Blog

Reggel úgy indultak a dolgok, hogy sehogy. Még forgatni sem akart, kész, behalt az akksi.
Már tavaly télen vacakolt, de amint megjött a jó idő, egyből megjavult.
Na, elis mentem, vettem egy új akksit, hazaérve rögtön bele is cuppantottam. Ekkor kezdődtek a "gondok" :-/
Az össz megtett km-er heleyett csak ezt mutatja: ------
Nemis foglalkoztam vele, gondoltam majd visszajön...persze nem így történt. Utánnajártam erre, arra. Itt amoren is feltettem a kérdést, de választ nem kaptam :(
Végül unokatestvérem világosított fel, hogy ezt bizony másik órával fogjuk tudni orvosolni. Másik órának pedig okvetlen fedélzeti számítógépest szerezzek, mert azokbol már kiirtották ezt a típushibát.
Találtam is, meg is rendeltem és ma meg is érkezett. Egyenlőre nem kerül beépítésre idő és pénzszűke miatt, de tavasszal ezzel kezdődik a szezon...

>> Autóápolásayqw // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2013-02-13

Elkészültem az autó belsejének tisztításával.Örülök neki és tetszik az eredmény.

 
>> Tuning és extraPublic Enemy // Alfa 147 GTA Q2 // 2013-09-28

Az autót bontatlan futóművel vettem, ami egy közel 103e km-et futott kocsinál nem is rossz! Viszont ennek megfelelő állapotban is volt a futómű. A pesti rossz utak és kátyuk tették a dolgukat. Persze sokan ennél rosszabb gátlókkal és lengőkarokkal is vidáman hasítanak, mit nekünk hidegben egy kis nyiszogás előlről, esetleg egy kis lifegés a kanyarokban! De nem én! :-)) Szeretem a tempót és nem szeretnék lerepülni az útról.
A vásárlásnál azt mondtam, hogy mostantól mindenből a legjobbat fogja kapni.
BILSTEIN PSS16/B9 került beszerelésre. Kapott új felső lengőkarokat és torony szilenteket is. A futómű többi eleme tűrhető állapotban van, illetve menet közben majd elválik, hogy kell-e cserélni mást is.Valami gond volt a szelep vezérléssel is, hibaüzeneteket dobott a comp, de Csöri ezt is szakszerűen orvosolta. (Azt hiszem, állított valamit a vezérmű tengelyeken, mert alapjáraton nem jókor zártak a kipuff szelepek...).
Kapott a GTA egy új jelvényt előre, mert a régi már nagyon kopottas volt. Kicseréltük a H1 (köd)és H7 (reflektor) izzókat is MOMO-kra, amik a gyári xenonhoz hasonló fényt (4000K) bocsátanak ki. Tiszta FÉNYORGIA lett az autó szemből és nagyon jól is világít. A színárnyalat a kocsi kékes-szürke színével remekül harmonizál!!
A rádióm még mindig nem szól, most Csöri gyári rádióját hallgatjuk, amit kölcsönbe kaptunk tőle. :-))
Holnap indulunk Olaszhonba, ahol a szitává lyukadt (persze még az eredeti) kipufogót pénteken váltja egy komplett rozsdamentes Ragazzon-rendszer. :-))

 
>> EgyébMEO // Alfa 156 1.6 ts // 2013-02-12

Az normális jelenség, hogy 25 30 km-es távon is csak alig 70 fokra megy fel a hűtővíz hőmérséklete és ingadozik 50-70 fok között?
Út egyenletlenségeken áthaladva az első futómű felől kopogást hallok? Ez Alfás jelenség és szokjak hozzá vagy futómű hiba?
Illetve van némi világítási hiányosság tompított jobb első és bal oldali helyzetjelző nem világít, de erremég van 1-2 ötletem.
Korábbi autóm egy Punto volt. Azon az évek múlásával már rutinszerűen cseréltem motorolajat és levegő szűrőt, fékbetéteket és különböző bowdeneket,; vízpumpát; termosztátot és vízhűtő tartályt. Ja és izzót. 
Az Alfát sem kel minden kis aprósággal szerelőhöz vinnem, ugye?
(Igaz ez már nem a Punto)

Tudja valaki, hogy az Alfának a számozott típusai mi alapján kapják a számaikat? Pl. a 156 az miért lett 156 ; a 155 az miért lett 155 illetve annak idején a 33-as, miért lett 33? Vagy ebben nincs logika?

Köszönettel:MEO

>> Tuning és extraGyalu // Alfa 156 2.0 TS SW // 2013-02-12

Ma délután fájó búcsút vettem az autótól. A 2.0 TS blokk nyugdíjazásra kerül és jön a turbós blokk a helyére. A műhely előtti udvaron várja a nagy beavatkozást.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa 156 1,6 TS // 2006-08-18

Ma megjöttek a neten rendelt 205/55*R16-os Michelin kerekek Alessio Lord felnin. Akciósan kevesebbe volt, mint a 17-es gumi maga. Szóval visszatértünk a normális mérethez, vége a kátyúkerülgetésnek.

 
>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa 156 1,6 TS // 2006-09-27

Már régebben vettem 16-os kerekeket a Vasra, hogy ne kelljen állandóan a gumishoz járni. Ma megvette őket egy Cartárs.
215/45*17 50e km-es használatának "eredménye"
- 5 kerekem volt, egy mindig javítás alatt állt
- 2 görgőzés
- 1 görgőzés melegítéssel
- 4 db kukás gumma szálszakadások és becsípések miatt
- 3 futómű állítás

Szépek voltak, hihetetlenül fogták az utat, de ennyi elég is volt.

u.i.
Pár évvel később egy Cartárs hívta fel a figyelmemet, hogy összetörték a vasat, amelyikre felkerültek a felnik. Szomorú látni :-(((

 
>> SzervizAlfa 159 Zico // Alfa 159 Sportwagon // 2013-02-12

2013.01.30. (119.000 km)
Kivillant az "Engine Oil Change" jelzőlámpa.
Most vagy nem resetelték az előző olajcserémnél (107.000 km, 2011. okt.11.), vagy időszerű az olajcsere? 12 ezer km-t használtam azóta, nagyrészt városi forgalomban, 1 év és 4 hónap alatt.

Update: 2013.02.12. (119.300 km)
Olajcsere megtörtént - a pécsi NS Autóházban Castrol Edge Professional A3 5W-40 típusú motorolajat kapott a motor, a hibaüzenet törölve lett, ezzel az olajszint emelkedés is megszűnt.
Munkadíj: 4.000,- Ft.
Olajszűrő: 5.000,- Ft.
Motorolaj: 16.000,- Ft.
----------------
25.000,- Ft.

A szervizben megnézettem a futóművet is: első fékbetétek rendben, hátul a kézifék "fog", ezt meg kell vizsgáltatni a tavaszi nyári gumira történő átálláskor, illetve kiderült, hogy a jobb első kerékcsapágy a hibás az egyre erősödő búgó hangért, ezt cserélni kell, szintén tavasszal.

 
>> Szervizlipi72 // Alfa Spider / GTV 2.0 twinspark 16v // 2013-02-11

Esztergályos megcsinálta a szilenteket ,az egyiket beszereltem.

 

Az előző eresztés nem tetszett igazán. Volt néhány hibája, ami az idő múltával egyre jobban idegesített. Íme az új verzió.