Blog >> váltógomb

>> Tuning és extraKuccer24 // Alfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2020-10-08

eBayen egyszer csak belefutottam 159-hez való ezüst váltógombba.
Rendeltem is egyet! Az új kormány betételekor ezt is a helyére tettem.

Gyönyörű! Hozzáadott a váltásérzethez egy plusz finomságot. Imádom!

>> Tuning és extraKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2020-02-01

Egy hónap híján 24 év szolgálat után elköszönt a gumi és felkerült a korábban (WarbiRunner) kapott szép váltógomb és kézifékszoknya... perfetto! :)

>> Tuning és extraPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2019-11-20

Végre beraktam a rég megvásárolt vadi új váltógombot.Először nehezen mozdult meg a régi,de utána könnyen lehúztam kézzel!Előtte lefújattam matt lakkal hogy ne kopjon le a kaligráfia,mint a régiről!
Milyen régóta vágytam rá...Végre ez IS meglett!!!

>> Tuning és extraATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2019-08-11

Kicseréltem a törött rendszám világítást. Sajnos már mindig kiesett a helyéről... elhagyni nem tudtam, mert a rendszámot tartó keret fogta. A kamera kábelt jövőhéten behúzom, 500 fokban nem volt már kedvem játszani.
Váltógomb is kicserélődött. Undorító volt. Ennek van egy piros háttérvilágítása. Ez is be lesz kötve jövőhéten. Jól néz ki. Nincs gagyi feelingje.

>> Tuning és extraRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-06-23

Az előző blogban tárgyaltam - többek között - a váltógomb újrabőrözését. A váltógomb kupak (egyes helyeken fedélnek hívják) azonban nagyon csúnya volt, már mikor megvettem a kocsit. Így a bőrözéssel együtt ennek cseréjét is el akartam intézni. Ez egy héttel megcsúszott, de most már az utolsó részlet is a helyére került.

Ui: a fent említett blogban a váltóról készült képeken a váltószoknyát rossz helyre patentoltam, de ezen már a helyes konfiguráció látható.

>> Tuning és extraRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-06-15

Amikor először láttam a fórumon egy újrabőrözött Ti kormányt, akkor már tudtam, hogy nekem is újra kell majd bőröztetnem. A dologgal járó macera azonban mindig a halasztgatás felé sodort. Egy nap viszont azt mondtam, hogy csináljuk, lefixálom az időpontot és onnantól nincs visszaút. Még áprilisban felhívtam a mestert, Rendes Józsefet a Rendes-kormánytól.
Nálam az autó hétvégén szokott használatban lenni, hét közben áll, így lefixáltuk Június második hetét a munkára. Hétvégén szétkapom a kocsit, az újrabőrözendőket hétfőn postára adom, ő pedig visszaküldi péntekig, hogy hétvégén már újra használni tudjam az autót.
A listára végül felkerült a kormány mellé a váltógomb, a váltószoknya, a kézifékkar markolata és a kézifékszoknya is.
A szétszedés/összerakás részleteire nem térnék ki. Ha valakit érdekel, akkor keressen meg és tudok segíteni.
Minden a megbeszéltek szerint történt. Pénteken már újra nálam volt minden és össze is lett rakva.
Az árakat egyébként én meglepően alacsonynak találtam (már ha összehasonlítom azzal, hogy mennyi pénzbe kerül, ha gyári alkatrészeket vásárolgat az ember a kocsihoz).

Kormány: 15 ezer
Váltógomb: 4 ezer
Kézifékkar markolat: 4 ezer
Váltószoknya: 3 ezer
Kézifékkar szoknya: 3 ezer

A végeredmény magáért beszél.
Képek nagyjából before-after sorrendben vannak.
Még annyit megjegyeznék, hogy a váltógombra egy héten belül új kupak is fog kerülni, mert a régi, mint látható, elég kopott.

>> Autóápolásgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-02-19

Nekiestem a váltógombnak Droberto infói alapján. A probléma az volt, hogy a váltógomb lötyögött, illetve a kupak is elég csúnyácska volt. A csavar meghúzva. Nekiestem a kupaknak, alkohollal szépen meg lehetett tisztítani, mondhatni újszerű lett. Ismét egy ciripelő hanggal kevesebb!

>> EgyébPZ147 // Alfa 147 1.6 TS // 2016-11-05

Szétkopott a váltógombom, a bőr kiszakadt, a fém betét karcos volt, megérett a cserére...
Mivel a gyári horror áron van ezért a műanyag után gyártottra szavaztam, mégiscsak úgy néz ki mint az eredeti csak nem bőr.
Először eBayről rendeltem de a Magyar Posta cím azonosítási hiba miatt visszaküldte Lengyelországba, a feladóhoz 2x is. Szóval úgy döntöttem elmegyek Tatára és az Olasz autóbontóból szerzem be.
2féle volt: gyári (de ez nem azt jelenti hogy bőr, hanem hogy alfás dobozba van stb) és után gyártott. A gyári elnevezésű 15 ezer az után gyártott 8 ezer. Hát megnéztem közelebbről mindkettőt és egyetlen egy különbség van a kettő között, a dobozon kívül, :) hogy a gyáriba bele van ütve a cikk száma. :) Annyira összekeveredett a kettő a kezembe hogy utána az eladó srác se tudta megmondani melyik melyik. :)
Szóval megvettem a 8 ezer forintosat, aztán kicseréltem. Ja és a kaptam egy tök jó kulcstartót is, ajándékba. :)
Tipp: két ülés közzé be kell ülni és erősen kell felfele húzni. :) Ja és orra, fejre vigyázni. :)

>> Tuning és extraJCsabi // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark Lusso // 2016-07-29

Ma megejtettem az eredetvizsgát. Illetve Cs.Roberto cartárstól beszereztem egy szebb váltógombot.
Majd otthon volt egy kis időm így kiüregvédőztem az összes ajtót. Az anyós oldaliba meglepetést is találtam 2db autómosó szivacs személyében. Szerintem nem gyári tartozék :-) Még jó hogy nem cigit csempésztek benne.

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2016-06-16

Csúnya, ütött-kopott volt a váltógombom.
Nem is bírtam sokat nézegetni, kivettem, fémig csiszoltam, lefújtam pirosra.
Megszáradt, lecsiszoltam, majd szálirányosan csiszoltam le, és mattlakkoztam.
Szerintem patent lett, tiszta Honda Type-R :D

update: Később át lett bőrözve, gyönyörű!