Blog

>> Tuning és extraTozo // Alfa 159 SW 1.9JTDm 8V Progression // 2012-09-15

Már egy ideje gondolkoztam, hogy vajon mi lenne a legjobb megoldás, hogy kulturált módon tudjak mp3-at hallgatni, megfelelő minőségben a szeretett autómban (ezen azt értem, hogy legalább olyan minőségben, ahogy a gyári CD szól). Fejegységet nem akartam cserélni – megbomlik a konzol esztétikája illetve a nem gyári fejegységet könnyebben lopják is.
Ebayen találtam többféle CD tár emulátoros lejátszót, de a negatív tapasztalatok miatt én inkább a kicsit drágább Dension-t választottam – Gateway Lite BT (ami mellesleg Made in Hungary). CD tár helyére csatlakozik, mindenféle USB eszközzel kompatibilis (pendrive, külső HDD, mobil) + Iphone csati is van rajta. Pár ezerrel került többe a kékfogas verzió, mely támogatja az A2DP szabványt is. Amellett, hogy kihangosítóként is lehet használni, BT-én keresztül képes átlőni a zenét okos telefonokról. Természetesen kormányról vezérelhető szinte minden ! Adott volt egy Xperia Ray telefon, ehhez hosszas keresés után találtam egy aktív tartót az autóba, 159-esbe való rögzítő lemezzel. Svéd márka, Brodit névre hallgat, ajánlom mindenkinek, igaz nem a legolcsóbb megoldás, de a legprofibb, szerintem! A tartó 90°-ban forgatható. Egyetlen baj volt vele, hogy szivartöltővel volt szerelve. Tervem az volt vele, hogy levágom a töltőt a végéről és barkácsolok rá egy USB kábelt. Ez meghiúsult mivel a vezetékben csat két vezeték volt, táp adatkábelek nélkül (CT-vel megnéztük melóhelyen ). A mo-i forgalmazó rendkívül segítőkész volt, jelezte az egyedi problémámat a gyártónak és pár hét múlva kaptam egy USB kábelt, ami passzolt a tartóba! (Ezúton köszönet az EuroAlarm Kft-nek!)
Így már tudtam csatlakoztatni a telefonomat a Densionhoz, ami a töltést is biztosítja illetve a teló memóriakártyájáról hivatott a zenéket lejátszani és szabad maradt az egyetlen szivargyújtó az autóban !
Szomorúan vettem tudomásul ezen hosszú szenvedés után, hogy a telefonomon lévő Android verzióval a Dension nem működik, háttértárként is csak ritkán ismeri fel . Densionnak jeleztem a problémát, nagyon pozitívan álltak a problémához, új firmware-t ígértek a lejátszómhoz 1-2 héten belül, remélem hamar meglesz! Pendrive-ról egyébként tökéletes a cucc!
Update hamarosan (remélem)!
http://www.euroalarm.hu
http://www.brodit.hu
http://www.brodit.se
http://dension.hu

 
>> Szerviz6UR20 // Alfa 156 1.6 T.S // 2012-09-15

Az autót 5.-én hoztam haza amit egyenesen a szerelőmhöz vittem. Az átvizsgálása során a hátsó fékbetétek cserésnek bizonyultak, illetve a hűtő bal alsó sarkánál lehetett észrevenni a korrózió jeleit, egyébként az autó elég jól egyben van :D.
Eljött tehát a nap és a fékbetét is megjött ki is lett lökve a régi kb 1,5 mm-es db és bekerült az új.
Lett még az LMM tisztítva illetve a kézifék kötél kapott egy kis szigetelést mert kezd rohadni és télen nem lenne jó ha befagyna.
A hűtő csere lesz a következő de mivel van több méret is belőle és a multkori átvizsgálás során nem mértük le így ez a jövő hétre marad, de am se nagyon sürgős viszont rend a lelke mindennek.

 
>> EseményATE TR // Alfa 156 1.6 // 2012-09-15

Nagy fába vágtam a fejszém, amikor az egyik edzésen eldöntöttem, hogy belefogok. Előtte hetekig szenvedtem, hogy mi legyen. Megéri? Nem éri? Meddig megy még? Új autó? Költségei? Döntöttem. Két lehetőségvolt. Eladni, mert hát bontani nem fogok és újat venni. Vagy felújítani és használni még évekig. Mivel nagy szerelmem, emiatt jobban hajlottam a második pont felé. Az első pontban még a következők is hátráltattak: műszaki vizsga lejárt. Vizsgáztatáshoz tolnom kellett volna nem kis összeget, hogy a korróziót ne vegyék figyelembe. Persze utána az eladás se két napig tart. Ezt itt hagyjuk is, mert nem lehetne fokozni még. Persze a kasztnin található karcolás és a lakk réteg hámlása is arra sarkalt, hogy full fényezést kapjon.
Szóval első lépésként be kellett hajtani a kintlévőségeim. Mivel sürgetett az idő a műszaki vizsga érvényessége miatt, emiatt mérges voltam és elég egyértelmű. Gyorsan ment. :-) Nem gondoltam volna.
Két Alfás fényező jött számításba Nácsa és Viktor. Attilának munkáit haver kocsiján láthattam és a felnijeim is ő csinálta.Kurva jól dolgozik a srác. Sajnos nem hívtam fel, amikorra megbeszéltük. Bocs Ati! Azért Vittorio-ra esett a választás, mert a munkái között több átalakítás is van és apróságok nekem is kellettek. Mint például a lökös. Meg tetszik, hogy a közösségi portálra töltöd fel naponta a képeket a munkákról. Minden napom ezzel kezdődött, hogy csipás szemmel a telefonról bújtam az oldalad. :-D
De nem akarok túl sokat írni.Inkább teszek fel képeket, mert most nem csak a felnit és az ülésgarnitúrát cseréltem a kocsin. A blogomban lehet látni a munka menetét. Nem volt kis feladat. Mivel láttam a feltöltött képeket, ezért nem is zaklattam Viktort, hogy áll a gép. Meg én sem szeretem, ha piszkálnak munka közben. :-) Nagyon örülök a gépnek. Nem 20 forint volt, de nem úgy fizettem ki, mint, ha a fogam húzták volna. Annyira örültem a kocsinak, hogy nem az járt az eszembe. Azt tuti, hogy nem eladásra készült. Meg...összesen 8 év alatt nem kevés pénzem van benne. Ő az enyém. :-) ...és az is marad.
Természetesen van még mit bütykölni, cserélni rajta. Pl.: a rendszám elől :-) , hátsó lámpák, kipufogó :-) Mondjuk, ami bosszant az a fejegységem, mert néha nem akarnak működni a gombok. A többi most nem érdekel.
Szóval a képek :-)
Ja és köszi az ülés megvarrását. :-D ja meg az ültetést. Hááááát, ne hagyd abba, kár lenne. :-D

1. ahogy megvettem....aranyos volt. Alig volt pénzem fenntartani. De kellett. :-) Casco is sok volt. Az se tudom minek van a Casco, semmi hasznom nincs belőle. A dísztárcsa vagány. Kölcsön adtam anno haver 100-as Audijára...és és ő meg kiflibe hajtotta a kocsit egy fán...a tárcsákkal együtt. :-) A kocsi kifli lett, a srác hát semmi baja nem lett, bár, ha megütötte volna magát lehet megjött volna az esze is. Most jut eszembe, hogy tag -> KOVÁCS
2. első alufelni a Merwede 30 mm ültetéssel. Gumi váltómérete kisebb volt, így a hasmagasság még alacsonyabban volt. Tetszett nagyon.
3. A 17"-os felnivel. Még jobb.
4. Ez csak egy téli kerék, de itt látni a bőr üléseket.
5. Itt már Eibach ültetés a kocsi alatt és a SuperSport felnik, amik majd télre fognak elkészülni. Csak egy teszt volt, hogy ráznak-e. Milyen csúnya itt a fényezés.
6.-9. Az új állapotában a gk. A fotókat még nem én készítettem...jó lenne, ha nem esne az eső. :-)
Az összeget most nem írnám, de azt kell mondani, hogy az ismerőseim azt mondják ez nagyon baráti, ahhoz képest, ahogy kinézett a kocsi. :-) Örülök! A pózt meg meg kell fizetni. :-) Tetszik. Nem tudok betelni. Após megdicsérte az Alfát, pedig nem szokta. :-D Jó jel. ;-)