Piritu - 1.000.0002014-01-31 10:24:21 // 4184
No, most ezeket kérdezd meg mondjuk Csöritől/Erhardtól is.
Piritu - 1.000.0002014-01-30 21:05:58 // 4183
Emlékeim szerint csak a kalaptartóig.
Piritu - 1.000.0002014-01-30 19:34:04 // 4182
"2000 alatt nagy üresség" - 1750-nél van a max nyomaték.
Piritu - 1.000.0002014-01-29 22:58:56 // 4181
Mondjuk azt a 45 ezer km-t kicsit keveslem benne...
Piritu - 1.000.0002014-01-29 22:57:14 // 4180
Jelen!
Igaz, én a 170 lovast hajtom (124e km). A 136 lovas ennek a lebutított változata, úgyhogy szerintem simán felhúzható 170-re. Onnan meg ugye az enyém is mehetne feljebb 20-25 lóval, de nekem nincs rá szükségem.
Ha meg akarsz tudni róla bármit, javaslom a blogomat :-)
Igaz, én a 170 lovast hajtom (124e km). A 136 lovas ennek a lebutított változata, úgyhogy szerintem simán felhúzható 170-re. Onnan meg ugye az enyém is mehetne feljebb 20-25 lóval, de nekem nincs rá szükségem.
Ha meg akarsz tudni róla bármit, javaslom a blogomat :-)
Piritu - 1.000.0002014-01-29 22:17:08 // 4179
Én mindig használom.
Most egy kicsit befújkálta Csöri valami izével, majd a legközelebb kicseréljük.
Erről jut eszembe, valamelyik reggel amikor kint mínusz 8 fok volt a garázsba odafagyott a Párduc a járólaphoz!
Este szép csenden lefolyt róla a víz, aztán reggelre bejött a "hideg" és lőn! Ilyen még nem volt! Alig tudtam kijárni, maradt 4 gumilenyomat a pár mm-es jégben. Így kénytelen voltam megtisztítani a kapu küszöbét, hogy teljesen be tudjon zárni a kapu, és ne legyen alatta rés.
Most egy kicsit befújkálta Csöri valami izével, majd a legközelebb kicseréljük.
Erről jut eszembe, valamelyik reggel amikor kint mínusz 8 fok volt a garázsba odafagyott a Párduc a járólaphoz!
Este szép csenden lefolyt róla a víz, aztán reggelre bejött a "hideg" és lőn! Ilyen még nem volt! Alig tudtam kijárni, maradt 4 gumilenyomat a pár mm-es jégben. Így kénytelen voltam megtisztítani a kapu küszöbét, hogy teljesen be tudjon zárni a kapu, és ne legyen alatta rés.
Piritu - 1.000.0002014-01-29 22:02:57 // 4178
A 17-esek árai még elfogadhatóak, jó kompromisszum. Meg nincs is vele gond, bárhol lehet vele közlekedni. Szóval én azt javasolnám.
Piritu - 1.000.0002014-01-29 21:59:56 // 4177
Akkor már nekem nem is kell :-DD
Piritu - 1.000.0002014-01-29 21:57:24 // 4176
No, akkor kívánom, hogy sose kelljen kézifék bowdent cserélned a 159-en. Az enyém végén odavan a gumi és kérdeztem Csörit. Szét kell szedni a fél autót, még hátsó ülést is ki kell venni, mert bemegy az utastérbe.
Piritu - 1.000.0002014-01-27 21:46:58 // 4175
Mi van, ha valami teljesen más dolog lötyög a motortérben belül?
Ha leesik a kerék döccen egyet a cucc is és az koppan.
Nekem a légszűrőház felfogató műanyagja nyekergett pont úgy, mint egy lengőkar.
Ha leesik a kerék döccen egyet a cucc is és az koppan.
Nekem a légszűrőház felfogató műanyagja nyekergett pont úgy, mint egy lengőkar.
Piritu - 1.000.0002014-01-26 16:58:39 // 4174
Nem élnék vele, de legalább kiderült, hogy újra él az Amorés email cím! :-))
Piritu - 1.000.0002014-01-25 22:19:49 // 4173
Piritu - 1.000.0002014-01-25 21:51:27 // 4172
Igazából mindig olyan szakaszokon volt baj, ahol nem számítottam lyukra. A szar utakon eleve másképp (lassabban) hajt az ember.
Viszont, amikor a jó utat keresztben - jelölés nélkül - felvágják, akkor dönt, hogy mi mit bír ki. Főleg, amikor a túlsó oldalán nekicsattansz a peremnek. (Ez Bulgáriában kb egy lépcsőfoknyi volt a kiemelt híd miatt.)
Viszont, amikor a jó utat keresztben - jelölés nélkül - felvágják, akkor dönt, hogy mi mit bír ki. Főleg, amikor a túlsó oldalán nekicsattansz a peremnek. (Ez Bulgáriában kb egy lépcsőfoknyi volt a kiemelt híd miatt.)
Piritu - 1.000.0002014-01-25 21:47:13 // 4171
Magam is keresem a magyarázatot, de csak ez "van". Világ életemben óvatos sofőr voltam.
Másképp nem tudom magyarázni, hogy a 147/156-on használt 215/45x17 miért volt állandóan problémás, a 205/55x16 a 156-on és a 225/50x17 a 159-en miért nem. (Magasság: 97 mm - 112,75 mm - 112,5 mm)
Másképp nem tudom magyarázni, hogy a 147/156-on használt 215/45x17 miért volt állandóan problémás, a 205/55x16 a 156-on és a 225/50x17 a 159-en miért nem. (Magasság: 97 mm - 112,75 mm - 112,5 mm)
Piritu - 1.000.0002014-01-25 21:32:21 // 4170
97 vs 112-t írtam. :-P
Másfél centi sokszor, sokat jelent. Nekem pl azt, hogy az előző 50 ezren sok gumimba és felnijavításomba került, az utóbbi 124-en "csak" 4 gumiba, de azt is a Bulgár útnak köszönhetem.
Másfél centi sokszor, sokat jelent. Nekem pl azt, hogy az előző 50 ezren sok gumimba és felnijavításomba került, az utóbbi 124-en "csak" 4 gumiba, de azt is a Bulgár útnak köszönhetem.
Piritu - 1.000.0002014-01-25 21:28:50 // 4169
Az oldala megint más tészta, az bármivel, bármikor :-(
Piritu - 1.000.0002014-01-25 21:11:14 // 4168
Tapasztalatom szerint akkor van baj, ha a lyuk pereme magasabb a gumi vastagságánál. Ilyenkor tud becsípődni a gumi és a pofont a felni kapja direktben.
Piritu - 1.000.0002014-01-25 16:36:18 // 4167
Nem a magasság a baj, hanem a felnin lévő gumi "vastagsága", hogy mikor találsz egy olyan lyukat, ahol ottmarad a gumi/felni.
A 147/156-nál használt 215/45x17 97 mm-es "magassága" nálam pont kívül esett a használhatóságon. Nem véletlenül volt 5 komplett kerekem, hogy mozgásképes maradjon a kocsi.
A 225/50x17 a maga 112,5 mm-es meg már belül. A Spider 205/50-e is még elviselhető.
A 147/156-nál használt 215/45x17 97 mm-es "magassága" nálam pont kívül esett a használhatóságon. Nem véletlenül volt 5 komplett kerekem, hogy mozgásképes maradjon a kocsi.
A 225/50x17 a maga 112,5 mm-es meg már belül. A Spider 205/50-e is még elviselhető.
Piritu - 1.000.0002014-01-24 21:46:51 // 4166
én a /50-es 17-es kerekekkel kerülgetek mindent. Ilyen gumikkal el se mernék indulni Mo-n.
Piritu - 1.000.0002014-01-24 20:45:48 // 4165
Az addig rendben van, hogy rak bele a gyár. Hányat tud eladni? Még a V6-ból se sok futkozik, azt se nagyon vették. A keresletet az újautó vásárlók döntik el. Amibe kerülne már más kocsik is lennének, mondjuk Maserati.
Piritu - 1.000.0002014-01-24 19:01:09 // 4164
Felénk 1-2 centi és esik.
Piritu - 1.000.0002014-01-24 18:21:04 // 4163
Szerintem a polírfelni is Alfa idegen. De hát kinek a pap, kinek a papné...
Piritu - 1.000.0002014-01-24 18:19:39 // 4162
Szerintem meg olyan, mint egy bucsusautóé.
Egy pimpelt 1-es golfba inkább illene.
Egy pimpelt 1-es golfba inkább illene.
Piritu - 1.000.0002014-01-22 22:13:19 // 4161
Gratula! :-)
Piritu - 1.000.0002014-01-19 20:46:45 // 4160
Olajcserekor nullázni kell az olajcsere számlálót. Onnan számol visszafelé a motor igénybe vétele alapján. Magyarul semmit sem mér, ha nullára ér a számláló visít. Nekem Hamburgig világított oda-vissza, mert csak a szervizszámlálót nulláztuk, az olajét nem.

FES/Mes-el ki lehet nullázni. Használhatod, nem fog letiltani a motor.

FES/Mes-el ki lehet nullázni. Használhatod, nem fog letiltani a motor.
Piritu - 1.000.0002014-01-19 18:12:28 // 4159
ebbe a "crova" buliba én is majdnem beleszaladtam pár éve. A Spiderhez szedtem össze egyenként a 1/2-es készletet. Még szerencse, hogy a boltos rákérdezett, aztán másnap vittem hajtókaromat és ahhoz adott fejeket.
Piritu - 1.000.0002014-01-18 10:00:40 // 4158
Nem. Az adaptert valószínűleg nem fogod mindig használni. (Az én kocsimnál 4 esetben - ABS és xenon - írja mes oldala, a többi 25 esetben nem.) Kisebb idő, kisebb kockázat.
Személy szerint ilyen átalakítást csak akkor mernék javasolni, ha belemélyedtem a fedélzeti elektronika busz rendszerének kapcsolási megoldásaiba, és meggyőződnék, hogy a gyártó megfelelő védelmet épített be az elektronikába. Szerintem ezt még senki sem tette meg a fórumozók közül. (Mint ahogy az előbb említett ESD védelemmel se hiszem, hogy sokan foglalkoztak.)
Ezért tartom nagyon korrektnek, amit a blogod végére is írtál.
Személy szerint ilyen átalakítást csak akkor mernék javasolni, ha belemélyedtem a fedélzeti elektronika busz rendszerének kapcsolási megoldásaiba, és meggyőződnék, hogy a gyártó megfelelő védelmet épített be az elektronikába. Szerintem ezt még senki sem tette meg a fórumozók közül. (Mint ahogy az előbb említett ESD védelemmel se hiszem, hogy sokan foglalkoztak.)
Ezért tartom nagyon korrektnek, amit a blogod végére is írtál.
Piritu - 1.000.0002014-01-18 09:03:41 // 4157
"Nyugodtan" ne! Attól még, hogy nálad (és másnál) nem történt még semmi, még nem korrekt megoldás. Ha valakinek mégis gondja lesz belőle, mert a tanácsodra megcsinálta fizeted a következményeit?
(Tényleg akkora beruházás az a 3-5e Ft a színes kábelekért egy többmillás 159 esetében, hogy kontárkodjunk?)
(Tényleg akkora beruházás az a 3-5e Ft a színes kábelekért egy többmillás 159 esetében, hogy kontárkodjunk?)
Piritu - 1.000.0002014-01-17 21:18:01 // 4156
Remélem, aki kinyitottan taperolta a panelen az alkatrészeket előtte megoldotta az ESD védelmet és a sztatikus elektromossággal nem tett tönkre semmit az adapterben. A rejtélyes elektronikai hibák 95%-a erre vezethető vissza. Egy esetlegesen fél óra működés után kialakuló zárlat meg viheti magával azt is, ami rá van kötve :-(
Piritu - 1.000.0002014-01-17 20:58:52 // 4155
úgy sem, mert a free verzió le van butítva néhány alafunkcióra, hogy vedd meg az eredetit.
Piritu - 1.000.0002014-01-17 20:57:15 // 4154
Van szakszervizes topik, esetleg olvass bele.
Piritu - 1.000.0002014-01-17 20:56:00 // 4153
Ha jól látom, az az ellenállás, amit a MES oldala is ír. Meg kell bele két zavarszűrő RC-tag is ahogy az oldalon le van írva. Az 1.4-es ELM 324-ben már eleve benne van.
Piritu - 1.000.0002014-01-17 20:54:18 // 4152
A MES oldalán MINDEN le van írva. Mielőtt bármit csinálsz olvasd végig és mindent megtudsz. Azt is megtalálod ott, hogy mit tudsz csinálni a free verzióval.
..és óvatosan! Tanácsot bőven kapsz itt, de ha valamit ezen tanácsok alapján elqrsz, senki sem fogja kifizetni neked az új comp-ot!
..és óvatosan! Tanácsot bőven kapsz itt, de ha valamit ezen tanácsok alapján elqrsz, senki sem fogja kifizetni neked az új comp-ot!
Piritu - 1.000.0002014-01-17 20:50:45 // 4151
Így van! Pont ezt próbáltam leírni tegnap. NEM biztos, hogy az ELM327-ben van a hiba. Én is csak a motort láttam.
Piritu - 1.000.0002014-01-17 20:48:46 // 4150
A MES oldalán ott van a színes kábelek bekötése. Szerintem egyszerűbb venni három színeset. Én is vettem.
Piritu - 1.000.0002014-01-17 16:14:54 // 4149
Az azt jelzi, hogy be van zárva az autó a központi zárral.
Piritu - 1.000.0002014-01-16 21:15:04 // 4148
Akkor már azon se kellett buherálni.
Holnap kipróbálom még egyszer.
Holnap kipróbálom még egyszer.
Piritu - 1.000.0002014-01-16 16:36:18 // 4147
Már csak azt nem értem, hogy a "szerviz" számláló a nullázás után miért csökkent? Előtte 5 volt, utána 4 lett. Kicsit meglepő-
Bár ez a megjegyzés van hozzá:
"NOTE: The service function will be disabled after 9 service resets (You can re-enable the function by increasing the "service interval" value in Adjustments section)."
Lehet, hogy azt mutatja, hogy már csak 4 van a 9-ből?
Bár ez a megjegyzés van hozzá:
"NOTE: The service function will be disabled after 9 service resets (You can re-enable the function by increasing the "service interval" value in Adjustments section)."
Lehet, hogy azt mutatja, hogy már csak 4 van a 9-ből?
Piritu - 1.000.0002014-01-16 16:03:17 // 4146
Ma érdekes dolgot tapasztaltam.
ELM327-es interfészem van, de már az 1.4-es verzió.
A MES 1.4-el nullázni akartam a szervizintervallumot, de nem találta a csatlakozást. A motorhoz hozzáfért, máshoz nem. (Vételkor csak a motorral teszteltem.) Ekkor szedtem szét az interfészt, hogy biztos ki kell venni az ellenállást és berakni a többit, ahogy az oldalon áll. Nos, ebbe már nem kell. Gyárilag "át van építve". Mégse megy. Aztán "elővettem" a régi FES3.6-ot. Ugyan azokkal a beállításokkal mindent látott és sikeresen nulláztam a szerviz számlálót.
Érdekes.
ELM327-es interfészem van, de már az 1.4-es verzió.
A MES 1.4-el nullázni akartam a szervizintervallumot, de nem találta a csatlakozást. A motorhoz hozzáfért, máshoz nem. (Vételkor csak a motorral teszteltem.) Ekkor szedtem szét az interfészt, hogy biztos ki kell venni az ellenállást és berakni a többit, ahogy az oldalon áll. Nos, ebbe már nem kell. Gyárilag "át van építve". Mégse megy. Aztán "elővettem" a régi FES3.6-ot. Ugyan azokkal a beállításokkal mindent látott és sikeresen nulláztam a szerviz számlálót.
Érdekes.
Piritu - 1.000.0002014-01-15 22:04:49 // 4145
Végignéztem a MES-t. Ehhez illő opciót nem találtam :-(
Piritu - 1.000.0002014-01-15 22:01:00 // 4144
A 2003-as 147-em tudta, azóta egyik sem.
Piritu - 1.000.0002014-01-15 22:00:32 // 4143
Ha jól emlékszem az évszámra, 2007-óta egy eu-s rendelet nem engedi a távfelhúzást. Anno nagy hiszti volt a németeknél,mert egy gyereket odaszorított az ablak. Azt reagálták le.
Piritu - 1.000.0002014-01-15 21:44:25 // 4142
Hihi, OFF-os ismerősök meglepődtek, amikor előhúztam a kulcsot :-)
Piritu - 1.000.0002014-01-15 21:41:25 // 4141
Azt mindig is tudtuk, hogy a japók mindig is kihagyták az anyagot a kocsiból. Itt a biznyosság :-DD
Piritu - 1.000.0002014-01-15 21:37:17 // 4140
Megvan az eredeti oldal! Nyami-nyami.
Bár a hangnyomás nem a stílusom, de ha nem lenne a JBL simán lázba hozna. Majd VTT-n meghallgatjuk :-)
Maga a doboz milyen rendszerű? Zárt, reflex, bandpass?
Bár a hangnyomás nem a stílusom, de ha nem lenne a JBL simán lázba hozna. Majd VTT-n meghallgatjuk :-)
Maga a doboz milyen rendszerű? Zárt, reflex, bandpass?
Piritu - 1.000.0002014-01-15 21:33:20 // 4139
Engem is csak a Spider miatt izgat. Egy 10 napos túrán jól jönne a hely a csomagtartóban.
Piritu - 1.000.0002014-01-15 21:32:18 // 4138
Hm, nekem csak orosz oldalakat dobott a gugli :-(
Piritu - 1.000.0002014-01-15 21:26:52 // 4137
Ez orosz cucc? Elsőre rendkívül szimpatikus :-)
Piritu - 1.000.0002014-01-15 21:21:04 // 4136
Hmm, egyre jobban szimpatizálok vele.
Piritu - 1.000.0002014-01-15 21:20:37 // 4135
Két Alfára szétosztva már nem is vészes :-)
Löttyöt lehet kapni külön?
Löttyöt lehet kapni külön?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.
Online tag
0
Vendég0
611
Fórum
Friss topicok
- Alfa reklám
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Coffee - Minden ami kávé
- 4C
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Giulia
- Spider
- Adok-veszek
- MiTo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10