Blog >> váltógomb

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2009-09-01

Bár sok és sokkal fontosabb tennivaló is lenne a Pókkal mégis tuningra adtam a fejem. Ráadásul már Alfás szelepsapkát is vettem korábban. Szórom a pénzt :-)
Szóval kicseréltem a már kissé kopott eredeti váltógombot egy újra. A gombot a Sparban találtam a leértékelt cuccok közt. Megtetszett a formája és az anyaga, így megvettem.
Kicsit nehéz volt a szoknya rögzítése, mivel nem volt rajta az erre a célra szolgáló hely, de megoldottuk. Fekete műanyagból lett egy esztergálva.

>> Tuning és extraBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2012-06-27

Annyi idő alatt, ameddig kattogtam a kormányon és a váltógombon, egy komplett Overhaulin évadot leforgatnak, de sebaj, nem hajt a tatár :)

Váltógomb: eléggé kifényesedett már, mondjuk más baja nem volt, azért vágytam a cserére. Végül a páromtól kaptam ajándékba, nem kis tortúra árán, ahogy mesélték (kb három hónapot vártak rá, mire megküldték a fekete bőr-piros varrásos, fa, fém váltógombok után azt amit rendeltek). Mint kiderült, nem volt butaság ez, mert az utolsó gyári váltógombokkal bohóckodtak. Akár másé is lehetett volna ez, és akkor keresgélhettem volna az aftermarketen.. A közbenjárást köszi Gudmannak és Rohodinak.
De ha már, akkor a kormányt is cserélni kellene, mert nagyon elütne a kettő.
Ollahtól jött az alap, Föcköstől az ajánlás (Horvát Peti bőrös), így szép lassan az is elkészült. Először alcantrával akartam behúzni, hogy kényelmes legyen, végül maradtam a teljesen gyári utánzatnál. A textúra és az árnyalat csak 90%-ban azonos a váltógombéval, de pont ugyanolyat lehetetlen találni. A kocsiban úgysem fog látszódni. Lakkot kérésre nem kapott (amennyit használom, kibírja évekig), így egyforma matt minden és egy réteggel vastagabb lett a fogása, mint volt.
A bőröst ajánlom, de csak akkor, ha nagyon ráérsz. Míg máshol egy nap és 20-25K egy kormány, itt két hét és 14K. Ám a minőség kifogástalan.

A váltógomb teljes felújításához - mivel a bőrözés már korábban elkészült - már csak kupakjának fényezése váratott magára.
Fényezés előtt, az egyébként fém kupakot bedörzsiztem, majd zsírtalanítottam.
A festék amivel fújtam Lechler 2K-s ezüst metál!
1. kép - edző
2. kép - festék
3. kép - ledörzsizett váltógomb kupak
4. kép - lefújt váltógomb kupak
UPDATE: 2012.06.08.:
5-6. kép - felszerelt váltógomb kupak

Mivel a váltógomb eredeti bőrözése nem felelt meg elvárásaimnak (az ember gyűrűje kidörzsölte), ezért azt újrabőröztettem a kecskeméti Fellser Kft.-vel.
A váltógomb leszedése, a felső kupak leppattintása után, egy M6-os csavar kitekerésével megoldható.
A bőrös cég vérprofi társaság, de sajnos azt kell mondanom, hogy én csak a második nekifutásra jutotottam velük dűlőre. Elsőre nem sikerült velük megértetnem, hogy a gyári állapot sem volt rossz, csak én hibátlant akarok! Konkrétan: a varrás ferde volt, és az nem elől volt, hanem oldalt, pont ott ahol hozzáérek!
Ezt a kis problematikámat készségesen orvosolták!
Az átadást-átvételt postán bonyolítottuk!
Az ár: 1.000,-HUF + 3 posta
Ami más a gyárihoz képest: A végtelenítés nem ragasztott, hanem varrott, illetve más a bőr struktúrája és az elválasztó gyűrű kissé deformálódott.
Még a kupakot kell lefújnom 2K-s ezüsttel!

>> Tuning és extraNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2010-12-12

Ezt a bejegyzést kb egy hónapos csúszással írom, karácsony előtt nem volt időm rá :)

Az egyik korrábbi posztban említett váltógomb pár hetes várakozás után szerencsésen megérkezett a nagy vízen túlról. Szerencsére semmi vám-os téma nem lépett fel.

A kicsomagolásról mellékelek pár képet, olyat is ahol össze lehet hasonlítani az eredeti váltógombbal. Nem tűnik jelentősnek a méretkülönbség, de nagyon más a kettő karaktere. Az eredeti gomb nagy, szerintem kissé túlméretezett, ráadásul nagyon könnyű, és magasan van. A momo elvileg tömör fém (az alagutat leszámítva), bőr borítással, úgyhogy nagyon karakteres súlya van, pont megfelelő.

Az eredeti gombot sikerült leszedni a váltórúdról, kiderült hogy a fa gomb még egy műanyag toldáson feküdt, ezzel még magasabban elhelyezve. Ezek után az új gombot felhelyezni nagyon egyszerű volt, 3 szorító csavar tartja a helyén.

Ha már új a gomb, a bőr váltószoknyát is felújítottam kissé. Miután lekezeltem fekete bőrápolóval, rájöttem hogy nagyon jól nézne ki, és nekem sokkal jobban tetszene a váltó, hogyha a váltógomb nem rögtön a szoknyában végződne, hanem kilátszana a váltórúd egy része. úgyhogy a szoknyát visszahajtottam a megfelelő hosszúságra, és fekete cérnával két sorban bevarrtam. (lásd képek). Így sportosabb.

Ezek után helyeztem vissza, és raktam fel a gombot hosszas állítgatás után hogy a legkényelmesebb pozícióban legyen. Kb. 1 hónapos használat után a véleményem, hogy nagyon megérte a gomb cseréje, és mindenkinek ajánlom. Az új gombbal azóta sokkal határozottabban, pontosabban, megfelelő úton tudom kezelni a váltót, mérföldekkel jobb mint előtte :) Maga a gomb pedig egy nagyon kifinomult darab, pontosan a kézbe simul akkor is ha marokra fogom, és akkor is ha csak ráteszem a kezem felülről. A gomb valamelyest alacsonyabbra került most mint eddig volt, pont jó helyen van. Ha valaki szereti az alacsonyan lévő váltókat, egy ilyen gomb birtokában csak kicsit le kellene vágni a váltórúd tetejéből, és meg is van oldva, de nekem pont kényelmes a rúd gyári hossza, úgyhogy csak felraktam a gombot.

>> Tuning és extraNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2010-11-21

A gyári fa váltógomb ugyan szimpi, de a sebességfokozatok festése már eléggé lekopott róla. Meg igazából, nekem egy bőr váltógomb lenne az ideális, úgyhogy elkezdtem nézelődni, milyen lehetőségek vannak. A tapasztalatok, hát elég változóak :)
Alig lehet találni szép, igényes váltógombot, miközben neonszínűen világító műanyag gagyikkal tele van az internet.

Sokáig kerestem igényes, bőr váltógomb után, amikor a MOMO márkába futottam. Az ő kínálatukban 3 féle tiszta bőr váltógomb van, a Anatomico (rövid és hosszú), és a Super Anatomico. Itthon is lehet kapni a sima változatokat elvileg, de a Super az nemzetközi szinten sem számít gyakorinak, ezért az eBay-en kezdtem el nézelődni, ahol belefutottam a képen látható gyönyörűségbe. Új, jó árban, ráadásul fekete fémgyűrűvel (az ezüstszínű a gyakoribb). Licitáltam, szerencsére nem volt más érdeklődő :) Úgyhogy most várom hogy megjöjjön az USA-ból.

>> SzervizNaTo // Alfa 75 3.0 V6 America // 2009-08-25

Váltógombom eléggé zörgő hangot ad, ha épp nincs rajta a kezem. Gondoltam szétszedem már, hogy mi zörög benne, mag?
Kiderült, hogy csak egyetlen csavar fogta a 3 helyett.
Úgyhogy ma beszereztem pár hernyócsavart, és egy hozzávaló imbusz kulcsocskát.
Ezenkívül a váltószoknya is állandóan lecsúszik a rúdról, azt is orvosolom ma.

Ezenkívül a kormánykapcsolóm nem az igazi már, és nem sikerült időnként beindítani az autót... Úgyhogy bekötöttünk Zoli33-al egy nyomógombos indítást, mint a nagyoknál. :) Berelézve, bekötve gyújtáskábelre, és felraktuk a gombot a tetőkonzolra... :)

>> Tuning és extraPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2009-06-26

régi váltógomb ki.....Isotta króm gombóc be:D!!!!!

>> Tuning és extratrecento // Alfa 146 1.8 TS // 2008-07-25

Húztam rá homasitás, színben passzoló szövetzacsit, gusztustalan volt a műanyag alapgomb. Ez nem Skoda :)

A gyári Alfa jeles gombra majd karácsony környékén kerítek sort, 35ezer az ára, majd fűzök gyöngyből ajándékokat a családnak...

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2007-06-02

Szintén 2005 október körül lekerült elölről a rendszámtábla keret és alóla a rendszám tartó konzol. Egyik ismerősömtől sikerült vennem 3.000 Ft-ért egy gyári bőr váltógombot, ajándékba adott 4 db króm ajtónyitó pöcköt.