Blog >> kamera
Mindenkinek van egy keresztje, azt hiszem az enyém az autó akkumulátora lesz... Történt, hogy tegnap lemerült az aksim. Egy 2 órás út után leállítottam az autót, majd 5 perccel később nem indult be. Se kép, se hang, mindez 150 km-re otthonról... Sikerült segítséget kérnem és bebikáztuk az autót. Izgultam, hogy ne legyen gond visszafelé, de végül megtettem az utat hibátlanul, igaz, meg sem próbáltam leállítani az autót. Egyenesen Budavári Csabihoz mentem a műhelyébe. Ő rámért az aksira, a műszer azt mutatta, hogy az bizony teljesen halott. Úgyhogy aksicsere. Én már nem is számolom, hogy az elmúlt években hány akkumulátort vettem... Otthagytam az autót, kértem, nézze azért át, hogy van-e esetleg még valami probléma. Ma mentem érte, szerencsére minden hibátlan, a generátor is tökéletes. Mopar akku volt a kocsiban, ha ez még gyári volt, akkor elment 13 évet. Csabi megnyugtatott, hogy a következő nem fog ennyi ideig kitartani. :-D
Bekötötte a menetrögzítő kamerámat is, plusz a múltkor ki lett cserélve a fejegység is, de arról elfelejtettem blogot írni, azt is ide veszem.
Az utóbbi időben végre sikerült időt szakitíni a korábbi autóból megmaradt menetrögzítő kamera (70mai Smart Dash Cam Pro) beszerelésére és megkapta a már tavaly beszerzett dupla USB ajzatot is a beltérhez illő biros megvilágítással.
Pár hete ritkán rosszabb minőségű úton elkezdett zörögni valami a műszerfal környékéről. Hamar sikerült beazonosítani a forrást, a műszerfal tetején lévő "hangszórórács" és légbeömlő műanyag burkolata rezonált. Hétvégén kipattintottam és ragasztottam rá pár szivacsos filc anyagot. Eddigiek alapján a probléma megoldódott.
Ezen kívül nekiugrottunk a rács melletti nyitható tárolórekesznek is. A probléma sajnos a szokásos, az erős rugó miatt ahogy felcsapódik az ajtó hamar törik az olcsó műanyag és visszaesik a fedél. Olvasgattam az ügyben és mindenhol azt találtam, hogy a rugó van túlméretezve az anyagminőséghez. A törött résznél 3,5 mm-es lyukakat furtunk és a "tengelyt" a törött műanyag darabbal visszafogattuk egy gyorskötegelő segítségével. Nem szerettem volna a műszerfalat is furkálni és a különböző oldalakon megtalálható dupla tekercsrugós megoldást alkalmazni, így inkább a gyári rugóból visszatekertünk egy kört és máris sokkal-sokkal gyengébb lett, így a gyári megoldás szerint raktuk össze újra és tökéletesen működik újra a fedél, szépen tartja magát végállásban.










Hétvégén összeállt az utóbbi időben már aktívan tervezgetett multimédia update.
Az egész folyamat kirobbantója a korábbi blog bejegyzésekben megírt Blue & Me egység hibája volt, már akkor eldőlt hosszas tanakodást követően, hogy milyen irányba megyünk tovább.
A beépítőkeret beszerzése okozta a legtöbb gondot, már eleve az árával.
Nagyjából három gyártó két féle színe volt az opció. Gyártót tekintve az olasz verzió lett volna a legszimpatikusabb, de azt már sehonnan nem sikerült beszerezni, így maradt a német. Színben fényes zongoralakk fekete vagy világos ezüst, ezekből egyiket sem akartam, de ha már nincs más választási lehetőség akkor az olcsóbb ezüst lett a befutó. Ahogy megérkezett egyből vittem is egy barátomhoz, aki profin átfóliázta a gyárihoz nagyon hasonló matt sötétszürkére. Fejegységből az elsődleges fő szempont azt volt, hogy tudja WiFi-n keresztül a vezeték nélküli Apple CarPlay-t és Android Auto-t. Mivel korábbi autómban már volt Pioneer fej, elégedett voltam vele, így a Pioneer SPH-DA360DAB-ot választottuk. Ahhoz, hogy minden funkció működjön a kormányon is (8-ból, csak 6 gomb. Nyilván a Blue & Me specifikus 2 gomb halott.), szükség volt egy Connects 2 kormánytávvezérlő adapterre és egy LEAD kábelre ami összeköti a fejegységgel. Ha már szét lett bombázva a teljes középkonzoli rész és a fejegység tudja kezelni a tolatókamerát is, akkor már azt sem hagytuk ki a sorból. :) A kamera típusa: CA-503 és 170°-os a látószöge. Nagyon tetszik eddig a végeredmény, villámgyors a kapcsolódás. Még be kell lakni és szokni kell az új rendszert, de szerintem jóban leszünk! :)





A kamera tápkábele szépen le van vezetve, azonban lent ki volt vezetve és kívülről a szivargyújtóba tett usb csatlakozóba dugva.
Vettem 12V-5V USB átalakítót és ha már ki kell venni a könyöklőt, akkor a nem használt szivargyújtót is kicseréltem USB csatlakozókra.
A könyöklőt Pityukoma blogja alapján szereltem ki és szét. A szivargyújtó kábelét osztottam meg a csatlakozó után.


70mai pro plusz kamerára esett a választás. A külömbség a pro-hoz képest annyi, a képre égeti a sebesség és GPS adatokat is. illetve valamivel nagyobb felbontással is bír, és beépített GPS-el rendelkezik. A tartókonzolt már a papirozáskor telepítettem az autóba, a kamerát csak elhozatalkor, így bőven volt ideje meghúznia magát a ragasztónak... Egyenlőre szivargyújtórol megy, de már rendeltem hozzá egy hardware kit-et.


Karácsonyra kaptam a családomtól egy menetrögzítő kamerát,aminek ajánlását,beszerzését és bekötését Kristyoncimborámnak köszönhetem.
Kamera egy Xiaomi 70mai Dash Cam Pro GPS vevővel együtt+128GB Samsung Evo memóriakártya.




Kicseréltem a törött rendszám világítást. Sajnos már mindig kiesett a helyéről... elhagyni nem tudtam, mert a rendszámot tartó keret fogta. A kamera kábelt jövőhéten behúzom, 500 fokban nem volt már kedvem játszani.
Váltógomb is kicserélődött. Undorító volt. Ennek van egy piros háttérvilágítása. Ez is be lesz kötve jövőhéten. Jól néz ki. Nincs gagyi feelingje.





Az előző autóba használt dashcam-et be szerettem volna építeni már régóta, de várnom kellett az adapterre. Amint megjött már intézkedtem is.
A szivargyújtóról kapja a tápot, így gyújtás függvényében indul és leáll a felvétel.


Sávelhagyás figyelőből sokfélét volt már alkalmam kipróbálni, de igazából egyik sem tetszett. Vannak kulturáltabbak, amik csak a kormányt rezgetik, és kellemetlenkedők, amik ordenáré csipogást rendeznek. Sajnos az Alfa is az utóbbiakhoz tartozik, habár a hangja ennek nem olyan vészes, de mindegy is, mert nem tartom bekapcsolva. Lehet, hogy én vezetek túlságosan szertelenül, de nekem ennyi "vakriasztással" értelmetlennek tűnik a rendszer. Ez van, belátható helyeken, kicsi forgalomban szeretem egyengetni az íveket. :) Talán hosszú autópályás utakhoz jól jöhet.
A holttérfigyelő jól működik, habár erős forgalomban ez is sokszor riaszt be olyan szituációkban, amikor tudatosan cselekszem, viszont konfigurálható, hogy az akusztikus jelzést ne erőltesse, csak a tükörben elhelyezett visszajelzőt használja. Ki van egészítve hátsó keresztirányúforgalom-figyelővel is, ez szuperül működik, de csak előbbivel együtt lehet konfigurálni.
A frontális ütközésre figyelmeztetést is egész jól megoldották. Finomhangolható, hogy mennyire jelezzen korán, és felismeri a gyalogosokat is (tapasztalat). Mióta az érzékenységét "medium"-ról "near"-re állítottam, azóta nem nagyon vannak vakriasztások sem. Érdekesség, hogy az USA változatban be lehet állítani, hogy csak figyelmeztessen vagy fékezzen is, az enyémet csak kikapcsolni lehet, de az infotainment leírásában benne felejtették. :) A kezelési útmutató pedig azt írja, hogy ha a figyelmeztetésre nincs reakció, akkor fékez is - ezt még nem próbáltam ki.
A radarok teljesen jók, a szoftver is átgondolt. Az első és a hátsó különböző hangmagasságon szól (sajnos nincs minden gyártónál így), és ha pár másodpercig nem mozdul az autó, akkor elhallgat, nem zaklat a végtelenségig (ezt is eltanulhatnák páran). Emellé még a hangereje is állítható. Pont azokat tudja, amiket várok tőle, habár előfordul, hogy a lökhárító alatt még bőven elférő padkákra is ráizgul, de ezek ilyenek.
A tolatókamera képe viccesen rossz minőségű, és a segédvonalak grafikája is lemaradt 1-2 évtizeddel. Funkcióját így is betölti, csak a prémium érzés marad el. :)
