Blog

Még tavaly sikerült kideríteni, hogy a jobb első ablak működési problémáját az utólag beépített riasztó okozza, merthogy a riasztó beriasztáskor felhúzza az ablakot és így mindkét elektromos ablak normál vezérlése a is egy külön elektronikán keresztül történik és ebben az elektronikában valami elfáradt. Mivel nem gyári a cucc, valamint a jobbos ablakot nem lehetett felhúzni csak lefele működött, ezért inkább szerettem volna a gyári vezérlést visszaállítani.
A jobbos ablakot gyorsan sikerült is megoldani. Ha már ez megvan, akkor gondoltam állítsuk vissza a balos ablakot is, mert

1. ennél könnyen lehet, hogy nemsokára ez is problémás lesz

2. a riasztónak köszönhetően olyan kábelrengeteg van a kormány alatti burkolat alatt,
amit szerettem volna redukálni.

Szerencsére a balos ablakot is sikerült visszaalakítani viszonylag könnyen.
Eztán a még 1-2 forrasztást szétszedtünk, hogy a szigszalag helyett zsugorcsövet tegyünk rá. Ez meg is volt, gyorsan próba, hogy működik-e minden. Indításgátló nem old.. hmm.. riasztó működik, beriaszt, kp zárakat zárja, nyitni is lehet.
Keresgéltünk-keresgéltünk mígnem találtunk egy szabad kábelvéget, amin látszott, hogy a forrasztásnál eltörött. No, már "csak" azt kell kitalálni, hogy honnan tört ki. :) Na, ezzel együtt vagy egy órát szívtunk, mire a riasztó nem túl informatív leírásából sikerült megtalálni, hogy a riasztó egyik modulcsatlakozájából tört ki a kábel.
Ezt orvosoltuk, és végre sikerült értelmesebben elrendezni a kábeldzsungelt. :)
Az utolsó képen látható a fejfájást okozó modul és a hozzátartozó "minőségi" kötések ill. megcsapolási helyek. Kábelek színhelyességére természetesen sok hangsúlyt nem fektetett a "szaki". :)

>> Autóápolásflyerz // Alfa 147 1.6 T. Spark Distinctive // 2013-05-19

Haro-tól egy tanksapka kulccsel, mert az enyém nem volt zárható, egy új szett első ablaktörlő, mert rángattak és egy kormány alatti borítás, mert az egyik "zsanérkampó" le volt törve.
Emellett külső műanyagok és műszerfal ápolás, tisztítás. Szépek lettek, a kissé mattult külső műanyagok ismét újnak tűnnek:)

 
>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-05-19

Tud szépen szólni egy dízel?
Nézd meg a videóm ,és döntsd el te!
Nincs katalizátor, és a hátsó dob is átmenő. A rendszer gyári 60-as.
Én odáig meg vissza vagyok :)
Múlt hétvégén felakadtam egy kapuvasra , így a flexi csövem kifúj ,ez a videón is látszik :D

2,4 JTD sound

>> Szervizkesa // Alfa Alfasud Sprint 1.5 // 2013-05-19

Mivel Nagypéntek már elmúlt, jöhet a feltámadás. Igaz, csak nagyon lassan (de talán biztosan?).

 
>> SzervizGTPeti // Alfa Spider / GTV 2.0 JTS // 2014-04-05

1. Az első csere - Selénia Racing

Lecseréltük az olajat az Ékben. Racing-re, ahogy egyhangúlag ajánlottátok.

Teljesen más lett az autó. Egyrészt halkabb, másrészt érezni, hogy védelemre van kihegyezve az olaj (vagy, hogy kevésbé híg). Mintha nem lenne annyira pörgős a motor, mint az előző 5W40-es Aral High Tronic-kal (25 euró/5liter). Ebben elvileg 3ekm volt és meg is akartam menteni, de a sötét színe és benzinszaga miatt letettem róla. Kíváncsi leszek az olajfogyasztásra. Az Aral-nál bizony 3ekm után 0,5 litert utána kellett töltenem. (J)TS-es mércével ez kevésnek számít, nekem a JTD után az utántöltés persze szokatlan.

Az olaj-kérdéssel kapcsolatban sokkal több infót találsz a "nagy" olajposztomban. A JTS-sel is külön foglalkoztam, elvégre érdekelt vagyok. :)


2. A második csere - Mobil 1 Peak Life

Másodszorra Mobil 1 Peak Life 5W50-t töltöttem bele. Ez télen mindenképpen jobb (lett volna...).
A sok rövid út 6ekm alatt egy kicsit megviselte az előző Racing-et. Néha indításkor hallottam a vezérlésmódosítót. Ez az alkatrész szinte "olajminőség" detektornak is beillik. Nem szabad elfelejteni, hogy a hidegindítások és főleg a közvetlen befecskendezés az olaj hígulását, vagyis kenőképességének csökkenését eredményezi. Ami nem jó.
Szűrőből ezúttal nem gyári (0073500506), hanem MANN W75/3 került be.

(A megadott összeg az említett olajcserék árát mutatja szűrőkkel.)

>> Tuning és extraBenz // Alfa 145 1.6 Twin Spark // 2013-05-18

Mióta megvettem az autót terveztem hogy belerakom a ládát, csak valahogy minden más fontosabb volt :) . De ma végre belekerült. Nem volt egyszerű művelet. A tápkábelt rémálom behúzni a tűzfalon keresztül, annyira le van szigetelve hogy alig lehet áthúzni. Mondanom sem kell agyfaszt kaptam mire sikerült. Tervben van még hogy kicserélem az ajtóban lévő hangszórókat is, bár meglepően jól szól a gyári is, de azért nemárt :) Ha már molyoltunk a kocsival ki lett takarítva a belső tér is . Szerintem ezelőtt még sosem volt! Ehhez a művelethez segítségem is volt, a barátnőm személyében :)

 
>> EgyébZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2013-05-18

Elöl és hátul is eléggé elkoptak az emblémáim.
Újak kellenének.
Az eredeti szerintem drága, mivel nem örök életű. :)
Ezért beballagtam múlt szombaton egy dekoroshoz, elmondtam az óhajomat, tegnap meg elhoztam négy gyantás matricát tőle.
Ma kicsit farigcsáltam és szép új emblémák vannak a kocsin. :)

Km.:181163

 
>> Tuning és extraLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2013-05-18

Miután sikeresen beépítettem a tolatókamerát hátra, elhatároztam hogy előre is beépítek egyet, mert nagyon nem érzem az elejét, és parkoláskor jól jönne egy kis segítség. Rendeltem mégegyet a hátra is beépített kamerából, miután kész lett vettem csak észre hogy tükrözve mutatja a képet, így rendeltem egy előrenézőt (ebből jóval kevesebbet kínálnak az eBay-en). Így már tökéletes. A fejegység mögé került egy relés kapcsoló doboz, illetve a ködlámpa kapcsolók mellé építettem be egy kapcsolót, amivel aktiválni lehet az előre néző kamerát.

Május 4-én lejárt a műszaki. Kicsit eltolódott a javítás, az alkatrészek beszerzése miatt.
Szóval 14-én elvittem a szervizbe az autót, és ma hoztam el.

Amit cseréltek, javítottak:
bal-jobb alsó-felső lengőkar
anyósülésben lévő fólia szakadás, a fólia helyére fix kötésű légzsák vezérlő
légzsákhibák törlése (B1, J1)
hűtővíz
motorolaj + szűrő
váltóolaj
első féktárcsák + fékbetétek
hátsó fékbetétek
klíma feltöltés, rendszerellenőrzés
műszaki vizsga

Hogy ne legyen olyan egyszerű a dolog, még el kell mennem az okmányirodába a rendszámmal, hogy feltegyék az új, már kék környezetvédelmi besorolású matricát.

Köszönet Erhardnak és az Autóház Budaörs-nek.

km: 218.678

>> EgyébPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2013-05-18

2013 05 18.-án került sor a festésre ! Úgy érzem jól sikerült de nyugtával a napot.Holnap jöhet az össze rakás és utána vélemény nyilvánítás is lesz! :-) Persze meg lesz egy tele polír is!
Pár kép: