- főkép
>> SzervizAlfa 156 SportWagon // 2013-10-09

Km állás: 205 770
-olaj és szűrő csere
-repedt leömlő csere (bontottat kapott) + új tömítés
-stabilizátor szilentek cseréje
-kipufogó tartók cseréje
-nyomásszabályzó csere (megint)

Végre megszűnt a hiba.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SportWagon // 2012-12-01

Lassan vége a 2012-es évnek, így ideje készülni az új szezonra. A héten beszereztem egy Eibach ültető rugó garnitúrát, illetve mozgókúpos csavarokat, mai körúton pedig a füst hátsó lámpát, és a jövő évi felnit sikerült begyűjtenem. A felniválasztás a Mam Nuvora esett (8x18" Et35).

 
>> SzervizAlfa 156 SportWagon // 2012-09-20

Megvolt a vásárlás után az első szerviz. Selenia olaj, görgők, szűrők, vízpumpa, termosztát, fagyálló, a szokásos dolgok.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SportWagon // 2012-09-19

Ma reggel nekiláttunk beépíteni a hifit. A autó nyomokban sem tartalmazott Bose rendszert annak ellenére, hogy azzal hirdették. Az előző autómból megörökölte az első szettet, a ládát, és az erősítőt. A hátsó ajtókban egyenlőre maradt a gyári hangszóró.

 
>> SzervizAlfa 156 SportWagon // 2012-09-11

Két nappal a haza hozatal után, reggel nem indult a kocsi. Most volt időm, pénzem, hogy lecseréljem a bűnöst: az akkumulátort. Kapott egy 72Ah-s Banner akksit a benne lévő 60Ah-s helyett.

 
>> EseményAlfa 156 SportWagon // 2012-09-04

Egy Fiat Bravo HGT boldog tulajdonosa voltam. Idén tavasszal egyszer hirdettem már az autót, egy hónap alatt egy érdeklődő volt, aki személyesen meg sem nézte. Gondoltam egyet és augusztus közepe felé feltettem, hiszen nem veszíthetek semmit. Innen gyorsultak fel az események.

2012.08.21.
Reggel csörög a telefon, egy srác hív, hogy érdekelné az autóm, amit hirdetek. Megbeszéltük, hogy délután hív, és egyeztetünk hol és mikor tudunk találkozni. Délután vártam a hívást, semmi. Esti összeröffenés haverokkal, csörög a telefon: egy újabb érdeklődő. Még nem adta el az autóját, de nagyon érdekli a kocsim. Mondtam neki, hogy adja el, és ha megvan a KP, akkor hívjon és megmondom, hogy meg van-e még az autó. 10 perccel később hívott a reggeli érdeklődő, hogy késő van-e ahhoz, hogy megnézze a kocsit. Mondtam hova jöjjön, nekem oké. Eljött, megnézte, megalkudtunk.

2012.08.22.
Szomorú búcsú szeretett kocsimtól.
Az utód keresése. Az elképzelés szinte fix volt (gondoltam én). Alfa 156 vagy 147, de mindenképp 1.9 JTD. Arra jutottam, hogy a 147-ből még nem elérhető számomra a dízel, így már biztos, hogy 156 lesz. Fa betétes verziók kizárva, kiráz tőlük a hideg. Naponta többszöri használtautó böngészés, találatok szűkítése. Sikerült is 4+1 autóra szűkíteni:
1. Békéscsaba (sötétkék AR 156 1.9 JTD 8V 116 Le)
2. Zalaegerszeg (ezüst AR 156 1.9 JTD 8V 116 Le)
3. Tatabánya (Amore-n is hirdetett sötétkék AR 156 1.9 JTD 8V 105 Le)
4. Pápa (sötétkék AR 156 1.9 JTD 8V 116 Le)
+1. Egyeztetett helyszín (Amore-n is hirdetett piros AR 156 SportWagon 1.9 JTD 8V 116 Le)

A békéscsabai autóról csak egy kép volt hahun, de valami oknál fogva az tetszett a legjobban. Este felé fel is hívtam a telefonszámot, egy fiatal srác a tulaj. Mindent elmondott amire kíváncsi voltam, elég meggyőző volt, de mivel az ország túl oldalán van, így feltettem a nagy kérdést: -Mennyire alku képes az ár?
Egy nap gondolkodási időt kért.

2012.08.23.
Úgy döntött, hogy a kialkudott ár neki megfelelő, de sajnos nem lehet elhozni rögtön az autót. Ez szomorú hír, így a hétvégére tervezett út és autóvásárlás egyenlőre meghiúsult.
Az első számú autó egyenlőre talonban van, akkor nézzük meg hétvégén a zalaegerszegit. Felhívtam a számot, szombaton megyünk megnézni.

2012.08.25.
Tudni kell az egerszegi autótól, hogy a kereskedést vezető úr használja. Mikor beszéltünk az autóról, akkor elmondta, hogy mit kell róla tudni, illetve, hogy semmiképp sem fog engedni az árból (pedig még nem is kérdeztem), mert olyan jó állapotú a gépsárkány. Ezek alapján egy null kilométeres, szalonállapotú autót várhattunk. Ami viszont fogadott, az maga volt a döbbenet. A hibátlannak kikiáltott autón nem volt egy karcmentes elem. (Tudom, hogy egy 11 éves autótól ne várjam el, hogy karcmentes). Ezen az ezüst 156-oson fél centi mély karcok, lepattant fényezés, küszöbből kifolyó rozsdalé volt, a légzsák visszajelző világított. Az első perc után tudtam, hogy ez itt marad. Kissé csalódott voltam, hiszen nem erre számítottam,mert a motorja szépen járt, belseje szép volt.
Délután hívott egy Alfás ismerősöm, hogy van itt 15 km-re egy sötétzöld AF 156 bézs bőrrel, új műszerfalas, 16V-s 140 Le-s, viszont SportWagon.

2012.08.27.
Megérett bennem a gondolat, felhívtam a zöld SportWagon hirdetésében szereplő számot. Mindent megtudtam, ami szükséges volt ahhoz, hogy lebeszéljem a délutáni személyes találkozót. Munka után összeültünk 4en, hogy mély vizsgálat alá vehessük a következő kiszemelt célpontot. A kereskedéshez érve már biztató volt, hogy az első sorban állt. Rögtön tudták mit jöttünk megnézni. Az első reakció az volt, hogy ez jó állapotnak örvend. Mikor alaposan megnéztük, néhány hibát találtunk, de még így is jó vételnek tűnt. A hibák: bal küszöb meg van nyomva, bal első sárvédőn alul felületi rozsda (tudtommal típus betegség), bal hátsó ajtón felül pici helyen lepattant a fényezés, jobb küszöbön alul van egy pici rozsda. Belseje szép állapotban, nos akkor indítsuk be. Motorja hideg, nem füstölt, szépen jár. Fedélzeti computer kijelzője nem működik. Az eladó szerint két nappal ezelőtt, mikor próbaúton voltak egy érdeklődővel, akkor még jó volt. Mindegy, van bontós ismerős, majd karácsonyi ajándékként meglepem magam. Mehetünk is próba körre. "P"-s rendszám felpattint, kis könyv megír, eladó áradozik róla. Helycsere. Elindulunk, gyorsítok. Vagyis gyorsítanék, mert inkább csak vánszorog. Szóvá is teszem az eladónak, hogy a gyári 305 Nm-től többet vártam. Egyenlőre ez egy haldokló szívó Honda eszméletlen gyorsulásával ér fel. Hát ezt ő nem hiszi el. Visszaadom a volánt, valóban nem úgy megy, ahogyan kéne. Motor egyenletesen, szépen jár, kocsi nem füstöl menet közben sem. Valószínűleg légtömegmérő (ha jól tudom ez is típus betegség). Visszaérve a telephelyre közölte a szomorú valóságot az eladó: ha kell a kocsi, akkor 2 hét. Az autó tetszik, nincs rossz kondícióban, menjünk az irodába egy kis papírmunkára. Előkerült az olasz adás-vételi. Egy '48-as születésű olasz úr volt az előző tulaj. Parádés, akkor talán nincs széthajtva a motor. A foglaló kifizetése előtt rögzítettük papíron, hogy a légtömegmérő problémát az átadásig orvosolja. Várható átadás 2012.09.07. Fülig érő mosollyal jöttem haza, 40%-ban már Alfa tulajdonos vagyok.


2012.08.29.
Lassan telnek az órák és a napok. Mivel még mindig sokat kell várnom arra, hogy beleülhessek leendő kocsimba, így megírom hogyan is jutottam el az elképzelésemtől, ami egy AR 156 1.9 JTD 8V 116 Le volt, a végeredményig, ami egy AR 156 SportWagon 1.9 JTD 16V 140 Le.

2012.09.03. Műszaki vizsga, vám.

2012.09.04. Megvan a rendszám, délután mehetek az autóért. Érkezésünkkor az autó nem a kereskedésben volt, hanem a szomszédos szerelőnél. Meg is érdeklődtem mi volt a baja a motornak, miért nem ment. Egy vákuum cső volt a ludas, álom szépen megy. Végre meg van az Alfám!!