Blog
Elért az egyébként várt lendkerék hiba. Decemberben kezdett jelentkezni hidegen, ráztak a pedálok és leállításnál már megrázta kasztnit kicsit, de bemelegedés után teljesen elmúlt még a dolog. Igazából jelentősen nem romlott 2 hónap alatt a helyzet, de már megejtettük a cserét.
Szervíz tételek
LUK lendkerék, kuplung, kinyomócsapágy: 261.000 HUF
Tutela váltóolaj, fékfolyadék: 10.000 HUF
Munkadíj és 3 szimmering (féltengelyek és főtengely): 32.500 HUF
Km óra állás: ~108200
Ezzel le is tudva a dolog, remélem nagyon-nagyon sokáig. Nem esett jól a költség, de hálisten volt tervezve vételkor, hogy ez jelentkezni fog.
Ma az első hátsó futómű összes csavarja nyomaték kulccsal meg lett húzva,a gyári adatok szerint.Tárcsák fékbetétek a helyükre kerültek,fékolaj Mintex dot 5 ,légtelenítés.Már alig várom a próba kört,délután ki akartam menni de sajnos az aksi annyira lemerült, hogy még bikázással sem tudtam beindítani.Aksi ki töltőre fel és láss csodát reggelre pöcre indult .
Németországban intézem az ügyeimet a gyárban, csörög a telefon:
- Itt az a bizonyos 156 SW, ahogy tudtuk 1,9 mjet, ja és grafitszürke.
- Tudna küldeni képet róla?
- Természetesen!
...de ez innen már másik történet, az SW blogban olvasható tovább
Még a 147-esemhez vettem anno egy tetőboxot, mert nem mindig fértünk be a csomagtartóba.
Miután a 156 már elegendőnek bizonyult meghirdettem. Egy 147-es Cartárs le is csapott rá.
Hihetetlen, de egy eredeti Thule doboz volt (ha jól emlékszem Ocean 200) csak ATU név alatt vettem a németeknél, így viszont kevesebb mint a felébe került. A műanyagokba és a használati utasításban már mindenhol Thule felirat volt. (ATU.de)
Csomagtartóvilágítás és a 4 ajtóban lévő izzók cserélve ledesre!
A kötelező szerviz elvégzése után a szerelőm javasolta cseréljem ki a hosszbordás szíj tárcsát valamint a vezető és feszítő görgőket illetve a szíjat. Most belefogtam először a hosszbordás szíj tárcsát cseréltem ki, a felső vezetővel. Nem bonyolult kicserélni. kb 1,5 óra. A kezdés most is a motor takaróval kezdődik, ezt követően a jobb oldali takaró műanyag a műanyag doblemez mellett. Mivel én aknán csináltam kereket nem kellett leszedni. Következő lépések 15-ös dugókulcs (krova) ellenfeszíteni a szíj feszítőnek és a hosszbordás szíjat levenni. Most már le lehet szedni a tárcsát torx T 50-es fejű csavarok fogják. Ezeket meglazítani és lelehet szedni a tárcsát. Az új melyre a választásom eset Contitech VD-1065, melyhez adtak új rövidebb csavarokat, mivel ennek nincs plusz középső betétje. A felhelyezésnél figyelni kell a kis csapot hogy a megfelelő helyre kerüljön. A következő a felső hosszbordás szíj vezető. Először 13-as kulccsal meglazítom a tengelyen lévő csavart majd 10-es kulccsal a védőlemezt rögzítő csavarokat. Ezt követően leveszem a védő lemezt és lehúzom a csapágyat. Az új csapágy Ruville 56025-ös mivel kederül számomra is, hogy ez egy Ina és valamivel olcsóbb az ára, mintha Ina- ként vettem volna meg. Az új csapágyat felhelyeztem és minden fordított sorrendbe került vissza.
Mivel a szerelést magam csináltam így csak anyag árba került.
Update:2013.05.09.
A mai napon felraktam a hiányzó dolgokat:
- vezető görgő (alsó)
- feszítő görgő
- hosszbordás szíj
A csere ideje kb. 30 perc. Anyag költség 18000 ft. Dayco termékeket vásároltam. A csapágy ami benne van az Ina, ugyan úgy mint a Ruville-ban. A hosszbordás szíj 6KP1735 volt az eredeti, én viszont 6KP1733 tetem bele, mivel fele áron volt és csak 2 mm-rel rövidebb.