Blog

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-03-20

Hozzájutottam egy 20-as mélynyomót tartalmazó komplett ládához, amiből kiugrott a hangszóró és beköltözött a gyári helyére egy Magnat kerettel és ráccsal. Így nem kellett fúrni.

Nem rossz, de HiFi versenyre nem fogok vele menni :-)

A HiFi projektet ezennel lezárom..

 

Mivel nem tudtam újat szerezni hát megfoltoztam a kipuff feletti hővédő lemezt a tartócsavarnál. Nem mondanám, hogy csinos lett, de a funkcióját tökéletesen ellátja.

Majd belepróbáltam a Spiderbe a JBL mélyládát. Jól mutat, de gyenge a végfok hozzá. Durván hallani a különbséget Hifonics javára.

 

Hiába légtelenítettem újra a fékrendszert továbbra sem tetszett. A helyi szerelőgárdával konzultálva úgy döntöttem hogy a főfékhenger is cserés lesz, de többek tanácsára nem magam vágtam neki, hanem egy helyi márka független műhellyel.

A szerelő a légtelenítés során megjegyezte, hogy milyen patentül néz ki a hátsó futómű, úgy hogy csináltam pár képet róla.

Ja és ha már alatta voltunk végre lecseréltük a benzinszűrőt is, amit augusztus óta a polcon tartok. Még az eredeti volt benne, 12 év és 137e km után már aktuális volt.

Aztán itthon majdnem infarktust kaptam, mert a képeket nézegetve felfedeztem, hogy mindkét oldalon hiányzik egy-egy anyacsavar a futóműből. Gyorsan bepaszíroztam magam a kocsi alá és pótoltam. Azért maradt el mert ki sem tudtam szedni a csavart annyira beleette magát az alumíniumba, emiatt nem került be a meghúzandó csavarok listájába tehát vissza se lett téve...

 
>> AutóápolásPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-03-05

Ma megtaláltam a régi bőrápoló viaszt, ami Angliából származik és drága bőrgarnitúrákhoz adták anno a BNV-n. Szóval bekentem vele mindent ami bürke. Hősugárzóval befűtöttem a kocsiban. Holnap meglátom az eredményt.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2012-11-09

Ami lehet, hogy a végén a nyári kerék lesz.
Szóval, ma megrendeltem. Gyári, zsír új, és nem replika. A jövő héten megkapom :-)

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2012-11-09

Sikerült megrendelni, ma át is vettem ahogyan a korábbi blogomban is irtam nem a megfelelő szenzor volt benne, a képeken látni a külömbséget, remélhetőleg megoldja a turbó nyomás gondot...Na beszereltük és a gond nem oldódott meg az uj szenzorral sem...nyomozunk tovább..

 
>> EgyébAlfa 159 Zico // Alfa 159 Sportwagon // 2012-11-08

2012. november 08-án megtörtént a téli gumik átszerelése 117.360 km-nél. Ez lesz a a téli abroncsok harmadik szezonja, a nyári gumik pedig a második etapjukat zárták (6.180 km ezen a nyáron, összesen kb 10 e km.).

Költség a szerelés kapcsán ismét nem merült fel: a paksi Opel szerviz közreműködését ezúton is köszönöm.

Tavasszal a fékbetétek cseréje aktuális lesz!

 
>> Autóápolásatosz069 // Alfa 156 2.4 JTD // 2012-11-08

Ma belül javítgattam egy keveset. a középkonzolomról 4 fül le volt törve, abból 3at sikerült pótolni, így most már nem rezeg amikor kis fordulaton járok vele.
fordulatszámmérőmnek a felső része nem világított szvl oda kapott egy új égőt, és megkíséreltem a klímakonzol világítását is megcsinálni. Vettem bele 3 új égőt de nem akarja az igazságot, még mindíg nem világít, próbalámpa hiányába nem tudtam megnézni hogy megy-e neki áram szvl így nem nagyon tudok rajta segíteni. A szivargyújtómon viszont tudtam, ott is sikerült megcsináljam a világítást, a vezetőoldalon a jobb hátsó ablaknak a gombja sem világított, de azt is sikerült megcsinálni.

Debrecenből hazafelé jövet furcsa hang jött az anyósülés felől. Olyan volt mintha egy szíj csúszna csak bent az utastérben. A fűtőmotornak van iszonyú csúnya hangja, mivel még nem szedtem szét ezért nem tudom hogy miért, de holnap erre is fény derül. :)

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-02-13

Gáz van.
Ahogy mondták a szervizben, a rádión tényleg nincs vonal kimenet. Hangszóró jelet nem akarok az erősítőre vinni, így a lehetőségek után kutatva szétkaptam.
A rádión megcsapoltam a végfok előtt a jelet. A képen a négy vízszintesen álló kondi közül a felső kettő jobb oldalát. Közvetlenül a végfokra menő oldalt. (Mint kiderült a hátsó két csatorna jele ez)
Elsőre DC csatoltam, beiktatva egy 1k-s ellenállást sorban, hogy ne tudjak semmit se rövidre zárni. No, így halkan szólt és kis frekin gerjedt a rendszer.
Az ellenállást 330nF-ra cserélve a gerjedés megszűnt, de nagyon gyenge a jel. Most így két kondi van sorba kötve, a panelon lévő és az én 330nF-om.
A végfokot teljes érzékenységen se hajtja meg.
Gyakorlatilag a végfok nem szól hangosabban a rádiónál.
Lehet, hogy a rádión belül 100mV alatti jelek szaladgálnak?
Nem hinném, hogy a panelon lévő kondi bal oldalára átforrasztva a vezetéket jelentős szintnövekedést érnék el :-(
Lehet, hogy kell egy kis szintű erősítő?
u.i.
Megpróbáltam, átraktam a kondi másik oldalára. A helyzet változatlan. Halk...

 

A jó időre való tekintettel összetereltem a csapatot pár fénykép kedvéért.
Összesen:
- 12 kerék
- 10 ajtó
- 12 férőhely
- 12 henger
- 470 LE