Blog

>> SzervizZsotti // Alfa 75 1.8 I.E. // 2010-09-25

Idő közben elköltöztünk és így aktív garázslakó lett a kicsike.
Most pedig megejtettük az olajcserét is.

 

Na ez is megjött végre és fel is került a helyére

 
>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2012-11-15

Megvásárlás óta volt az a problémám, hogy a könyöklőt nem lehetett teljesen felhajtani. Megállt abban a szögben, ami az első két képen látszik. Nem értettem a dolgot, de hiába próbáltam, egyszerűen nem nyílt fel teljesen. Aztán nem nagyon foglalkoztam vele, mert másnál is volt ez probléma, és senki nem tudta miért. Korábban George mondta, hogy esetleg beszorult valami, ezért nem nyílik fel. Emiatt egyszer már elkezdtem szétszedni, és találtam is egy 50 forintost becsúszva alá, de a jelenség nem szűnt meg. Mivel nagyon ritkán próbáltam meg felhajtani, így ritkán jutott eszembe, hogy nincs ez így jól. De csak nem hagyott nyugodni a dolog, ma nekiestem, és szétszedtem az egészet. Bár ennyire nem is kellett volna, nem bíztam semmit a véletlenre. És nagyon banális oka volt, hogy nem nyílt fel. Egyszerűen nem volt a helyén az egész. Van egy terelő sin belül, ha arról picit is elcsúszik a könyöklő, akkor már nem nyílik fel. Visszakerült a helyére, és mostantól teljesen jól tudom használni. A poén az, hogy már majdnem 4 éve nálam van az autó... Ideje volt rendbe tenni! :-)

>> Eseménykatbal // Alfa 155 2.0 TS 16V Super // 2011-12-10

Svájci autó volt ez valamikor és 14-évesen visszatért egy bő fél évre a régi megszokott sima aszfaltra. Mivel a téli kerekek Budapesten voltak, a haza út egy részét vonaton tette meg.

 
>> Tuning és extrakrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2012-03-16

Az első komolyabb féktáv után egyértelművé vált, hogy a fékek kicsit alulméretezettek ehhez a teljesítményhez, valahogy javítani kellett rajtuk, már csak azért is, mert később pályanapokon is ki akarom próbálni a vasat. Végül a 166-os 4 dugattyús Brembo féknyergeit (némi átalakítással) tettem fel 330mm-es GTA tárcsákkal. A hozzá való rögzítő konzolokat lézerrel vágattam ki 14mm vastag laposacélból (30MnB5 acél). Az összeszereléshez 4-4db 10.9 minőségű csavart (12x1.5, 14x1.5) és nagy szilárdságú alátéteket használtam, és ha már fékcsere, lecseréltem a fékfolyadékot is DOT5.1-re! A kerekek alá 16mm-es nyomtávszélesítőket raktam, mert a mostani felni alatt nem fért volna el a fék. A fékbetétek egyelőre nem túl komoly darabok (Roadhouse), de a fékerő ezzel is brutális hidegen!! hosszabb komoly tempóban ez elmelegedett és csökkent a fékerő, később valami komolyabb fékbetétre lesz szükség! Azért normál utcai használatban több mint elég ez a fékbetét is!

Szóval vettem még egy motoros antennát. Beraktam. Prímán működik.
Már csak egy kapcsoló kell, hogy ne menjen ki állandóan. Ha CD-t hallgatok nem kell.

 

Az első telünk a futómű rendbe hozatalával telt, az idei télen a meghajtás van soron. Első lépcsőben ma felébresztettem a Pókot a téli álomból, majd elgurultunk Várpalotára. A Csörgő autószerviz az alábbiakat cserélte:
- Vezérműszíj, görgővel és feszítővel
- Balanszszíj a feszítőgörgővel
- Hosszbordás szíj a feszítővel
- Vízpumpa
- Szelepfedél tömítés
- Termosztát
- Motorolaj és szűrő

A szakrendelés megvizsgálta az olajfolyások okait is:
- A váltó jobb oldala alatt szivárog. A másik felét tömítettem le anno, ehhez a feléhez szét kell szedni a váltót. Minden valószínűség szerint csereváltó beszerzése lesz az egyszerűbb és a szerelés szempontjából gyorsabb megoldás.
- A motorolaj a váltó/motor találkozásánál jön, ami a balansztengelyek szimmeringjére utal. A javításhoz le kell venni a váltót és ki kell szedni a kuplungot. Az első dolog miatt úgyis le lesz szedve a váltó, viszont ha a kuplungot is kivesszük nem ártana egy újat visszarakni.

Nem egyszerű a feladat...

 

Már régóta piszkálta a szememet a Pók hátulján lévő antenna. A gyári helyett szerelhette be valaki, valamikor. Mivel általában CD megy, nem kellene oda. Hosszas keresgélés után, tegnap sikerült szert tennem egy motoros antennára. Ma beraktam. Bár ne tettem volna!
A beszereléssel semmi gond sem volt, de a próbajáratás közben - miután kivettem a vezetőhüvelyt, mert a használati első rajza ezt mutatta - kitolta a teljes teleszkópot. Az a padlóra esett. Miközben azon fáradoztam, hogy visszategyem egy rossz mozdulattal sikerült a fogóval elvágnom a kitoló szálat. Innentől teljesen kitolva kicsit "lötyög" az egész, nem feszül össze. Van pár ötletem, de a leginkább egy új teleszkóp kellene.
Szereznem kell még egy kétpólusú csatlakozót és egy kapcsolót, amit a rádió után be tudok kötni, hogy csak akkor menjen ki, ha akarom.
Szóval a történet még folytatódik...

 

Visszavittem a termosztátot és elkezdtük keresni a megfelelőt. Némi katalógusböngészés után meg is találtuk. A gond csak az volt, hogy a talált katalógusszám volt az általam visszavitt dobozon is. A tartalmat jobban megvizsgálva világosság gyúlt: A dobozban nem az volt, mint aminek lennie kellett volna!!!

Gyors telefon és ki lett cserélve egy olyanra, amiben az is van.

 

Már régóta izgat, hogy a kartervédő olajos. A földre nem cseppenik, de olajos. Mivel már volt egy váltófolyásom, kicsit utána néztem a dolognak.
Egyértelmű, hogy két szivárgással van dolgom. A motor felőli és a váltó felőli olajos rész nem ér össze. Szóval a blokk eleje majdnem mindenhol olajos. A kipufogók mögött, alatt, felett, a blokk alul és a lendkerék felőli rész is. Már csak arra kellene rájönni, hogy honnan származik. Ki nem fúj a kipufogó, onnan nem. Lehet, hogy a szelepfedél tömítés, különben mitől lenne olajos a kipufogócsonk feletti rész? (A gyertyák felé ereszt, van is már cseredarabom.)
A váltó oldalt is megvizsgáltam. Nagyon úgy néz ki, hogy itt sincs nagy baj (már bontott váltó vételén is gondolkodtam).
A folyási irányokból arra következtetek, hogy a csavar mellett szivárog, nem az illesztések mellett.
Szereznem kell valami tömítő anyagot a csavarhoz, utána meglátjuk.
Más:
Miután beindítottam a motort, elkeseredett nyekergéssel tudatta, hogy most nincs kedve hozzá. Néha régebben is csinálta, de csak pár másodpercig, most viszont nem hagyta abba.
A motortérben körülnézve szinte egyértelmű, hogy a generátorcsapágy nyekereg. Lehet, hogy csere lesz, szereznem kellene egyet. Type A127IR 100A - 63321349