Hazaértünk a Párduccal. Herendig olyan köd volt, hogy ilyet régen láttam. Egy csíkot lehetett látni a szaggatottból. Veszprém környékén a 4 sávoson 40-60 volt a tempó.
A hazaút 204,8 km lett, azt hiszem ezzel a legmesszebbről érkezett címet elvittük :-)
Megérte, jó volt találkozni :-))
Piritu - 1.000.0002014-01-04 18:58:08 // 4084
Piritu - 1.000.0002014-01-03 19:57:32 // 4083
A hétvégén szét kell kapnom a bal hátsó ajtót, mert nagyon nyöszörög a burkolata.
Olyan, mintha pár patent elhagyta volna magát.
Olyan, mintha pár patent elhagyta volna magát.
Piritu - 1.000.0002014-01-03 19:53:23 // 4082
Megfejtettem a tükör dilemmát! :-)
Ha (mint eddig, és ahogy a könyvben van) magam felé állítom a kart, majd úgy mozgatom (állítom) a tükörlapot, hogy nappali üzemben lássak, majd előre nyomva állítom éjszakiba, akkor nagyságrenddel kevésbé tükröződik a LED. (Akár semennyire is.)
Ha előre nyomva állítom be, hogy nappal lássak, majd magam felé sötétítem, szinte mindig benne vannak a LED-ek.
Ha (mint eddig, és ahogy a könyvben van) magam felé állítom a kart, majd úgy mozgatom (állítom) a tükörlapot, hogy nappali üzemben lássak, majd előre nyomva állítom éjszakiba, akkor nagyságrenddel kevésbé tükröződik a LED. (Akár semennyire is.)
Ha előre nyomva állítom be, hogy nappal lássak, majd magam felé sötétítem, szinte mindig benne vannak a LED-ek.
Piritu - 1.000.0002014-01-03 15:03:59 // 4081
Van egy ilyen nevű Cartárs itt az oldalon, Alfákat bont: http://www.alfadepo.hu/
Piritu - 1.000.0002014-01-03 06:56:38 // 4079
Olyan soha, mert a Spider 2 üléses :-P
Piritu - 1.000.0002014-01-02 22:07:29 // 4078
Nekem eddig még nem sikerült a tükröződést kiküszöbölni. Azt hittem van valami trükk.
Piritu - 1.000.0002014-01-02 21:52:29 // 4077
Aha, azt állítom a karral.
50. oldal:
"A tükör az átváltó karral A-37. ábra
két különböző helyzetbe állítható: nor-
mál (nappali) vagy vakításmentes (éj-
szakai)."
Mit lehet itt még utána üzemmódot állítani?
50. oldal:
"A tükör az átváltó karral A-37. ábra
két különböző helyzetbe állítható: nor-
mál (nappali) vagy vakításmentes (éj-
szakai)."
Mit lehet itt még utána üzemmódot állítani?
Piritu - 1.000.0002014-01-02 21:37:43 // 4076
Lehet, hogy még keveset ittam, de nem értem.
A kart még tudom követni, de mi ez a nappali meg éjszakai üzemmód?
A kart még tudom követni, de mi ez a nappali meg éjszakai üzemmód?
Piritu - 1.000.0002013-12-28 17:42:09 // 4074
Nekem már egyszer cserélni kellett az antennát, mert megrágták. Már megint esedékes egy új.
Piritu - 1.000.0002013-12-28 15:45:10 // 4073
Elvileg a menüből is vissza lehet kapcsolni az indexkapcsolón. (csak kikapcsolni kell a MES)
Piritu - 1.000.0002013-12-27 21:50:07 // 4072
Piritu - 1.000.0002013-12-27 20:57:59 // 4071
Irgumburgum, ezt a trehányságot! Tessék a közhasznú infókat blogolni, vagy taccspadon lerajzolni! :-DD
Piritu - 1.000.0002013-12-27 18:16:41 // 4070
Ezt: klatty
Plusz: fékolaj, szervóolaj csere. Fékek ellenőrzése.
Plusz: fékolaj, szervóolaj csere. Fékek ellenőrzése.
Piritu - 1.000.0002013-12-27 11:56:55 // 4069
A múltkor nézegettem a kiskunlacházi mérési eredményeket, ami elvileg hiteles.
1/8-ad mérföldnél mértek 102 km/órát. A hozzá tartozó idő viszont 11,11 sec. Oké, hogy ebből lejön még a 0,831-es reakcióidő is, de akkor is 10 feletti 0-100 jön ki a Pókra. Hol van ez a gyári 8,5-től? :-O
1/8-ad mérföldnél mértek 102 km/órát. A hozzá tartozó idő viszont 11,11 sec. Oké, hogy ebből lejön még a 0,831-es reakcióidő is, de akkor is 10 feletti 0-100 jön ki a Pókra. Hol van ez a gyári 8,5-től? :-O
Piritu - 1.000.0002013-12-27 11:10:26 // 4068
Ugyan ez van, ha videóra veszed a km-órát a telóval. Kérdés, hogy mennyire pontos.
Piritu - 1.000.0002013-12-27 10:28:47 // 4067
" MES-sel nézek egy gyorsulást" - hogyan?
Piritu - 1.000.0002013-12-27 10:00:49 // 4066
Gratula!
Ráadásul 2,0 mjet! Ajánlom a blogomat az eddigi tapasztalataimról. (Különösen az egr hűtő fedeléről.)
Ráadásul 2,0 mjet! Ajánlom a blogomat az eddigi tapasztalataimról. (Különösen az egr hűtő fedeléről.)
Piritu - 1.000.0002013-12-25 22:23:10 // 4065
Ráadásul 2 évesen. Szerencsére mindig vannak ilyenek, akik az értékvesztést bevállalják.
Piritu - 1.000.0002013-12-25 21:54:29 // 4064
OFF
Alfa kabrió nincs, mint ahogy kombi sincs. Spider és SW van :-))
ON
Alfa kabrió nincs, mint ahogy kombi sincs. Spider és SW van :-))
ON
Piritu - 1.000.0002013-12-25 21:12:38 // 4063
Még talán két évig maradhat a Párduc. Ha addig nem lesz valami Alfáéknál, marad az OFF-os oldal :-(
Piritu - 1.000.0002013-12-25 21:10:56 // 4062
Azért ezen továbbra is jót tudok derülni:
"Kraftstoffverbr. komb.:
ca. 5,4 l/100 km
Kraftstoffverbr. außerorts:
ca. 4,4 l/100 km "
Bár a 4,4-et tényleg tudja: sík úton, 70-el 6-odikban, tempomattal. Csak így még nem nagyon mentem. Főleg több 100 km-t nem
"Kraftstoffverbr. komb.:
ca. 5,4 l/100 km
Kraftstoffverbr. außerorts:
ca. 4,4 l/100 km "
Bár a 4,4-et tényleg tudja: sík úton, 70-el 6-odikban, tempomattal. Csak így még nem nagyon mentem. Főleg több 100 km-t nem
Piritu - 1.000.0002013-12-23 21:44:47 // 4061
Alfissimot is akartam a fa alá tenni, de Sárváron se a kagylós kúton, se a tacskóban :-(
Piritu - 1.000.0002013-12-23 21:43:26 // 4060
Errefelé kettő csíkot látni a szaggatottból. Az előbb voltam az állomáson, alig találtam meg.
Piritu - 1.000.0002013-12-23 21:31:53 // 4059
Kontakthiba. Valami oknál fogva csak a rendszámtábla világításnál fordul elő. Izzó kiszerel, foglalatot megpucol. Érdemes új égőt is tenni bele. (Spider, 147, 156, 159 viszonylatban is tapasztaltam.)
Piritu - 1.000.0002013-12-23 19:52:25 // 4058
A múlt héten vettem új ablaktörlő lapátot. Valeo-t, mert az volt csak készleten. Eddig tartott. Vagy a közepén töröl, vagy a két végén. Most éppen a közepén. Ma vettem a kúton egy Bosch-t, annak meg nem jó a felfogatása...
Karácsony után veszek egy gyárit.
Karácsony után veszek egy gyárit.
Piritu - 1.000.0002013-12-22 21:29:42 // 4057
Piritu - 1.000.0002013-12-22 21:24:57 // 4056
kékre 1.400 Ft/ flaskát
Piritu - 1.000.0002013-12-22 21:21:21 // 4055
Piritu - 1.000.0002013-12-22 21:15:59 // 4054
Mert túl sok a befolyásoló tényező. Gyakorlatilag ugyan azon "tempóhoz" hatalmas szórás van fogyasztásban. Kérdés, hogy melyik a viszonyítási alap.
156 1,9 mjet sebesség-fogyasztás 185e km-en

159 2.0 sebesség-fogyasztás 121e km-en

(Igazából a 80 feletti átlagtempók érdekesek, mert azok csak folyamatos utazással érhetők el. 100 felettiek már csak autópályán.)
156 1,9 mjet sebesség-fogyasztás 185e km-en

159 2.0 sebesség-fogyasztás 121e km-en

(Igazából a 80 feletti átlagtempók érdekesek, mert azok csak folyamatos utazással érhetők el. 100 felettiek már csak autópályán.)
Piritu - 1.000.0002013-12-22 20:59:06 // 4053
Sehol.
A neten található árakkal kalkulátam, azok alapján alapján kb. ennyi jön ki. (Az árgép legolcsóbbra 1.050 Ft-ot dobott ki 60-70 literhez, ez 5% árban.)
A neten található árakkal kalkulátam, azok alapján alapján kb. ennyi jön ki. (Az árgép legolcsóbbra 1.050 Ft-ot dobott ki 60-70 literhez, ez 5% árban.)
Piritu - 1.000.0002013-12-22 20:36:45 // 4052
Még anno a 156 1,9 mjet-tel volt egy esetem:
Általában 5 tankolásonként kapott vépúdert. Aztán kétszer mennem kellett németbe, majd Barcelonába, meg még újra németbe és elmaradt a púder, mert itthon nem tankoltam. Németben meglepve tapasztaltam, hogy 200 fölé nem megy a vas. Bevittem Rieglerékhez, megállapították, hogy tényleg nem megy, de semmi kimutatható baját se találtak.
Aztán megint menni kellett ki, és akkor indulás előtt a drágábbikból kapott. Passaunál már újra ereje teljében volt.
A Párducnak nem kell semmi, sima nyállal is hozza magát :-))
Általában 5 tankolásonként kapott vépúdert. Aztán kétszer mennem kellett németbe, majd Barcelonába, meg még újra németbe és elmaradt a púder, mert itthon nem tankoltam. Németben meglepve tapasztaltam, hogy 200 fölé nem megy a vas. Bevittem Rieglerékhez, megállapították, hogy tényleg nem megy, de semmi kimutatható baját se találtak.
Aztán megint menni kellett ki, és akkor indulás előtt a drágábbikból kapott. Passaunál már újra ereje teljében volt.
A Párducnak nem kell semmi, sima nyállal is hozza magát :-))
Piritu - 1.000.0002013-12-22 20:03:41 // 4051
Németbe menet szoktam tesztelni. Sopronnál a határ előtt teletank, és 130 tempomattal amíg lehet.
6,7 bármilyen nyállal. Visszafelé is a német nyállal. (A 156 1,9 mjet ugyanígy 6,3 volt)
Ellenben, ha meleg van a klíma miatt érezhetően nő, akár fél litert is. (Mindig bekapcsolva)
Esőben szintén kér még pár decit a víz mozgatására.
6,7 bármilyen nyállal. Visszafelé is a német nyállal. (A 156 1,9 mjet ugyanígy 6,3 volt)
Ellenben, ha meleg van a klíma miatt érezhetően nő, akár fél litert is. (Mindig bekapcsolva)
Esőben szintén kér még pár decit a víz mozgatására.
Piritu - 1.000.0002013-12-22 19:52:29 // 4050
Azért 5-10% fogyasztáscsökkenés durva, ez ugyanennyi hatásfok növekedést feltételez.
Pár % hatásfok javulásért, illet 10-20 gramm co2/km csökkentésért éveket fejlesztenek a gyárban.
-10% CO2-vel, nem kellene "ECO" változatokat sem csinálni.
(A prémiumból nálam se fogy kevesebb. Ellenben több se.)
Pár % hatásfok javulásért, illet 10-20 gramm co2/km csökkentésért éveket fejlesztenek a gyárban.
-10% CO2-vel, nem kellene "ECO" változatokat sem csinálni.
(A prémiumból nálam se fogy kevesebb. Ellenben több se.)
Piritu - 1.000.0002013-12-22 19:15:26 // 4049
"normál üzemanyagáron mész" + az adalék ára
Piritu - 1.000.0002013-12-22 19:14:11 // 4048
De, ráadásul kereskedelmi forgalomba kapható üzemanyag, tehát ki van próbálva, tesztelve, engedélyezve van. A gari se ugrik...
Piritu - 1.000.0002013-12-21 23:20:07 // 4047
"lassan (4-5 perc alatt) melegedik át" - én azt vettem észre, hogy csak akkor fűt, amikor fűti az utasteret. Hideg kocsinál amíg a víz el nem kezd melegedni az ülésfűtés se megy. Indulás után pár perccel egyszer csak elkezdi emelni a fűtőmotor fordulatszámát az automatika, no onnantól érzem, hogy melegszik. (Cserébe, ha nyáron bekapcsolva hagyja az ember, nincs tojásfőzés.)
Piritu - 1.000.0002013-12-21 15:32:03 // 4046
"Egyébként meg ez a mi hogy kopik főleg dejzelnél a blokkban" - és visszatértünk az eredeti kérdésemhez: akkor ehhez képest mennyi javulást várunk?
Piritu - 1.000.0002013-12-21 15:22:40 // 4045
Találtam izzót, sikeresen cseréltem az izzót. Mind a kettő világít :-)
Piritu - 1.000.0002013-12-21 14:26:30 // 4044
No, léptem kicserélni a tompított izzót. Reggel kiégett.
Piritu - 1.000.0002013-12-21 14:25:13 // 4043
Sajna nem, ezért is nem kísérletezek a saját autómmal.
Piritu - 1.000.0002013-12-21 14:11:31 // 4042
"Xado-t én eddig még kizárólag pozitív kotextusban láttam megemlítve" - nem csak azért, mert még viszonylag új cucc? Még tart a lelkesedés, aztán majd egy-két év múlva előjönnek a kevésbé pozitív tapasztalatok is.
Mint a dpf-es 159-ek esetében is történt...
Mint a dpf-es 159-ek esetében is történt...
Piritu - 1.000.0002013-12-21 14:05:48 // 4041
El kell, hogy szomorítsalak, de nincs. Mindegyik eladni akar. Lehetőleg minél többet, ezért minél hihetőbb, tudományosabb és a célközönséghez igazított szöveggel. Ez a piacgazdaság lényege.
Piritu - 1.000.0002013-12-21 13:57:54 // 4040
Főleg amikor a "hit" terjesztőjéről kiderül, hogy kiemelt partnere a márkának :-DD
Piritu - 1.000.0002013-12-21 13:55:35 // 4039
"nem vilagos hogy az egyik "netes allitasnak" hiszel a masiknak meg nem." - pont azért kételkedem, mert mindkettőnek hiszek. Neked is. Meg a negatívnak is. Meg a szakemberek is, a géptervezéssel foglalkozó mérnököknek is, az autószerelőknek is, akik itt is elismertek. Viszont sokszor ők is ellentmondóakat mondanak. Eddig kb. 50 olajcserén és még legalább ennyi egyéb szervizlátogatáson vagyok túl, több országban, több márkával kapcsolatban, több helyen. Volt időm beszélgetni.
Kísérletezni meg nagyon nincs kedvem a saját kocsimmal.
Tuti nincs ilyen műszer egyik szervizben sem. (Nekünk sincs.) Erre vannak a tanúsított vizsgálati helyek, laborok. Ha arról szól a dolog, hogy gariban (márkaszerviz áron) cserélni kell a rendszert, esetleg egy komplett motort (mint a 100.000 km-es 159 tartós tesztben anno) a befecskendezés miatt, már megéri méretni. (A gyakorlott szem számára viszont a hibajelenség nagyon sokszor egyértelmű.)
Kísérletezni meg nagyon nincs kedvem a saját kocsimmal.
Tuti nincs ilyen műszer egyik szervizben sem. (Nekünk sincs.) Erre vannak a tanúsított vizsgálati helyek, laborok. Ha arról szól a dolog, hogy gariban (márkaszerviz áron) cserélni kell a rendszert, esetleg egy komplett motort (mint a 100.000 km-es 159 tartós tesztben anno) a befecskendezés miatt, már megéri méretni. (A gyakorlott szem számára viszont a hibajelenség nagyon sokszor egyértelmű.)
Piritu - 1.000.0002013-12-21 11:08:10 // 4038
zárójelesem = zárójelesek
Piritu - 1.000.0002013-12-21 11:02:11 // 4037
A zárójelesem már 10-20 éve lecsengettek. (Ráadásul a cégnél a kompresszorokban komoly pozitív tapasztalattal.)
Piritu - 1.000.0002013-12-21 10:48:21 // 4036
Az ciki. Innentől bármi lehet. Keress egy jó, Alfához értő szakembert. Tudod, hogy hány km van a motorban?
Piritu - 1.000.0002013-12-21 10:36:01 // 4035
Így van, egyedi döntés.
A gond csak az, hogy nem a roncstelepig/bontóig használunk egy autót az új korától és nagyon kevesen tapasztalják, szenvedik meg a döntéseik következményét.
Pont ezért vagyok minden "csodaszer" ellen. Ráadásul nincs is szükség rájuk.
Azonos "forrásokból" gondolom, hogy a vépúderben 2T van, mint ahonnan Te, hogy a Spuri jó. Én ismerek ellenpéldát a Spurira, a vépúder 2T tartalmára még nem találtam cáfolatot. Ennek ellenére sose öntöttem a nyálhoz 2T-t és sohasem ajánlottam senkinek.
Az AdBlue-t az egr helyett találták ki, nem a CO2 miatt.
"Az AdBlue egy készítmény az SCR (szelektív katalitikus redukció) rendszerrel ellátott haszongépjárművek és autóbuszok egyik károsanyag-komponens, a nitrogén-oxidok kibocsátásának csökkentésére." - (Wiki)
Lehet megkövezni: a Xado-t (Metabont, Prolong és táraival egyetemben) is humbuknak tartom. Sose fog egyik autómba se kerülni.
"Igen meg irtad a garanciat, nem ertem miert veszne el a spuritol? Eloszor is bizonyitsak be hogy tettel bele, masodszor meg ha a szerelo ajanlja..."
- A nem szakszerű használatra hivatkozva veszik el. Nem az előírt üzemanyaggal használod. (Hasonló a helyzet, ha indulsz egy gyorsulási versenyen. Akár csak egy körre is. Ugrik. A nem rendeltetésszerű használat miatt.)
- Bebizonyítani könnyű, mindössze egy kb. 1.500 Euróba kerülő tömegspektrométeres vizsgálatot kell megcsinálni, amit a végén a vesztes fizet. A gyárban rendszeresen használjuk mi is a reklamációk okának kivizsgálására.
- A szerelő ajánlása nagyon nem játszik garancia esetben. A gyári, hivatalos utasítás az irányadó, ami a használati utasításban le van írva.
A gond csak az, hogy nem a roncstelepig/bontóig használunk egy autót az új korától és nagyon kevesen tapasztalják, szenvedik meg a döntéseik következményét.
Pont ezért vagyok minden "csodaszer" ellen. Ráadásul nincs is szükség rájuk.
Azonos "forrásokból" gondolom, hogy a vépúderben 2T van, mint ahonnan Te, hogy a Spuri jó. Én ismerek ellenpéldát a Spurira, a vépúder 2T tartalmára még nem találtam cáfolatot. Ennek ellenére sose öntöttem a nyálhoz 2T-t és sohasem ajánlottam senkinek.
Az AdBlue-t az egr helyett találták ki, nem a CO2 miatt.
"Az AdBlue egy készítmény az SCR (szelektív katalitikus redukció) rendszerrel ellátott haszongépjárművek és autóbuszok egyik károsanyag-komponens, a nitrogén-oxidok kibocsátásának csökkentésére." - (Wiki)
Lehet megkövezni: a Xado-t (Metabont, Prolong és táraival egyetemben) is humbuknak tartom. Sose fog egyik autómba se kerülni.
"Igen meg irtad a garanciat, nem ertem miert veszne el a spuritol? Eloszor is bizonyitsak be hogy tettel bele, masodszor meg ha a szerelo ajanlja..."
- A nem szakszerű használatra hivatkozva veszik el. Nem az előírt üzemanyaggal használod. (Hasonló a helyzet, ha indulsz egy gyorsulási versenyen. Akár csak egy körre is. Ugrik. A nem rendeltetésszerű használat miatt.)
- Bebizonyítani könnyű, mindössze egy kb. 1.500 Euróba kerülő tömegspektrométeres vizsgálatot kell megcsinálni, amit a végén a vesztes fizet. A gyárban rendszeresen használjuk mi is a reklamációk okának kivizsgálására.
- A szerelő ajánlása nagyon nem játszik garancia esetben. A gyári, hivatalos utasítás az irányadó, ami a használati utasításban le van írva.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.
Online tag
1
Vendég1
572
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Spider
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Junior
- Forma-1
- Alfa reklám
- 4C
- Mo-i utak helyzete: ele...
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10