Blog

>> Szervizlakosg01 // Alfa 147 1.9 JTD 16V // 2012-11-28

Kb. 1,5 hónapja vettem a Tescóban ablaktörlő lapátot, gumival. 38cm-es és 2 db lapát volt benne. Csak a gumi kellett belőle, a lapátot kidobtam. Ilyen gumi volt benne korábban is. Töröl, ahogy kell. Talán 700Ft volt.

Eljött a gázolajszűrő csere ideje. 2 napja megrendeltem, aznap meg is jött. A cserét ma végezte el a Szaki. Jól megnéztem, hogy kell csinálni (nem valami bonyolult), legközelebb már én cserélem.

Szűrő: UFI 24H2O04 - 4.500Ft
Csere: 2.000Ft

A kivett szűrő is ilyen volt, tudomásom szerint ez a gyári szűrőnk :).
Érdekesség, hogy a régire nem volt rádugva a vízjelző csatlakozó alul, láthatóan direkt. Az újra sem dugta rá a srác, mondván, ha eddig nem okozott problémát, akkor ő inkább így hagyja. Majd este foci után azért rádugom, az a biztos.

Km: 146.750

>> AutóápolásSignora Dömpi // Alfa 147 1.6 TS ECO (Black Pearl) // 2012-11-28

A mai délelőttöm, természetesen, az újonnan érkezett családtag körüli tevékenykedéssel telt.
Először is szépen kitakarítottam, kiporszívóztam a kárpitokat, bár elég tisztán került hozzám.Ezután belül lepucoltam az ablakokat, lefújtam ápolóval a műszerfalat, meg a bőr cuccokat.
Mikor beül már csillogott villogott, elgurultam vele a mosóba, és szép tisztára mostam, a durva kis nózijától, a formás kis popójáig.
Amikor végeztem a puccerolással, beköltöztettem, a cuccaimat is, majd végül felkerültek a matricák is szépen sorban.
Fény derült egy kis turpisságra is, mert a koma, akitől hoztuk váltig állította, hogy ebben nincs riasztó, csak immobiliser, én meg nagyot néztem, mikor lecsuktam a hátullját, úgy, hogy az eleje be volt zárva, és vad szirénázásba kezdett a kicsike:)
Most kint napozik, a téli tavaszban, én meg nem győzök gyönyörködni benne:)

 

Az este (2012.11.27) az uram tőle furcsa módon nagyon hamar hazaért a munkából, már fél hatkor megérkezett.Majd közölte, felhívta a fickó, hogy nála vannak a Gyöngy papírjai, és mától bármikor lehet menni érte. Így már világos lett a korai érkezése:)Már csak valakit keríteni kellett nagy hirtelenjében, aki elfuvaroz minket Kiskunfélegyházára. Édesapám lett az áldozat. Szegényt pont, egy családi vacsiról sikerült kiugrasztani.Mondta is, ha két perc mulva hívjuk, már késő, mert pont kitöltött egy pohár bort, és azt készült elkortyolgatni.
Este kb negyed nyolc körül érkeztünk meg, némi navigációszelídítés után, sikeresen.
Az eladó, elvitt minket a telepére, ahol a kocsi várt minket, már telljes díszben, rendszámokkal felfegyverkezve.Némi pénzszámolgatás után elköszöntünk, és jöhetett az este legizgalmasabb része, a hazaút. Induláskor megtankoltuk ,52l benzint nyelt be a kicsike, és ekkor volt a kilóméterórában pontosan 70 440 km.
Már néhány méter megtétele után a menyországban éreztem magam, és Tibi is. Megállapítottuk, hogy nagyon kényelmes az autó, kiválóan fekszi az utat...stb....Aztán azt is megállapítottuk, hogy miért is számítottunk másra, hisz ez is egy ALFA! Ízzig vérig az!
Este fél tízkor végre begördültünk a kicsike otthonába.Régóta megálmodott pillanatok voltak ezek számomra, és nagyon örültem, hogy végre elérkeztek.

 
>> EseménySeriff // Alfa 156 2.4 Mjet 20V // 2012-11-28

Mivel Párizs nincs túl messze Bonntól (közelebb, mint Berlin pl, ahova pár hete kirándultunk a kocsival), így elgurultunk egy hosszú hétvégére. Az SW-ről nem lőttem képet, mert zuhogó esőben mentünk végig odafele (ott már szép volt az idő hál'istennek) és dög mocskos lett, viszont 2 csodás olasz remekművet fotóztam Nektek :)

A kocsival nem volt gond, ment szépen, vészprogramon :D Tudni illik egy aprócska de funkcióját tekintve jelentős kis csövecske gondolta sok neki az elmúlt 8 év kemény igénybevétele és megreped, mire a computer ráparázik a kérdésre, mert szerinte gond van a turbó nyomással. Khmm, szeretem a computert... A lényeg, hogy kb. szívó üzemmódban közlekedünk mostanság, ami nem para, ha nem megy 130 alá a sebesség pályán egy komoly emelkedő kezdeténél, mert ha igen, szépen belassul a lelkem, ami elég kellemetlen érzés, el tudjátok képzelni... Karácsony előtt haza megyek és ott orvosolva lesz a dolog, remélem. Itt a szervizben megcsinálták ugyan - levágtak a cső végéből és ráhúzták a pöcökre, ahol lennie kell, de "ledobta" a gép egy komolyabb (átlagosnál nagyobb) gyorsításnál. Azért nem kívánom senkinek, hogy így járjon, mert egyrészt a tempomat ezek után felejtős és lábbal is újra kell tanulni vezetni tudva, hogy a lovak kb. fele nincs az emberrel és csak 2-3000 rev/min között használható a kocsi, ott is ésszel :(( Na mindegy, ez van...

Párizs még mindig az egyik legszebb és leghangulatosabb hely a világon :)

 
>> EseménySeriff // Alfa 156 2.4 Mjet 20V // 2012-11-28

Mivel Párizs nincs túl messze Bonntól (közelebb, mint Berlin pl, ahova pár hete kirándultunk a kocsival), így elgurultunk egy hosszú hétvégére. Az SW-ről nem lőttem képet, mert zuhogó esőben mentünk végig odafele (ott már szép volt az idő hál'istennek) és dög mocskos lett, viszont 2 csodás olasz remekművet fotóztam Nektek :)

A kocsival nem volt gond, ment szépen, vészprogramon :D Tudni illik egy aprócska de funkcióját tekintve jelentős kis csövecske gondolta sok neki az elmúlt 8 év kemény igénybevétele és megreped, mire a computer ráparázik a kérdésre, mert szerinte gond van a turbó nyomással. Khmm, szeretem a computert... A lényeg, hogy kb. szívó üzemmódban közlekedünk mostanság, ami nem para, ha nem megy 130 alá a sebesség pályán egy komoly emelkedő kezdeténél, mert ha igen, szépen belassul a lelkem, ami elég kellemetlen érzés, el tudjátok képzelni... Karácsony előtt haza megyek és ott orvosolva lesz a dolog, remélem. Itt a szervizben megcsinálták ugyan - levágtak a cső végéből és ráhúzták a pöcökre, ahol lennie kell, de "ledobta" a gép egy komolyabb (átlagosnál nagyobb) gyorsításnál. Azért nem kívánom senkinek, hogy így járjon, mert egyrészt a tempomat ezek után felejtős és lábbal is újra kell tanulni vezetni tudva, hogy a lovak kb. fele nincs az emberrel és csak 2-3000 rev/min között használható a kocsi, ott is ésszel :((

 

Olyan sikeresek voltunk szombaton (156 hátsó toronyszilent csere, 155 JH fék javítás), hogy vasárnapra már gondolkodnom kellett azon, hogy mivel üssem el az időt.. :)
Az ablaktörlő gyakran darabosan mozgott és már olvastam több helyen, hogy ezt az okozza általában, hogy a motor csúszóérintkezői elzsírosodnak. Hát, gondoltam nekiállok..
Nem volt nagy ördőngősség kiszedni, még manual sem kellett hozzá.. :P
- ablaktörlő karok le (13as)
- a por- és víz ellen védő műanyag burkolat le (torx)
- a motort és a rudazatot tartó konzol 4db csavarját kiszedni (10es)

Így most már ki tudjuk emelni az egész cuccot annyira, amennyire a kábel engedi. A motor csatiját viszont nem lehet lehúzni anélkül, hogy a motoron lévő műanyag burkolatot leszednénk, ez utóbbit, pedig csak akkor lehet leszedni, ha a rudazatot leszedjük a motorról.
Arra érdemes figyelni, hogy a rudak végénél lévő műanyag perselyeket ne törjük el jobban, mint amennyire már valószínűleg el vannak törve. Ezek a babafejekre vannak ráppattintva gyárilag, de úgy, hogy roncsolás nélkül nem lehet leszedni őket, viszont az idő és mozgás miatt nálam kettő már el volt törve. Ez önmagában még nem gond, csak annyit jelent, hogy a műa persely felső részét (így törötten gyakorlatilag egy kupak) le lehet pattintani a babafejről, de vissza is lehet tenni úgy, hogy a rudazat működik rendesen, csak kicsit kottyanósabb. A gond akkor van, ha az ember fia pl. a visszaszereléskor szükséges pontos motorpozicínálás által kiváltott feszültség hevében kicsit határozottabban helyezi le a rudazatot oda, ahova éppen szeretné lehelyezni és ennek következtében ez a kupak eltörik, mégpedig úgy, hogy ugyan vissza lehet tenni a helyére még, de mikor mozog a rudazat lepattatnik a helyéről és szétugrik a rudazat. ;). Ilyenkor szerencse, ha az ember apjának van otthon műanyag hengere, amiből lehet esztergálni ilyen perselyt (utolsó kép) :)

- rudazatot úgy kell fordítani, hogy a motor tengelyén lévő anyát leszedhessük (13)
- a motort a konzolhoz rögzítő 3db csavart kitekerjük (10es), így a konzol a rudazattal leszedhető a motorról
- a motor műanyag burkolatát vegyük le
- csatlakozót húzzuk le a motorról, így már kis is lehet venni a motort.

A motoron lévő fehér műanyag burkolatokat könnyen le lehet venni és már hozzá is férünk a problémás részhez.
Az a gond, hogy a csúszkák egy légtérben vannak a tengelyvéggel, az pedig zsírozva van, és ez a zsír az évek során átszivárog-folyik a csúszkákra. Szóval ez a rész kell megtisztítani és lehet visszatenni az egészet.

Nekem egyben, összeszerelt állapotban (motor + rudazat) nem sikerült visszatennem az cuccot, mert nem tudtam úgy fordítani a szerkezetet, hogy a motor beférjen a helyére (ekkor tört el a műa persely:) ), a motor műanyag burkolata miatt.
Szóval javaslom, hogy először a motort tegyük be kb. a helyére (csati rádugva, műa burkolat rajta) és úgy betenni a rudazatot. Ez sem egyszerű, mert pozicíonálni kell a motort a műa burkolattal együtt ill. tartani kell a rudazatot. :)

>> Tuning és extratipoatti // Alfa GT 1,9 Mjet 16V Distinctive // 2012-11-28

4000K-s Philips H7 izzók, szettben a hozzájuk tartozó fehér fényű helyzetjelzőkkel. Zé. bácsi majd berakja őket, mert az én képességeimet már ez is meghaladja. :)

>> Autóápolástipoatti // Alfa 166 3.0 V6 24V aut. Distinctive // 2012-11-28

Trendi, new style ablaktörlők kerültek fel a nagyvadra, haladjunk a korral.

>> SzervizRiki // Alfa 146 1.6 TwinSpark // 2012-11-26

Féklámpa kapcsoló csere történt, mivel egyik féklámpa sem világított. FACET márkájú került bele.

 
>> Tuning és extraFrank156Rosso // Alfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2012-11-27

A mai nappal felkerultek a vatta uj fekete sportcipok a kocsira, nevszerint Falken HS449. A valasztasban nagyban segitett, hogy szinte az osszes gumiteszten jol szerepelt, altalanban az elso 5-ben.
Ideje volt mar, mert a meglevo teligumi szett (Continental+Pneumant) mar 9+ eves volt, ami kulsore nem latszott rajta. A haza ut soran nagyon meg voltam vele elegedve, csendesen zummognek es nem mellesleg hatarozottan javitanak az auto konforterzeten. Ezzel megoldodott a - honnan jon a zakatolo hang - c. kerdes is.
A tuning masik resztvevoje egy kerekor szett, mivel lattunk mar hollandiaban IS teglara felpakolt autot...

Mindezek mellett napokon belul kap az auto egy uj gyertyaszettet, olajcseret, legszurot es egy futomubeallitast is.

allas: 221000 km

(a kepen a gumi gyari fenykepe, ill a kerekor szett csomagolasa a regi csavarokkal)