Blog

>> EseményTtK // Alfa 159 SW 1750 TBi // 2012-09-20

Levizsgázott az autó a Mozaik utcában. Sok várakozás, iszonyú bürokrácia (hét (!) ember foglalkozott velem és az autóval - beleértve a portás nénit is, akinek szintén pecsétet kellett nyomnia a papírokra..), de rendesek voltak, nem szivattak olyan hülyeségekkel, hogy pl. van-e EU-s jel az elakadásjelző háromszögön. Megnézték ami lényeges - fék, kormány, futómű - és már állították is ki a papírokat.
A második vizsgabiztos (ketten nyomták a soron) első reakciója: végre egy benzines autó..:)

>> Tuning és extraMárk85 // Alfa 156 SportWagon // 2012-09-19

Ma reggel nekiláttunk beépíteni a hifit. A autó nyomokban sem tartalmazott Bose rendszert annak ellenére, hogy azzal hirdették. Az előző autómból megörökölte az első szettet, a ládát, és az erősítőt. A hátsó ajtókban egyenlőre maradt a gyári hangszóró.

 
>> EgyébLaller156 // Alfa 156 2.0 jts Selespeed // 2012-09-19

Hosszú vívódás után úgy döntöttem,eladom!:(
Ha valakit érdekel:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/156/alfa_romeo_156_2.0_16v_jts_distinctive_selespeed_77240km-6146358

 
>> SzervizSKrisz // Alfa 159 SW TI 2.0 JTDm 170 Bhp // 2012-09-19

A következő eseményláncolatot mindenképp meg szerettem volna írni egy blogban, de egész addig vártam, amíg végre pont nem kerül a történet végére és a pont az megnyugtató lesz, nem pedig további idegesítő kálváriázás... Szóval a 159 idestova másfél éve van a családban és nagyon úgy néz ki, hogy a "szokásos" 159 bajok elkerülik a mi kis bianco csodánk háza táját... Na persze ennyire nem rózsás a kép, mert van (VOLT :-)) 3 olyan idegesítő probléma ami folyamatosan és minden egyes szervízprobálkozás után hoszabb - rövidebb idő után visszatért. Ezek a következők:

1. Vezető ülés nyikorgás - Ha jól számolom 6-szor szedték ripityára és szerelték össze az ülésem, mire végre elhitték, hogy nem az ülés, hanem annak emelőszerkezete nyikorog. Tegnap szétkapták, bekenték és láss csodát, azóta csend van :-) 1:0

2. A vezető oladli tükör lapja 90-es tempó felett erős lambadába kezd és onnantól fogva, gyakrolatilag használhatatlan, mert nem látok benne semmit. Már 2 -szer cseréltek tükröt, mire végre (ismét a tanácsomora) levették a tükörlapot, beragasztózták szélvédőragasztóval azt az 1 pontot, amit elengedett a ragasztás, visszatették a lapot a helyére és ismét látok a visszapillantóban rendesen :-) 2:0

3. A harmadik és legbosszantóbb probléma az ablaktörlő volt. Működni működött, túlságosan is jól. Ha egyszer bekapcsoltam, akkor az bizony meg nem állt hosszú percekeig, néha fél órákat is ment, kikapcsolt állapotban is, csak akkor állt le, ha levettem a gyújtást... 3 -szor cseréltek motort, mivel folyamatosan azt szajkózták, hogy itt minden egyben van, csak és kizárólag ez segíthet... Hát nem segített... Aztán jött ismét az ötlet, hogy akkor már csak 2 megoldás lehet, kapcsoló, vagy body computer. Első körben megrendelték a kormánykapcsolót, beszerelték és láss csodát, minden úgy és akkor működik, ahogy és amikor kell :-) 3:0

 
>> SzervizPepe147 // Alfa 147 1.9 JTD // 2012-09-19

Este picit ráértünk így folytattuk az autóval való ismerkedést.Idáig csak jó tapasztalatom van.

 

Elrepedt.

 
>> AutóápolásGT Ɨ|ѯ // Alfa 155 Q4 2.0i 16V Turbo // 2012-09-18

A csomagtartó volt a mai műsor:-)Szétkaptam, ki és lemostam mindent a műanyagok meg kaptak egy karbonmatricát, valamivel jobb lett a nagy pakolós doboz:-)
Beszereltem a tolatóradart is, több kéz és ujj horzsolás után, perfetto.
Már értem, hogy miért kérnek el 5-6 K-t a beszerelésért...

 
>> EseményTtK // Alfa 159 SW 1750 TBi // 2012-09-18

A magyar piac hosszas és alapos böngészés után is meglehetősen siralmasnak mutatkozott, ezért megszületett a döntés: hozzunk autót külföldről. Az új regadó kis lökettérfogatú Euro 5-ös autóra nagyon kedvező (a teljesítmény nem számít..;) ), ezért ilyet kerestem. Meg is találtam ezt a nero csodát, egy bökkenő volt csak, hogy Hollandiáig kellett érte menni. pettinke kartárs vállalkozott az utitárs szerepére, úgyhogy egy kétnapos túra során elhoztuk. Hazafelé 1300 km alatt volt idő próbálgatni; mondhatom nem okozott csalódást. :)
A következő menet az NKH-NAV-Okmányiroda bermuda-háromszögben játszódik. Folyt köv...

>> Tuning és extraImyx // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed SW Distinctive // 2012-09-18

Tegnap deaktiváltam a boxot, háát, gyengusz lett nagyon :( a közhiedelmekkel ellentétben vérmessé teszi a benzinmotort is, persze box, illetve programozása válogatja..
Most már nem érzem azt, hogy "szaggat" kigyorsításkor :) közel nem olyan nyers és érzékeny a gázpedál - picit 1.6-os feelingem van. Nem jó kedvemből iktattam ki, LMM probléma miatt. Ha mostantól jó lesz az autó box nélkül - jövő év tavasszal újraprogramozzuk, szerintem túlvan húzva jelenleg.

 
>> SzervizHellomilo // Alfa GT Impression // 2012-09-18

2012.08.24.
Éppen reggel indulni készültem a munkába mikor is megviccelt a kocsim. Amikor benyomtam a kuplungot 0 ellenállással sem találkozva beesett majd kicsit visszajött a pedál. Azt hittem hogy annyi a kuplungnak pedig az lehetetlen ennyi km után még... Felhívtam a szerelőt aki csak tegnapra tudott időpontot adni hogy megcsinálja. NE szaladjak túlzottan előre, megnézettük másfél héttel ezelőtt mi lehetett a gond.
Jó volt a hidraulikus folyadék, azóta nem történt ez az eset így tudtam használni napi használatban a kocsim. Megnéztük a kinyomócsapágyat ami jó volt, és a kuplung is ott fogott ahol kell. Maradt a munkahenger, abból is az olcsóbbik probléma. A munkahenger olaja szivárgott emiatt levegőt kapva jelentkezett a jelenség... Tegnap lett kicserélve, immár tökéletesen működik:-) Illetve egy barom rám tolatott az AGIP kútnál tankolásra várva és pont a szexepilénél kellett kicsit rámennie. Szerencsére minimális volt a gond, egy polírozás eltüntette a nyomokat. A csávónak pedig adtam egy tockost...