Blog

A kocsitakarítás után előkaptam a nyári papucsokat és végigméregettem a profilmélységeket. Íme az eredmény:
255/35 ZR19 Michelin PS2 DOT 3808
teljes profilmélység a középső vízelvezető csatormákban és a szélső bordákban egyaránt 4-4,5 mm, a kopásjelzőtől mérve kb. 2,5 mm három abroncson, egyen pedig a teljes mélység 3,5 mm, kopásjelzőtől kb. 2 mm.

Komolyan gondolkodom, hogy cseréljek egyáltalán gumit? Vagy ezt a nyári szezont még lefutja - kb. 6-7000km-et fogok menni az őszi cseréig.

Megnéztem Réka 147-esének a nyári gumijait is.
205/55 R16 Bridgestone Turanza ER300
2 db DOT 2910, profil a kopásjelzőtől 5,2 mm teljes profil 6,2 mm
2 db DOT 4906, profil a kopásjelzőtől 2,5 mm teljes profil 4,5 mm

Az Arkangyalom (159) télijei
215/55 R16 Goodyear Ultragrip, DOT 0509, profil a kopásjelzőtől 3,5 mm teljes profil 5,0 mm

A 147-es télijei:
195/55 R16 DOT ??? (nem találtam rajta, lehet belül van?) Michelin Alpin, profil a kopásjelzőtől 4,5 mm, teljes profil 6,0 mm

UPDATE 2013.02.18: idén nem cserélek gumikat, ezt a nyári szezont bőven végigfutják. Nagy esőben azért nmajd óvatosan !

 
>> SzervizZsolt85 // Alfa 156 SW 1.9 Jtd Distinctive // 2013-02-16

Kicseréltem az alsó turbo csövet, mivel rossz állapotban volt, egy sokkal erősebbre.
Rapro a típusa, remélem örök lesz :)

km: 170600

 

Ma délután szép napsütéses idő volt, úgyhogy kitaláltam egy csutakolást.
Az elmúlt hetek fagyos időjárása miatt, mo meg azért, mert majd mindennap esett valami, már három hete nem tudtam az Arkangyalt megmosni. Belül meg el lehet képzelni mit műveltek a gyerekeim a sáros cipőikkel.
Úgyhogy takarítás! Hajrá!
Először a külső mosás.
Ahogy odaártem a mosóba, láttam alig vannak (van hogy a kocsiúton áll a sor és fél órát is ott kell dekkolni), úgyhogy rácsörögtem kicsi feleségemre:
- "Szivike, gyere gyorsan, alig vannak a mosóban, és aprópénz is van nálam elég!"
- "Most indulok anyáméktól, rögtön ott leszek"
Szóval rendeztünk közös kocsimosást.
Mondanom sem kell, mindenki kidülledt szemekkel nézte a két ALFÁT a mosóban.
Hazaérve nekifogtunk mindketten a belső takarításnak. Szerencsére a gyerkőcök le tudták magukat foglalni odabent, és a ház sem gyulladt ki :)
Réka csak a szokásos "kistakarítást" végezte, engem viszont elkapott a hév és kicsit tavaszt is éreztem már.
Szóval porszívózás, műszerfaltörölgetés, küszöb és ajtókeretek áttörölgetése, ablakpucolás kívül belül, ajtókárpitok teljes kitakarítása spéci habbal és kefével, műszerfal, küszöbök és ajtó bőr és műanyag elemeinek befújása szilikonos műszerfalápolóval.
Mivel már jegfes, fagyos időre nem számítok, így felraktuk a januárban az ebay-en DROBERTO-val közösen megvásárolt bosch aerotwin ablaktörlőket.

mosó : 600 Ft
műszerfalápoló: 1125 Ft

 
>> Egyébsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-01-04

Mivel a 8x17 ET32-as Barracuda felnik nekem beleértek hátul 4 személlyel és láttam, hogy Seriff -nek ugyanilyen felniszettje van, ezért megkérdeztem, hogy azok milyen paramérekkel rendelkeznek. 7x17 ET35. Mivel számításaim szerint ez pont jó lenne a beleérés elkerülésére és Seriffnek van GTV-je is, amin a 8"-os felni biztos elfér, ezért megkérdeztem, hogy nem akar-e cserélni. Megbeszéltük, megmatekoztuk és elcseréltük. :)

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-02-12

Miután sikerült MES-el csatlakozni az ECU-hoz, csináltam pár hosszabb mérést menetközben. Ezek kielemzése nem egyszerű, főleg referencia adatok hiányában.
Ezért úgy döntöttem, hogy szakihoz viszem az autót, akik elég felkészültek. A BmS mellett döntöttem. Nem bántam meg.
A hibakeresésen kívül megbíztam őket a motor állapot felméréssel is. Reggel vittem oda az autót, majd délután egy jó hírrel, egy rosszal és egy még rosszabbal hívtak fel. :)
A jó hír
A motornak semmi baja. A korábbi relatív kompresszió mérés "relatív" mivolta beigazolódott, mivel a hengerenkénti kompresszió és veszteség mérés ezt nem igazolja vissza.
A mérések eredménye:
- kompresszió: ~13 bar minden hengerben
- veszteség: 6-10% (elvileg 6-8% között a legjobb és 25%-ig elfogadható).

A rossz hír
A kipufogó kifújás az 1. hengersornál a katalizátor környékén van és úgy tűnik, hogy a katalizátor sem érintetlen már.

A rosszabb hír
Az AFM nem jó. Bizonyos légmennyiség felett a kiadott feszültség túl alacsony. Ezek szerint az esős kaland sajnos nem múlt el maradandó károsodás nélkül. Lehúzott AFM-el az autó a tesztjeik alapján jobban viselkedik, 4500rpm körül nemhogy megtorpan, hanem meglódul valamint a STFT és LTFT értékek is teljesen rendben vannak lehúzott AFM-el (míg csatlakoztatott AFM-el ezek eltolódnak) így nagy az esély rá, hogy a keverékképzési hibakódok is erre vezethetők vissza. Én azért nem venném ezt még tutira, mert ott van kipufogó probléma is, és a hibakódok már vásárláskor is benne voltak és a kipu már akkor is kifújt, de az AFM-nek (elvileg) akkor még nem volt gondja.

Öszintén szólva én attól tartottam leginkább, hogy a motorral lesz vmi gond, így az általuk legrosszabbnak ítélt hírt, annyira nem éltem meg tragikusan annak tudatában, hogy a kompressziók és a veszteségek rendben vannak.

Ők azt tanácsolták, hogy új AFM-ből csak és kizárólag gyári Bosch-t vegyek, mert az utángyártottakkal nagyon rossz tapasztalataik vannak (pár hónapot bírnak és az sem biztos, hogy a karakterisztikája hibátlan). Emellett azt is mondták, hogy jelen helyzetben lehúzott AFM-el is jobb közlekedni, mint a jelenlegi rosszal.

A műhelyt bárkinek ajánlom. Nem mondom, hogy olcsók, de gyorsak, precízek és kedvesek.

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2013-02-16

A fedélzeti computer azt mondta, hogy menjek a dealer-hez, mert igényli a törődést. Így is történt, meglátogattam Alfater műhelyét.
Az 5db izzítógyertyából egy már teljesen kuka volt, kettő pedig haldoklott. Ki lett cserélve az összes, valamint az EGR szelep ismét egy nagytakarításon esett át. Ezek miatt volt a hibaüzenet.
Ezeken kívül a klíma kapott egy fertőtlenítést és feltöltést. Valamint észrevettem, hogy a xenon nem szintez. Ennek oka az volt, hogy a kis bizbaz, ami figyeli a rugózást, állandóan leesett a kis gömbfejről, kikopott. Mivel ilyen nem volt a bontóban (na meg ha lett volna, nagy eséllyel szintén kikopva), valamint tekintve, hogy az új ára eléggé horror szerintem, Alfater 2db faudi fejjel orvosolta a problémát. :-)
A hátsó lengéscsillapító a következő project, eléggé gatya már, jövő hónapra van tervezve a rendberakása.

>> Eseménymesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2013-02-16

Megvan a műszaki további két évre.

>> SzervizCoolby // Alfa 159 2.4 JTDM Distinctive // 2013-02-15

Elért az egyébként várt lendkerék hiba. Decemberben kezdett jelentkezni hidegen, ráztak a pedálok és leállításnál már megrázta kasztnit kicsit, de bemelegedés után teljesen elmúlt még a dolog. Igazából jelentősen nem romlott 2 hónap alatt a helyzet, de már megejtettük a cserét.

Szervíz tételek
LUK lendkerék, kuplung, kinyomócsapágy: 261.000 HUF
Tutela váltóolaj, fékfolyadék: 10.000 HUF
Munkadíj és 3 szimmering (féltengelyek és főtengely): 32.500 HUF

Km óra állás: ~108200

Ezzel le is tudva a dolog, remélem nagyon-nagyon sokáig. Nem esett jól a költség, de hálisten volt tervezve vételkor, hogy ez jelentkezni fog.

 
>> Szervizlipi72 // Alfa Spider / GTV 2.0 twinspark 16v // 2013-02-14

Ma az első hátsó futómű összes csavarja nyomaték kulccsal meg lett húzva,a gyári adatok szerint.Tárcsák fékbetétek a helyükre kerültek,fékolaj Mintex dot 5 ,légtelenítés.Már alig várom a próba kört,délután ki akartam menni de sajnos az aksi annyira lemerült, hogy még bikázással sem tudtam beindítani.Aksi ki töltőre fel és láss csodát reggelre pöcre indult .

 
>> EseményPiritu - 1.000.000 // Alfa 156 1,6 TS // 2007-01-18

Németországban intézem az ügyeimet a gyárban, csörög a telefon:
- Itt az a bizonyos 156 SW, ahogy tudtuk 1,9 mjet, ja és grafitszürke.
- Tudna küldeni képet róla?
- Természetesen!

...de ez innen már másik történet, az SW blogban olvasható tovább