Blog
A mai napon Zé. és Töki mesterek által lecseréltetett a két első felső lengőkar ( Delphi ), és az első stabilizátor pálcák.
A korábban megvásárolt komplett ABS is beépült a rossz régi helyére ( halleluja, működik - nincs üvöltve arcba világító piktogram a műszerfalon! ).
Futóműállítás a Norauto-nál. Ez utóbbi még korrigálásra szorul... :S
Kilettek cserélve az ablaktörlő gumik,valamint a gépháztetőnél egy teleszkóp így rendesen fent maradt a motorháztető ha kinyitom,múltkor pedig izzócserék is történtek(ennyi a hatalmas nagy alfa elektronika problémám,semmi több)
Ciao!
Egerben jártam a hétvégén. :) Sok szép táj és annál is több Alfás volt az úton :D
Egész jól húzott a gép. :) Bár 140 km/h felett érdekes hang jött a motortérből egyszer.
A kocsi 160 km/h -nál is még ment volna.
Fogyasztás 7.5 l. Nem rossz, bár azt hittem jobb lesz. Igaz Pesten oda fele eltévedtem, Egerben is eltévedtem, dugóba is keveredtem melyben 3 km-t tettem meg egy óra alatt....
Haza érve megnézem az olajszintet... Háááát bele kostolt abba is elég rendesen... Ma lesz olajcsere... Hozzá való alfás olajat vettem, gyári olajszűrőt, légszűrőt.... Azt mondta az eladó, hogy ne ijedjek meg, mert amit eddig használtam olajat (előző tulaj) az alsónál is az alsóbb kategóriában van.... Lehet csak azért tűnt el belőle... (remélem!!)
Legyen szerencsém, remélem nem lesz motorgenerál :O
Kb. 250km után, a nemrég cserélt szíjnak is van valami hangja (vagy valaminek, amihez hozzáér). Van valami fémes nyikkanó hang (mintha fémet súrolna a szíj). Emellett nem jár "egyenesen" (a klímakomp tárcsánál látszik leginkább).
A koppanáskeresés közben más is kiderült..
A múltkori, a hűtőradiátor bal oldalán felfedezett szivárgásnak, most nyoma sem volt, viszont találtam más szivárgást. Úgy tűnik, h a termosztát-vízcső csatlakozásnál indul a folyadék, ami végigfolyik a csövön, majd a hűtő előtt a legmélyebb pontján lecsöppenik. Tegnap tankolás közben hagyott is észrevehető kb. féltenyérnyi foltot, de az nem volt minden valószínűleg, mert a garázsba beállva észrevehetően csökkent a hűtőfolyadék mennyisége.
Én gyanítom, hogy összefügg a "nem normális" autópálya tempóval, mivel 2x jelent meg ott a víz, mindkétszer ilyen menet után. De, ez csak feltételezés.. Az én logikám szerint a hűtővíz áramlási sebességnek sok köze nincs az autó sebességéhez annál inkább a fordulatszámhoz (nem tiltáson mentem vele).
A futómű szervíz után maradt még koppannivaló. Alapvetően a futóműre koncentráltam, de többszöri, menetközbeni megfigyelés után egyre gyanúsabb volt, hogy nem feltétlenül a futómű az, mert nem akkor koppan, amikor "kellene" :)
Így aknára álltam és alámentem, hogy megmozgassak mindent, ami szóba jöhet, meg azt is, ami nem.. :)
A vizsgálódás eredménye:
Bal oldal, váltótartó bak: a háromból egy csavar (a hátsó), ami egyben egy lemez konzolt is tart, amin van valamilyen érzékelő (de lehet, h a klímának vmi nyomáskapcsolója) nincsen teljesen meghúzva. Alulról "emelve" a bakot, még látszik is, ahogy a bak "füle" elmozdul felfele, a csavar viszont nem..
Jobb oldal, motortartó bak: itt nem véltem laza rögzítő csavart felfedezni, viszont ezt a bakot "emelgetve" irdatlan, fémes kattanás hallatszik.. nem tudom hogy néz ki belülről a bak, de gondolom a gumiágy kikopott és vhogy fém a fémmel érintkezik..
493km, 56,64liter, vagyis 11,5l/100km..
Ez teljesen vegyes volt (város, országút, normális- és "nem normális" autópályahasználat :) )...
Szerencsétlen autó kezdett somogybabodi bennszülöttnek kinézni. Kapott egy fullos takarítást.
Ezeket is érdemes néha megnézni és kitakarítani én ma meg is tettem. Végül is nem kerül semmibe, csak a pár óra munkába és még jót is tesz az autónak.