Blog >> váltógomb

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2016-06-16

Csúnya, ütött-kopott volt a váltógombom.
Nem is bírtam sokat nézegetni, kivettem, fémig csiszoltam, lefújtam pirosra.
Megszáradt, lecsiszoltam, majd szálirányosan csiszoltam le, és mattlakkoztam.
Szerintem patent lett, tiszta Honda Type-R :D

update: Később át lett bőrözve, gyönyörű!

>> Tuning és extraKZM_Rosso147 // Alfa 147 2.0 T.Spark Distinctive // 2016-02-20

Ma sikerült egy kicsit szebbé tenni az utasteret egy új váltógomb segítségével. A kissé viharvert régit lecsereltem egy új utángyártott darabbal.
A cseréről csak annyit mondanék, hogy tényleg vigyázni kell a váltógomb levétellel, mert nagyon könnyen orrba verheti magát az ember... :) (saját orromon tapasztaltam...)

>> Tuning és extraForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-12-22

Egy ideje ki szerettem volna próbálni, hogy milyen lehet a belseje fa kormánnyal. Úgy döntöttem a kormány-váltógomb újrabőröztetése helyett belepróbálom a fát. Egész jól megy a faberakásos műszerfalhoz, úgyhogy marad.

>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2015-10-07

Már régóta agyaltam némi choppoláson.A váltókar leadott majd 3cm tert hosszban,pluszban az őt ért sérelmekért kappott egy Simoni Racing váltógombot.

>> SzervizBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-07-26

A vásárlás óta a következők történtek:

-Kapott új NKG PFR6B platina elektródás gyertyákat ( a régiekben 92 ezer km volt) a gyári előírás szerint 100,000 km-enként kell cserélni amúgy de azt nem vártam meg. Az elektróda hézag 0,75 volt az újnál 0,7 tehát nem volt elégve nagyon. Viszont az egyik gyertya jó rozsdás volt vizet kaphatott vhogy.

-Átbőröztettem a váltógombot és piros cérnával varrattam , illik az ülésekhez:)

- Beszereztem egy Sony CDX-G1001 típusú rádiót, ez karbonmintás és narancssárga a gombok világítása így teljesen illik a sportcsomagos belsőhöz, akinek karbonos a középkonzolja ajánlani tudom, illetve a CDX-G1101-es típust is.

-Féknyergeket átfestettem pirosra.

-Kapott hátul két új szilentet (az alsó a kerékagynál ahol a hosszlengőkar csatlakozik, jó nehezen jött ki melegíteni kellett de megoldottuk, az újakat saját célszerszámmal raktuk be)

-Megvettem hozzá a 6L Selenia Racing 10W-60 olajat , Mann olajszűrőt, hamarosan csere. Update: csere megtörtént ,az olajszűrőt egy "élmény" kicserélni :)

-Vezérlés+vízpumpa csere lesz holnap , Contitech szíjat kap Litens feszítőgörgőt, Győrben az Autófórum Riegler-ben csinálják. Ebben is 92 000 km van, nem kockáztatunk tovább :)
Update-> 2015.08.04. Vezérlés csere megtörtént, gyári szíj és SKF csapágyak voltak benne, Litens feszítővel, nem voltak megviselt állapotban sőt! 7 éve volt vezérlés csere Svájcban,tehát hiába voltak még jó állapotban az idő miatt le kellett cserélni. Így most nyugalom van:)

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2014-11-30

A múlt hónap végén észrevett hátsó lámpatest hibát végül sikerült javítani (1102). A legutóbbi szerviz alkalmával a kalaptartó alatt a csomagtér felőli kárpit mögött lévő csatlakozást – számomra egyelőre érthetetlen okból – szétszedték, majd az összeszerelésnél elfelejtették csatlakoztatni, így nem csoda, hogy nem égett a hátsó lámpasorom egy része.. De mire megtaláltam az oldalkárpit alatt a másik végét.. Szerencsére ”csak” ennyi baja volt. Ez a csatlakoztatás egyúttal megoldotta a csomagtér világítás és a ”csomagtér ajtó nyitva” jelzést is a műszerfalon, ugyanis azt sem jelezte már egy ideje (0724 óta, ezek szerint a hátsó köd és tolatólámpám sem égett 4 hónapig..?). Volt még egy kis időm, így kicseréltem a váltógombot is, mert a régi már elég viseltes volt. Egy kis 3mm hosszú csavar elgurult, ami nem lett meg.. szerencsére eggyel többet adtak és mivel az előző ugyanilyen váltógomb csavarjait is megtartottam biztos, ami biztos.., volt mivel pótolni.
Elérkezett az idő, hogy feltöltsem a PAJZS rendszerhez tartozó SIM kártyát is. Mielőtt feltöltöttem volna (1105), előtte valamiért felhívtam a számot – sosem szoktam, de most volt egy ilyen megérzésem.. „A hívott szám jelenleg nem kapcsolható.” - mondja egy kedves női hang.. Mivel előtte nem hívogattam az autót, így nem tudtam, hogy ez helyes-e. Vadul telefonálgatni kezdtem, persze információt vajmi keveset kaptam, mert a tel.szám a Pajzs nevén van, de azt legalább kiderítettem, hogy elvileg.. még nem járt le a SIM kártya. Úgyhogy gyorsan fel is töltöttem, még mielőtt.. Szeretem az utolsó pillanatra hagyni a dolgokat, de ezt már legközelebb nem fogom.. :) Másnap csináltam egy próbariasztást, pár mp elteltével már hívott is, úgyhogy elvileg rendben van. Viszont az ABS visszajelzője megint kigyulladt a műszerfalon (1106). Amire jó esetben nincs szükség, de ha már van benne, akkor működjön, és különben is zavar, ha valami hibát jelez a műszerfal. Főleg télen.. Állítólag csak a jeladó koszolódik be ilyenkor, de jobb lesz most már kivizsgáltatni, mert nem sokszor ugyan, de elég rég óta kijelez időnként.
A múltkori vezeték összedugás a csomagtérben nem csak a lámpa problémát oldotta meg, hanem azt vettem észre (1108), hogy végre normálisan működik a központi zár is. Ugyanis mostanában (0724-e óta..) akkor is bezárt, amikor a csomagtér ajtó még nyitva volt. Pedig olyankor bezárás után vissza ki kellene nyitnia, hogy valamelyik ajtó nyitva maradt. Ezt nem csinálta, de ma már ez is működött. Apró örömök.. :) Ennek örömére elvittem lemosni az autót, mert már elég koszos volt..
Idén 7 éve, hogy megvásároltam a 156-ost (1114). Csak úgy repül az idő.. Azóta rengeteg mindenen és elég sok átalakításon mentünk keresztül. Jövőre végre elnyeri végső alakját a (gyári) GTA küszöbökkel. Alapjában véve elégedett vagyok vele. Fogyaszthatna kicsit kevesebbet, lehetne 7 évvel fiatalabb, stb., de mindezek ellenére még mindig örömmel tölt el, amikor beleülök és már pár lépés után visszanézek rá a parkolóban miután bezártam, úgyhogy szerintem továbbra is jó döntés volt anno.. A hét év alatt megtett kilométerekről és elfogyasztott üzemanyag mennyiségről, átlagokról egy következő postban készítek egy kis statisztikát az előző évekhez hasonlóan. Évfordulós km óra állás: 206.634 km.
Dunakeszin végre sikerült lencsevégre kapni azt az Alfa 90-est, amit a környékünkön lakik, viszont hiába villogok neki, nem veszi a lapot:\ mindenesetre az autója eléggé rendben van tartva, mentségére szóljon :) Az ABS visszajelző továbbra is hibát jelez.. (1117) viszont a hónap végére megérkezett (1126) a Sparco Settanta Racing Nero pedálszett, ami jelenleg szerintem az egyik legszebb a piacon, a korábban favorizált MOMO-tól is jobban tetszik már. Ezzel együtt a hideg is megérkezett (1127), délutáni órákban, hazafelé 0, -1 fok körül mutatott a hőmérő, így öntöttem is gyorsan 1,5-2,0 liter téli szélvédő mosó folyadékot (-40 fok) a tartályba. Csak ennyi fért bele a még benne lévő nyári miatt, de már így sem fog legalább befagyni, ha tovább hűl a levegő. A hűtővízre is fért egy kicsi, oda az itthon lévő -35 fokosból töltöttem, de az elvileg enélkül is megfelelt, csak a szintjét találtam kevésnek. Ha már ott jártam, akkor a motorolaj szintet is megnéztem mikor leállítottam, persze nem akkor kellene, így a minimum értéket mutatta. Nem szokott hiányozni belőle, reggelre biztos lecsurog :)
Az utolsó IKEA-s vásárlásunk alkalmával (1122) sikerült az egyik szerencsétlen autósnak úgy parkolnia, hogy nekiment az első lökhárítómnak. Szerencsére semmi nem látszik a koccból, de legalább gurult volna hátra 5 centit, ha már nekem jött, ne hagyta volna úgy az autóját.. Abból is látszott, hogy egy igénytelen balfasz volt, hogy az ablakát lehúzva hagyta, így tudtam neki egy kedves üzenetet hagyni az ülésén. Biztosan meglepődött, mikor visszaért a kocsijához.. megnéztem volna az arcát.
Még novemberben lecseréltem a nyári kerekeket télire (1129) a szokásos december közepihez képest. Viszont a legutóbbi kerékcserénél egy nem éppen jó hírrel fogadott a szerelő, az egyik téli alufelnim ugyanis hegesztve volt már korábban – én is így vettem.. Ezt a felnit viszont most kicseréltük egy, még a nyáron megvásárolt ugyanolyan 16-os teledialra, melyet Viking30-tól szereztem be. Idén a SEMPERIT Speed Life (Continental) 225/45 R17-es gumikkal 6.984 km-t tettem meg. A nyári gumikba összesen eddig ezt az egy szezont tettem. Km óra állás a kerékcserénél: 206.801 km.

[Költségeim: téli szélvédőmosó 999, kerékcsere 5000]

>> Tuning és extraKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2014-10-18

Már több mint egy hete, hogy megérkezett a fakormány és a fa váltógomb, és ma eljutottam arra a pontra, hogy nem bírom ki a felújításig. Ki kellett próbálnom, hogy néz ki az autóban. A váltógomb felhelyezésekor leesett a teteje, így feltűnt, hogy a fekete az már nem az eredeti színe, de attól még tetszik :)
Első tapasztalatként, kellemes fogása van és jól illeszkedik a világos belsőhöz...

>> Tuning és extrasüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-05-05

Még Cacho cartástól vettem pár hónapja egy Zender váltógombot, viszont ennek cseréje nem élvezett prioritást egyéb problémák miatt valamint, ahogy utána olvastam nem is egyszerű a gyári gombot levarázsolni hat sebességes váltónál, mivel a gomb rá van ragasztva a váltórúdra és az olvasottak alapján félő, hogy az ember fejbeküldi saját magát, amikor erővel próbálja lerántani. :)
Egyedül próbálkoztam párszor, de nem jártam sikerrel, a szerkezetben pedig nem szerettem volna emiatt kárt tenni. Viszont, négy kézzel egész gyorsan megoldható, igaz sajnos nem teljesen roncsolás mentesen.
Én a vezetőülésben ülve, a rudat markolva ellentartottam, amíg Fater két kézzel tekerte a váltógombot. El is fordult és le lehetett venni, ráadásul így a rugó sem röpült el. :) Annyi a hátránya a megoldásnak, hogy a gomb belsejében a ricnik elnyíródnak, de ez nem okozott fejfájást, mivel nem ezt akartam visszatenni. (Egyébként ragasztóval vissza lehetne tenni azt is.)
A Zender gomb rögzítése szerencsére oldalcsvaros, így könnyű volt ráapplikálni a rúdra, csak nem szabad teljesen ráülteteni a rúdra, mert, akkor nem lehet eléggé felhúzni a rüki csúszkát és elég esetleges a rükverc kapcsolhatósága. :)

>> AutóápolásChrisVaughn // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2013-05-02

Kapott egy új gombot a váltó. A gyári már a vásárlásnál sem tetszett, túl rideg a fém és nem illik az autóhoz, ráadásul már meg is volt kopva egy elé nagy felületen. Szándékosan választottam fekete bőrt, sokkal kellemesebb a fogása és jobban is néz ki.
Egy előtte és utána kép sem maradhat ki. :)

szerk.: leszerelésnél kiszáradt sziloplaszt jellegű cucc pergett ki a régi váltógombból. Annak a maradványai láthatóak a képen, nem a hanyagság... :)

>> AutóápolásFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2013-02-16

Végre kisütött a napocska.
Gyorsan lemostam az autót, átkenytem a fekete műanyagokat bumper black-el, és így háromnegyed évvel a vétel után felkerültek a matricák is.
Utóbbiakat GT cartárs szállította, a tőle megszokott kiváló minőségben.

A váltógomb fém közepe elég karcos volt, már vétel óta zavart. Most ezt is kibányásztam egy csavarnyúzóval, lecsiszoltam és felpolíroztam. Ismét jól jött az eszterga a háznál :P