Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002013-12-09 20:39:38 // 3984
Tény, hogy van, de ha már világít sokkal nagyobb az izzó ellenállása, és jóval kisebb áram folyik. A szálat a csúcsáram "olvasztja" ki, nem a feszültségesés miatti normál áram, vagy annak a csökkenése.
Piritu - 1.000.0002013-12-09 16:54:18 // 3983
"felkapcsolt állapotban indítottam a motort, ami megölhette az izzót." Pont nem, sőt...
Az izzók a felkapcsolás pillanatában veszik fel a legnagyobb áramot. (Hidegellenállás) Ha ezt álló motornál teszed, akkor az akku 12,x Voltjáról indul. Ha már járó motornál teszed, akkor a generátor által adott 14,x Voltjáról. A nagyobb feszültség nagyobb áramot ad az első pillanatban. (Durván 15%-ról beszélünk) Általában ez az áramcsúcs teszi tönkre az izzókat.
Piritu - 1.000.0002013-12-07 23:14:19 // 3982
Jó éjt mindenkinek!


A gumis topikban 159VTT - 2014-t emlegetett. Lesz?
Piritu - 1.000.0002013-12-07 20:32:26 // 3981
Nem, csak egy "sima" garázsban. Az akku kivéve, a Párduc által "fűtött" garázsban.
Piritu - 1.000.0002013-12-07 17:27:50 // 3980
Ha már akku téma. A Párduc már másfél napja a CTEK töltőn pihen. Holnap szedem le, egy kis kondícionálás sosem árt. Utána megy vissza a töltőre a Spider akkuja.
Piritu - 1.000.0002013-12-06 19:02:02 // 3979
Pimpelt volt, az első 20 km-en még tetszett is.
Piritu - 1.000.0002013-12-06 10:13:11 // 3978
Volt "szerencsém" egy ilyen HGT-vel 2x1.000 km-t autózni. Köszönöm, soha többet.
Két napig berregett az agyam tőle még álmomban is.
Rövid távon tetszetős, de napi 8-10 óra után már nagyon "bojrészeres". Akkor döntöttem el, hogy sose lesz pimpelt kipufogóm.
Piritu - 1.000.0002013-12-06 07:02:50 // 3977
4 hengertől is van libabőr csak 5.000 fordulat felett :-P
Piritu - 1.000.0002013-12-06 06:56:16 // 3976
Csak a piros varrás a plusz, a hurka alap volt
Piritu - 1.000.0002013-11-29 11:44:50 // 3975
Csak nincs gondod vele?
Amikor a Párducot rendeltem szériában benne volt, külön kértem, hogy NE tegyenek bele. (Meg aut. sötétedős tükröt se.)
Piritu - 1.000.0002013-11-29 11:26:36 // 3974
Miért kellene kikapcsolni? Ventit nullára veszed és ugyan ott vagy, igaz ez pár gombnyomássa több.
Piritu - 1.000.0002013-11-29 11:23:48 // 3973
Pedig egyszerű, azért nem kapcsolja be télen, hogy ne párásodj be azonnal.
Piritu - 1.000.0002013-11-28 13:38:29 // 3972
A víz már régóta benne volt :-(
Piritu - 1.000.0002013-11-27 08:01:37 // 3971
Itt most mínusz 8 fok van. Vakarhatom megint a jeget :-((
Piritu - 1.000.0002013-11-25 22:03:44 // 3970
"mert nem izzad" - öltözz fel a -4,5 fokhoz, aztán végezz némi fizikai munkát. Megizzadsz.
"nincsenek szúnyogok" - az Adrián se volt:

"nem kell klímázni" - most is be van kapcsolva, mindig megy.
"nem kap napszúrást" - ellenben simán le lehet égni a napon.
Viszont:
- havat kell hányni,
- jeget kell kaparni,
- sokkal több ruhát kell felvenni,
- jéghideg a kocsi, amikor beülsz,
- lassabban melegszik a motor,
- több pálinkát kell inni,
- lefagynak az ujjaid,
- csúszik az út,
- a sok amatőr elkezd gyökkettővel menni,
...
:-P
Piritu - 1.000.0002013-11-25 21:42:17 // 3969
Ma reggel meglepve tapasztaltam, hogy a jégoldó hatástalan. Beülve rájöttem az okra is. Mínusz 4,5 fok volt itt a Fekete-erdőben :-(
Nem tudom megérteni, hogy valaki miért szereti a telet...
Piritu - 1.000.0002013-11-25 21:20:41 // 3968
Így van, ilyen kell: klatty
Piritu - 1.000.0002013-11-24 20:10:00 // 3967
Ma megint kigurultunk németbe, úgyhogy üdv kintről.
Végig szakadt az eső, néha havas is. A szokott tempót az eddigi 6,7-6,8-as átlag helyett 7.1-el tettük meg. Ezek szerint ennyit kellett a víz mozgatására.
Piritu - 1.000.0002013-11-23 16:58:14 // 3966
Beszámolóm anno a tesztvezetésemről.
Piritu - 1.000.0002013-11-22 16:39:43 // 3965
"a turbólyuk a gázpedál lenyomása és a tolás között eltelt idö" - Nem igazán.
Amit turbólyuknak hívunk, az azért van, mert a turbónak fel kell pörögnie és fel kell építenie a nyomást, és ehhez idő kell. Késlekedik.
A 2,0-nál alapjáraton simán nyomhatsz egy parkettást, 1-5(!!) mp kell mire lereagálja az elektronika, hogy az euro5 ne sérüljön. A turbó pörög azonnal, hallani, a többi időben az elektronika "dolgozik". Ez inkább elektronikalyuk :-DD
A Mito-dnál a DNA-val az elektronika reakcióját változtatod. A többi állásban az elektronika okozza a késlekedést.
Piritu - 1.000.0002013-11-22 16:22:25 // 3964
Szerintem amit turbólyuknak érzünk az az elektronikának köszönhető.
Amíg nincs meg a levegőtöbblet nem ereszti el a ménest. A 156-on a box itt avatkozott be jól és semmi késlekedés se volt. cserébe néha nyomott egy pamacsot.
Piritu - 1.000.0002013-11-22 16:14:36 // 3963
A múltkor mentem egy 1000 km-es etapot németbe kikapcsolt klímával. Semmivel se fogyasztott kevesebbet a szokott tempomatos utazás mellett. Kicsit meglepődtem.
Piritu - 1.000.0002013-11-21 18:55:49 // 3962
LED-nél nem játszik, amit írtam, ott nincs hideg/meleg ellenállás.
Piritu - 1.000.0002013-11-21 18:52:54 // 3961
Ja kérem, a tuningért meg kell szenvedni :-))
Piritu - 1.000.0002013-11-21 18:43:11 // 3960
Jó cucc, mennyit gomboltak le érte?
Az izzók nem a működés közbeni feszültségcsúcstól égnek ki (honnan lenne ilyen a kocsiban?), hanem a bekapcsoláskori áramlökéstől. A hideg izzószál ellenállása kisebb és nagyobb áram folyik rajta amíg felizzik. Ezért nem mindegy, hogy először indítasz és járó motornál kapcsolsz lámpát, vagy fordítva. Előző esetben a teljes, már felállt generátor feszültségét kapja hidegen, ez utóbbinál az akku 1-2 Volttal alacsonyabb feszültségét. (Sose kapcsolom le a lámpát, így 2 évig tart a helyzetjelző, ami kb. 80e km.)
Piritu - 1.000.0002013-11-21 18:33:18 // 3959
Gratula a k-hoz! :-))
Piritu - 1.000.0002013-11-20 21:38:03 // 3958
A szulfát ellen egy CTEC töltő kitűnően véd, emiatt felesleges drágább akkut venni.
Egy előnye van: jobban káromkodsz majd, ha ki kell dobni a drágábbat :-))
Piritu - 1.000.0002013-11-20 20:27:09 // 3957
Nem szívesen vennék rá 4 új gumit...
Piritu - 1.000.0002013-11-19 20:58:00 // 3956
Gondolom akkor áll az autó. Amúgy nincs, mert a navis más. Bemásoltam az előbb a könyvét. :-)
Piritu - 1.000.0002013-11-19 20:56:16 // 3955
A jobb csak a trip. A könyv ezt írja:
"A standard képernyőről a menühöz hozzáférés érdekében nyomjuk meg röviden a MENU gombot. A menüben való mozgáshoz nyomjuk meg a + vagy a – gombot. Biztonsági okokból a gépkocsi mozgása közben csak a szűkített menühöz való hozzáférés lehetséges (a “Lim. velocita” funkció beállítása). Álló jármű esetében a teljes menü hozzáférhető. Beépített rádiónavigációs rendszer esetén csak a következő funkciók szabályozása/beállítása lehetséges: “Limite Velocita” [Sebességhatár], “Regolazione sensibilita sensore crepuscolare” [Fényérzékelő érzékenysége] (egyes változatoknál/piacokon) és “Riattivazione buzzer per segnalazione S.B.R.” [Biztonsági öv bekapcsolására emlékeztető hangjelzés visszaállítása] (egyes változatoknál). Az egyéb funkciók megjelenítése a rádiónavigációs berendezés kijelzőjén történik, amelyen elvégezhetők a funkciók szabályozásai/beállításai."
Piritu - 1.000.0002013-11-19 20:52:09 // 3954
Kézifék behúzva?
Piritu - 1.000.0002013-11-19 19:18:58 // 3953
1. csak álló helyzetben jön elő a többi.
A többit nem tudom.
Piritu - 1.000.0002013-11-17 11:07:12 // 3952
Nekem is volt ilyen. A szakszerviz egy tekerésnyi szigetelő szalaggal javította. (A nem színes műanyag ragasztószalaggal, hanem szövet alapúval.) Azóta nem nyekereg.
Piritu - 1.000.0002013-11-16 21:41:45 // 3951
Nekem egy BT420 van benne. A navin kívül mindent tud, még zenét streamelni is BT-ről. Nyertem vele még egy rekeszt is a műszerfalon. (A navinak meg - szerintem - nem a középkonzolban van a helye, hanem a látótérben. Arra egy 7"-ost használok.)
Piritu - 1.000.0002013-11-16 20:28:13 // 3950
Én kidobtam a gyári fejjel együtt.
Piritu - 1.000.0002013-11-16 17:08:53 // 3949
Proxy rendezés kell, valami változott a busz rendszeren.
Piritu - 1.000.0002013-11-13 22:38:11 // 3948
Nem néz ki rosszul, de pont az ellentettje az Alfa által sugárzott könnyedségnek. (Oké, már a 159-nek is kicsit hasonló, de akkor is nagyon durva váltás lenne szerintem.)
Piritu - 1.000.0002013-11-13 22:24:11 // 3947
Ezt a feladatot a Pók fogja teljesíteni :-P
Piritu - 1.000.0002013-11-13 20:54:57 // 3946
Közeleg a Párduc harmadik szülinapja. Egyike volt az utolsó daraboknak. Még csak reményt se látok, hogy legyen méltó utód, mire elérjük 200ezret :-(((
Piritu - 1.000.0002013-11-12 22:04:13 // 3945
"Az autoplay off-on van pedig. Erre vmi megoldás?" - alternatívaként ajánlom az én megoldásomat. Ment a B&M a levesbe :-DD
Piritu - 1.000.0002013-11-12 21:58:26 // 3944
Csak mint köztudott, a gyárak eleve úgy készítik az autót, hogy többet mutasson az óra :-(
Piritu - 1.000.0002013-11-12 18:18:04 // 3943
Nekem ezzel jött ki a gyárból.
Piritu - 1.000.0002013-11-11 17:42:49 // 3942
Meghagyhattál volna minket abban a hitben, hogy ennyit elmegy az Alfa :-((
Piritu - 1.000.0002013-11-11 16:31:28 // 3941
Hmmm, szerintem az újra is ráköltöttem ennyit két év alatt :-P
Piritu - 1.000.0002013-11-11 06:51:23 // 3940
Az alsó nagy hálót négy kampóval a sarkában bármelyik autósboltban kapsz. A többi gyári, azt rendelni kell.
Piritu - 1.000.0002013-11-11 06:43:08 // 3939
Tapasztalatom szerint a időrendi sorrendben. Először azt, ami először lett felvéve a stickre.
Piritu - 1.000.0002013-11-10 22:12:37 // 3938
Hol találtad, melyik Wikin? Pár nyelvűt megnéztem, de nem leltem számokra...
Piritu - 1.000.0002013-11-10 20:26:14 // 3937
Sajnos nem tudok segíteni :-(
Az Amorén sincs meg ez az adat :-(((
Piritu - 1.000.0002013-11-10 19:42:08 // 3936
110.000.000 km-nél? :-DD
Piritu - 1.000.0002013-11-09 22:14:08 // 3935
Jó éjt mindenkinek!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.