Blog

>> EseményDévid // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2013-03-11

Ma sikeresen átírattam a kocsit. Gyorsan, rugalmasan ment az ügyintézés, pedig időpontot sem kértem. Egy hozzám közelebb fekvő okmányirodában kértem időpontot is, de csak 26-ára adtak, így mérgemben ma reggel átmentem egy távolabbi városba, ahol ca. 40 perc alatt megvolt az egész eljárás, amiből 20 perc arra ment el, hogy elsétáltam a postára és vissza. :D

>> Tuning és extraPsycho // Alfa 156 1,8 ts // 2013-03-11

Most az autó át alakulás alatt van. amit vásárlás után cseréltem :
vezérlés olaj olajszürő légszürő pollenszürő 4 oldal lengökar.
az átalakulás első fázisai:
1,: a hátsó dob cseréje.
2,: lambda szondák bejelezte + a hőgomba igy hát csere
3,: board computer lcd javittás megtörtént.
4.: gyári cd lejátszó cseréje megtörtént
5,: folytatodik....

 

Szombaton idén először dugta ki az orrát a garázyból - napsütés és 20 fok volt minálunk. Lecsutakoltam és kicsit megjárattam. Hamarosan nagyívű renoválás kezdődik, hogy remélehetőleg újabb pár évtizedig köztünk maradhasson.

 
>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-03-08

A kormánymű ki-beszerelés miatt kellett egy futóműállítás is.

Alexék nagyon jó munkát végeztek végre nem kopog semmi. Nem hittem, hogy valaha elérjük ezt az állapotot. :) Nagyon korrektek is voltak ár tekintetében, mivel tartották magukat az előzetes árajánlathoz, annak ellenére, hogy előre nem feltétlenül látható dolgok miatt elég sokat szívtak.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-03-08

Az 1. hengersor leömlője környékén valahol kifújt elvileg. A kormánymű kiszerelése miatt ehhez is könnyebb volt hozzáférni, de azért Alexék ezzel megküzdöttek. :)
Kifújást nem sikerült találni, de az gyorsan kiderült, hogy az 1. hengersori leömlőn lévő katalizátor ki van belezve.
Szerencsére nagyon gyorsan sikerült az alfadepo-tól egy jó állapotú bontottat beszerezni, ismét köszönöm nekik a gyors beszerzést.
A másik leömlőnél viszont csavar gondok akadtak, mivel két csavar letört a katalizátornál lévő csatlakozáson. Ezt is megoldották a srácok. :)
Az cserélt leömlőnél a sortömítés is cserélve lett.

Update: a P1172 és P1175 hibakódok azóta sem jöttek vissza. Ahogy sejthető volt a kibelezett katalizátor miatt jöttek ezek a kódok.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-03-08

Ezek is odavoltak és sokkal egyszerűbb volt most, a kormánymű felújítás alkalmával megcsináltatni.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-03-08

Hidegindításkor néha kerrent egyet az önindító és a kormánymű kivétel alkalmával ezt is egyszerűbb volt kiszedni és felújíttatni.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-03-08

Már korábban megvizsgálták Alexék (Alfarium), hogy a még meglévő kopogás a kormányműtől jön.
Mivel több dolgot is meg kellett vizsgálni, cserélni, ami a kormányműcserével összeköthető, ezért elvittem hozzájuk, hogy újíttasák fel a kormányművet.
A szakműhelyben bevizsgálás után azt mondták, hogy nagyon odavan a kormánymű ezért igen drága lenne a felújítani. Szerencsémre Alexék tudtak adni egy belevaló kormányművet, aminek vélhetően sokkal kisebb gondjai vannak. Ez be is igazolódott, még a bontott kormánymű árát beleszámolva is jóval olcsóbb volt az egész felújítás így.
Természetesen a szervófolyadék is cserélve lett valamint a bal oldali axiált is cserélni kellett.

>> Autóápolásremete // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV 2000 // 2013-03-10

Hiába mondtak nagy esőket, szombaton meglepő, pólós idő volt. Előszedtem a GTV-ét és elkezdtem felkészíteni a szezonra. Az ősszel előjött betegségek gyógyítása következett, sorrendben: benzintartály cseréje a télen felújítottra, generátor csere, első fékek rendbetétele - a jobb oldali féknyereg volt a bűnös - és ezzel a lendülettel vadiúj féktárcsák és betétek is kerültek bel. Az utolsó képen egy kis nyalánkság: bár semmi bajom a Dell'Ortok-kal, de ezt nem hagyhattam ki :))))

 
>> Szervizzee // Alfa 156 2.4 JTD SW // 2013-03-10

Felső lengőkarok,stab bekötők cserélve Birth márkájúra.

Óraállás:111975