Blog

>> Tuning és extraPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2013-02-14

Csomagtartóvilágítás és a 4 ajtóban lévő izzók cserélve ledesre!

 
>> SzervizHege // Alfa 159 1.9 Sportwagon JTDm 16 v High // 2013-05-09

A kötelező szerviz elvégzése után a szerelőm javasolta cseréljem ki a hosszbordás szíj tárcsát valamint a vezető és feszítő görgőket illetve a szíjat. Most belefogtam először a hosszbordás szíj tárcsát cseréltem ki, a felső vezetővel. Nem bonyolult kicserélni. kb 1,5 óra. A kezdés most is a motor takaróval kezdődik, ezt követően a jobb oldali takaró műanyag a műanyag doblemez mellett. Mivel én aknán csináltam kereket nem kellett leszedni. Következő lépések 15-ös dugókulcs (krova) ellenfeszíteni a szíj feszítőnek és a hosszbordás szíjat levenni. Most már le lehet szedni a tárcsát torx T 50-es fejű csavarok fogják. Ezeket meglazítani és lelehet szedni a tárcsát. Az új melyre a választásom eset Contitech VD-1065, melyhez adtak új rövidebb csavarokat, mivel ennek nincs plusz középső betétje. A felhelyezésnél figyelni kell a kis csapot hogy a megfelelő helyre kerüljön. A következő a felső hosszbordás szíj vezető. Először 13-as kulccsal meglazítom a tengelyen lévő csavart majd 10-es kulccsal a védőlemezt rögzítő csavarokat. Ezt követően leveszem a védő lemezt és lehúzom a csapágyat. Az új csapágy Ruville 56025-ös mivel kederül számomra is, hogy ez egy Ina és valamivel olcsóbb az ára, mintha Ina- ként vettem volna meg. Az új csapágyat felhelyeztem és minden fordított sorrendbe került vissza.
Mivel a szerelést magam csináltam így csak anyag árba került.

Update:2013.05.09.
A mai napon felraktam a hiányzó dolgokat:
- vezető görgő (alsó)
- feszítő görgő
- hosszbordás szíj
A csere ideje kb. 30 perc. Anyag költség 18000 ft. Dayco termékeket vásároltam. A csapágy ami benne van az Ina, ugyan úgy mint a Ruville-ban. A hosszbordás szíj 6KP1735 volt az eredeti, én viszont 6KP1733 tetem bele, mivel fele áron volt és csak 2 mm-rel rövidebb.

 
>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2013-02-14

A rest kétszer fárad. Izzítógyertya csere még síelés előtt, szerviz után 1 hónappal.
Miután "Tibi" megjött az alkatrészekkel, 20 perc múlva kész is volt.
Persze a hó megint esett.

Összeraktam, minden működik.
Még azért van ami nem tetszik rajta:
- LCD körül a fénycsíkok
- Selespeed kijelzőt és hibajelzőt ki kell még iktatni
- Programot még ki kell egészíteni az üzemanyag-szintmérő tanulásának lehetőségével
- Két egyforma szenzort akarok használni a hőmérsékletekhez

 
>> SzervizBlacky // Alfa 156 2.0 TS // 2013-02-13

sikeres vizsga

 
>> SzervizSettantacinque // Alfa 75 2.0 TD // 2013-02-13

A Unix leakciózta a TD hátsó dobot. Rendeltem egyet, mert nagyon csereérett a saját gyárija. Asso utángyártottként listázta a webshop, erre kaptam ezt :-)
Ebayen láttam eddig csak eredeti gyári hátsó dobot horror pénzért, most nagyon örülök.

Sajnos kénytelen voltam egy jobb hátsó féknyeregbe is beruházni (Ate), mert a bontott-felújított folyik a kézifék húzókar mellett...

A többi szépen lassan gyűlik, nem ártana beépíteni lassan.

 
>> Tuning és extraZsee // Alfa 146 1,4 TS // 2013-02-13

Felkerültek a GT-től szerzett matricák! Még 1x köszönet érte! :)

 
>> Tuning és extraZsee // Alfa 146 1,4 TS // 2013-02-13

Már régóta érett a kipuffogó, de legalább is a hátsó dob cseréje mert a régi már finoman fogalmazva is sz@rrá volt rohadva. Ha már csere miért ne sport dob? :)
Középdob kikerült (hasonló állapotban volt mint a hátsó) és az első is kapott egy kis frissítő hegesztést. Szépen duruzsol.
A kipufogóért köszönet Balint92 cartársnak!

 
>> SzervizStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2013-02-16

121000km-nél elvégezve :) Cserélve lett:
Selenia 20K for AR + olajszűrő + levegőszűrő + pollenszűrő 15300.-HUF
Vezérmű szett 26000.-HUF
Ékszíj 5100.-HUF
Ékszíjfeszítő 12300.-HUF
Ékszíjvezető 6250.-HUF
Vezérlésmódosító 41300.-HUF
Vízpumpa 11950.-HUF
Alsó motorvédő burkolat (alumínium) 41000.-HUF
(motorvédő szállítási díj Németországból) 13000.-HUF
Izzó cserék (2db Osram Nightbreaker Plus, 2db helyzetjelző,
2db rendszámtábla világítás, Középkonzol óracsoport
rizsszem izzóinak cseréje) 10000.-HUF

Munkadíj 40000.-HUF

Hát ennyi. 222200.-HUF nem kevés, egy 12 éves autó szervízelésére, de ez nem "csak egy 12 éves autó"! Ez az én Alfám, és már-már családtag :)
A vezérlésmódosító még az eredeti volt benne. Nem volt annyira vészes (valószínűleg már a gyárban a módosított verzió került bele), de bizonyos fordulatszám tartományban érezni lehetett, hogy nincs már meg a régi lendület.
A középső konzolban a vízhőmérséklet világítása a szervízbe indulás előtt kiégett (épp jókor), és ha már emiatt kibontották az egész középkonzolt, ezért mindhárom műszerben kicseréltettem az izzókat. Külön szerencse, hogy mire visszarakták a középkonzolt, pont akkor égett ki a klímatekerő világítása is, úgyhogy középkonzol újra ki, klímatekerő világítás is kicserélve...
Az alsó motorvédő burkolatot még tavaly sikerült leszakítanom egy kapubejárón való gondatlan áthajtással, ennek pótlására az alfisti.net -en találtam megfelelő alkalmatosságot. Igazán mutatós darab, jó lett volna, ha már a gyárban is ilyennel szerelték volna fel. Most ismét nyugodt lehetek egy darabig.
Következő projekt 2 év múlva: Kupplung, Kipuff...

Alkatrészek by Elaforg, a munkálatok most is -mint már 7. éve- Német Misi dunakeszi műhelyében folytak, és számomra még mindig ők a legjobbak! :)
Kösz fiúk!

>> Szervizlipi72 // Alfa Spider / GTV 2.0 twinspark 16v // 2013-02-13

Megérkezett végre amire vártam,most már összerakhatjuk véglegesen a futóművet és a fékrendszert.Delphi első tárcsák, hozzá Ferodo betétek,a rugótartótányérhoz műanyag korong,a rugóhoz tológyűrű. Amíg várakoztam addig festegettem egy picit.