkatrészek elég ramaty állapotban vannak (8-9. kép).
A további blogjaimban bemutatom a fenti alkatrészek felület előkészítését illetve azok bevonatolását.
A teendőlistámon több tétel csak az első lökhárító leszedésével válhat elvégezetté.
Ezek a következők:
- jobb első lámpa mozgás
- hidegindításnál rezgés elöl a jobb oldalon
- a bal középső radar fej becsúszása
- a kürt csatlakozójának kontakt hibája
Tehát belevágtam az első lökhárító leszedésének.
A leszedés:
- A zárhídon levő 4 db M6-os torx fejű csavar kiszedése (1. kép).
- A haspáncél lökhárítót is rögzítő csavarjainak kiszedése: 3 db lemezcsavar. Középen 2 db M8-as TX fejű csavar, ettől kijjebb 2 db M6-os TX fejű csavar (2. kép).
- A kerekek előtt a lökhárító szélein 2 db M6-os TX fejű csavar kihajtása (3. kép).
- A doblemezek leszedése a lökhárítóról. Oldalanként 2-2 db lemezcsavar (4. kép).
- Ugyanitt felül az egy-egy darab hlf. lemezcsavar kitekerése, melyek a lökhárító széleinek tetejét rögzítik (4. kép).
- A lökhárító széleinek lefejtése a sárvédőkről: A kerék felől óvatosan húzni (rángatni) kifele a lökhárítót, egy kissé felfele feszítve kiakasztani a patentokból (5. kép).
A kettő közé nem ildomos semmit betenni, különben a fényezés bánhatja!!!
Oldalanként 4 db patent (8-9. kép), elöl 1-1 db - patent van (6-7. kép).
- A lökhárító leemelése az autóról: A motortér záron át kell emelni a lökhárítót, majd azt óvatosan előrefele leemelni, majd rátenni egy rongyra, ruhára.
- A villamos csatlakozók megbontása (ködlámpa, radar).
- Ha van xenon, akkor a vízcsatlakozások szétszedése.
A hibák elhárítása:
- A jobbos lámpám alsó fülénél nem volt csavar (azért rezgett), amit pótoltam.
- A radar fejének házát vissza hegesztettem a lökhárítóhoz.
- Energiaelnyelők műanyag házukba ragasztása Loctite 595-tel.
- Armafelx darab ragasztása a haspáncél és a légszűrőház érintkezéséhez.
- Armaflex darabkák ragasztása a haspáncél és a lökhárító alsó sikjának találkozásához.
A felrakás: A leszedéssel ellentétes sorrendben.
A lökhárító leszedésekor néhány részen elég bizarr látvány fogadott. Sok helyen felütötte a fejét a rozsda, és itt-ott festékhiány volt tapasztalható. Ezek felszámolását a további blogjaimban olvashatod!
A várható sokrétű munkákra való tekintettel - egy beszállítónk javaslata alapján - rendeltem tőle egy célszerszámot akciósan.
Egy patent-, műanyag- és díszléc ki és leszedő műanyag szerszámkészletet: KS Tools 911 8120
Ár: 6.410,-Ft
Ma sikerült összefűzni a blokkot!Egyedül nem ment,ezért segitségül hívtam az(R DIESEL)Kft tulaját.Köszi Jani!A telefonos segitségért külön köszönet BARTOS JANIKÁNAK!
Ami ezidáig orvoslásra került:
- bal hátsó ABS szenzor csere (használt, bontóból),
- akkumulátor csere,
- kormányösszekötő gömbfej csere,
- belső világítás, műszeregység izzók cseréje,
- motorolaj+olajszűrő csere (Castrol Diesel Magnatec 10W40, olajszűrő: MULLER),
- üzemanyag szűrő csere (TECNECO FM),- ez sem mostanában volt cserélve!-
- levegőszűrő csere+csavarok egységesítése (4 db-ból 2-2 másfajta - "volt osztrák tulaj" specialitása),
- izzítógyertyák cseréje (3 db, NGK D-Power 36/Y534J),
- első lökhárító festés,
- kalaptartó kárpitozása+ kalaptartó műanyag fül csere,
- polírozás, kárpit és belső tisztítás
- pollen filter kivétele, környezetének kitakarítása - hát erre sem sikerült kellő figyelmet fordítani a volt tulajnak!-
- klíma töltés+fertőtlenítés,
- új pollenszűrő berakása,
- váltó rendbetétele,
- bal első ajtóhatároló csere,
- nyári gumiabroncs (4 darab) és alufelni feltétel
Ami még biztosan hátra van:
- fóliázás (valamikor)
Km.: 154828
Vasárnap kapott az autó egy jó kis samponos mosást és aztán le is políroztuk a verdát.
Jó kis segítségem volt a munkálatokban... Immár ápolt fényezéssel várjuk a következő megmérettetést a Hungaroringen!! :-) A 3 db. "ráadáskép" a 03.19-i pályanapon készült a "parc fermé"-ben. Legjobb köridőm aznap 2.18.9mp. volt.
Délelőtt fülig mosoly.
Délután :
1 kerékbilincs (15eFt)
telefonáló gyalogos majdnem nekem jött oldalról ( káromkodás)
Este 20:00 körül Chek Engine üdvözlő felirat:(
Ismét meglátogattam az autóvillamossági szerelőt...
Történt, hogy valamelyik nap majdnem belém jöttek hátulról. A tükörben néztem, hogy miközben készülődtem balra kanyarodni indexelve, mögöttem nagy sebességgel közeledett egy autó, és csak az utolsó pillanatban rántotta arrébb a kormányt. Elgondolkoztam, talán bedöglöttek a ledezett lámpáim és emiatt nem látszódott, hogy mire készülök? Megálltam, megnéztem. Nos, az a helyzet, hogy működnek. Csakhogy a nap ha belevilágít az indexbe, semmi nem látszik belőle. De szó szerint semmi. Úgyhogy ez még egy kis átalakításra vár, mert így nem használható. Mikor beszerelésre került, ez nem tűnt fel, lévén tél volt, kevesebbet sütött a nap, de most, hogy megnövekszik a napsütéses napok száma... Szóval ezt rendbe kell tenni. Tehát ma ki lettek szerelve a külső lámpák, a gyári ment a helyükre. Az első képen bal oldalon a gyári lámpa, jobb oldalon még a ledes, a helyzetjelző bekapcsolva. Itt nem annyira vészes a dolog, úgy gondolom, hogy napsütésben úgysem a helyzetjelzőt figyelik az emberek, de amúgy is erősebbnek látom kicsit a ledest. A második képen szintén bal oldalon a gyári lámpa, jobb oldalon a ledes. Elakadásjelző bekapcsolva, és bár az autó nem áll háttal a napnak, mégis nagyon szembetűnő a különbség. Jobb oldalon a ledes indexből szinte semmi nem látszik, ha belesüt a nap, még ennyi sem. Úgyhogy garanciális javításra visszaküldve...
Mivel megszűntek a reggeli fagyok és sajnáltam már a téli Bridgestonokat koptatni a 20 fokban így szombaton visszakerültek a nyári gurigák! A Téli gumik már átlépték a 15 ezer km-t az elsők szemmel láthatóan és mérhetően jobban kopnak lehet a következő szezonra megcserélem a hátsókkal kopjanak azok is! A felnik is átalakuláson mennek át nyáron ha minden igaz sötét színbe "öltöznek" de ez még csak terv remélem nem csak az marad! Km óra állás 23000