Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002014-04-27 22:50:44 // 4434
Jó éjszakát, léptem!
Piritu - 1.000.0002014-04-27 22:37:15 // 4433
Ja, nekem a 156-nál az 5W40-el is sikerült hazavágni a turbót :-(
Piritu - 1.000.0002014-04-27 22:35:06 // 4432
"összes régebbi dízel 159/Brera/Spider és185 pacis 166 nem megfelelő olajjal élte le eddigi életét" - szerintem nem ennyire para a dolog. Nem igazán tudok itt az Amorén olyat, aki kormost generálozott volna. Turbócsere? Nem nagyon volt az se, anyagilag sokkal fájóbb egy lendkerék-kuplung kombó, vagy egy 18-19-es gumiszett...
(A 2.0-es is WR PE-vel megy, nálam eddig gond nélkül.)
Piritu - 1.000.0002014-04-27 21:55:28 // 4431
A helyzet nem ilyen egyszerű. A DPF miatt a "PE" jelű olaj kell, ha nincs DPF, akkor nem. A gyár a 2,4 esetében ezt finoman szólva elrontotta. Nem véletlenül sz@pnak sokan a 2,4 szűrőjével.
Piritu - 1.000.0002014-04-27 21:06:58 // 4430
A múltkori tempomat témához. Ma kipróbáltam, lábbal alacsonyabb átlagot sikerült mennem, mint a múltkor tempomattal. A múltkor ugyan így forgalom mentes 8-ason 5,2 lett, most kereken 5.
A tempomat nem a takarékosság miatt kell, hanem a kényelem, és a még bűntelenül elérhető legnagyobb átlagsebesség eléréséhez.
Piritu - 1.000.0002014-04-27 20:45:11 // 4429
Szerintem nem kutakodás, hanem tanulás. Pont korrózióvédelem ügyben nagyon sok dolognak nézett utána. A többit (FES/MES, gumik, stb.) is érdemes elolvasni.
Piritu - 1.000.0002014-04-27 20:32:15 // 4428
Látom, nem olvasod a Peti blogját. Ideje lenne, mielőtt vitába szállsz vele :-))
Piritu - 1.000.0002014-04-27 20:06:53 // 4427
Anno 88-ban a Samarába rakattam be egyet. Már akkor is megrettentett, hogy két kereszttartót is átfűrészeltek. "A keret legalább olyan jól merevít!" kijelentés még ma is a fülemben cseng, és ma sem hiszem el. Szóval nem rakatok be soha többet.
Piritu - 1.000.0002014-04-27 15:16:26 // 4426
Nehezen tudom elképzelni.
Piritu - 1.000.0002014-04-27 13:27:44 // 4425
Akkor még nem, de már igen :-)
Piritu - 1.000.0002014-04-27 13:21:24 // 4424
Másfél Alfával járok, ne lennék gyors? :-DD
Piritu - 1.000.0002014-04-27 13:15:56 // 4423
Kösz a leírást. Erősen elgondolkodtató a dolog.
Fékolaj cserénél általában a kuplung rendszere is elfelejtődik, de az ABS kockát eddig itt senki sem említette.
Délután megnézem a Spidert is...
Piritu - 1.000.0002014-04-26 21:02:52 // 4422
ezt kicsit részletezhetnéd. Esetleg egy kiadós blog képernyőképekkel a MES-ből?
Piritu - 1.000.0002014-04-26 18:50:02 // 4421
Anno a 156 1,9 16V-t (150 LE) hasonlítottam a 159 2.0 16V-hez (170LE) a stopper szerint jól egyformán mentek.
Piritu - 1.000.0002014-04-26 18:29:51 // 4420
"ebből a szempontból egyébként inkább a spider-féle vonulatot érzem frankónak. " - én is. Nem véletlen, hogy a nyári túrákra - ahol az autókázásé a szerep - a Spiderrel megyünk. (Ezért kapott örök kenyeret.) Ha meg "el kell ugrani" Nürnbergbe - ahol a gyors odaérés a lényeg - meg a Párduccal.
Piritu - 1.000.0002014-04-26 17:42:30 // 4419
Pont ezt mondja Erhard, a 159-ben ülve nem érzed, hogy megy. Egy tank. Sose felejtem el, amikor először vitt a pirossal. Majdnem megkérdeztem, hogy csak ennyi? Aztán ránéztem az órára és láttam hogy más dimenziókban mozgunk, mint a 156-al.
Kanyarba is bedöngethetsz, semmi. Van egy tesztkanyarom Sümegen (Tapolca felé), ott a Spiderrel 60-al megvan a hűűűűűűűűhaaa érzés, a 159-es 80-al sincs.
Piritu - 1.000.0002014-04-26 13:37:21 // 4418
" elhalt a tudomány" - ezen mit értesz? 130-ról visszalassult 100-ra? Vagy már nem gyorsult tovább? Biztos vagy abban hogy versenyezni akart?
Személy szerint imádom azokat a közlekedőket, akik hatalmas vigyorral "nyomnak" le miután felvettem az utazó sebességet és rányomtam a tempomatot.
Piritu - 1.000.0002014-04-26 13:26:52 // 4417
Alaphelyzetben van zárva. Egy rugó húzza vissza a zárólemezt. Ezért is lehet egyszerűen az elektromágnes leszedésével hatástalanítani.
Piritu - 1.000.0002014-04-25 22:32:10 // 4416
Ettől kisebb (netán mondva csinált) problémák miatt is nem egyszer döntjük szét a gépet :-D
Erről jut eszembe. A céges parkolóban a bömbihuszár most festette le matt feketére a fehér kocsi motorház fedelét, mert neki tetszik. Közben mindkét küszöbje láthatóan rohad. Arra nem telik. Minden csak prioritások kérdése :-)
Piritu - 1.000.0002014-04-25 22:27:29 // 4415
Úgy 2500-as fordulat környékén zár az egr, onnantól mintha ott se lenne. Az meg már kellemes autópálya tempó.
Piritu - 1.000.0002014-04-25 22:25:14 // 4414
A gyári is Pierburg, legalább is a 156-omban az volt.
Piritu - 1.000.0002014-04-25 22:22:20 // 4413
Egy autó életében max egyszer lesz cserés. Ha cseréled, utána már nem nagyon kell. A hasonló sűrűséggel elvégzendő szívósor takarítás se hinném, hogy megerőltető lenne.
Piritu - 1.000.0002014-04-25 20:24:16 // 4412
Anno nekem is volt egy klímás parajelenségem. Mondjuk csak egyszer csinálta.
Piritu - 1.000.0002014-04-25 20:22:01 // 4411
Ez nekem is esedékes lesz...
Piritu - 1.000.0002014-04-24 18:07:46 // 4410
Milyen pasztát használtál?
Piritu - 1.000.0002014-04-24 16:13:39 // 4409
Igazából az tart vissza, hogy nem lehet tudni, hogy minek árt a víz és hová mehet be. Az egész motortér tele van elektronikával, és mint a Sider példája is mutatta, az alu burkolat alá, a gyertyapipa által is tömített részbe is bejutott a víz.
Piritu - 1.000.0002014-04-24 15:54:21 // 4408
Szigorúan tartom magam ahhoz, hogy motorteret nem mosunk.
Ha nem tetszik inkább rongyot ragadok.
(A Spider motorterét eladás előtt kimosatta a tulaj. Érezhető bajt nem okozott, de a gyertyák vízben álltak, nem kis idő volt kitunkolni.)
Piritu - 1.000.0002014-04-24 15:42:42 // 4407
Az elektronika nagyon nem szereti a vizet...
Piritu - 1.000.0002014-04-22 11:57:32 // 4406
Az, hogy olyan sokat mutat természetes, mert az utolsó mért értékek alapján számol. A kúthoz gurulás meg általban motorfékkel megy ezért ugrik meg az adat. Volt nekem autópályás tankolásnál 1500 km felett is.
A CR rendszernek nem tesz túl jót, ha nagyon kifogy a tank. Túlmelegedhet a gázolaj. Ezért tankolok az első vonálnál, amikor kigyullad a lámpa. Ilyenkor nekem 55 liter megy bele, 70 literes tankkal számolva még 15 liter van benne.
Piritu - 1.000.0002014-04-21 21:59:41 // 4405
Ma mentem először két tankolás közt többet, mint 1.000 km :-)
Pontosan 1019.5-öt. Erre 62,82 lityi ment bele. Mondjuk 90% országút volt, meg EVO nyál, meg új gumik.
Elvileg 70 literes a tank, nem értem, hogy miért rinyál (sípol) annyira a kocsi. Még 100 km-t mehettünk volna...
Piritu - 1.000.0002014-04-21 21:49:44 // 4404
Levegőtisztasági törvény. Nem csak a gyorshajtásért fizetsz, hanem a környezetszennyezés miatt is, no az a sok.
Piritu - 1.000.0002014-04-21 21:15:34 // 4403
Külföldön akár +10 km/ó is nagy luxus lehet.
pl. ha a sógoréknál, ha a korlátozás alatt ott az "IGL" felirat, 1.000 Euróól indul a bírság.
Ez itt pl. a sógorék táblázata...
Meg még hány ilyen lehet, amit nem ismerünk.
Személy szerint pont ezért is tartom be a külföldön a sebességhatárokat. (Olaszoknál pl. volt szerencsém látni, ahogy a fizetőkapunál gépfegyveresek szedték ki az ipsét a kocsiból.)
Piritu - 1.000.0002014-04-20 23:42:44 // 4402
Jó éjt mindenkinek!
Piritu - 1.000.0002014-04-20 23:30:44 // 4401
Nem nagyon jön ki. Pár munkatársamat már lefényképezték, de nem kaptak semmit sem. (Ha jól tudom, csak egy bizonyos összeg felett küldik ide külföldről, és a mi rendőreinknek sem éri meg piszmogni vele.)
Piritu - 1.000.0002014-04-17 23:36:16 // 4400
Jó éjt mindenkinek!
Piritu - 1.000.0002014-04-17 22:57:40 // 4399
Gratula a k-hoz! :-))
Piritu - 1.000.0002014-04-17 22:51:05 // 4398
Ezeket tapasztaltam folyamatos haladásnál.
Piritu - 1.000.0002014-04-17 21:44:54 // 4397
Megnéztem a Barcelona oda-vissza és a Róma oda-vissza fogyit. (Még a 156 1,9 mjet)
Barcelona: oda 6,8; vissza 6,7.
Róma: oda 6,3; vissza 6,05.
Igaz, mindkét esetben hazafelé magasabb átlagsebességet mentem, ami - mivel végig 130 tempomattal utaztam - zavartalanabb haladást, kevesebb fékezést/gyorsítást jelent.
Hamburg 159-el oda: 6,7 - vissza 7,3
Piritu - 1.000.0002014-04-17 18:58:49 // 4396
Azon spekulálok, hogy akkor most én két lovat ülök meg egy fen@kkel?
Piritu - 1.000.0002014-04-17 18:58:14 // 4395
Ráadásul nálam a nagyi kertje és az enyém azonos. Én örököltem :-))
Piritu - 1.000.0002014-04-17 18:55:14 // 4394
No, nekem ezért van kizárólag fű az udvaron. A fűnyíró trakeszon körbe-körbe járva nem fájdul meg az ember dereka. Ja, és kényelmesen lehet sört inni menet közben :-)
Piritu - 1.000.0002014-04-17 18:53:00 // 4393
Egyszerű. Mérsz egy 0-100-at :-)
Piritu - 1.000.0002014-04-17 18:12:31 // 4392
A kárpit leszerelése: klatty
Piritu - 1.000.0002014-04-16 07:09:47 // 4391
A 2012-es katalógusból:
Piritu - 1.000.0002014-04-16 06:58:51 // 4390
De jó LE van megadva. A 2.0-ból létezik 136 - 163 és 170 lovas verzió. Az első kettő az ECO motor kisebb CO2-vel az adózás miatt.
Piritu - 1.000.0002014-04-16 06:57:11 // 4389
2005-ben volt, már nem emlékszem pontosan, de úgy 100e körül volt.
Piritu - 1.000.0002014-04-15 21:42:24 // 4388
Anno a 156 Sedanomat nagyon elverte a jég. Hatalmas darabok estek, tele volt huplival. Három pesti cég is leköltözött Celldömölkre, mert annyi jégvert kocsi volt. Egy délután nyomtalanul eltüntették mind a 163 huplit.
Piritu - 1.000.0002014-04-15 21:39:30 // 4387
Én most tankoltam EVO-t :-)
Piritu - 1.000.0002014-04-15 20:11:02 // 4386
Ezért se árt tapasztalt emberkét vinni autóvásárlásra...
Piritu - 1.000.0002014-04-15 18:06:39 // 4385
Mondjuk a gyártási évet könnyű meghatározni. Minden műanyag alkatrészbe bele van öntve, hogy mikori. Az összeset nem lehet lecserélni.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.