Blog

>> SzervizShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-05-12

Tegnap előtt felmentem a Pilisbe vele és nem adott hibajelzést mint ahogy előtte két nap szokásos munkába menés-jövés közben sem. Ma du. hazafelé (Pilisből) egy laza ereszkedős motorfékes darabon bejelzett :-(

Minden placebo nélkül, jobb gázreakció az alacsonyabb fordulatszám tartományban, finomabb, egyenletesebb járás, és eltűnt rángatás. A gázpedál most azt csinálja amit én szeretnék, finom gázadásra ill. elvételre nem hisztizik. Zökkenőmentes váltáshoz csak a gázpedálra kell gondolnom és a váltási fordulaton van késlekedés nélkül.

ui.:

A turbónyomás (műszer szerint) magasabb a teljes tartományban a lekötött EGR-rel. Talán ezért is jobb a gázreakció?!

Update 2013.06.25.

Pár hete kiírt és ledugózott EGR-rel közlekedek, az autó tökéletes.

 
>> AutóápolásBenz // Alfa 145 1.6 Twin Spark // 2013-05-12

A hétvégén volt egy kis időm és Dzsozy cartárs segítségével lemostuk, átpolíroztuk a járgányt. Hát igen csak ráfért :) Amikor vettem a motorháztetőn és a tetőn ilyen vasúti sin por szerűség volt ráragadva ami csak át lett törölve valamivel, hát elég ronda volt mint ha valaki csiszolópapírral mosta volna le. Emiatt aggódtam is kicsit, de az eladó állította hogy polírral lejön. Igaza lett. Igaz még nem tökéletes de fényévekkel jobb mint volt :) Innen is köszönet a segítségért ! Grazie ! :)

ui: Pár előtte utáni kép :)

 
>> Tuning és extraTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2013-05-12

tehát a gyári 103kw -125 és a 304 nm-380nm emelkedett és nagyon megy :)

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2013-05-12

Mikor megvettem az autót már akkor levolt falazva az egr,de elég vékony lemez volt befabrikálva s mellete jött az olaj ,szereztem 1mm-es lemezt és abból elkészitettem az újat, végeredmény jól tömit és nincs szivárgás.

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2013-05-12

Teljesen ledesitve lett az autó belseje + a csomagtér világitás és a rendszám megvilágitása is képek hamarossan..

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2013-05-12

7 liter selenia turbo diesel 10w40
1 liter tutella top4 fékfolyadék
gyári olaj szűrő
gyári üzemanyag szűrő
bestair pollenszűrő

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2013-05-12

Végre megtörtént a futómű állitás, szerencsére mindent betudtak állitani...vagyis azt mondták :) a közeli bosch szervizbe vittem, sajnos nyomtatványt nem adtak róla de legalább szem előtt csinálták és olcsobb is volt mint a fiat-alfában

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2013-05-12

A multkori szilent csere óta nagyon elkezdett vmi zörögni elöl, a sógor felis hivta a figyelmemet arra hogy a kormány kitekerésekor egybeér a lengéscsillapitó és a csonkálbány felső része,elis vittem a márkaszervizben mivel esedékes volt a futómű állitás, ott emlitettem ezt a kis probrémát és megis nézték ők azt mondták hogy a csonkállvány van elgörbülve viszont nekem az gyanus volt mivel egy tömör vasról van szó ami nemszok csak úgy elgörbülni esetleg nagyobb ütközésnél jöhetne szóba, eközben sógor mondta hogy több mint valószinű a lengéscsillapitó a rossz ezért elmentünk a közeli bontóba ahol nagy szerencsémre éppen volt egy bontatlan 166-os ráadásul jtd ,mivel sürgősen kellet az alkatrész ezért nekünk kellet kiszedni az autóból , amit elhoztunk: komplett csonkállvány abs jeladóval + lengéscsillapitó rúgóval+toronycsapággyal + egykét apróság...másnap beszerelés, na ekkor derült ki hogy a lengés csillapitó volt a rossz, de legalább van egy tartalék csonkállványom csapággyal abs jeladóval eggyütt meg egy jó rúgóm ami nemis baj mivel a 166 nál elég gyakori a rúgó törés,ezutánn már következhez tényleg a futómű állitás, sajnos a lengéscsillapitók cserések lesznek.. utólagossan még annyi hogy az alkatrészeket felujitottam, ledrótkorongoztam és kaptak új festést.

 

Már egy ideje figyelgettem, hogy 1950 és 2050 rpm között beremeg az Arkangyal. Nem tippelek féltengelycsuklóra, mert nem csak akkor remeg, mikor terhelést kap (gázadás), hanem akkor is mikor nagyobb fordulatról lassítás közben a fenti tartományba kerülünk.
Mivel napok óta a 159-topikban megint a pörög az EGR-téma, amúgy meg a fű hátul elültetve, locsolva, a kert mindenütt kidudvázva, rendbe téve, a tó kitakarítva, a teknősök kint a helyükön, palánták elültetve, a terasz projekt meg még ráér...ergo nincs sürgős dolgom...hát nekifogtam EGYEDÜL az EGR-kiszerelésének és kitakarításának.
Hamar elakadtam, mert nincs racsnis kulcsom krovára pattintható imbuszkészlettel, a fekete hobby imbusz kulcsom pedig elcsavarodott az EGR csavarjaitól, úgyhogy először is normális szerszám kellett. Szombat délben!
A szembe szomszédomnak barkácsboltja van. Be is jött velem a boltba, de csak délután 2-kor ért rá -> 2 óra kényszerpihenő a félig lebontott EGR-el.
Közben elszaladtam bringával a szerelő haveromhoz egy krovára pattintható 6-os imbuszfejért. Igenám, de az én krovakulcsom a nagyméretű, hosszú nyéllel, és nem racsnis. A szomszédom boltjában sem volt kisebb, de legalább racsnis nyelet vettem, meg egy normális minőségű, nagyobb méretű 6-os imbuszkulcsot. Ez utóbbit, még jó, hogy megvettem, mert a nagy krovára való imbuszvég olyan bumszli vastag, hogy az egyik csavarhoz nem lehet vele hozzáférni.
Szóval végre kibűvészkedtem. Iszonyat kokszos volt, pedig másfél éve már ki volt szedve és kipucolva - akkor ugyanis nyitott állapotban megrekedt és lefojtotta a kocsit.
Hideg zsíroldóval kitakarítottam, a motor kis pöcökjét pedig befújtam WD40-el.
Közben elmentünk a családdal a főtéren egy rendezvényre. Hagyományőrzők imitáltak egy 1848-as ütközetet. A gyerkőcöknek nagyon tetszett.
Viszatérve, délután 6 körül folytattam az összerakást. Az első mozdulatnál sikerült is az egyik tömítést beejtenem a motortérbe. De szépen csilingelt, ahogy lepottyant.
Lámpával próbátam megkeresni, de nem láttam. Gondoltam a motor alsó burkolatára esett. Próbáltam a kocsi alá befeküdve a kis nyíláson át betapogatni, de semmi. Itthon, se aknám, se emelőm. Hívtam hát a szerelőmet, hogy jöjjön megmenteni az életem egy krokodillal. Jött is...kb. 2 óra múlva. Persze, neki is van dolga, nem is róhatom fel neki a dolgot.

Amíg rá vártam, leszedtem a króm kipufugóvéget, amit még Pityukomától kaptam januárban. Sajnos akkor a dob felőli vége szétnyílóan be volt vagdosva és egy csőbilinccsel felerősítve. Most lefűrészeltem a bevagdalt részeket, és csak annyi peremet hagytam, hogy a csőbilincs épp, hogy megfogja. Így raktam vissza. Most sokkal kultúráltabban néz ki, és jobban fel is ment. Igaz, még mindig csőbilinccsel van rögzítve, de idővel majd fel lesz hegesztve.

Megérkezett a haver. Megemeltük a kocsit, de a tömítés sehol. Fél óra keresgélés után azt mondta rakjam össze úgy, hogy a szívósor felőli csövön hagyjam ki a tömítést átmenetileg, aztán majd pótolva lesz.
Így is tettem. Összeraktam este 9-re. Beindítottam. Nagyon kiegyenlített az alapjárat, szépen duruzsol. Egyáltalán nem dízeles.
Visszamentem megnézni, hogy a tömítés nélkül milyen, erre nem ott van a keresett tömítés az alsó motorvédőn!
Ahogy beindítottam, leeshetett. Egy jó hosszú dróttal kipecáztam, újra szétszedtem, és immár a tömítéssel raktam össze.
Reggel megyünk lovagolni a gyerekekkel, jó 40 km, majd kitapasztalom beremeg-e megint. Most nem mentem el próbakörre, mert a szerelés közben ledöntöttem egy sört.
Gondolkodtam rajta, hogy megcsináljam-e amit Shadin159, de olyan szépen kitakarítottam, hogy nem akartam egyenlőre a gyáritől eltérő megoldásokat alkalmazni.
A szerelés közben telefonon beszéltünk Pityukomával, és kiderült, hogy a 16V és a 8V EGR-megoldása teljesen más.
Eddig azt hittem, a 8V jobban szerelhető. Hát az EGR nem. Itt van a szívósor felől egy darabka derékszögben hajlított cső, ami csak akkor illeszkedik a szelepházhoz, ha annak a csavarjai még nincsenek meghúzva. A kipufogógázt a szelepházba bevezető cső csavarjait pedig alulról lehet kitekerni = halál!

 
>> Szerviznoel146td // Alfa 146 2.0 TD STD // 2013-01-14

Az újév megint visítással kezdődött... Kicseréltük a szíjfeszítőket, így ismét orvosolva átmenetileg a probléma... :)